W paragrafie 0760 uzyskaliśmy dochód w wysokości 14.107 zł za wykup prawa użytkowania własności za działkę o powierzchni
W paragrafie 0770 dochody uzyskano w wysokości 143.500 zł ze sprzedaży działki w Kleszczewie o powierzchni 1.014 m2 i w Krerowie o powierzchni 811 m2.
W paragrafie 0920 ściągnięto odsetki za nieterminowe regulowanie należności za wynajem mieszkań i dzierżawę lokali użytkowych. Z tego tytułu wpłynęła kwota 1.423,95 zł.
W dziale 750 Administracja publiczna w rozdziale 75011 paragrafie 2360 księgowane są dochody w kwocie 642,25 zł. Dochody te, to 5% z opłat za wydawane dowody osobiste oraz z tytułu udostępniania danych osobowych (udział w dochodach budżetu Państwa). Plan w tej pozycji ustalony jest przez Wojewodę Wielkopolskiego.
W rozdziale 75023 ewidencjonowane są wpłaty za kserowanie dokumentów 1.286,36 zł, ogłoszenia reklamowe w książce telefonicznej wydanej przez Urząd Gminy na koniec 2008r. 1.130 zł oraz za korzystanie z kawomatu. Wykonanie w rozdziale wynosi 86,97%. Są to niewielkie kwoty w budżecie nie mające znaczącego wpływu na wykonanie budżetu.
Główne dochody własne znajdują się w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem. Wykonanie planu budżetu w tym dziale wynosi 103,37%. Część z tych podatków otrzymujemy za pośrednictwem Urzędów Skarbowych tj.
· Podatek wraz z odsetkami od działalności gospodarczej osób fizycznych,
· Podatek od spadków i darowizn
· Podatek od czynności cywilnoprawnych
· Udział w podatku dochodowym od osób prawnych
Udział w podatku dochodowym od osób fizycznych otrzymujemy z Ministerstwa Finansów.
Pozostałe podatki i opłaty wpłacane są bezpośrednio do budżetu gminy.
O wysokości dochodów w rozdziale 75615 i 75616 decyduje w większości Rada Gminy uchwalając stawki podatków i opłat lokalnych.
Skutek przyjętych ustaleń przedstawia poniższe zestawienie:
Podatki
|
Skutki obniżenia przez Radę Gminy górnych stawek podatkowych |
Skutki udzielonych przez Radę Gminy ulg i zwolnień |
Skutki decyzji wydanych przez Wójta Gminy |
Umorzeń zaległości podatkowych |
Rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności |
- od nieruchomości |
186.144,44 |
228.382,00 |
2.212,82 |
18,00 |
- rolny |
282.347,79 |
0,00 |
3.546,90 |
786,00 |
- podatek leśny |
|
|
1,00 |
|
- od środków
transportowych |
96.341,36 |
30.123,00 |
1.564,00 |
|
- od spadków i darowizn |
|
|
1.804,50 |
1.887,50 |
- z opłaty planistycznej |
|
|
|
8.223,00 |
- z odsetek |
|
|
421,00 |
9,50 |
Razem |
564.833,59 |
258.505,00 |
9.550,22 |
10.924,00 |
Zwolnienia w kwocie 258.505,00 zł dotyczą majątku Gminy.
Na dzień 31.12.2009r. należności wymagalne w podatkach ściąganych przez Urząd Gminy wynoszą:
Podatek |
Wysokość zaległości |
Wpłaty na dzień 31.12.2009r. |
Stosunek % zaległości do wielkości wpłaty |
- od nieruchomości (rozdz.75615) |
21.561,00 |
991.819,05 |
2,87 |
- od nieruchomości (rozdz.75615) hipoteka |
6.915,60 |
- od nieruchomości (rozdz.75616) |
42.237,96 |
577.011,15 |
7,32 |
- rolny (rozdz.75616) |
14.436,19 |
555.130,13 |
2,60 |
- leśny (rozdz. 75616) |
1,00 |
193,00 |
0,52 |
- od środków transportowych (rozdz.75616) |
4.226,00 |
127.850,00 |
3,31 |
Razem |
89.377,75 |
2.252.003,33 |
3,97 |
Zaległości na dzień 31.12.2009r. zmniejszyły się w stosunku do zaległości na dzień 30.06.2009r. o 16.416,61 zł. W 2009r. wystawiono 583 upomnień, 29 tytułów wykonawczych na kwotę 3.720 zł, 16 wezwań w sprawie złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych, 6 postanowień i wezwań, 8 decyzji w sprawie określenia zobowiązania w podatku od środków transportowych.
Znaczne przekroczenie planu dochodów przekazywanych przez Urzędy Skarbowe występuje: - w rozdziale 75601 Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wykonanie w rozdziale wynosi 2.501,43 zł, zaległości stanowią 15.721,15 zł a nadpłaty 534,38 zł. Zaległości wzrastają. Na dzień 30.06.2009r. zobowiązania zaległe wynosiły 8.670,31 zł.
- w rozdziale 75615, paragrafie 0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych wykonanie wynosi 52.373,36 zł tj. 149,64% planu, zaległość 9.586 zł a nadpłata 6.613,54 zł,
- w rozdziale 75616, paragrafie 0360 podatek od spadków i darowizn. Wykonanie wynosi 47.538,70 zł co stanowi 141,91% planu, nadpłata stanowi kwotę 6.506,60 zł,
- w rozdziale 75621, paragrafie 0020 Podatek dochodowy od osób prawnych. Wykonanie wynosi 107.787,94 zł co stanowi 269,47% planu.
W trzech powyższych pozycjach występują nadpłaty, które ujęte są w wykonanych dochodach co również ma wpływ na wysokość wykonanego planu. Wysokość podatków z poszczególnych źródeł wprowadzana jest do budżetu na podstawie sprawozdań kwartalnych otrzymywanych z Urzędów Skarbowych. W związku z tym trudno jest zaplanować wysokość dochodu z tych pozycji gdyż nie posiadamy materiałów na podstawie których można skalkulować plan, opieramy się tylko na danych z lat ubiegłych i realizowanych w ciągu roku dochodach.
Znaczne przekroczenie planu dochodów ściąganych przez Urząd Gminy występuje w rozdziale 75616:
- w paragrafie 0340 podatek od środków transportowych wpłaty wynoszą 127.850 zł co stanowi 141,82% planu. Podatek płatny jest w dwóch ratach do 15 lutego i 15 września. Na 30.09.2009r zaległości wynosiły 49.125 zł a wpłaty w październiku i listopadzie 2009r. wynosiły 5.176 zł. Na podstawie tych danych nie skorygowano planu. Wpłaty w miesiącu grudniu wyniosły 37.491 zł co spowodowało zmniejszenie zaległości do 4.226 zł i przekroczenie wykonania planu,
- w paragrafie 0690 wpłaty z tytułu zwrotu kosztów upomnień wyniosły 3.943,30 zł, a w paragrafie 0910 wpłacone odsetki wyniosły 7.331,03 zł. Jest to związane z uregulowaniem po wysłanych upomnieniach znacznej części zaległości podatkowych wraz z odsetkami i kosztami upomnień wpłacanych w miesiącu grudniu.
W rozdziale 75618 i paragrafie 0410 dochody realizowane są z opłaty skarbowej. Wysokość stawek opłaty określa ustawa – o opłacie skarbowej. Z tego źródła dochodów wpłynęła kwota 33.640,59 zł co stanowi 93,45% planu. W paragrafie 0480 ujęte są wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Opłaty roczne wnoszone są w trzech ratach do 31 stycznia, do 31 maja i ostatnia rata do 30 września. Plan ustalony został na podstawie wykonania z 2008r. W 2009r. kilka osób uzyskało nowe zezwolenia, gdyż poprzednie wygasły w związku z czym nie mieli zwiększonej opłaty za rok ubiegły. Dlatego wykonanie jest nieco niższe i wynosi 89,61% planu.
W paragrafie 0490 ujęte zostały
· opłaty za wpis i zmiany do ewidencji działalności gospodarczej 2.950,00 zł
· opłaty za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń w pasie drogowym 64.056,24 zł
· opłata planistyczna z tytułu wzrostu wartości nieruchomości 360.998,65 zł. Zobowiązania wymagalne w paragrafie 0490 to kwota 14.873,57 zł w tym:
· za zajęcie pasa drogowego 866,41 zł zaległość została spłacona do 22.02.2010r.
· z opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości 14.007,16 zł. Zobowiązanie dotyczy trzech osób. Jedna osoba uregulowała należność w dniu 5.01.2010r. na kwotę 4.913,40 zł. Na kwotę 1.721,76 zł posiadamy wyrok sądowy. Przeprowadzona przez Komornika Sądowego egzekucja nie dała zamierzonego efektu dlatego wystąpiono do Sądu o nadanie klauzuli wykonalności również na współmałżonkę.
Na zaległości wysłano wezwania do zapłaty i naliczano odsetki - z tego tytułu uzyskano 44 zł jako zwrot kosztów wezwania do zapłaty oraz 2.996,50 odsetek z tytułu regulowania powyższych należności po terminie.
W rozdziale 75621 wykazany jest udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych. Wykonanie w tej pozycji wynosi 4.156.689 zł co stanowi 101,56% planu. Ze względu na niskie wykonanie w ciągu roku dochodów oraz zapowiedzi z Ministerstwa Finansów o obniżeniu dochodów z podatku dochodowego od osób fizycznych, plan został zmniejszony w miesiącu grudniu 2009r. o 480.000 zł. Plan dochodów szacuje Ministerstwo Finansów. Środki przekazywane są z Budżetu Państwa. W analogicznym okresie roku ubiegłego dochód wyniósł 3.576.443 zł.
W dziale 758 Różne rozliczenia, w rozdziale 75814 w paragrafie 0920 przyjęto uzyskane oprocentowanie z lokat bankowych oraz środków na rachunkach bankowych. W różnych dochodach - paragraf 0970 uzyskano między innymi wpływy z Zakładu Komunalnego 49.857,42 zł z tytułu rozliczenia za 2008r. dotacji przedmiotowej, odszkodowanie za zalanie budynku w Markowicach 8.628,88 zł, zwrot niewykonanych wydatków, które nie wygasły z upływem 2008r. 115.715,78 zł (w tym między innymi: 793 zł budowa drogi Krzyżowniki Śródka, 8.428,56 zł budowa drogi Szewce, 21.500 budowa chodnika w Śródce, 7.967 zł budowa chodnika w Komornikach, 2.871 zł wykup gruntów, 4.059 zł wycena nieruchomości, 20.480 zł remont budynku komunalnego w Gowarzewie, 3.019,99 zł budowa kompleksu sportowego w Ziminie, 46.588,03 plan odnowy wsi).
W dziale 801 Oświata i wychowanie Plan wykonany został w 100,60%. Dochody ujęte w rozdziale 80101 to sumy uzyskiwane przez jednostki budżetowe, Zespoły Szkół. Dochody to: odsetki bankowe, prowizje z tytułu rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych oraz odszkodowanie za szkodę powstałą w Zespole Szkół w Tulcach. W przedszkolach w rozdziale 80104 ujęte są opłaty stałe wnoszone przez rodziców za pobyt dzieci w przedszkolu oraz odsetki bankowe i prowizje z rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Należności wymagalne z tytułu wpłat rodziców wynoszą 1.226,96 zł. Na zaległości liczone są odsetki i wystawiane wezwania do zapłaty. W rozdziale 80195, paragrafie 0690 realizowane są dochody z tytułu eksploatacji sal lekcyjnych i części wspólnych na prowadzenie uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i liceum ogólnokształcącego dla dorosłych prowadzone przez Siedleckie Centrum Edukacyjne. Z tego tytułu wpłynęło 1.250 zł co stanowi 50% planu. W trakcie roku budżetowego 2009 likwidacji uległo liceum uzupełniające. W paragrafie 0970 ujęto należność w wysokości 533,11 zł z tytułu rozliczenia dotacji udzielonej na podstawie ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie przez Stowarzyszenie Rozwoju Oświaty i Upowszechniania Kultury na Wsi w Ziminie. Kwota została uregulowana w 2010r.
W dziale 851 Ochrona zdrowia księgowane są wpłaty rodziców 8.145 zł z tytułu częściowej odpłatności za udział dzieci w „Akcji Lato” organizowanej przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wpłacone kwoty przeznaczone zostały na realizację programu profilaktyki i rozwiązywanie problemów alkoholowych.
W dziale 852 Pomoc społeczna wykazywane są dochody uzyskiwane przez kolejną jednostkę budżetową Ośrodek Pomocy Społecznej. W rozdziale 85212 należności wymagalne stanowią kwotę 145.975,44 zł. Są to należności od dłużników alimentacyjnych w wysokości wypłaconych zaliczek alimentacyjnych osobom uprawnionym. Dochody zrealizowane z świadczeń rodzinnych wynoszą 3.219,94 zł. Należności ściąga komornik. W rozdziale 85219 ujęte są odsetki bankowe 2.776,29 zł i wpływy z tytułu prowizji z rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych 12 zł.
W dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej uzyskano odsetki w wysokości 171,95 zł od środków otrzymanych na realizację programu „Nie bój się nie lękaj się - wypłyń na głębię”.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w rozdziale 90020 planowane są dochody z opłaty produktowej, które przekazywane są do Gminy przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Są to opłaty od przedsiębiorców, a ich wysokość uzależniona jest od ilości odpadów opakowań przekazanych do odzysku i recyklingu. Z tego tytułu uzyskano 2.000,73 zł co stanowi 100,04% planu. W rozdziale 90017 ujęto w należnościach kwotę 35.696,95 zł w tym: z rozliczenia dotacji przedmiotowej 19.586,87 zł i dotacji celowej na inwestycje 16.110,08 zł.
W rozdziale 90095 zaplanowane są wpływy z tytułu zwrotu za zużytą energię elektryczną i gaz od osób wynajmujących lokale użytkowe oraz odsetki za nieterminowe regulowanie powyższych należności. Dochody w tym rozdziale wynoszą 39.051,59 zł co stanowi 86,01% planu. Należności wynoszą 9.247,75 zł w tym należności wymagalne 4.464,25 zł. Zaległości dotyczą trzech osób. W ciągu roku na wszystkie zaległości wysyłane są wezwania do zapłaty. Od nieuregulowanych w terminie płatności ściągnięto 383,90 zł odsetek.
3. Dotacje z budżetu państwa na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami.
Zadania realizowane były w działach 010, 750, 751 i 852. Zgodnie z decyzjami otrzymanymi od Wojewody Wielkopolskiego i Dyrektora Krajowego Biura Wyborczego - otrzymaliśmy na poniższe zadania środki w rozdziałach:
Roz-dział |
Plan |
Wykonanie |
% wykona-nia planu |
Cel dotacji |
01010 |
311.524 |
311.522,50 |
100,00 |
na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę |
75011 |
44.600 |
44.600,00 |
100,00 |
na zadania z zakresu administracji rządowej
głównie USC, ewidencja ludności |
75101 |
901 |
901,00 |
100,00 |
na prowadzenie rejestru wyborców |
75109 |
3.792 |
1.744,79 |
46,01 |
na wybory uzupełniające do Rady Gminy |
75113 |
7.082 |
7.082,00 |
100,00 |
na wybory do Parlamentu Europejskiego |
85212 |
1.182.244 |
1.110.775,22 |
93,95 |
na wypłatę świadczeń rodzinnych |
85213 |
1.997 |
1.997,00 |
100,00 |
na składki zdrowotne dla określonych osób pobierających zasiłki z pomocy społecznej |
85214 |
12.099 |
12.099,00 |
100,00 |
na zasiłki socjalne i na wypłatę składek
na ubezpieczenie społeczne dla określonych osób pobierających zasiłki z
pomocy społecznej |
85219 |
1.157 |
999,39 |
86,38 |
na wypłacenie wynagrodzenia za sprawowanie opieki na podstawie ustawy o pomocy społecznej |
|
1.565.396 |
1.491.720,90 |
95,29 |
Razem |
Dotacja w poszczególnych rozdziałach została wykorzystana zgodnie z zawiadomieniem o wysokości przyznanej dotacji. Środki nie wykorzystane zostały zwrócone do dysponentów w 2009r. oraz pozostała część z rozdziału 85212 tj. 459 zł w 2010r.
4. Dotacje na zadania własne
Środki otrzymaliśmy w dziale 801, 852 i 854 (par. 2030). Środki przeznaczone są na poniższe cele:
Roz-dział |
Plan |
Wykona-nie |
% wykona-nia planu |
Cel dotacji |
80101 |
24.000 |
24.000,00 |
100,00 |
- sfinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole - program „Radosna szkoła” |
80195 |
660 |
660,00 |
100,00 |
- sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych związanych z awansem zawodowym nauczycieli. |
85213 |
1.203 |
1.097,13 |
91,20 |
- dofinansowanie składek na ubezpieczenia zdrowotne opłacone za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej i świadczenia rodzinne. |
85214 |
96.704 |
95.503,82 |
98,76 |
- dofinansowanie wypłat zasiłków stałych i okresowych |
85219 |
58.081 |
58.081,00 |
100,00 |
- utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej |
85295 |
21.050 |
21.050,00 |
100,00 |
- dożywianie uczniów w szkole |
85415 |
63.424 |
60.853,60 |
95,95 |
- pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów |
|
265.122 |
261.245,55 |
98,54 |
Razem |
5. Dotacje i środki z innych źródeł. (par. 2008, 2009, 2310, 2440, 6260, 6300 i 6330)
Rozdział |
Plan |
Wykonanie |
Cel dotacji |
60016 |
80.000 |
0,00 |
Dotacja z funduszu celowego na budowę drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zimin Nowy Świat. Środki z dotacji wpłynęły w 2010r. |
80104 |
97.200 |
106.155,15 |
Dotacje celowe z Miasta Poznań, Gminy Swarzędz, Kórnik i Kostrzyn za dzieci, które uczęszczają do przedszkola na terenie naszej gminy |
85395 |
31.333 |
31.056,64 |
Dotacja rozwojowa ze środków z Unii Europejskiej na realizację programu Kapitał ludzki – Nie bój się nie lękaj się – wypłyń na głębię |
85395 |
1.659 |
1.658,81 |
Dotacja rozwojowa ze środków budżetu państwa na realizację programu Kapitał ludzki – Nie bój się nie lękaj się – wypłyń na głębię |
Ciąg dalszy tabeli
Rozdział |
Plan |
Wykonanie |
Cel dotacji |
90004 |
5.0000 |
5.000,00 |
Dotacja z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na nasadzenie drzew iglastych w miejscowości Tulce. |
92601 |
666.000 |
666.000,00 |
Pomoc finansowa od Województwa Wielkopolskiego na budowę boisk ORLIK 2012 w miejscowościach Tulce i Kleszczewo |
92601 |
666.000 |
666.000,00 |
Dotacja celowa z budżetu państwa na budowę boisk ORLIK 2012 w miejscowościach Tulce i Kleszczewo |
|
1.547.192 |
1.475.870,06 |
Razem |
W rozdziale 80104 wpływają dochody od Gmin za dzieci, które uczęszczają do przedszkoli w naszej gminie tj. miesięcznie: z Poznania 14 do 17 dzieci, ze Swarzędza 4 do 5 dzieci, z Kórnika 5 do 8 dzieci z Kostrzyna 1 do 2 dzieci, z Komornik 1 dziecko. Wykonanie wynosi 109,21% planu.
Dochody budżetowe ogółem zostały wykonane w wysokości 16.770.814,57 zł co stanowi 100,56% planu.
Wydatki
Wydatki majątkowe - Zaplanowane inwestycje i zakupy inwestycyjne.
Roz-dział |
Nazwa zadania |
Plan |
Wykonanie |
01010 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
234 280 |
234 083,22 |
|
Sieci kanalizacyjne i wodociągowa na Osiedlu Kwiatowym w Tulcach - odpłatne przejęcie od Syndyka |
222 775 |
222 775,00 |
|
Budowa niskociśnieniowej kanalizacji sanitarnej z przyłączami w miejscowościach Markowice, Krerowo, Zimin, Śródka, Krzyżowniki, Poklatki
(zapłacono część z aneksu za projekt techniczny) |
11 505 |
11 308,22 |
60016 |
Drogi publiczne gminne |
2 997 285 |
2 505 575,74 |
|
Budowa ulic w miejscowości Tulce etap II |
1 488 595 |
1 322 840,59 |
Wykonano budowę ulicy Poznańskiej, Daliowej z odcinkiem Klonowej |
|
Remont i przebudowa drogi gminnej Nr 329024P na odcinku Krzyżowniki Śródka |
18 300 |
18 300,00 |
Zapłacono za opracowanie - studium wykonalności inwestycji, niezbędnego do składania wniosku o dofinansowanie ze środków zewnętrznych zadania. |
|
Budowa drogi Zimin Nowy Świat zadanie zakończone |
367 000 |
363 289,15 |
|
Budowa dróg na nowych terenach inwestycyjnych |
528 356 |
396 102,00 |
Zgodnie z harmonogramem wszystkie zadania zostały wykonane za wyjątkiem terenów budownictwa mieszkaniowego gdzie nie została uiszczona wynikająca z porozumień darowizna na budowę infrastruktury. |
|
Zagospodarowanie terenu, budowa parkingu i chodników przy kompleksie sportowym Orlik i Zespole Szkół w Kleszczewie |
550 000 |
360 010,00 |
Ciąg dalszy tabeli
Roz-dział |
Nazwa zadania |
Plan |
Wykonanie |
|
Zagospodarowanie terenu przy placu zabaw w miejscowościach: Gowarzewo, Komorniki, Kleszczewo, Krzyżowniki, Markowice, Poklatki, Krerowo, Zimin, Śródka, Nagradowice. |
45 034 |
45 034,00 |
60016 |
Drogi publiczne gminne |
87 225 |
77 231,00 |
|
Drogi osiedlowe na Osiedlu Kwiatowym w Tulcach – odpłatne przejęcie od Syndyka |
77 225 |
77 225,00 |
|
Wykup dróg |
10 000 |
6,00 |
71095 |
Działalność usługowa |
18 300 |
18 300,00 |
|
Zagospodarowanie terenu w centrum miejscowości Gowarzewo wraz z remontem świetlicy |
18 300 |
12 200,00
6 100,00 |
Zapłacono za projekt budowlany boisk i muszli koncertowej. Złożony jest wniosek o dofinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – Odnowa i Rozwój Wsi. |
75023 |
Urzędy gmin |
19 600 |
10 549,96 |
|
Uzupełnienie wyposażenia |
19 600 |
10 549,96 |
75411 |
Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej |
10 000 |
10 000,00 |
|
Budowa cyfrowego systemu łączności pomiędzy jednostkami ochrony przeciwpożarowej |
10 000 |
10 000,00 |
Środki przekazane w formie dotacji. Dotacja została rozliczona. |
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
265 290 |
265 282,11 |
|
zakup wozu bojowego – środki przekazano w formie dotacji. Dotacja została rozliczona |
250 000 |
250 000,00 |
|
zakup nożyc hydraulicznych |
11 100 |
11 089,79 |
|
zakup wentylatora oddymiającego SKORPION |
4 190 |
4 192,32 |
80101 |
Szkoły podstawowe |
120 000 |
65 640,26 |
|
ogrodzenie szkoły w Tulcach |
100 000 |
45 973,26
19 667,00 |
Zakupiono materiał. W wydatkach niewygasających zaplanowano środki na montaż ogrodzenia. |
|
oświetlenie awaryjne w budynku Zespołu Szkół Kleszczewo i Tulce |
20 000 |
0,00 |
90004 |
Utrzymanie zieleni w miastach i gminach |
44 639 |
44 639,00 |
|
Zagospodarowanie terenu parku w Kleszczewie dla celów rekreacyjnych. |
44 639 |
44 639,00 |
Wykonano projekt oświetlenia, studium wykonalności, koncepcję odbudowy stawów. |
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
300 000 |
4 600,94 |
|
Budowa oświetlenia ulicznego |
300 000 |
4 600,94 |
Wykonano projekt dla Gowarzewa ul. Tulecka oraz opłacono opłatę przyłącza do sieci w Taniborzu. |
90017 |
Zakłady gospodarki komunalnej |
318 500 |
264 991,72 |
|
Budowa wodociągu na nowych terenach inwestycyjnych |
246 500 |
193 791,72 |
|
Zakup agregatu prądotwórczego do hydroforni w Krerowie |
40 000 |
40 000,00 |
|
Zakup rębarki do gałęzi |
25 000 |
24 400,00 |
|
Zakup przystanków autobusowych (Bylin, Gowarzewo) |
7 000 |
6 800,00 |
Zadania z tego rozdziału realizuje Zakład Komunalny. Zgodnie z przyjętym harmonogramem dotyczącym budowy sieci wodociągowej wszystkie zadania zostały wykonane za wyjątkiem zwodociągowania działek w Markowicach, gdyż nie została uiszczona zgodnie z porozumieniem darowizna na budowę infrastruktury. |
Ciąg dalszy tabeli
Roz-dział |
Nazwa zadania |
Plan |
Wykonanie |
92114 |
Pozostałe instytucje kultury |
253 120 |
227 120,00 |
|
zakup kotary wewnętrznej dzielącą płytę główna hali widowiskowo sportowej w Kleszczewie |
26 000 |
0,00 |
|
Budowa placów zabaw w sołectwach |
227 120 |
227 120,00 |
Zadania z tego rozdziału realizuje Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu. Na budowę placów zabaw została podpisana umowa na dofinansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich Odnowa i Rozwój Wsi. |
92601 |
obiekty sportowe |
2 332 000 |
2 177 171,61 |
|
Budowa boiska ORLIK 2012 w Tulcach- inwestycja zakończona |
1 166 000 |
1 051 860,61 |
|
Budowa gminnego kompleksu sportowego w Kleszczewie
Etap I ORLIK 2012. Budowa ORLIKA zakończona |
1 166 000 |
1 125 311,00 |
92695 |
Pozostała działalność |
50 000 |
50 000,00 |
|
Budowa boiska w Nagradowicach |
50 000 |
50 000,00 |
Wyrównano grunt, zakupiono i zasiano trawę. Zakupiono bramki, siatki, słupki do siatkówki piłkochwyty, 2 wiaty stadionowe 12 osobowe. |
|
Razem |
7 050 239 |
5 955 185,56 |
Wydatki bieżące plan 14.295.542 zł, wykonanie 13.203.728,71 zł w tym:
1. Wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń. Na ten cel w budżecie gminy została zaplanowano kwota 5.391.828 zł, a wykonanie wynosi 5.313.738,17 zł tj. 98,55% planu.
2. Dotacje z budżetu gminy
Roz-
dział |
Dotacja |
Plan |
Wykonanie |
80101 |
dla publicznej jednostki oświaty |
466 825,00 |
466 825,00 |
80104 |
dla niepublicznych jednostek systemu oświaty |
290 725,00 |
288 707,08 |
80104 |
dla publicznej jednostki oświaty |
59 281,00 |
56 822,60 |
92114 |
dla instytucji kultury – zadanie realizuje Gminny Ośrodek Kultury i Sportu |
536 160,00 |
536 160,00 |
92116 |
dla instytucji kultury- biblioteki – zadanie realizuje Gminny Ośrodek Kultury i Sportu |
148 300,00 |
145 300,00 |
90017 |
przedmiotowe dla zakładu budżetowego |
720 100,00 |
720 100,00 |
60004 |
dla Gminy Swarzędz na pokrycie kosztów transportu autobusowego na odcinku od granicy Gminy Swarzędz do miejscowości Tulce. |
41 641,00 |
41 640,47 |
75023 |
pomoc finansowa dla Miasta Poznań na prowadzenie badań dotyczących funkcjonowania i kierunków rozwoju poznańskiego obszaru metropolitalnego. |
3 100,00 |
3 100,00 |
80104 |
za pobyt dziecka w przedszkolu niepublicznym |
50 458,00 |
46 699,59 |
80105 |
za pobyt dziecka w przedszkolu specjalnym |
8 500,00 |
7 522,52 |
85149 |
dla Powiatu Pomoc finansowa dla Powiatu na realizację programu zdrowotnego w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy dla dziewcząt urodzonych w 1996r. |
19 950,00 |
2 166,00 |
Ciąg dalszy tabeli
Roz-
dział |
Dotacja |
Plan |
Wykonanie |
84515 |
Pomoc finansowa dla Bystrzycy Kłodzkiej na zakupy rzeczowe o charakterze edukacyjnym dla dzieci z rodzin, które ucierpiały w skutek powodzi w 2009r. |
5 000,00 |
4 800,00 |
80195 |
na zadania z zakresu nauki, edukacji, oświaty i wychowania |
10 000,00 |
9 993,16 |
92695 |
na zadanie w zakresie sportu masowego |
70 200,00 |
70 200,00 |
|
Razem |
2 430 240,00 |
2 400 036,42 |
Dotacje omówione zostały poniżej w poszczególnych działach.
3. Wydatki na obsługę długu zaplanowano w wysokości 304.372 zł a wykonano w wysokości 223.147,09 zł. Wydatki te zostały omówione w dziale 757.
4. Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 6.169.102 zł a wykonano 5.266.807,03 zł. wydatki te omówione są poniżej.
Z uwagi, że w części tabelarycznej wiele paragrafów ściśle określa poniesione wydatki dlatego poniżej, znajdują się opisy do rozdziałów i paragrafów wymagających dodatkowych informacji.
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo – w rozdziale 01010 uregulowano całkowite roszczenie tj. 90.071 zł na podstawie sądowej ugody za przyłączenie sieci kanalizacyjnej do oczyszczalni ścieków w Tulcach.
W rozdziale 01030 wykonanie planu wynosi 95,20%. Na Izby Rolnicze zostały przekazane środki za cztery raty wpłaconego podatku rolnego. W rozdziale 01095 realizowane jest zadanie zlecone związane ze zwrotem podatku akcyzowego ujętego w cenie oleju napędowego za okres od września 2008r. do sierpnia 2009r. Z tego tytułu dla rolników została przekazana kwota 305.414,22 zł. Na obsługę zadania zgodnie z ustawą z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, gmina otrzymuje 2% liczone od wielkości wypłaconego zwrotu dla rolników.
W dziale 600 Transport i łączność – Na podstawie Uchwały Rady Gminy Nr XXVI/201/2008 z dnia 30 grudnia 2008r. zostało przekazane do realizacji Gminie Swarzędz zadanie dotyczące lokalnego transportu zbiorowego od granicy Gminy Swarzędz do miejscowości Tulce. Zapłacono cztery raty tj. łącznie 41.640,47zł. Łączna długość obsługiwanego odcinka linii autobusowej na terenie naszej Gminy wynosi 5,4 km. Z rozdziału 60016 Drogi publiczne gminne wydatki bieżące wykonane w wysokości 201.893,32 zł co stanowi 60,99% planu (paragraf 4210, 4270, 4300 i 4610) środki przeznaczono między innymi na: zimowe utrzymanie dróg 96.830,93 zł, na remont dróg 83.751,99 zł, znaki drogowe, tablice, mieszankę mineralno asfaltową i naprawę dróg.
W dziale 630 Turystyka - wykonanie wynosi 15.246,72 zł co stanowi 35,45% planu. Są to środki na dofinansowanie wynajmu autobusów dla mieszkańców Gminy głównie dzieci szkolnych. Wszystkie wnioski o dofinansowanie wypoczynku zostały rozpatrzone.
W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, wykonanie w dziale wynosi 78,96%. Przeprowadzono remont w mieszkaniu w Markowicach. Wymieniono stolarkę okienną, zmodernizowano instalację CO, wodno – kanalizacyjną oraz instalację zasilającą mieszkanie w energię elektryczną, zakupiono kocioł gazowy. Zapłacono za usługi kominiarskie dotyczące mieszkań komunalnych oraz opłacono składkę na ubezpieczenie budynków.
W dziale 710 Działalność usługowa wykonanie wynosi 51,04% planu. W rozdziale 71004 pozostały nie zrealizowane wydatki na zmianę plan zagospodarowania przestrzennego 50.000 zł. Realizację zadania przesunięto na 2010r. W rozdziale 71014 pokryto wydatki związane z opracowaniami geodezyjnymi. Zapłacono 13.928,61 zł co stanowi 85,45% planu. Na bieżąco zlecane są do wykonania mapy geodezyjne. W rozdziale 71095 planowane i realizowane są wydatki związane ze sprzedażą mienia (koszty zawartych aktów notarialnych, ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości, wycena nieruchomości w tym do naliczenia opłaty planistycznej). Wydano 52.926,33 zł co stanowi 81,83% planu. Wykonanie jest stosunkowo niskie, gdyż nie zostały zrealizowane wszystkie zlecenia z 2009r.
W dziale 750 Administracja publiczna, wykonanie w dziale wynosi 95,01% planu.
W rozdziale 75011 Urzędy wojewódzkie realizowane jest zadanie zlecone z zakresu ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych oraz spraw z zakresu urzędu stanu cywilnego. Wydatki dotyczą głównie wynagrodzeń z pochodnymi, zakupu druków, opłat pocztowych, delegacji służbowych. Wszystkie wydatki tj. 44.600 zł pokryte są dotacją. W rozdziale 75022 Rady Gmin ewidencjonowane są diety dla radnych, zakup artykułów spożywczych, środków czystości.
Z rozdziału 75023 Urzędy gmin z paragrafu 2710 udzielono pomocy finansowej dla Miasta Poznań na prowadzenie badań dotyczących funkcjonowania i kierunków rozwoju poznańskiego obszaru metropolitalnego. Z paragrafu 3020 – wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń, na podstawie zaświadczenia lekarskiego od lekarza okulisty cztery osoby skorzystały
z dofinansowania na zakup okularów do pracy przy komputerze, zakupiono herbatę dla pracowników. Z paragrafu 4010, 4040, 4110 i 4120 wypłacono wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla pracowników. Przeciętna liczba zatrudnionych w 2009 wynosiła 19 etatów. Z paragrafu 4210 zakup materiałów i wyposażenia - wydano między innymi na materiały biurowe i druki 7.940,16 zł, środki czystości 2.927,93 zł, wyposażenie, prenumeratę gazety. W paragrafie 4270 usługi remontowe zaplanowane były środki na remont kotłowni. Zadanie nie zostało zrealizowane z uwagi na niski w ciągu roku wskaźnik dochodów budżetowych. Z paragrafu 4280 zakup usług zdrowotnych pokryte zostały wydatki związane z okresowym badaniem lekarskim pracowników. Z paragrafu 4300 zakup usług pozostałych zapłacono między innymi za usługi prawnicze 60.480,91 zł, opłaty pocztowe 35.517,27 zł, obsługę sieci komputerowej i opiekę autorską dotycząca programów komputerowych 48.380,53 zł, czyszczenie chodniczków wejściowych, utrzymanie BIP. Z paragrafu 4430 różne opłaty i składki zapłacono za ubezpieczenie majątku i gotówki 6.891,70 zł oraz składki członkowskie na rzecz związków i stowarzyszeń do których należy Gmina 20.719,09 zł. W paragrafie 4440 odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - przekazano na wyodrębniony rachunek bankowy środki z planowanego odpisu od średniej ilości zatrudnionych pracowników. Odpis roczny na etat pracownika w 2009r. wynosi 1.000,04 zł.
W rozdziale 75075 promocja jednostek samorządu terytorialnego wydano między innymi na zakup nagród, udział w konkursach i wystawach, reklamę w wydawnictwach, na materiały promujące gminę, dofinansowanie udziału zespołów Gminnych w imprezach poza terenem Gminy.
W rozdziale 75095 ewidencjonowane są wydatki dotyczące diet wypłacanych sołtysom z tytułu udziału w Sesjach Rady Gminy i zebraniach zwoływanych przez Wójta Gminy oraz artykuły biurowe, spożywcze, opłaty za usługi telefoniczne.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa. Wykonanie w dziale wynosi 13.721,43 zł co stanowi 86,98% planu. Finansowane są wydatki związane w prowadzeniem rejestru wyborców (obsługa programu komputerowego, zakup papieru). W Gminie przeprowadzane były wybory uzupełniające do Rady Gminy. Na ten cel wydano 1.744,79 zł w tym diety, obsługę informatyczną i podróż służbową. Zadania finansowane z Budżetu Państwa jako zadanie zlecone. Na wybory do Parlamentu Europejskiego wydano 11.075,64 zł z tego z dotacji z Budżetu Państwa została pokryta kwota 7.058 zł. W celu przeprowadzenia wyborów po raz pierwszy Gmina została podzielona na trzy okręgi wyborcze. Dlatego przeznaczono dodatkowe środki z budżetu gminy między innymi na wyposażenie lokalu wyborczego w Gowarzewie.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa. W rozdziale 75403 Jednostki terenowe policji zaplanowano 2.700 zł na zakup paliwa dla Policji, wydano 1.377,31 zł. W 2008r. przekazaliśmy Policji do użytkowania urządzenie do pomiaru prędkości pojazdów ISKRA 1. W lipcu 2009r. dokonano przeglądu tego urządzenia za 476 zł. W rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne wykonanie planu zostało zrealizowane na poziomie 98,05%. Środki wydano między innymi na wypłatę ekwiwalentu dla strażaków biorących udział w akcjach bojowych 16.712,77 zł, wypłacono wynagrodzenia bezosobowe z paragrafu 4170 dla Komendanta, Prezesa i kierowców wozów bojowych. Z paragrafu 4210 zakupiono między innymi paliwo za 5.821,16 zł, mundury, koszule, polary 11.046,09 zł, myjkę ciśnieniową 1.239 zł, butle aluminiowe do tlenu medycznego 1.855,60 zł, puchary, druki. W paragrafie 4270 usługi remontowe wymieniono okna w strażnicy w Kleszczewie. Z paragrafu 4300 zapłacono za usługi kominiarskie 629,52 zł, przeglądy techniczne 2.203,72 zł, wynajem autobusów 1.066,11 zł, badania lekarskie strażaków 1.265 zł, usługę gastronomiczną związaną z zawodami w Kleszczewie 840 zł, naprawy i przeglądy. Z paragrafu 4430 różne opłaty i składki zapłacono za ubezpieczenie samochodów, budynków i członków OSP.
W rozdziale 75421 Zarządzanie kryzysowe, wydatkowane są środki na usługi telefoniczne. Pozostała nie rozdysponowana rezerwa 20.000 zł zaplanowana na pokrycie wydatków w razie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń kryzysowych.
Wydatki związane z poborem podatków i opłat ewidencjonowane są w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem. Wykonanie w dziale wynosi 78,19% planu. Środki wydano między innymi na wynagrodzenia dla sołtysów 14.272 zł, za dostarczone podatnikom nakazy płatnicze oraz 2,5% od wpłaconej wartości podatków, opłaty pocztowe 14.671,26 zł, tonery i regenerację tonerów 910,87 zł, oraz ubezpieczenie sołtysów.
W dziale 757 Obsługa długu publicznego ewidencjonowane są odsetki od pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaciągniętej na budowę kanalizacji sanitarnej, od kredytu zaciągniętego w PKO BP na budowę hali sportowej w Tulcach od kredytu zaciągniętego w BOŚ na budowę ulic w Tulcach oraz od kredytu zaciągniętego z BGK na inwestycje. Wykonanie w dziale stanowi 73,31% planu. Oprocentowanie kredytu oparte jest na stawce WIBOR 3 miesięcznej. Stawka ta w stosunku do 31.12.2008r. zmniejszała się co ma istotny wpływ na wysokość ponoszonych odsetek. W miesiącu maju zakończyliśmy spłacać pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska zaciągniętej na budowę kanalizacji sanitarnej.
W dziale 758 Różne rozliczenia pozostała nie rozdysponowana rezerwa ogólna na nieprzewidziane w planie budżetowym wydatki w wysokości 15.000 zł oraz nierozdysponowane środki przeznaczone do dyspozycji Samorządów Wsi 108.768 zł.
W dziale 801 Oświata i wychowanie.
Z rozdziału 80101, paragrafu 2590 przekazywane są środki na prowadzenie szkoły podstawowej w Ziminie przez Stowarzyszenie Rozwoju Oświaty I Upowszechniania Kultury Na Wsi. Dotacja przekazywana jest w miesięcznych ratach na 76 uczniów. Do realizacji zadań z zakresu oświaty Rada Gminy utworzyła dwie jednostki budżetowe tj. Zespoły Szkół do prowadzenia szkół podstawowych i gimnazjów oraz przedszkola w miejscowościach Kleszczewo i Tulce.
Liczba uczniów i oddziałów w szkołach na dzień 31.12.2009r.:
Kleszczewo
treść |
przedszkole |
szkoła podstawowa |
gimnazjum |
razem |
Liczba uczniów |
61 |
161 |
133 |
355 |
Liczba oddziałów |
3 |
8 |
6 |
17 |
Średnia liczba uczniów w 1 oddziale |
20,33 |
20,13 |
22,17 |
20,88
|
liczba nauczycieli w etatach |
|
|
|
33,12 |
liczba pracowników obsługi |
|
|
|
9,50 |
Tulce
treść |
przedszkole |
szkoła podstawowa |
gimnazjum |
razem |
Liczba uczniów |
107 |
253 |
93 |
453 |
Liczba oddziałów |
5 |
12 |
5 |
22 |
Średnia liczba uczniów w 1 oddziale |
21,40 |
21,08 |
18,60 |
20,59
|
liczba nauczycieli w etatach |
|
|
|
42,01 |
liczba pracowników obsługi |
|
|
|
10,00 |
Wykonanie planu w rozdziałach 80101, 80104, 80110, 80146, 80148, 85401 i 85446 przedstawia się następująco:
Plan Wykonanie % wykonania planu
Zespół Szkół Kleszczewo 2.478.615 2.443.157,16 98,57
Zespół Szkół Tulce 2.601.977 2.570.152,96 98,78
Wydatkowanie środków:
Kleszczewo |
Tulce |
Opis |
1.793.593,34 |
1.993.512,72 |
Wynagrodzenia z pochodnymi |
120.613,99 |
138.613,54 |
Nagrody i wydatki nie zaliczane do wynagrodzeń |
80.335,74 |
82.043,63 |
Zakup materiałów, w tym między innymi: |
Ciąg dalszy tabeli
Kleszczewo |
Tulce |
Opis |
8.283,74 |
7.033,06 |
Środki czystości |
24.429,10 |
49.361,64 |
Kleszczewo –meble- gabinet, biurka nauczycielskie, szafka pod komputer, krzesło, lodówka, szafa dla „Radosnej Szkoły”, komputer, monitor, odkurzacz, radiomagnetofony, telewizor, wizualizer, zabawki,.
Tulce – meble do nauczania początkowego, tablice, telefon, zabawki, szafa ogniotrwała, szafy i regały do przedszkola, radiomagnetofony, notebooki, aparat fotograficzny, komputer |
8.166,93 |
11.761,67 |
Materiały biurowe, druki |
28.866,57 |
- |
Materiały remontowe - ościeżnice, drzwi, wykładzina, parapety, materiały budowlane, farby |
27.909,81 |
27.687,54 |
Pomoce dydaktyczne |
94.612,32 |
75.113,82 |
Zakup energii (energia elektryczna, woda, gaz) |
123.408,40 |
35.118,68 |
Usługi remontowe, w tym:
Kleszczewo – remont stołówki (układanie płytek, montaż okna podawczego i drzwi aluminiowych), remont korytarza przy świetlicy i toaletach, remont korytarza wejściowego, montaż drzwi aluminiowych i wykładziny
Tulce – wymiana i czyszczenie wykładzin oraz prace malarskie w sekretariacie, gabinetach dyrektorów, toaletach, pokoju nauczycielskim i kuchni |
2.661,00 |
3.440,50 |
Zakup usług zdrowotnych – badania okresowe pracowników |
79.802,78 |
67.817,70 |
Zakup usług pozostałych, w tym między innymi: |
3.659,89 |
7.543,68 |
Transport, wywóz śmieci |
16.440,04 |
20.970,00 |
Korzystanie z hali sportowej |
36.439,99 |
22.250,76 |
Naprawy, przeglądy, kominiarz, serwis komputerowy |
1.922,56 |
- |
Wynajem chodniczków wejściowych |
2.400,00 |
1.200,00 |
Szkolenia i dopłaty do kształcenia nauczycieli |
1.464,00 |
1.464,00 |
Ochrona Juwentus |
4.148,00 |
3.904,00 |
usługi w zakresie BHP i P.POŻ |
5.931,84 |
7.468,01 |
ścieki |
805,20 |
1.760,96 |
Zakup usług internetowych |
1.020,38 |
1.322,33 |
Telekomunikacyjne usługi komórkowe |
1.877,55 |
1.922,38 |
Telekomunikacyjne usługi stacjonarne |
4.469,53 |
4.019,81 |
Podróże służbowe krajowe |
2.636,50 |
2.660,00 |
Ubezpieczenie majątku |
87.936,00 |
109.390,00 |
Odpisy na fundusz świadczeń socjalnych |
5.450,00 |
6.657,00 |
Szkolenia |
2.250,89 |
1.318,94 |
Materiały papiernicze do drukarek i kserokopiarek |
13.773,73 |
17.753,41 |
Akcesoria komputerowe (programy, tonery, kable, zasilacz, mysz) |
2.443.157,16 |
2.570.152,96 |
Razem |
Szkolna stołówka w Kleszczewie dziennie wydaje
a. uczniowie - obiady około 70 (w tym OPS – 38)
b. dorosłe osoby - obiady około 35
c. przedszkolaki - śniadanie, obiad, podwieczorek – około 38
Szkolna stołówka w Tulcach dziennie wydaje
a. uczniowie – obiady około 70 (w tym OPS Kórnik – 9, OPS Kleszczewo- 13)
b. dorosłe osoby - obiady około 20
c. przedszkolaki- 2 śniadania i obiad – około 95
W rozdziale 80104 przedszkola przekazywane są środki na podstawie porozumień za dzieci z naszej gminy uczęszczające do przedszkoli na terenie miasta Poznań 7 do 9 dzieci i na terenie gmin Kostrzyn i Swarzędz po 1 dziecku - paragraf 2310. Na podstawie Uchwały Rady Gminy w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Kleszczewo dla publicznych i niepublicznych przedszkoli przekazywana jest dotacja w paragrafie 2540 dla przedszkola niepublicznego „Bajkowa Kraina” w Tulcach na 72 do 90 dzieci, w paragrafie 2590 dotacja dla przedszkola publicznego prowadzonego przez Stowarzyszenie Oświaty Oraz Upowszechniania Kultury na Wsi w Ziminie na 11 do 12 dzieci.
W rozdziale 80105 od września przekazywano środki za 1 dziecko z naszej gminy uczęszczające do przedszkola specjalnego w Poznaniu. Przekazano 7.522,52 zł.
W rozdziale 80113 księgowane są wydatki poniesione na dowożenie uczniów do szkół na terenie naszej Gminy oraz dowóz do szkół specjalnych do Poznania, Swarzędza, Owińsk i Środy. Dowóz dzieci do Poznania i Swarzędza zlecony jest przez wyspecjalizowanego przewoźnika. Dowożonych było 8 dzieci. Zapłacono 108.613,35 zł. Do Środy i Owińsk dzieci dowożą rodzice. Na terenie Gminy dowozem uczniów do szkół zajmuje się Zakład Komunalny. Za dowóz zapłacono 189.189,00 zł. Wszystkie dzieci dowożone są do szkół bezpłatnie. Wykonanie w tym rozdziale stanowi 86,75% planu.
W rozdziale 80195 księgowane są wynagrodzenia osobowe z pochodnymi dla dwóch osób. Wydano również środki między innymi na: działające w miesiącu marcu ognisko dla dzieci przedszkolnych w Ziminie 1.030,63 zł, nagrody dla uczniów 3.905,94 zł, przejazd autobusowy na konkursy 2.321,59 zł, prowadzenie przedszkola w Gowarzewie przez Familijny Poznań 13.371,27 zł. Z paragrafu 4440 odprowadzono część środków stanowiących odpis na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów 32.896,30 zł i dwóch pracowników 2.000,08 zł.
Dział 851 Ochrona zdrowia plan wykonany został w wysokości 81,92%.
W rozdziale 85149 zaplanowano 19.950 zł dotacji dla Powiatu Poznańskiego na realizację programu zdrowotnego w zakresie profilaktyki szyjki macicy dla dziewcząt urodzonych w 1996r, wydano 2.166 zł. Dotacja została rozliczona.
Zaplanowane wydatki w rozdziałach 85153 i 85154 na profilaktykę związaną z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii. Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zrealizowała swoje zadania przyjęte przez Radę Gminy w dniu 30.12.2008r. w 100%. Przeznaczając środki na następujące na następujące zadania:
· Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych – na zadanie wydano 4.424,00 zł.
· Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomanii, pomocy psychospołecznej, prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie – na zadanie wydano 36.315,11 zł.
· Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych – na zadanie wydano 63.438,17 zł.
· Na wynagrodzenia członków komisji wydano 3.833,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, wykonanie w dziale wynosi 94,20%. W dziale tym wykazywane są wydatki dotyczące zadań zleconych i własnych. W rozdziale 85202 zaewidencjonowana została odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej 4 osób. Wykonany został plan na poziomie 91,36%. Zadanie finansowane ze środków własnych gminy. Wydatki w rozdziale 85212 finansowane są w znamienitej większości z dotacji celowej na zadania zlecone. Na ogólną kwotę wykonania planu 1.113.275,22 zł z zadań zleconych sfinansowano z dotacji dotacją 1.110.775,22 zł, a z zadań własnych 2.500 zł. Plan został wykonany na poziomie 93,97%. Wszyscy uprawnieni otrzymali świadczenia rodzinne. W 2009r. wypłacono 10.095 świadczeń w tym: 9.770 to świadczenia rodzinne oraz 325 świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Za 10 osób opłacana była składka ubezpieczeniowa od świadczeń pielęgnacyjnych. Na świadczenia wydano 1.065.522,68 zł. Za ubezpieczenie społeczne z paragrafu 4110, 10 osób miało opłaconą składkę ubezpieczeniową od świadczeń pielęgnacyjnych w łącznej wysokości 12.785,06 zł. Pozostałe wydatki w tym rozdziale poniesiono na obsługę zadania w tym między innymi: na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, artykuły biurowe, szkolenia, fundusz socjalny, nadzór nad programem komputerowym, tonery. W rozdziale 85213 wydatki na opłacenie składek zdrowotnych od świadczeń rodzinnych i pielęgnacyjnych pokrywane są z dotacji na zadania zlecone 1.997 zł, a składki zdrowotne od zasiłku stałego finansowane są z dotacji na zadania własne 1.097,13 zł. Dotacje pokrywają 100% wydatków. Plan został wykonany na poziomie 96,69%.
W następnym rozdziale 85214 księgowane są wydatki na zasiłki społeczne, które finansowane są z budżetu państwa oraz zasiłki społeczne finansowane z budżetu gminy wg poniższego zestawienia:
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Liczba świadczeń |
Źródło finansowania |
12.099 |
12.099,00 |
100 |
9 |
z dotacji celowej na zadania zlecone - zasiłki stałe |
96.704 |
95.503,82 |
98,75 |
58 |
z dotacji celowej na zadania własne – zasiłki okresowe, stałe |
82.950 |
82.950,00 |
100 |
135 |
z budżetu gminy – zasiłki celowe, celowe specjalne i zasiłek pogrzebowy |
191.753 |
190.552,82 |
99,37 |
202 |
Razem rozdział 85214 |
W rozdziale 85215 księgowane są wydatki dotyczące wypłaty dodatków mieszkaniowych. Decyzje o wypłacie wydawane są na okres 6 miesięcy. Wykonanie planu w rozdziale wynosi 91,01%. Dodatki otrzymało 27 rodzin. Wszystkie wnioski zostały rozpatrzone.
Wydatki związane z utrzymaniem Ośrodka Pomocy Społecznej rozdział 85219 wyniosły ogółem 325.145,33 zł tj. 94,18% planu. W 2009 na pokrycie wydatków otrzymaliśmy dotację celową na zadania własne w wysokości 58.081,00 zł i dotację na zadania zlecone 999,39zł. Dotacje pokryły 18,17% poniesionych wydatków. W Ośrodku Pomocy Społecznej zatrudnionych było 8 osób (łącznie z obsługą świadczeń rodzinnych). Środki wydano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz między innymi zakupiono z paragrafu 4210 druki i artykuły biurowe, środki czystości, drzwi wejściowe w paragrafie 4300 zaewidencjonowano opłaty pocztowe, przeglądy instalacji gazowej i gaśnic, opłaty za wyjazdy do banku oraz zapłacono za przegląd techniczny budynku, z paragrafu 4750 zakupiono program komputerowy, tonery, napęd do komputera.
W rozdziale 85228 planowane są wydatki na świadczenia usług opiekuńczych na rzecz osób chorych i starszych 9.410 zł, wykonanie wynosi 1.325,28 zł. Usługi świadczone były w II półroczu dla 1 osoby. Nie było zapotrzebowania na większą ilość świadczeń.
W rozdziale 85295 Pozostała działalność wydatkowano środki między innymi na następujące cele:
53.550,00 zł na dożywianie uczniów w szkołach. Z dotacji pokryto 21.050 zł.
2.475,00 zł dowóz obiadów z Zespołu Szkól w Kleszczewie dla uczniów w Ziminie,
5.101,11 zł za sprowadzoną żywność z Banku Żywności oraz za transport i rozładunek.
Dożywianiem objęte były dzieci we wszystkich szkołach. Wykonanie w rozdziale wynosi 99,78% planu.
W dziale 853 Polityka społeczna wykonanie w dziale wynosi 96,08%. Z rozdziału 85311 zakupiono bilety miesięczne dla 3 osób. W rozdziale 85395 poniesiono wydatki na realizację programu „Nie bój się, nie lękaj się – wypłyń na głębię”. Pokryto zasiłki dla 7 osób, wynagrodzenia z pochodnymi, plakaty, usługi psychologiczne i szkolenie komputerowe. Na realizację programu wydano 36.586,64 zł z tego 32.715,45zł pokryła dotacja rozwojowa. Pozostała kwota 3.871,19 zł to środki gminy.
W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza. Wydatki dotyczące Zespołów Szkół w Kleszczewie i Tulcach z rozdziałów 85401 i 85446 omówione zastały łącznie w dziale 801. W rozdziale 85415 wydatki dotyczą pomocy materialnej dla uczniów. Zadanie finansowane z dotacji celowej na zadania własne gminy. Stypendia dla uczniów zostały wypłacone za okres od stycznia do grudnia 2009r. na ten cel wydano 54.176 zł. Plan został wykonany w wysokości 96,58%. W paragrafie 3260 wydano 6.677,60 zł tj. 91,10% planu na zakup podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu „Wyprawka szkolna”.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, plan wykonany został w kwocie 1.627.367,22 zł co stanowi 75,84%. Niskie wykonanie planu spowodowane jest między innymi planowanymi zadaniami inwestycyjnymi.
Z rozdziału 90001 gospodarka ściekowa i ochrona wód w 2009r. nie były ponoszone wydatki.
W rozdziale 90003 oczyszczanie miast i wsi, wydano na utrzymanie porządku na terenie gminy kwotę 52.991,30 zł tj. 82,18% planu w tym: na zakup rękawic, worków do segregacji śmieci, koszy na przeterminowane leki, broszur „kochasz dzieci nie pal śmieci” i „wypalanie zabijanie” oraz za wywóz śmieci. Utrzymaniem porządku na ternie Gminy zajmuje się Zakład Komunalny.
W rozdziale 90004 na utrzymanie zieleni wydano 64.169,40 zł co stanowi 78,02% planu. Wydatki poniesiono między innymi na: nasadzenie drzew iglastych w Tulcach 10.321,69 zł, utrzymanie terenów zielonych.
W rozdziale 90013 schroniska dla zwierząt poniesiono wydatki związane między innymi z zakupem karmy dla psów usługi weterynaryjne, 5.000 zł za utrzymanie psów w Schronisku w Swarzędzu.
W rozdziale 90015 wydatki bieżące to wydatki za oświetlenie ulic i konserwację urządzeń świetlnych. Plan wydatków bieżących zaplanowany został w wysokości 309.800 zł i wykonany w kwocie 250.991,07 co stanowi 81,02%. Z uwagi na to, że część wybudowanej sieci w latach poprzednich pozostała na stanie majątku Gminy zaplanowano wydatki w paragrafie 4210 i 4300 na ewentualne naprawy bądź uzupełnienia. Ze środków tych sfinansowano zabudowę opraw świetlnych w Taniborzu, Tulcach i Szewcach.
W rozdziale 90017 planowane i realizowane są wydatki związane z działalnością Zakładu Komunalnego. Zakład otrzymuje dotację przedmiotową do cen biletów komunikacji autobusowej i do opłat za ścieki wprowadzane do zbiorowych urządzeń kanalizacyjnych. Zakład zajmuje się transportem zbiorowym wykorzystując 10 autobusów, dostarczaniem wody, poborem i oczyszczaniem ścieków, utrzymaniem czystości na terenie gminy, utrzymaniem zieleni, remontem i konserwacją obiektów komunalnych. Zatrudnienie na dzień 31.12.2009r. wynosi 28 osób, w tym jedna osoba na 0,75 etatu i 27 osób w pełnym wymiarze czasu pracy. W roku 2009 Zakład otrzymał 720.100 zł dotacji tj. 100% planu. Dotacja została rozliczona na podstawie Uchwał Rady Gminy i w 2010r. zwrócono do budżetu Gminy 19.586,87 zł. Wg przekazanego sprawozdania Rb-30 przychody zaplanowano razem na 2.711.139 zł, a wykonanie wynosi 2.628.718,52 zł bez pokrycia amortyzacji która wynosi 497.316,37 zł. Wykonanie planu przychodów wynosi 97%. W wykonaniu dochody własne z usług stanowią kwotę 1.939.002,78 zł tj. 99,20% planu. Głównie to wpłaty za bilety i wynajem autobusów 930.805,57 zł, wpłaty za wodę i odbiór ścieków 904.578,23 zł, wykonane usługi remontowe 99.443,28 zł. Otrzymano zwrot odszkodowań od ubezpieczyciela 27.673,91 zł oraz za oddany złom, prowizje bankowe i oprocentowanie środków na rachunku bankowym.
Plan kosztów razem wynosi 2.711.139 zł, a wykonanie 2.625.625,28 zł, co stanowi 96,80% bez odpisów amortyzacyjnych, które stanowią kwotę 497.316,37 zł. Stan środków obrotowych na 01.01.2009r. wyniósł 99.624,83 zł, a na dzień 31.12.2009r. 71.231,07 zł.
Poniesione koszty na poszczególne rodzaje działalności:
Kwota |
Przeznaczenie |
1.412.729,57 |
Komunikacja autobusowa – główne koszty to wynagrodzenia wraz z pochodnymi, oleje paliwo, części zamienne, energia, ubezpieczenie |
135.902,93 |
Przepompownia w Tulcach
- główne koszty to opłaty za przekazane ścieki do WCHIRZ 124.577,36 zł |
254.035,41 |
Oczyszczalnia ścieków w Nagradowicach
- główne koszty to: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 130.911,65 zł, energia 54.317,17 zł, analizy, monitorowanie i naprawy 26.360,31 zł, |
723.514,09 |
Wodociągi gminne - główne koszty to: wynagrodzenia z pochodnymi 276.620,25 zł, energia elektryczna 76.579,65 , zakup wody 209.767,79 zł, materiały i części zamienne 97,688,13 zł, opłaty środowiskowe, badania wody, ubezpieczenie. |
99.443,28 |
Utrzymanie czystości, terenów zieleni, remonty i konserwacja obiektów komunalnych – główne koszty to wynagrodzenia z pochodnymi od wynagrodzeń 55.260,68 zł, zakup materiałów 20.450,17 zł, naprawa sprzętu. |
2.625.625,28 |
Razem koszty |
Należności wymagalne stanowią kwotę 172.512,22 zł głównie dotyczą opłat za wodę i ścieki. Na zaległości wystawiane są upomnienia. Wydano 20 zawiadomień o zamiarze odcięcia dostaw wody i przyłącza kanalizacyjnego. Po otrzymanych zawiadomieniach część osób uregulowało swoje zadłużenia lub wystąpiło z wnioskiem o rozłożenie zaległości na raty. W dwóch przypadkach odcięto wodę z czego jeden odbiorca spłacił zobowiązanie i nieruchomość została ponownie przyłączony do sieci. Zakład nie ma zobowiązań wymagalnych, wszystkie zobowiązania regulowane są w terminie.
W rozdziale 90095 Pozostała działalność plan został wykonany na poziomie 77,16%. Środki wydano między innymi za: zakup energii elektrycznej i gazu dotyczący budynków komunalnych głównie wynajmowanych jako lokale użytkowe 49.859,68 zł, czyszczenie kominów, utylizację padliny, jako współudział Gminy w kosztach utrzymania budynku w do Wspólnoty w Nagradowicach 5.289,96 zł, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym 4.537,70 zł, ubezpieczenie budynków, remont sali sołeckiej w Krzyżownikach – Śródce 6.690,35 zł, remont sali w Markowicach 29.113,38 zł, przystosowanie sali w Gowarzewie na prowadzenie zajęć z dziećmi przez Stowarzyszenie Familijny Poznań 10.603,51 zł, za zakup materiałów do remontu sali w Nagradowicach 1.423,54 zł, na remont podejść przy przychodni lekarskiej w Nagradowicach 62.413,76 zł oraz 54.196 zł ujęte w wydatkach, które nie wygasły z upływem 2009r.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, wykonanie budżetu wynosi 95,28% planu. W ramach tego działu przekazywana jest dotacja podmiotowa dla instytucji kultury w rozdziale 92114 i 92116. W bibliotekach dotacja nie została wykorzystana w 100% z uwagi na niższy koszt zainstalowania poręczy w bibliotece w Kleszczewie. W rozdziale 92114 Pozostałe instytucje kultury z paragrafu 6220 nie została zakupiona kotara dzieląca halę sportową w Kleszczewie. W trakcie roku zmienił się Dyrektor jednostki. W rozdziale 92120 wydano środki na opracowanie programu opieki nad zabytkami. W rozdziale 92195 ujęto w planie wydatków zadania do realizacji przez poszczególne Samorządy Wsi. W 2009 roku na plan 54.645 zł wydano 36.294,92 zł co stanowi 66,42%. Środki wydano na integrację poszczególnych wsi w tym między innymi: zakup nagród i słodyczy dla dzieci, pokaz sztucznych ogni, organizowanie festynu, wyjazdy na pływalnie i wycieczki do ZOO.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport, plan wykonany został na poziomie 93,03%. W planie rozdziału 92601 zrealizowano budowę kompleksu sportowego ORLIK 2012 w Kleszczewie i Tulcach. Wydano na ten cel 2.177.171,61 zł. Z czego dotacja pokryła 1.332.000 zł a budżet gminy pokrył 845.171,61 zł wydatków. W zakresie zadań bieżących w rozdziale 92695 na plan 110.340 zł wykonanie wynosi 91.418,47 zł tj. 82,85%. W paragrafie 2820 zaplanowano środki na wsparcie upowszechniania kultury fizycznej i sportu. Z dotacji korzysta klub sportowy „Clescevia”. Na podstawie zawartej umowy Klub otrzymał 70.200 zł. Dotacja została rozliczona. Na mocy Uchwał Rady Gminy cztery osoby otrzymały nagrodę za osiągnięcia sportowe i dwie korzystały ze stypendium sportowego. Pozostałe wydatki z rozdziału 92695 dotyczą zakupu nagród i pucharów oraz pokrycia wyjazdów na zawody sportowe i opłaty za udział w zawodach.
W rozdziałach 01095, 75011, 75101,75109, 75113, 85212, 85213, 85214 i 85219 omówione zostały wydatki z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami. Na planowane 1.565.396 zł wydatków na zadania zlecone wykonanie wynosi 1.491.720 zł co stanowi 95,29% planu. Wykaz tych wydatków w szczegółowości do paragrafu ujęty został na oddzielnych zestawieniach części tabelarycznej.
Na ogólną kwotę planowanych wydatków 21.345.781 zł wykonanie wynosi 19.158.914,27 zł co stanowi 89,76% planu. Przy uchwaleniu budżetu na 2009r. wiele zadań planowanych zostało do sfinansowania ze sprzedaży mienia. Pomimo ogłaszanych przetargów na skutek ogólnego zastoju w obrocie nieruchomościami zakładana sprzedaż nieruchomości nie została zrealizowana. Dlatego w miesiącu październiku i grudniu skorygowano plan dochodów ze sprzedaży mienia o 5.913.320 zł oraz skorygowano wydatki.
Na podstawie informacji Ministerstwa Finansów dotyczących niższych wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych w miesiącu grudniu zmniejszono dochody i wydatki o 480.000 zł. Dlatego na sfinansowanie zadań inwestycyjnych zaciągnięto w dniu 23.12.2009r. kredyt inwestycyjny. Konieczność korygowania dochodów budżetu jak również kryzys w gospodarce spowodowały wprowadzenie oszczędności w realizacji planu budżetu. W związku z czym część zadań została przesunięta do realizacji w roku następnym. Na poziom wykonania wydatków budżetowych wpływ miały korzystnie rozstrzygnięte przetargi na zaplanowane inwestycje.
Stan należności i zobowiązań Gminy na 31 grudnia 2009r.
Treść |
Należności ogółem w tym: |
Należności wymagalne |
Zobowiązania w tym |
Zobowiązaniawymagalne |
Urząd Gminy |
302.105,59 |
149.350,70 |
446.304,97 |
0 |
Ośrodek Pomocy Społecznej |
145.975,44 |
145.975,44 |
24.491,98 |
0 |
Zespół Szkół Kleszczewo |
638,29 |
638,29 |
136.593,33 |
0 |
Zespół Szkół Tulce |
633,54 |
633,54 |
150.348,20 |
0 |
Razem jednostki budżetowe wg Rb-27S i 28S |
449.352,86 |
296.597,97 |
757.738,48 |
0 |
Zakład Komunalny |
337.733,42 |
172.512.22 |
282.603,81 |
0 |
Ogółem |
787.086,28 |
469.110,19 |
1.040.342,29 |
0 |
Należności zaległe wykazane w sprawozdaniu Urzędu Gminy omówione zostały w dziale 700, 756, 758, 852 i 900.
Zaległe należności w Zespołach Szkół omówione zostały w rozdziale 80104 a w Ośrodku Pomocy Społecznej w dziale 852. Zaległe należności wymagalne występujące w Zakładzie Komunalnym omówione zostały w wydatkach w rozdziale 90017.
Planowany deficyt budżetowy
Plan |
Wykonanie |
Opis |
16.677.569 |
16.770.814,57 |
Dochody |
21.345.781 |
19.158.914,27 |
Wydatki |
-4.668.212 |
-2.388.099,70 |
Deficyt na 31.12.2009r. (dochody minus wydatki) |
Finansowanie deficytu |
3.333.595 |
2.700.595,00 |
Przychody – kredyt |
1.563.442 |
1.563.442,33 |
Przychody - Wolne środki z lat ubiegłych |
228.825 |
228.825,00 |
Rozchody - Spłaty rat kredytów i pożyczek |
4.668.212 |
4.035.212,33 |
Finansowanie (różnica między przychodami a rozchodami |
Zadłużenie Gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 31.12.2009r. wynosi 6.283.800,00 zł, w tym:
1.580.000,00 kredyt na budowę hali sportowej w Tulcach z PKO.
2.651.800,00 zł kredyt na budowę ulic w Tulcach z BOŚ
2.052.000,00 zł kredyt na budowę: ulic w Tulcach, drogi Zimin Nowy Świat, Moje Boisko Orlik 2012 w Kleszczewie i w Tulcach, dróg na nowych terenach inwestycyjnych z BGK.
Rachunki dochodów własnych utworzone przez Radę Gminy (kierownicy jednostek organizacyjnych nie tworzyli rachunków dochodów własnych):
Dochody
Jednostki |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Zespół Szkół w Kleszczewie |
88.000 |
80.333,34 |
91,29 |
Zespół Szkół w Tulcach |
143.500 |
135.881,71 |
94,69 |
Dochody uzyskano z wpłat rodziców na wsad do kotła na przygotowanie posiłków dla dzieci, oraz wpłaty osób dorosłych za korzystanie z obiadów, za usługi ksero, odsetki oraz darowizny
Wydatki
Jednostki |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Zespół Szkół w Kleszczewie |
88.000 |
77.494,36 |
88,06 |
Zespół Szkół w Tulcach |
143.500 |
125.578,13 |
87,51 |
Zakupiono żywność, artykuły kuchenne, papier do kserokopiarki, tonery, środki czystości, zapłacono za pralnię, naprawy kserokopiarki i taboretu gazowego.
Stan środków pieniężnych na 31.12.2009r.:
Zespół Szkół Kleszczewo 8.411,66 w tym: za wsad do kotła 3.246,61 zł, z opłat dodatkowych 2.968,93 zł, z opłat za ksero 1.616,48 zł i pozostałe 579,64 zł.
Zespół Szkół w Tulcach 22.241,27 zł w tym: za wsad do kotła 12.503,25 zł, z opłat dodatkowych 3.224,14 zł, z opłat za ksero 6.367,30 zł, pozostałe 146,58 zł
Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Przychody
Para- graf |
Plan |
Wykonanie |
Opis |
0690 |
12.000 |
21.641,29 |
Wpłaty z opłat za korzystanie ze środowiska |
Wydatki
Para-graf |
Plan |
Wykona-nie |
Opis |
2440 |
30.000 |
12.071,01 |
Dotacja dla Powiatu na utylizację azbestu |
4210 |
40.000 |
4.652,01 |
zakup paliwa, drzew i krzewów |
4300 |
70.000 |
65.542,22 |
Refundacja wynagrodzeń dla Zakładu komunalnego za utrzymanie terenów zielonych, wycinka i nasadzenie drzew i krzewów |
Środki obrotowe wynosiły: na dzień 01.01.2009r. 153.407,96 zł, na dzień 31.12.2009r. 91.577,55 zł. Różnicę w rozliczeniu stanowią odsetki, które są dochodem gminy.
Realizacja planowanych wydatków budżetu gminy nie wygasających z upływem 2008r.
(Realizacja zadań do 31.12.2009r za wyjątkiem zadania „Demontaż iluminacji na lampach ulicznych”, w którym termin realizacji określono na 30.06.2009r.)
Dział |
Wyszczególnienie |
Wydatki |
Stopień realizacja |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
55 900,00 |
|
|
Budowa niskociśnieniowej kanalizacji sanitarnej z przyłączami w miejscowościach Markowice, Krerowo, Zimin, Śródka, Krzyżowniki, Poklatki. |
55 900,00 |
Zrealizowano
- projekt |
600 |
Transport i łączność |
592 075,00 |
|
|
Budowa ulic w Tulcach |
238 000,00 |
Zrealizowano |
|
Budowa drogi na odcinki Krzyżowniki – Śródka - projekt |
10.370,00 |
Zrealizowano |
|
Budowa drogi w Szewcach – prace wykończeniowe |
17 024,00 |
Zakończono |
|
Budowa drogi Zimin –Nowy Świat - projekt |
17 080,00 |
Zrealizowano |
|
Budowa chodnika w Śródce |
21.500,00 |
Zwrócono do budżetu |
|
Budowa dróg na nowych działkach |
267 000,00 |
Zrealizowano |
|
Budowa chodnika w Komornikach
(Środki z Samorządu Wsi) |
7 967,00 |
Zwrócono do budżetu |
|
Wykup gruntów przy budynku wspólnoty w Nagradowicach i na nowych działkach w Gowarzewie |
13 134,00 |
Zrealizowano |
710 |
Działalność usługowa |
4 059,00 |
|
|
Wycena nieruchomości |
4 059,00 |
Zwrócono do budżetu |
750 |
Administracja publiczna |
42 544,00 |
|
|
Wykonanie Lokalnej Strategii Rozwoju Gminy II część |
5 075,00 |
Zrealizowano |
|
Zakup wyposażenia |
33 800,00 |
Zrealizowano |
|
Wykonanie strony internetowej Gminy |
3 669,00 |
Zrealizowano |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
42 302,00 |
|
|
Projekt renowacji parku w Kleszczewie – branża drogowa |
10 000,00 |
Zrealizowano |
|
Demontaż iluminacji na lampach ulicznych |
2 306,00 |
Zrealizowano |
|
Remont pokrycie dachu na budynkach komunalnych w Gowarzewie |
20 480,00 |
Zwrócono do budżetu |
|
Projekt – dostosowanie układu funkcjonalnego lokalu komunalnego w Nagradowicach (przychodnia lekarska) |
9 516,00 |
Zrealizowano |
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
60 512,00 |
|
|
Modernizacja budynku Ośrodka Kultury - projekt |
60 512,00 |
Zrealizowano |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
101 763,00 |
|
|
Budowa kompleksu sportowego w Tulcach w tym
„ORLIK 2012” |
41 724,00 |
Zrealizowano |
|
Budowa kompleksu sportowego w Ziminie |
6 039,00 |
Zrealizowano |
|
Plany odnowy wsi |
54 000,00 |
Zrealizowano w kwocie 7.411,97 |
|
Razem |
899 155,00 |
|
Zadanie dotyczące:
- budowy chodnika w Śródce nie zostało zrealizowane ze względu na brak możliwości dofinansowania ze środków zewnętrznych tego zadania.
- budowa chodnika w Śródce i Komornikach zbyt mała kwota na rozpoczęcie zadania, a w wydatkach budżetu na 2009r. zadanie nie było ujęte,
- wycena nieruchomości rozdział 71095, kwotę w wydatkach niewygasających pomyłkowo ujęto w tym rozdziale. Wydatek dotyczy opłat geodezyjnych i winien być ujęty w rozdziale 71014,
- remont pokrycia dachu w budynku komunalnym w Gowarzewie, Zadanie ujęto w szerszym zakresie łącznie z zagospodarowaniem terenu i wniosek złożono do współfinansowania ze środków Unijnych PROW,
- Plany odnowy wsi środki pozostawiono na budowę placu zabaw w Tulcach.
Z niezrealizowanych wydatków zwrócono do budżetu 115.715,78 zł.
Kleszczewo 22.03.2010r.