ZARZĄDZENIE Nr 46A/2010
Wójta Gminy Kleszczewo
z dnia 18 października 2010 r.
w sprawie: ustanowienia operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych w Gminie Kleszczewo w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wyborach wójtów, burmistrzów, prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010 r.
Na podstawie art. 30 ust 1 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz § 2 ust. 1 pkt 4b Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 27 września 2010r. w sprawie zasad i sposobu wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m. st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r. (M.P. Nr 73 poz. 927) zarządzam, co następuje:
§ 1
Ustanawiam następujących operatorów informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych :
1. Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 1 w Kleszczewie – Pani Ewa Iczakowska
2. Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 2 w Tulcach - Pani Katarzyna Sznajder-Występska
3. Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 3 w Gowarzewie – Pani Agata Kaczmarek.
§ 2
Określam szczegółowy zakres zadań operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 46/2010
Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 18 października 2010r.
Zadania operatora obwodowej komisji wyborczej
Do zadań operatora należy:
1) udział w szkoleniu organizowanym przez koordynatora gminnego;
2) udział w testach ogólnokrajowych obejmujących wprowadzenie testowych
wyników głosowania w obwodzie w wyborach do rad oraz w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta), a w Warszawie także wyników głosowania w wyborach do rady dzielnicy, oraz przesłanie danych za pośrednictwem sieci publicznej lub przekazanie danych do pełnomocnika terytorialnej komisji wyborczej, w wyznaczonym terminie;
3) potwierdzenie odbioru licencji i hasła operatora;
4) przygotowanie stanowiska komputerowego w zakresie konfiguracji dostępu do sieci publicznej i instalacji oprogramowania;
5) potwierdzenie odbioru i wprowadzenie do oprogramowania aktualnych danych definiujących obwody głosowania, okręgi wyborcze oraz kandydatów w wyborach do rady oraz w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta), z podaniem bieżącej wersji oprogramowania oraz daty wygenerowania w systemie centralnym danych definicyjnych;
6) ustalenie, najpóźniej w przeddzień głosowania, z przewodniczącym OKW miejsca i harmonogramu pracy;
7) dwukrotne wprowadzenie danych z przekazanych przez przewodniczącego OKW projektów protokołów wyników głosowania w wyborach do rad oraz w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
8) w przypadku wystąpienia błędów — wydrukowanie i przekazanie przewodniczącemu OKW zestawienia błędów i ostrzeżeń do wprowadzonego protokołu;
9) w przypadku wystąpienia ostrzeżeń — wydrukowanie i przekazanie przewodniczącemu raportu ostrzeżeń do wprowadzonego protokołu;
10) sygnalizowanie przewodniczącemu OKW niezgodności liczby uprawnionych
w poszczególnych głosowaniach, niezgodności danych dotyczących siedziby OKW lub godzin rozpoczęcia i zakończenia głosowania;
11) przygotowanie, wydrukowanie i przekazanie przewodniczącemu OKW niezbędnej liczby egzemplarzy protokołów wyników głosowania w obwodzie w wyborach do rad oraz w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
12) przesłanie do serwera, po wprowadzeniu licencji przez przewodniczącego, danych z protokołów wyników głosowania w obwodzie w wyborach do rad oraz w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
13) zapisanie, po zatwierdzeniu licencją przez przewodniczącego OKW, danych z protokołu wyników głosowania w obwodzie na zewnętrznym nośniku, w celu przekazania właściwym komisjom terytorialnym;
14) w przypadku ponownego głosowania w wyborach wójta (burmistrza, prezydenta miasta) — ponowienie powyższych czynności (z wyjątkiem testów ogólnokrajowych).