Zamawiający:
Gmina Kleszczewo/Urząd Gminy w Kleszczewie
Tytuł przetargu:
Naprawa dróg i ulic gminnych na terenie Gminy Kleszczewo w 2012/2013 roku
CPV:
45.23.31.42-6
Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych
Warunki:
I. 1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy Wykonawca przedstawi kopie zezwolenia na przetwarzanie materiałów z rozbiórki - gruzu betonowego (własną lub dysponenta, od którego będzie gruz dostarczony).
2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy Wykonawca wykaże wykonanie z należytą starannością, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem w zakresie:
- minimum 1 zrealizowane zamówienie na prace związane z konserwacją i naprawą dróg o nawierzchni gruntowej: równanie, wałowanie, profilowanie o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto,
- minimum 1 zrealizowane zamówienie na prace związane z wbudowaniem tłucznia granitowego o wartości nie mniejsze niż 200.000,00 zł brutto,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające prawidłową realizację wykazanych zadań (załącznik nr 4 do SIWZ).
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy:
a) Wykonawca wykaże dysponowanie minimum następującym sprzętem (załącznik nr 7 do SIWZ)
1) min. 2 walcami stalowymi powyżej 10 ton,
2) min 2 walcami ogumionym powyżej 10 ton,
3) min. 2 równiarkami,
4) min. 1 koparko ładowarką.
b) Wykonawca wykaże (załącznik nr 6 do SIWZ):
1) - min. 1 pracownika wyznaczonego na kierownika robót, który posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
4) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż 200 000,00 zł.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy w rozdziale IX pkt. 2 SIWZ.
2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:
Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział VIII pkt. 1 SIWZ) oraz którzy nie wykazują braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy.
3. Oferta zostaje odrzucona w przypadku:
- niezgodności z ustawą,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (…),
- wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3,
- jest nieważna na podstawie przepisów odrębnych.
II. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale VIII pkt 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące (załącznik nr 2 do SIWZ),
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem
ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 4 do SIWZ),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 do SIWZ),
d) wykaz sprzętu stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ,
e) zezwolenie na przetwarzanie materiałów z rozbiórki - gruzu betonowego (własną lub dysponenta, od którego będzie gruz dostarczony),
f) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż
200 000,00 zł.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
3. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale IX pkt 2 ppkt b dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
4. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- kosztorys ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).
5. Forma składanych dokumentów:
- dokumenty należy składać wyłącznie w języku polskim ( dokumenty obcojęzyczne z tłumaczeniem na język polski),
- dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej "za zgodność z oryginałem" przez Wykonawcę, W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku Podmiotów, na których wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te Podmioty,
- w przypadku, kiedy kopia dokumentu budzi podejrzenia Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii dokumentu poświadczonej notarialnie
Termin realizacji:
1. Rozpoczęcie - gotowość do świadczenia usług - pięć dni licząc od daty zawarcia umowy. Zakończenie świadczenia usług do dnia 31.12.2013 r.
Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak - zakres merytoryczny, Anna Jaszczyńska - zakres formalno-prawny
Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat - pok. nr 16
Oferty można składać do:
2012-11-26 godz: 10:00
Otwarcie ofert:
2012-11-26 godz: 10:15
Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
salka nr 7
Kryteria wyboru:
najniższa cena
Wadium:
2000,00 zł
Uwagi:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które objęte były zamówieniem podstawowym.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Termin związania ofertą ustala się na 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Ogłoszenie o zamówieniu umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 455962 - 2012 w dniu 16.11.2012r.
Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronie www.bip.kleszczewo.pl
U W A G A ! ! !
DNIA 21.11.2012 ROKU WPROWADZONO POPRAWKĘ DO ZAŁĄCZNIKA NR 5 DO SIWZ - KOSZTORYS OFERTOWY.
W ZAŁĄCZNIKU BŁĘDNIE PODANO ILOŚĆ TON TŁUCZNIA GRANITOWEGO (ILOŚĆ TA ZOSTAŁA PODANA PRAWIDŁOWO W OPISIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA).
W KALKULACJI OFERTOWEJ BYŁO: 2106,00 TON TŁUCZNIA GRANITOWEGO
POWINNO BYĆ: 3081,00 TON TŁUCZNIA GRANITOWEGO
SIWZ Z POPRAWNYM ZAŁĄCZNIKIEM NR 5 ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ POD NAZWĄ: "SIWZ - poprawna (poprawny załącznik nr 5).
PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ POWYŻSZĄ UWAGĘ PODCZAS PRZYGOTOWYWANIA OFERTY.
Firmy uczestniczące
1. Zakład Usługowo-Handlowy „BUD-HANEX” ul. Wojska Polskiego 18 62-035 Kórnik cena oferty brutto: 336.361,24 zł; cena brutto kryterium Ca : 0,14 zł; cena brutto kryterium Cb : 8,00 zł; cena brutto kryterium Cc : 88,99 zł
2. „FERD” Firma Robót Inżynieryjnych i Drogowych R. Bianek ul. Szarych Szeregów 25 63-000 Środa Wielkopolska cena oferty brutto: 382.456,40 zł; cena brutto kryterium Ca : 0,22 zł; cena brutto kryterium Cb : 49,20 zł; cena brutto kryterium Cc : 90,41 zł
3. Firma Robót Drogowych K. Kukulski Kijewo 36B 63-000 Środa Wielkopolska cena oferty brutto: 333.411,22 zł; cena brutto kryterium Ca : 0,23 zł; cena brutto kryterium Cb : 54,12 zł; cena brutto kryterium Cc : 72,57 zł
4. Zakład Drogowo-Transportowy S. Begier ul. Orzeszkowej 39 62-330 Nekla cena oferty brutto: 299.385,30 zł; cena brutto kryterium Ca : 0,17 zł; cena brutto kryterium Cb : 49,20 zł; cena brutto kryterium Cc : 70,73 zł Wygrany