Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Budowa chodnika w ciągu ul. Leśnej w miejscowości Tulce łącznie z odwodnieniem - etap I.

CPV:
45.23.31.20-6 , 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.21.30-2

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.


2. Posiadania wiedzy i doświadczenia;
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na układaniu chodników i asfaltowaniu oraz w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej z podaniem ich wartości, dat oraz miejsc wykonania.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego,
że roboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia;
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
- wskaże, że dysponuje min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia i kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych,

4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest:
1) udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie
(w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (wypełniony i podpisany załącznik nr 5 do SIWZ);
2) podać nazwy (firmy) podwykonawców w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.

VI Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy:

1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
z art. 22 ust. 1 ustawy, opisanych w punkcie V. SIWZ należy przedłożyć:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony
i podpisany załącznik nr 2 do SIWZ;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wypełniony i podpisany załącznik nr 7 do SIWZ;
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego roboty budowlane wskazane w Wykazie robót zostały wcześniej wykonane, Wykonawca
nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Wykonawca wpisuje jedynie takie zamówienie do Wykazu robót.
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wypełniony
i podpisany załącznik nr 8 do SIWZ;

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 pkt 1-11 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wypełniony i podpisany załącznik
nr 3 do SIWZ;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu
o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VI.2.2), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji
ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.
Terminy wystawienia dokumentów są tożsame jak opisane dla dokumentów dotyczących podmiotów zagranicznych.

3. Inne wymagane przez Zamawiającego dokumenty/oświadczenia:
1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ;
2) Podpisany kosztorys ofertowy opracowany metodą kalkulacji uproszczonej
na podstawie przedmiaru robót oraz STWiOR, uwzględniając w nim: wszystkie wyszczególnione pozycje robót, ilości robót. Każda pozycja kosztorysu ofertowego winna zawierać numer pozycji odpowiadający numerowi pozycji przedmiaru, podstawę (nr katalogu lub nazwę przyjętą w przedmiarze, np. kalkulacja własna, analiza własna, analogia itp.), opis pozycji, jednostki miary i ilość, cenę jednostkową, wartość pozycji. Zamawiający nie wyraża zgody na scalanie kilku pozycji z wykazu robót w jedną pozycję kosztorysu ofertowego ani zmiany kolejności pozycji robót.
Cena jednostkowa winna uwzględniać wszelkie nakłady, koszty i narzuty związane z wykonaniem zamówienia, a także wszystkie dane udostępnione przez Zamawiającego oraz warunki lokalowe rozpoznane we własnym zakresie.
Cena jednostkowa jest ceną netto(czyli nie zawierającą podatku VAT oraz innych podatków).Cenę oferty stanowi suma wartości robót netto wynikająca wprost
z kosztorysu ofertowego i wartości podatku VAT. Wszystkie wartości określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres obowiązywania umowy i nie będą podlegały zmianom w okresie jej obowiązywania;
3) Wypełniona i podpisana Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zmianami), albo informacja o tym, że Wykonawca
nie należy do grupy kapitałowej - wypełniony i podpisany załącznik nr 4 do SIWZ;
4) Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii - dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
5)W przypadku oferowania materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dowód, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.

Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Podmioty występujące wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika zgodnie z zasadami art. 23 ust. 2 ustawy.

Jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty,
na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy zobowiązany jest załączyć do oferty wypełniony i podpisany załącznik nr 6 do SIWZ oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Dokumenty, których treść stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa należy zabezpieczyć
w sposób uniemożliwiający bezpośrednie odczytanie treści np. poprzez zastosowanie nieprzejrzystej folii.
Niedochowanie należytej staranności poprzez niepodjęcie niezbędnych działań w celu zachowania poufności informacji mających stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa oraz brak wykazania, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa skutkuje jawnością całej oferty.


Termin realizacji:
30 dni kalendarzowych od podpisania umowy

Osoba odpowiedzialna:
Katarzyna Sznajder-Występska

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo - Sekretariat pok. nr 16

Oferty można składać do:
2015-12-07 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2015-12-07 godz: 09:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo - pok. nr 7.

Kryteria wyboru:
cena - 95%
okres gwarancji na roboty - 5%


Wadium:
2.500,00 zł

Uwagi:
1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania lub zaniechania jak za swoje własne.
3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów ani zastosowania aukcji elektronicznej.
4. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, podlegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych.
6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 169451 - 2015 w dniu 19.11.2015r. Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG.


Firmy uczestniczące
Firma Usługowo-Handlowa "ANNA" Anna Białobrzucka, ul. Wodna 18, 62-200 Gniezno, cena brutto 97.599,70 zł, okres gwarancji na wykonane roboty 60 miesięcy   Wygrany
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Roman Dyba Sp. z o.o., u. 28 Czerwca 1956r. nr 392, 61-441 Poznań, cena brutto 111 411,53zł, okres gwarancji na wykonane roboty 60 miesięcy  
Zakład Drogowo-Transportowy Sławomir Begier, ul. Orzeszkowej 39, 62-330 Nekla, cena brutto 148 037,27 zł. okres gwarancji na wykonane roboty 60 miesięcy  
PUB "BRUKPOL" S.C. Strzelce Wielkie 81c, 63-820 Piaski, kwota oferty brutto 101 548,19zł, okres gwarancji na wykonane roboty 60 miesięcy  
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "LECH-DRÓG" Leszek Grześkowiak, ul. D.Chłapowskiego 29/13, 63-100 Srem, oferta brutto 123 347,71zł, okres gwarancji na wykonane roboty 60 miesięcy