Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Budowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Kleszczewo obejmująca 7 zadań w miejscowościach Kleszczewo, Tulce, Zimin, Nagradowice i Szewce

CPV:
45.31.43.10 -7, 45.31.61.10 -9

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 5.225.000 euro

Warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełnią następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące (art. 22 ust. 1 lit. 1 b Pzp):
posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje warunku, gdyż działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania przez Wykonawcę specjalnych uprawnień
sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę min. 440.000zł, w przypadku składania oferty na jedną z części przedmiotu zamówienia lub na kwotę min 800.000zł ,w przypadku składania ofert na obydwie części przedmiotu zamówienia
zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że :
w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia jego działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej dwa zamówienia dotyczące budowy oświetlenia drogowego, zakresem oraz wartością zbliżone do przedmiotu zamówienia (dla każdej części oddzielnie).
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie zrealizowanych zamówień zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do OFERTY, wykaże, że w wymaganym okresie zrealizował co najmniej dwa zamówienia budowy oświetlenia drogowego, zakresem oraz wartością zbliżone do przedmiotu zamówienia oraz załączy do niego dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawca dysponuje kierownikiem, zdolnym do wykonania przedmiotu zamówienia, spełniającym warunki określone w postanowieniach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 290), posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, w tym: kierownikiem budowy o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z Art.104 Ustawy Prawo budowlane tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 290) w myśl którego osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie, którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65). Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz, złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby, oraz poda daty ważności zaświadczeń o przynależności do właściwej izby inżynierów. Wykaz osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia musi zawierać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia stanowi załącznik nr 5 do OFERTY.
Za zgodą Zamawiającego, w uzasadnionych sytuacjach zarówno przed udzieleniem zamówienia jak i trakcie realizacji zamówienia, dopuszcza się możliwość zmian osobowych kierownika budowy lub kierownika robot branżowych, po dostarczeniu odpowiednich dokumentów oraz przy spełnieniu określonych do przedmiotowego postępowania wymagań.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. V. 1. pkt. 2) - 3) niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych,
Zamawiający jednocześnie informuje, iż stosowna sytuacja, o której mowa w rozdz. V. 3 niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.


Termin realizacji:
Nie później niż do 30 kwietnia 2017

Osoba odpowiedzialna:
Agnieszka Pakulska-Schoen

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
Ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Pok. 16- sekretariat, I piętro


Oferty można składać do:
2016-12-02 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2016-12-02 godz: 10:00

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
Ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
Sala Konferencyjna -parter


Kryteria wyboru:
Cena - 60%
Okres gwarancji i rękojmi - 40%


Wadium:
Cześć 1 - 11.000zł
Część 2- 9.000zł


Uwagi:
1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych:
1) Część I obejmująca wykonanie zadania nr III
2) Część II obejmująca wykonanie zadań nr I, II, IV, V, VI oraz VII
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 / 7. Wartość zamówień nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego
6. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) roboty ogólnobudowlane- w wymiarze pełnego etatu
2) roboty instalacyjne elektroenergetyczne w wymiarze pełnego etatu
3) roboty drogowe - w wymiarze pełnego etatu
7. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, możliwości udzielania Wykonawcy realizującemu zamówienie, zaliczek na poczet wykonania zamówienia ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
8. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców, chyba że taka potrzeba zajdzie.
9. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania lub zaniechania jak za swoje własne

Ogłoszenie o wszyciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych po numerem 345230-2016 w dniu 17.11.2016r.
Ogłoszenie zostało również zawieszone na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.


Firmy uczestniczące
"EL-MAR" Sp. z o.o., Pl. Wolności 16/5, 46-380 Dobrodzień; cena oferty brutto- część I: 198.762,55zł, okres gwaracji i rękojmi: 60 miesięcy  
PPHU INSTALPIOTR Piotr Pruszyński, ul. Kolejowa 8/36, 62-600 Koło,; cena oferty brutto część I: 189.785,63zł, okres gwarancji i rękojmi: 49 miesięcy  
ENERGORAD Radosław Gołuch, ul. Konopnickiej 21, 63-000 Środa Wlkp., cena oferty brutto część I: 207.000zł, okres gwarancji i rękojmi: 36 miesięcy  
PPHU INSTALPIOTR Piotr Pruszyński, ul. Kolejowa 8/36, 62-600 Koło,; cena oferty brutto część II: 351.100,75zł, okres gwarancji i rękojmi: 49 miesięcy