Zarządzenie nr 57/2016 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 30 grudnia 2016r. w sprawie zmiany Zarządzenia w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie
ZARZĄDZENIE Nr 57/2016
Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 30 grudnia 2016r. w sprawie : zmiany Zarządzenia w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie. Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2016r. poz. 446 ze zmianami) zarządza się, co następuje : § 1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Kleszczewie określonym w załączniku do Zarządzenia Nr 72/2015 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 16 października 2015r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie wprowadza się następujące zmiany: 1. § 19 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ Do zadań Referatu Gospodarki Finansowej należy w szczególności: 1) przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, 2) realizowanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków, 3) prowadzenie obsługi kasowej i finansowo-księgowej budżetu gminy, 4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, 5) opracowywanie prognoz finansowych gminy, 6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 7) przygotowywanie projektów uchwał budżetowych, 8) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości, 9) sporządzanie sprawozdań finansowych, 10) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, 11) prowadzenie ksiąg rachunkowych, 12) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT, 13) rozliczanie inwentaryzacji, 14) prowadzenie kartotek materiałowych dotyczących prac inwestycyjnych, 15) dbanie o prawidłowe egzekwowanie należności gminy, 16) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów dotyczących rachunkowości, 17) przygotowywanie sprawozdań finansowych, 18) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, 19) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym oraz Bankiem wykonującym obsługę finansową i bankami finansującymi, 20) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia majątku Gminy, 21) kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, 22) prowadzenie ewidencji podatników, 23) gromadzenie i przechowywanie oraz sprawdzanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, 24) wydawanie decyzji i zaświadczeń związanych z udzielaną przez Gminę pomocą publiczną, 25) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych oraz innych dochodów gminy, 26) prowadzenie spraw związanych z umorzeniem i odroczeniem podatków, 27) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, 28) wydawanie zaświadczeń o posiadaniu nieruchomości lub gospodarstwa rolnego, przychodowości gospodarstwa rolnego, wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego oraz o niezaleganiu w podatkach, 29) prowadzenie księgowości podatkowej, 30) prowadzenie ewidencji i aktualizacji upomnień, 31) prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych, 32) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, 33) zapewnienie obsługi techniczno-biurowej sołectw, 34) prowadzenie spraw dotyczących planów finansowo-rzeczowych sołectw, 35) sporządzanie zeznań świadków 36) prowadzenie archiwum zakładowego, 37) prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi w Urzędzie z wyjątkiem inwestycji i remontów, 38) współdziałanie z Referatem Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji w sprawach związanych z zamówieniami publicznymi dotyczącymi inwestycji, 39) prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością i ewidencją zamówień publicznych poprzez prowadzenie rejestru zamówień publicznych, 40) wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wydanych na jej podstawie z wyjątkiem inwestycji i remontów, 41) sporządzanie Jednolitego Pliku Kontrolnego i deklaracji z podatku VAT dla Urzędu Gminy, 42) sporządzanie Jednolitego Pliku Kontrolnego i deklaracji łącznej z podatku VAT dla całej gminy. „ § 2 Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy § 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje od dnia 01 stycznia 2016r.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |