ZARZĄDZENIE Nr 26/2023 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 17 maja 2023 r. w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 503), zarządzam co następuje: § 1 Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną w Kleszczewie jako organ doradczy Wójta Gminy Kleszczewo w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego, zwaną dalej „Komisją”, w składzie: 1. Monika Niemier - przewodnicząca 2. Kamil Banasiak - sekretarz 3. Ewa Mendel - członek 4. Maciej Groszak - członek. § 2 Organizację i tryb działania Komisji określa Regulamin Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej w Kleszczewie, stanowiący załącznik do Zarządzenia. § 3 Wykonanie Zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji Urzędu Gminy Kleszczewo. § 4 Traci moc Zarządzenie Nr 26/2020 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 15 maja 2020 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej. § 5 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Załącznik do Zarządzenia Nr 26/2023
Wójta Gminy Kleszczewo
z dnia 17 maja 2023 r.
REGULAMIN
GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO - ARCHITEKTONICZNEJ
W KLESZCZEWIE
§ 1
Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej w Kleszczewie, zwanej dalej ,,Komisją”.
§ 2
1. Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Kleszczewo w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego, określonych w art. 11 i art. 17 oraz art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Skład Komisji ustala Wójt Gminy Kleszczewo w drodze Zarządzenia.
3. Pracami komisji kieruje jej Przewodniczący, wyznaczony przez Wójta, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez niego członek Komisji.
4. Skład Komisji może zostać zmieniony w każdym czasie, w drodze Zarządzenia Wójta.
5. Posiedzenia Komisji odbywają się każdorazowo w siedzibie Urzędu Gminy Kleszczewo.
§ 3
Wójt może powierzyć Komisji pełnienie funkcji organu doradczego dla innej gminy na mocy porozumienia, w trybie art. 8 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 4
Do zadań Komisji należy:
1) opiniowanie na podstawie art. 11 ppkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2) opiniowanie na podstawie art. 17 ppkt 6 lit. a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów planów miejscowych wraz z prognozami oddziaływania na środowisko przyrodnicze oraz skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego,
3) opiniowanie złożonych wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany,
4) opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, aktualności studium i planów miejscowych, postępów w opracowywaniu planów miejscowych i harmonogramów ich sporządzania,
5) inne sprawy, dotyczące polityki przestrzennej Gminy.
§ 5
1. Komisja działa na posiedzeniach zwoływanych na wniosek Wójta Gminy.
2. Przewodniczący Komisji zwołuje, ustala termin i porządek obrad oraz zawiadamia o tym członków Komisji, nie później niż w ciągu 7 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być krótszy.
3. Przewidywane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, a miejsce udostępnienia materiałów powinno być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
4. Posiedzenia Komisji winny odbywać się w obecności co najmniej 2/3 jej składu.
§ 6
1. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na posiedzeniu.
2. W pracach Komisji z urzędu może brać udział Wójt Gminy oraz/lub inna wskazana przez niego osoba.
3. Komisja może wnioskować do Wójta Gminy o zlecenie specjalistycznych opracowań ze wskazaniem specjalistów w danym zakresie.
4. Każdorazowo na posiedzenie Komisji mogą być powoływani eksperci i koreferenci oraz przedstawiciele innych jednostek urzędu czy samorządu.
5. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego na posiedzeniu opracowania, osoba ta nie bierze udziału w głosowaniu nad opinią w tej sprawie.
§ 7
1. Komisja po rozpatrzeniu sprawy wydaje opinię, która stanowi załącznik do protokołu obrad Komisji.
2. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komisji.
3. W przypadku równej liczby głosów, Przewodniczący Komisji ma głos decydujący.
4. Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębne w formie pisemnego oświadczenia, które załącza się do protokołu z posiedzenia Komisji.
§ 8
1. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
a) prowadzenie całokształtu problematyki związanej z funkcjonowaniem Komisji i reprezentowaniem jej na zewnątrz,
b) organizowanie, branie udziału i przewodniczenie obradom Komisji,
c) wskazywanie specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje i stosowne uprawnienia zawodowe do opracowania koreferatów, opinii, referatów lub stanowiska eksperta, określanie zakresu i terminu ich opracowania, po przeprowadzeniu analizy rynku w/w usług,
d) ustalenie potrzeb dokonywania wizji w terenie,
e) prowadzenie dyskusji publicznej,
f) wnioskowanie o dokonanie zmian osobowych w składzie Komisji.
2. Do zadań Sekretarza Komisji należy:
a) zawiadamianie członków Komisji oraz zaproszonych gości o terminie i tematyce posiedzeń, a także o terminie i miejscu udostępniania do wglądu materiałów, o których mowa w punkcie ,,b",
b)
c) przygotowanie i przedstawienie wniosków oraz opinii,
d) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji i przesyłanie zainteresowanym jej stanowiska,
e) przechowywanie bieżących akt Komisji i przekazywanie ich do archiwum Urzędu Gminy,
f) obsługa organizacyjno - techniczna Komisji.
§ 9
1. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który winien zostać przedłożony Wójtowi Gminy w ciągu 14 dni od daty jego odbycia.
2. Opinie, o których mowa w § 4, winny być przedłożone Wójtowi Gminy w terminie co najmniej 14 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady Gminy, na której będą rozpatrywane sprawy, będące przedmiotem opinii.
§ 10
1. Za uczestnictwo w pracach Komisji jej członkom przysługuje wynagrodzenia w wysokości 500 złotych brutto za posiedzenie, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Wynagrodzenie nie przysługuje członkom Komisji będącymi pracownikami Urzędu Gminy, do których zastosowanie mają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych.
3. Zlecenie opracowania koreferatów czy stanowiska eksperta następuje na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
4. Koszty związane z funkcjonowaniem Komisji pokrywane są ze środków budżetu gminy.
5. Obsługę techniczno – administracyjną Komisji zapewnia Kierownik Referatu Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji Urzędu Gminy Kleszczewo.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Sekretarz Gminy |
Źródło informacji: | Sekretarz Gminy |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Agata Zdobylak |
Data wprowadzenia: | 2023-06-02 12:51:49 |
Opublikował: | Agata Zdobylak |
Data publikacji: | 2023-06-02 13:49:21 |
Ostatnia zmiana: | 2023-06-02 13:49:34 |
Ilość wyświetleń: | 346 |