Stosownie do art. 28aa  ustawy z dnia 8 marca  1990 r.  o samorządzie gminnym  Wójt Gminy zobowiązany  jest przedstawić Radzie Gminy Kleszczewo raport o stanie gminy.  Dokument ten powinien być przedłożony radzie do końca maja 2024 r.

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie absolutorium dla Wójta. Nad przedstawionym przez Wójta raportem o stanie Gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa  do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami  co najmniej 20 mieszkańców.  Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności dokonanych zgłoszeń do Przewodniczącego Rady Gminy. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie Gminy.

Termin sesji, na której odbędzie się debata nad raportem o stanie Gminy  ustalony został na dzień  19 czerwca 2024 r. (środa)  godz. 16.00. – sala Ośrodka Kultury w Kleszczewie ul. Poznańska 6.

W związku z powyższym zgłoszenia do debaty przyjmowane będą w  Urzędzie Gminy Kleszczewo do dnia 18 czerwca 2024 r. (wtorek) do godz. 15.00.

 

 

                                                                           Przewodnicząca Rady Gminy

                                                                                        Dorota Wysz