Wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej

 

Podstawa prawna:

art. 7e ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 roku Prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. , Nr 101 poz. 1178 z póź. zmianami).

 

Wymagane dokumenty:

         wniosek o wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej.

         oryginał zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

 

Opłata:

Wykreślenie z ewidencji nie podlega opłacie skarbowej.

 

Termin odpowiedzi:

Do 14 dni.

 

Jednostka odpowiadająca:

Podinspektor ds. działalności gospodarczej.

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który ją wydał.

 

Uwagi:

Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ ewidencyjny, w ciągu 14 dni, o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, zwracając równocześnie oryginał zaświadczenia o wpisie do rejestru. Przy dokonaniu wykreślenia przedsiębiorca otrzymuje pisemną decyzję o wykreśleniu. Natomiast organ ewidencyjny  zawiadamia o wydanej decyzji także właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny.