Wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej
Podstawa prawna: art. 7e ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 roku Prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. , Nr 101 poz. 1178 z póź. zmianami). Wymagane dokumenty: – wniosek o wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej. – oryginał zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Opłata: Wykreślenie z ewidencji nie podlega opłacie skarbowej. Termin odpowiedzi: Do 14 dni. Jednostka odpowiadająca: Podinspektor ds. działalności gospodarczej. Tryb odwoławczy: Od decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który ją wydał. Uwagi: Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ ewidencyjny, w ciągu 14 dni, o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, zwracając równocześnie oryginał zaświadczenia o wpisie do rejestru. Przy dokonaniu wykreślenia przedsiębiorca otrzymuje pisemną decyzję o wykreśleniu. Natomiast organ ewidencyjny zawiadamia o wydanej decyzji także właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny.