Zameldowanie

W odpowiedzi na liczne zapytania dotyczące zameldowania obywateli polskich, Urząd Gminy w Kleszczewie uprzejmie informuje, że istnieją dwie formy zameldowania. Zameldowanie na pobyt czasowy i zameldowanie na pobyt stały. Zameldowanie na pobyt czasowy nie wymaga zmiany – rezygnacji z aktualnego miejsca pobytu stałego. Zameldowanie na pobyt stały wymaga wcześniejszego wymeldowania się z pobytu stałego.

Osoba może mieć w tym samym czasie tylko jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.

 

Obowiązek meldunkowy:

 „osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia”

 

Zwolnienie z obowiązku meldunkowego:

Zameldowanie na pobyt czasowy dzieci do lat 7, na okres nie przekraczający 2 miesięcy.

 

Sankcje karne związane z obowiązkiem meldunkowym:

„wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają  ustawie z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń”.

 

Dokumenty niezbędne do zameldowania:

1.        dowód osobisty,

2.       akt urodzenia (nieletnie dzieci),

3.       książeczka wojskowa (panie i panowie podlegający obowiązkowi wojskowemu),

4.       wojskowy dokument osobisty (przedpoborowi),

5.       dokument stwierdzający prawo do lokalu: np. akt notarialny lub zawiadomienie z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,

6.       podpisy wszystkich właścicieli na druku zameldowania – potwierdzające pobyt w lokalu osoby występującej o zameldowanie,

7.       potwierdzenie wymeldowania ( przy zameldowaniu stałym),

8.       prawidłowo wypełniony druk zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu stałego.

Nieruchomość musi posiadać nadany numer porządkowy posesji.


Jednocześnie informuję, że zmiana miejsca pobytu stałego  powoduje obowiązek zmiany dowodu osobistego.

Do wniosku o wydanie dowodu osobistego należy dołączyć 2 aktualne fotografie, dowód uiszczenia  opłaty w wysokości 30 zł, odpis skrócony aktu urodzenia (panny, kawalerowie), odpis skrócony aktu małżeństwa (osoby które zawarły związek małżeński), odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (osoby, których akt małżeństwa został rozwiązany przez rozwód), dowód osobisty do wglądu.