Zarządzenie  Nr  13/2014

Wójta Gminy Kleszczewo

z dnia 23 kwietnia 2014 r.

 

 

w sprawie :   przeprowadzenia naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

 

 

Na podstawie art. 11 ust. 1 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 ze zmianami) oraz art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2013r. poz. 594 ze zmianami) zarządzam co następuje:

 

 

§ 1

Ogłaszam nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Dyrektora Zakładu w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

 

§ 2

1.     Postępowanie w sprawie naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna w składzie:

1)       Bogdan Kemnitz  – Wójt Gminy  jako przewodniczący Komisji

2)       Genowefa Przepióra – jako Sekretarz Komisji

3)       Mirosława Nowak – jako członek komisji

2.     Postępowanie w sprawie naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze zostanie przeprowadzone zgodnie z Regulaminem przeprowadzenia naboru stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora Zakładu Komunalnego stanowi  załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

 

 

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 13/2014
Wójta Gminy Kleszczewo

 z dnia 23 kwietnia  2014 r.

 

REGULAMIN PRZEPROWADZENIA NABORU

na  kierownicze stanowisko urzędnicze

Dyrektora  Zakładu w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie 

 

1.            Postępowanie w sprawie naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze- Dyrektora Zakładu  w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie, przeprowadza Komisja w składzie określonym w niniejszym zarządzeniu.

2.            Warunkiem prawomocności obrad Komisji jest udział co najmniej 2  członków.

3.            Nabór przeprowadzony zostanie w dwóch etapach.

4.            W etapie I naboru :

a)    Komisja na posiedzeniu otwiera koperty z dokumentami złożonymi przez kandydatów w terminie, zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i stwierdza ich kompletność. Oferty nie spełniające warunków określonych w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia Komisja odrzuca,

b)    Sekretarz komisji  informuje kandydatów o dopuszczeniu albo o niedopuszczeniu do dalszego postępowania,

c)     Przewodniczący ustala termin i miejsce posiedzenia komisji, o czym powiadamia członków komisji oraz zakwalifikowanych do dalszej rekrutacji kandydatów do pracy.

5.            W etapie II naboru :

a)    w toku postępowania kwalifikacyjnego Komisja rekrutacyjna sprawdza wiedzę, kwalifikacje i predyspozycje niezbędne do wypełnienia zadań, a w tym celu przeprowadza :

-  pisemny test znajomości zagadnień -  przeprowadza się w celu sprawdzenia wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku, na które ogłoszono nabór. Pytania w teście kwalifikacyjnym są punktowane w skali 0-5 pkt.

- rozmowa kwalifikacyjna służy do nawiązania bezpośredniego kontaktu z kandydatem, sprawdzenia jego wiedzy  oraz jego predyspozycji i umiejętności niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków. Komisja przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10 .

6. Po  zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego tj. pisemnym teście i przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał największą ilość punktów. Po wyłonieniu kandydata Wójt Gminy  akceptuje osobę i warunki zatrudnienia.

7. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół , który zawiera:

-         określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór,

-         liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;

-         liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;

-         informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

-          dokonanego wyboru;

-         skład komisji przeprowadzającej nabór.

8.     Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Kleszczewie oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej  przez okres co najmniej 3 miesięcy.

9.      Informacja, o której mowa w pkt. 8, zawiera:

-         nazwę i adres jednostki;

-         określenie stanowiska;

-         imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;

-         uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.

10.  Dokumenty kandydata, który zostanie zatrudniony są dołączone do jego akt osobowych.

11.   Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, które zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole są przechowywane przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum.

  

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 13/2014

Wójta Gminy Kleszczewo

 z dnia 23 kwietnia  2014 r.

 

 

 

OGŁOSZENIE

WÓJTA  GMINY  KLESZCZEWO

o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze

Dyrektora Zakładu w Zakładzie  Komunalnym  w Kleszczewie

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Zakład Komunalny w Kleszczewie ul. Sportowa 3, 63-005 Kleszczewo

 

II.   Stanowisko :

Dyrektor Zakładu Komunalnego w Kleszczewie.

 

III. Wymagania niezbędne :

1.             obywatelstwo polskie,

2.             pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych ,

3.             wykształcenie wyższe,

4.             minimum 5 lat stażu pracy (do stażu pracy może być zaliczony 3-letni okres   wykonywania działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku),

5.             brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z  oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6.             stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,

7.             nieposzlakowana opinia.

 

IV.  Wymagania dodatkowe   :

1.     znajomość  przepisów prawnych z zakresu :  ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o gospodarce komunalnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy  o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym  odprowadzaniu ścieków, ustawy o transporcie drogowym, ustawy

o publicznym transporcie zbiorowym.

2.     znajomość zasad funkcjonowania zakładu budżetowego,

3.     znajomość zagadnień technicznych, inwestycyjnych i eksploatacyjnych dotyczących zadań realizowanych przez Zakład,

4.     dobra znajomość obsługi komputera,

5.     preferowane wykształcenie kierunkowe: techniczne lub w zakresie zarządzania,

6.     preferowany staż pracy na  kierowniczym stanowisku,

7.     zaangażowanie, odpowiedzialność, komunikatywność, dyspozycyjność,

8.     prawo jazdy kat. B.

 

V.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

1.     kierowanie Zakładem  i organizowanie pracy w sposób zapewniający jego     prawidłowe  funkcjonowanie i pełną  realizację zadań określonych w statucie,

2.     wykonywanie i nadzór nad całokształtem zadań realizowanych przez zakład,

3.     zapewnienie wykonywania  pracy w sposób zgodny z przepisami bhp i ppoż.,

4.      opracowywanie planów finansowo-rzeczowych zakładu i zapewnienie prawidłowego wykorzystania środków dla optymalnej realizacji celów i zadań,

5.      zarządzanie majątkiem Zakładu,

6.     ustalanie rocznego planu działalności  oraz rocznego planu finansowego,

7.      wykonywanie czynności  w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Zakładu Komunalnego,

8.     wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników  Zakładu  Komunalnego,

9.     koordynowanie i realizacja zadań zakładu wynikających ze statutu, a w szczególności  :

  a)  z zakresu  lokalnego transportu zbiorowego, w tym m.in.  :

                  -   organizowanie i koordynowanie komunikacji gminnej,

                  -   współpraca z organizatorami transportu publicznego innych gmin,

                  -   przewóz dzieci do szkół gminnych,

-  zabezpieczenie potrzeb transportowych  związanych z działalnością jednostek organizacyjnych gminy,

                  -  opracowywanie analiz ekonomicznych,

-       koordynowanie czasu pracy kierowców,

-       egzekwowanie przestrzegania przez kierowców rozkładów jazdy autobusów oraz  przepisów porządkowych w komunikacji gminnej,

-       kontrola eksploatacji kas rejestrujących,

-       prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i rozliczaniem kart drogowych,

-       przygotowywanie propozycji cen biletów,

-       koordynowanie spraw związanych z  rozkładem  jazdy,

-        opracowywanie rozkładów jazdy,

-        prac związanych  z  remontami i naprawami   autobusów,

-       prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem przystanków autobusowych,

-       rozliczanie z poboru paliwa oraz innych materiałów eksploatacyjnych.

-    nadzór nad bazą Zakładu Komunalnego (hale naprawcze, magazyny sprzętu i części zamiennych, biura) i powierzonym sprzętem,  w tym bieżąca kontrola stanu technicznego i czystości autobusów, zapewnienie wykonawstwa okresowych przeglądów technicznych, przeglądów rejestracyjnych i wyposażenia,

- organizowanie pomocy doraźnej w przypadku awarii autobusu na trasie oraz zapewnienie napraw taboru komunikacji gminnej,

b) z zakresu utrzymania sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, w tym m.in. :

-       przygotowywanie  propozycji  taryf opłat  za wodę  i ścieki,

-       umowy  z odbiorcami,

-       realizacja regulaminu  dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

-       nadzorowanie spraw z zakresu funkcjonowania oczyszczalni ścieków  i stacji  wodociągowych,

-       współdziałanie z odbiorcami ścieków,

-       przestrzeganie warunków wprowadzania ścieków do gminnych urządzeń kanalizacyjnych.

c) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości dróg, ulic, rowów, placów i parków  na terenie gminy,

d) prowadzenie spraw  dotyczących  zakładania i utrzymania zieleni komunalnej,

e) podejmowanie działań  w zakresie bezpieczeństwa  ruchu  drogowego, zwłaszcza na drogach gminnych,

f) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz  obiektów administracyjnych.

 

VI.          Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1.     Miejsce wykonywania pracy:  Zakład Komunalny w Kleszczewie ul. Sportowa 3, 63-005 Kleszczewo, praca w budynku, jak również wyjazdy w teren.

2.     Wymiar czasu pracy : cały etat

3.     Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony.

 

VII.        Wskaźnik niepełnosprawności :

Wójt Gminy Kleszczewo informuje, że w miesiącu marcu 2014r. wskaźnik zatrudnienia osób  niepełnosprawnych  w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekraczał 6%.

 

VIII.      Wymagane dokumenty :

1.     życiorys (CV ze zdjęciem) uwzględniający przebieg dotychczasowego wykształcenia i  pracy zawodowej,

2.     list motywacyjny,

3.     kwestionariusz osobowy według załączonego wzoru,

4.     kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

5.     kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji,

6.     kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy) lub kserokopie dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej,

7.     kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość  kandydata oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,

8.     oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

9.     oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku,

10.   oświadczenie kandydata o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

11.   oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do  przeprowadzenia naboru.

 

Kserokopie składanych  dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.

 

    Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu kontaktowego.

 

IX.     Miejsce i termin złożenia dokumentów.

1.     Oferty i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy  lub przesłać na adres Urzędu Gminy w Kleszczewie ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze -  Dyrektora Zakładu Komunalnego w Kleszczewie” do dnia 09  maja 2014 r. do godz. 15.00.

2.     Terminem wiążącym  jest data wpływu do Urzędu Gminy, a nie data nadania.

3.     Koperty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

X.            Uwagi końcowe:

1.     Nabór przeprowadzony zostanie zgodnie z Zarządzeniem Nr 13/2014 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 23 kwietnia 2014r. w sprawie    przeprowadzenia naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

2.     Nabór  zostanie przeprowadzony dwuetapowo przez komisję :

a)   I etap - weryfikacja dokumentów,

b) II etap - test znajomości zagadnień wynikających z zajmowanego stanowiska oraz rozmowa kwalifikacyjna dla kandydatów  spełniających wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.

3. Kandydaci zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i  miejscu  przeprowadzenia testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

4. Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo ( www.bip.kleszczewo.pl)  oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Kleszczewo.