W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest błąd, polegający na zawarciu w niej niewystarczająco szczegółowej informacji o konieczności codziennych pomiarów lustra wody przez cały czas robót (w studniach istniejących na działce wodociągowej oraz w studni mioceńskiej na działce w odległości około 400m), jak również o konieczności wykazania się możliwościami i doświadczeniem w prowadzeniu podobnych pomiarów, które to informacje są informacjami znaczącymi dla Wykonawców i mogącymi mieć wpływ na wartość oferty . Ponadto, w przetargu w wymaganym terminie oferty złożyli: 1: HYDROSERVIS Zakład Geologiczno – Wiertniczy, ul. Smardzewska 15, 60-161 Poznań 2. STUDBUD Zakład Studniarski, Huta Strzelce, 86-320 Łasin 3. Przedsiębiorstwo Robót Wiertniczych i Inżynieryjnych HYDROeŁPOL Sp. z o.o. ul. Nowa 29/31, 90-030 Łódź Jednak w wyniku niedopatrzenia ze strony Zamawiającego oferta nr 3 trafiła do komisji przetargowej po upływie terminu otwarcia ofert, co uniemożliwiło wzięcie jej pod uwagę jako ważnej, a równocześnie nieuzasadnione byłoby odrzucenie jej jako złożonej po terminie. Z uwagi na powyższe uznano za zasadne unieważnienie przetargu i ponowne jego przeprowadzenie w terminie późniejszym, po odpowiednim uzupełnieniu dokumentacji przetargowej. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się zgodnie z art. 93 ust. 5 ustawy PZP na wniosek zainteresowanych oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia zawiadomić o wszczęciu kolejnego postępowania przetargowego, które będzie dotyczyć tego samego przedmiotu zamówienia .
Zgodnie z art. 93 ust. 3 punkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 04.19.177 z późn. zmianami) Kierownik Zakładu Komunalnego w Kleszczewie informuje o unieważnieniu procedur przetargowych, dotyczących przetargu nieograniczonego na wykonanie studni awaryjnej nr 2A na ujęciu wód podziemnych w m. Gowarzewo, Gm. Kleszczewo. Unieważnienie nastąpiło na podstawie art. 93 ust. 1 punkt 7 ustawy, z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.