ZARZĄDZENIE NR 21/2005
Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 15 czerwca 2005r. w sprawie : zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie. Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142 poz. 1542 ze zmianami), zarządza się, co następuje : § 1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Kleszczewie określonym w załączniku Nr 1 do Uchwały Nr XLI/239/02 Rady Gminy w Kleszczewie z dnia 27 czerwca 2002r zmienionego Zarządzeniem Nr 48/2004 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 31 grudnia 2004r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie, wprowadza się następujące zmiany: I. § 5 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ § 5 1. Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią: 1) Kierownictwo Urzędu: Symbol a) Wójt WG b) Zastępca Wójta ZW c) Sekretarz Gminy SG d) Skarbnik Gminy SK 2) Komórki organizacyjne Urzędu: a) Referat Gospodarki Finansowej RF, w skład którego wchodzą następujące stanowiska: 1) stanowisko do spraw księgowości budżetowej - KB 2) stanowisko do spraw wymiaru podatków - WP 3) stanowisko do spraw księgowości podatkowej - KP 4) stanowisko do spraw obsługi kasowej - OK 5) stanowisko do spraw działalności gospodarczej - DG. b) Referat Infrastruktury Komunalnej i Budownictwa - IB, w skład którego wchodzą następujące stanowiska : 1) Kierownik Referatu Infrastruktury Komunalnej i Budownictwa – RK 2) stanowisko do spraw gospodarki przestrzennej i budownictwa – BU 3) stanowisko do spraw infrastruktury i dróg – ID 4) stanowisko do spraw gospodarki komunalnej – GK c) Referat Oświaty - RO, w skład którego wchodzą następujące stanowiska: 1) Kierownik Referatu Oświaty - KO 2) stanowisko do spraw kadrowo-płacowych - PK d) Referat Spraw Obywatelskich – OS, w skład którego wchodzą następujące stanowiska : 1) Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich /Kierownik USC - OS/USC 2) stanowisko do spraw dowodów osobistych i obrony cywilnej - OC (Zastępca Kierownika USC) e) Samodzielne stanowisko do spraw ogólnych - SO f) Samodzielne stanowisko do spraw rolnictwa i ochrony środowiska – RO g) Samodzielne stanowisko do spraw obsługi rady i promocji gminy – BR h) Radca Prawny - RP i) Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych - IN j) Pełnomocnik Wójta Gminy do spraw realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych - PA 2. Szczegółowy wykaz stanowisk pracy w Urzędzie obrazuje schemat organizacyjny stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu. „ II. § 17 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ § 17 Do zadań Referatu Gospodarki Finansowej należy w szczególności : 1) przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy, 2) realizowanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków 3) prowadzenie obsługi kasowej i finansowo-księgowej budżetu gminy, 4) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych oraz innych dochodów gminy, 5) prowadzenie księgowości podatkowej, 6) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, 7) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, 8) opracowywanie prognoz finansowych gminy, 9) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 10) przygotowywanie projektów uchwał budżetowych, 11) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości, 12) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, 13) prowadzenie ksiąg rachunkowych, 14) rozliczanie inwentaryzacji, 15) prowadzenie kartotek materiałowych dotyczących prac inwestycyjnych, 16) dbanie o prawidłowe egzekwowanie należności gminy, 17) przygotowywanie sprawozdań finansowych, 18) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, 19) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową , Urzędem Skarbowym , Bankiem wykonującym obsługę kasową i bankami finansującymi, 20) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, 21) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, 22) zapewnienie obsługi techniczno-biurowej sołectw 23) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów dotyczących rachunkowości, 24) prowadzenie archiwum zakładowego, 25) prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej, 26) prowadzenie spraw dotyczących godzin otwarcia i zamknięcia placówek handlowych na terenie gminy 27) prowadzenie spraw w zakresie udzielania pomocy przedsiębiorcom, w szczególności w pozyskiwaniu środków finansowych na rozwój przedsiębiorstw, 28) prowadzenie działań w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na terenie gminy, 29) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej beneficjentom pomocy, 30) obsługa ksero- kserowanie dokumentów petentom oraz pracownikom Urzędu Gminy, prowadzenie rejestru zużycia papieru, 31) wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz naliczanie opłat z tym związanych. „ III. § 19 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ § 19 Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności : 1) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, 3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń, 4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 6) stwierdzenie legitymacji procesowej do występowania do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 7) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego, 8) wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 9) prowadzenie spraw z zakresu zmian imion i nazwisk, 10) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, 11) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu ewidencji ludności, 12) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, 13) prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych i zgromadzeń. 14) wydawanie dowodów osobistych, 15) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej i innych spraw obronnych określonych odrębnymi przepisami, 16) prowadzenie spraw związanych z poborem, 17) prowadzenie spraw związanych z rejestracją przedpoborowych, 18) prowadzenie spraw związanych z działalnością ochotniczych straży pożarnych i ochrony ppoż., 19) prowadzenie spraw kancelarii tajnej. IV. § 21 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ § 21 Samodzielne stanowisko do spraw rolnictwa i ochrony środowiska w szczególności realizuje następujące zadania; 1) prowadzenie spraw z zakresu melioracji, współdziałanie w realizacji zadań, 2) prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa i ochrony zwierzyny łownej, 3) prowadzenie spraw z zakresu zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, 4) współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin, 5) współdziałanie ze służbami doradczymi w zakresie upowszechniania i wdrażania postępu w rolnictwie, 6) wydawanie zezwoleń oraz nadzór nad uprawami maku, 7) organizacja, nadzór i kontrola zadrzewień na terenie gminy, 8) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w tym. m.in. - prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew, - prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska przed odpadami, - prowadzenie spraw z zakresu utrzymania porządku i czystości, 9) prowadzenie spraw z zakresu prawidłowości opracowania taryf oraz zasad rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków, 10) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. V. Skreśla się treść § 22 w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Kleszczewie. „ VI. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie - Schemat organizacyjny Urzędu Gminy w Kleszczewie otrzymuje nowe brzmienie – treść określa załącznik do niniejszego zarządzenia. § 2 Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy § 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 16 czerwca 2005r.
_____________________________________________________________________________
Załącznik Nr 1do Zarządzenia Nr21/2005
Wójta Gminy Kleszczewo
z dnia 15 czerwca 2005r.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W KLESZCZEWIE
RADA GMINY |
WÓJT GMINY |
WG |
ZASTĘPCA WÓJTA |
ZW |
Skarbnik Gminy |
SK |
|
Sekretarz Gminy |
SG |
|
Radca Prawny |
RP |
|
Pełnomocnik Wójta Gminy ds. realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkohol. |
PA |
|
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych |
IN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Referat Gospodarki Finansowej |
RF |
|
Samodzielne stanowisko ds. ogólnych |
SO |
Referat Infrastruktury Komunalnej i Budownictwa |
IB |
|
Referat Spraw Obywatelskich |
OS |
|
Referat Oświaty |
RO | |
|
|
| |||||||||||
Stanowisko ds. księgowości budżetowej |
KB |
|
Samodzielne stanowisko ds. rolnictwa i ochrony środowiska |
RO |
Kierownik Referatu Infrastruktury Komunalnej i Budownictwa |
RK |
Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich/ Kierownik USC |
OS/USC |
Kierownik Referatu Oświaty |
KO | |||
|
| ||||||||||||
Stanowisko ds. wymiaru podatków |
WP |
Samodzielne stanowisko ds. obsługi rady i promocji gminy |
BR |
Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i budownictwa |
BU |
Stanowisko ds. dowodów osobistych i obrony cywilnej/ Zastępca Kierownika USC |
OC |
Stanowisko ds. kadrowo-płacowych |
PK | ||||
Stanowisko ds. księgowości podatkowej |
KP |
|
|
|
Stanowisko ds. infrastruktury i dróg |
ID |
|
|
|
| |||
|
|
|
|
|
|
| |||||||
Stanowisko ds. obsługi kasowej |
OK |
|
|
|
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej |
GK |
|
|
|
| |||
Stanowisko ds. działalności gospodarczej |
DG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|