Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Kleszczewo w sezonie 2010/2011


CPV:
90.21.20.00-6 , 90.21.30.00-3

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 211.000 euro

Warunki:
Przedmiotem zamówienia jest: prowadzenie "Akcji zima" w sezonie 2010/2011, polegającej na odśnieżaniu, zwalczaniu i usuwaniu gołoledzi oraz usuwaniu zasp śniegowych na drogach i ulicach gminy Kleszczewo w przypadkach zaistnienia takiej konieczności. Na terenie objętym zamówieniem zostały określone trzy kolejności i standardy odśnieżania dróg i ulic załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ "Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo". Łączna długości dróg objętych zimowym utrzymaniem - 54,942 km.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazywania kolejności odśnieżania innej niż wynikająca z planu zimowego utrzymania.
Przewidywany czas realizacji usługi następnego dnia od zawarcia umowy do dnia 16.04.2011 (termin może ulec przedłużeniu do czasów utrzymywania się niekorzystnych warunków zimowych).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług określonych w niniejszej SIWZ w zależności od potrzeb Zamawiającego w ramach oferowanego wynagrodzenia, a w przypadku wystąpienia łagodnych warunków atmosferycznych do zmniejszenia zakresu usług, a tym samym zmniejszenia wysokości oferowanego wynagrodzenia. Wynagrodzenia płatne będzie w cyklach miesięcznych, wyłącznie za kompleksowo wykonane usługi na terenie całej Gminy i rozliczone będzie w oparciu o oferowane ceny jednostkowe. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie kart drogowych Wykonawcy ( upoważniona osoba przez Zamawiającego) , pod warunkiem wykonania usługi na terenie całej Gminy. Wykonawca jest zobowiązany do pełnej i natychmiastowej gotowości w razie wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi.
Wykonawca zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt zakupi wszystkie niezbędne do realizacji zamówienia materiały (piasek, sól) oraz sporządzi właściwe mieszanki. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej.

Poszczególne zadania zostały opisane :
" w pkt. III - Przedmiot zamówienia
" w zał. nr 9 "Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo"
" w kosztorysie ofertowym - zał. nr 5. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonanie zakresu usług wskazanych przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu ofertowych cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę w kalkulacji ofertowej.
Szczegółowy zakres usług został określony w :
a) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
b) Rzeczowym wykazie dróg i ulic objętych Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo 2010 2011
c) Kosztorysie ofertowym - zał. nr 5 do SIWZ

1. Warunki ogólne udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia,
2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie,
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

2. Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców :

1) Wykonawca musi dysponować:
a) odpowiednią liczbą pracowników fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia,
b) odpowiednim sprzętem i wyposażeniem gwarantującym kompleksowe i rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia,
2) wykonawca w trzech ostatnich latach zrealizował lub aktualnie realizuje z należytą starannością usługę o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem (o wartości min 80 % ceny ofertowej brutto), udokumentowane odpowiednimi referencjami potwierdzającymi ich realizację , potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
3) Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie miał obowiązek ubezpieczyć budowę od szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim na kwotę: 100 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie utrzymać wyżej wymieniony poziom ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej do dnia końcowego odbioru robót.
Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o realizację zamówienia, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu kserokopię polisy ubezpieczeniowej, o której mowa wyżej,
4) Wykonawca dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową do kwoty 50 000,00 zł,

3. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne:
Ocena odbywać się będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty.

3.1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,

Art. 24. Ustawy Prawo zamówień publicznych
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
4) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.

Uszczegółowienie warunków:
Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru zał. nr 3 oraz zapisów zawartych w załączniku nr 1)
b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy (wg wzoru zał. nr 3 oraz zapisów zawartych w załączniku nr 1).
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca może złożyć dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów, Wykonawca może zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
2. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą" zamawiający żąda następujących dokumentów:

2.1 W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędna wiedzę i doświadczenie, Zamawiający żąda wykazu usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, opisem zakresu wykonanych robót, ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem do tego wykazu dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 6 do SIWZ);

2.2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane przez zamawiającego uprawnienia oraz, że dysponuje odpowiednią liczbą pracowników fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia ,
2) oświadczenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim sprzętami, wyposażeniem, zapasami materiałowymi gwarantującymi kompleksowe i rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia
3) Wykonawca musi wykazać minimum dysponowanie następującym sprzętem załącznik nr 7 do SIWZ:

rozsypywarki* - 2 szt.

pługi odśnieżne - 2 szt.

sprzęt ciężki** - 2 szt.

rozsypywarka(i) * - piaskarki, solarki:
sprzęt ciężki** - ładowarki (pojemność łyżki min.1,01m3), równiarki, pługi wirnikowe, spycharki kołowe.

2.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda oświadczenia, że Wykonawca dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową do kwoty 100 000,00 zł,
2.4. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda dodatkowo (oprócz dokumentów wymienionych w pkt 2.1 - 2.3) od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 1 a) i b).
2.5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt. 2.3, dotyczącej tych podmiotów.
3. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda złożenia oświadczenia wg wzoru zawartego w załączniku nr 9 do SIWZ. Natomiast na etapie realizacji zamówienia Zamawiający może wymagać od Wykonawcy:
1) próbek, opisów lub fotografii;
2) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

4. Dodatkowe dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt. 1), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt 1).
4) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 1, została wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.



Termin realizacji:
Przewidywany czas realizacji usług - od następnego dnia po zawarciu umowy do dnia 16 kwietnia 2011r. (termin ten zostanie przedłużony do czasu utrzymania się niekorzystnych warunków zimowych

Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak

Miejsce składania ofert:
Urzędzie Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat I p. pok. Nr 16


Oferty można składać do:
2010-10-28 godz: 08:00

Otwarcie ofert:
2010-10-28 godz: 08:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Salka konferencyjna I p. pok. Nr 7


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Uwagi:
Adres strony internetoowej zamawiającego: www.kleszczewo.pl

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych, zgodnie z art. 67 ust. 5, 6. Ustawy / oświadczenie załącznik nr 11 do formularza ofertowego. W przypadku ewentualnych zamówień uzupełniających i dodatkowych dokonywanych przez zamawiającego w ciągu 12 miesięcy po odbiorze przedmiotu zamówienia. Oferent zrealizuje je w cenach jednostkowych tożsamych z przedstawioną ofertą ( dla robót uzupełniających ) , stanowiących nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego i dodatkowych po cenach jednostkowych obowiązujących w dniu złożenia oferty.

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości wykonywania usług przez podwykonawców, z wyjątkiem zdarzeń
losowych, wówczas całkowitą odpowiedzialność za realizację zamówienia ponosić będzie Wykonawca.

XX. Warunki umowy
1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem
3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
4. Postanowienia umowy zawarto w wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 2.
5.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania istotnych zmian do przedmiotowej umowy przed jej zawarciem (do wzoru umowy) lub w trakcie realizacji zamówienia, które będą korzystne dla Zamawiającego (poparte Protokółem Konieczności) i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę. Zakres zmian możliwych do umowy określa pkt. 6

6.Zmiana postanowień umowy w oparciu o art.144 ust. 1 może dotyczyć:
1) terminu zakończenia robót
a) przypadku nieprzewidzianego przedłużenia się procedur przetargowych uniemożliwiających zawarcie umowy w terminie krótszym niż 30 dni od terminu składania ofert.
W takim przypadku termin zakończenia robót może być przedłużony przed zawarciem umowy, nie więcej niż o ilość dni upływających od terminu składania ofert do dnia zawarcia umowy, pomniejszoną o 30 dni.

b) w przypadku wstrzymania lub przerwania robót, potwierdzone zapisem w protokole konieczności lub innym dokumentem, wskutek:
A. zawieszenia robót przez Zamawiającego,
B. zmian dotyczących zakresu robót określonych niniejsza specyfikacją / miejsca i ilości zleconych jednostek /, dokonanych na wniosek Zamawiającego ,
C. siły wyższej, itp.,
W takich przypadkach, dopuszcza się zmianę terminu zakończenia robót o czas uzasadnionej przerwy w robotach, o czas niezbędny do przywrócenia realizowanego przedmiotu zamówienia do stanu przed wstrzymaniem robót, o czas potrzebny na uzyskanie zgody lub niezbędnych pozwoleń, na wprowadzenie koniecznych zmian lub inne okoliczności, poparte odpowiednimi dokumentami, wyłącznie za zgodą obu stron (w formie pisemnego aneksu).
c) wystąpienia nieprzewidzianych robót dodatkowych,
2) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych,
3) korekty oczywistych omyłek i błędów pisarskich,
4) warunków płatności, (z korzyścią dla Zamawiającego) na pisemny wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego,
5) zmian osobowych: kierowników budowy, robót, osób upoważnionych - tylko w uzgodnieniu i po otrzymaniu akceptacji Zamawiającego.
6) zmiany zakresu rzeczowego i ilościowego robót. Zmiana taka może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach i dotyczyć może tych robót, robót niezbędnych lub zamiennych, których konieczność wykonania pojawiła się na etapie realizacji zamówienia. Zmiana zakresu rzeczowego i ilościowego robót nastąpi tylko i wyłącznie w wyniku porozumienia obu stron umowy i zatwierdzenia ich przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego . W takim przypadku wycena może być dokonana wyłącznie na podstawie cen i stawek określonych w ofercie, a w przypadku ich braku, w oparciu o analizę i wycenę własną z zachowaniem stawek określonych w ofercie i przy uwzględnieniu cen zawartych w powszechnie stosowanych katalogach cen materiałów i prac budowlanych, jeżeli określone stawki nie zostały wskazane w ofercie .
Każda z wyżej wymienionych zmian umowy może być dokonana wyłącznie za zgodą Zamawiającego.

Nie przewidyje się zawarcia umowy ramowej.

Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Termin związania z ofertą: 30 dni.


Firmy uczestniczące