ZARZĄDZENIE NR 47/2012
Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 07 grudnia 2012r. w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity 2012r. Dz.U. poz. 647) zarządzam, co następuje: § 1 Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego w składzie: 1. Zbigniew Przybylski – przewodniczący 2. Alicja Czaban – członek 3. Lutomiła Niełacna – członek 4. Anna Jaszczyńska – sekretarz § 2 Organizację oraz zasady działania Komisji określa Regulamin Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej stanowiący załącznik do zarządzenia. § 3 Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2012 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 07 grudnia 2012 r. REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI § 1 Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji UrbanistycznoArchitektonicznej w Kleszczewie zwanej dalej „Komisją”. § 2 1. Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy w sprawach planowania 2. Wójt Gminy może powierzyć Komisji pełnienie funkcji organu doradczego dla innej gminy na mocy porozumienia, w trybie art. 8 ust. 4 ustawy o planowaniu § 3 1. Pracami komisji kieruje Przewodniczący wyznaczony przez Wójta Gminy. 2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami komisji kieruje wyznaczony przez niego członek komisji. 3. Skład Komisji ustala Wójt Gminy, a skład ten może zostać zmieniony w każdym czasie, w drodze zarządzenia Wójta Gminy. 4. Posiedzenia Komisji odbywają się każdorazowo w siedzibie Urzędu Gminy § 4 Do zadań Komisji należy: 1) opiniowanie na podstawie art. 11 ppkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, 2) opiniowanie na podstawie art. 17 ppkt 6 lit. A ustawy o planowaniu 3) opiniowanie złożonych wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmianę, 4) opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, aktualności studium i planów miejscowych, postępów w opracowywaniu planów miejscowych 5) opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli jest to uzasadnione skalą i charakterem objętej projektem inwestycji. § 5 1. Komisja działa na posiedzeniach zwoływanych na wniosek Wójta Gminy. 2. Przewodniczący Komisji zwołuje, ustala termin i porządek obrad oraz zawiadamia o tym członków Komisji, nie później niż w ciągu 7 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być krótszy. 3. Przewidywane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, a miejsce udostępnienia materiałów powinno być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji. 4. Posiedzenia Komisji winny odbywać się w obecności co najmniej 3/4 jej składu. § 6 1. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na posiedzeniu. 2. W pracach Komisji z urzędu może brać udział Wójt Gminy oraz/lub inna wskazana przez niego osoba. 3. Komisja może wnioskować do Wójta Gminy o zlecenie specjalistycznych opracowań ze wskazaniem specjalistów w danym zakresie. 4. Każdorazowo na posiedzenie Komisji mogą być powoływani eksperci i koreferenci oraz przedstawiciele innych jednostek urzędu czy samorządu. 5. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego na posiedzeniu opracowania, osoba ta nie bierze udziału w głosowaniu nad opinią w tej sprawie. § 7 1. Komisja po rozpatrzeniu sprawy wydaje opinię, która stanowi załącznik do protokołu obrad Komisji. 2. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komisji. 3. W przypadku równej liczby głosów, Przewodniczący Komisji ma głos decydujący. 4. Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębne w formie pisemnego oświadczenia, które załącza się do protokołu z posiedzenia Komisji. § 8 1. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy: a) prowadzenie całokształtu problematyki związanej z funkcjonowaniem Komisji b) organizowanie, branie udziału i przewodniczenie obradom Komisji, c) wskazywanie specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje i stosowne uprawnienia zawodowe do opracowania koreferatów, opinii, referatów lub stanowiska eksperta, określanie zakresu i terminu ich opracowania, po przeprowadzeniu analizy rynku w/w usług, d) ustalenie potrzeb dokonywania wizji w terenie, e) prowadzenie dyskusji publicznej, f) przygotowanie i przedstawienie wniosków oraz opinii, g) wnioskowanie o dokonanie zmian osobowych w składzie Komisji. 2. Do zadań Sekretarza Komisji należy: a) zawiadamianie Członków Komisji oraz zaproszonych gości o terminie i tematyce posiedzeń, a także o terminie i miejscu udostępniania do wglądu materiałów, o których mowa w punkcie b, b) udostępnianie do wglądu zainteresowanym członkom Komisji oraz zaproszonym treść koreferatów, opinii, referatów lub stanowisk ekspertów dotyczących przewidzianego do rozpatrzenia przez Komisję tematu, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, c) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji i przesyłanie zainteresowanym jej stanowiska, d) przechowywanie bieżących akt Komisji i przygotowanie ich do przekazania archiwum urzędu, e) obsługa organizacyjno-techniczna Komisji. § 9 1. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który winien zostać przedłożony Wójtowi Gminy w ciągu 14 dni od daty jego odbycia. 2. Opinie, o których mowa w §4, winny być przedłożone Wójtowi Gminy w terminie, co najmniej 14 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady Gminy, na której będą rozpatrywane sprawy, będące przedmiotem opinii. § 10 1. Za uczestnictwo w pracach Komisji jej członkom przysługuje wynagrodzenie 2. Wynagrodzenie nie przysługuje członkom Komisji będącymi pracownikami Urzędu Gminy, do których zastosowanie mają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych. 3. Zlecenie opracowania koreferatów czy stanowiska eksperta następuje na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. 4. Koszty związane z funkcjonowaniem Komisji pokrywane są ze środków budżetu gminy. 5. Obsługę techniczno - administracyjną Komisji zapewnia pracownik na stanowisku ds. planowania przestrzennego Urzędu Gminy w Kleszczewie.
URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ
i zagospodarowania przestrzennego określonych w art. 11 ppkt 5 i art. 17 ppkt 6 lit. a oraz art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
i zagospodarowaniu przestrzennym.
w Kleszczewie.
i zagospodarowaniu przestrzennym projektów planów miejscowych wraz z prognozami oddziaływania na środowisko przyrodnicze oraz skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego,
i wieloletnich programów ich sporządzania,
i reprezentowaniem jej na zewnątrz,
w wysokości 500 złotych brutto za posiedzenie, z zastrzeżeniem ust. 2.