ZARZĄDZENIE NR 26/2013
Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 01 sierpnia 2013r. w sprawie : zmiany Zarządzenia w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie. Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142 poz. 1542 ze zmianami) zarządza się, co następuje : § 1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Kleszczewie określonym w załączniku do Zarządzenia Nr 12/2010 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 28 kwietnia 2010r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kleszczewie, zmienionego Zarządzeniem Nr 44/2012 z dnia 20 listopada 2013r. wprowadza się następujące zmiany : I. § 18 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje nowe brzmienie o treści : „ § 18 Do zadań Referatu Oświaty należy w szczególności: 1) opracowywanie wniosków w sprawach zakładania, likwidacji lub przekształcenia placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, 2) opracowywanie projektów planu sieci publicznych szkół, 3) opracowywanie projektów granic obwodów szkolnych, 4) przygotowywanie projektów aktów założycielskich dla powstających placówek oraz projektów pierwszych statutów tych placówek, 5) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk dyrektorom placówek oświatowych prowadzonych przez gminę oraz prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów, 6) prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów, 7) przygotowywanie opinii do projektów arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, 8) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad pracą dyrektorów placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, 9) współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, 10)sprawowanie bieżącej kontroli nad działalnością placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, zgodnie z kompetencjami organu prowadzącego, 11)prowadzenie spraw z zakresu organizacji dowozu dzieci do szkół, 12)określanie potrzeb i koordynowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, 13)prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem stopni awansu zawodowego nauczycieli, w tym przygotowywanie i organizowanie prac komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, 14)opracowywanie projektów gminnych aktów prawnych dotyczących nauczycieli, 15)nadzór nad prowadzeniem ewidencji spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku do 18 lat, 16)koordynowanie prac remontowych w placówkach oświatowych, 17)nadzorowanie prawidłowości dysponowania środkami budżetowymi przyznanym szkołom, szczególnie w zakresie wypłat wynagrodzeń, w tym wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw, a także dodatku wiejskiego i mieszkaniowego, 18)prowadzenie spraw związanych wydawaniem zezwoleń na prowadzenie szkoły publicznej, 19)prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem rejestru przedszkoli niepublicznych, 20)prowadzenie spraw należących do gminy z zakresu systemu informacji oświatowej, 21)prowadzenie obsługi administracyjnej placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, 22)prowadzenie spraw osobowych nauczycieli oraz pracowników obsługi placówek oświatowych prowadzonych przez gminę, 23)prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością placówek oświatowych, 24)prowadzenie spraw związanych z wnioskami pracodawców o udzielenie dofinansowania do kosztów kształcenia młodocianego, 25)prowadzenie spraw z zakresu stypendiów sportowych i nagród dla zawodników, 26)współpraca z : - dyrektorami placówek oświatowych, - główną księgową placówek oświatowych, - Komisją Oświaty i Kultury Rady Gminy, - związkami zawodowymi działającymi na terenie gminnych placówek oświatowych, - oświatowymi organami pozagminnymi, 27) prowadzenie spraw z zakresu realizacji zadań określonych w rocznym programie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi, 28) prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem i zwalczaniem przejawów patologii społecznej, w szczególności narkomanii i alkoholizmu.” § 2 Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy. § 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.