Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z Gminy Kleszczewo do szkół specjalnych w roku szkolnym 2016/2017 wraz z opieką

CPV:
60.13.00.00-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 211.000 euro

Warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki dotyczące (art. 22 ust. 1 Pzp):
1) posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym,
4) dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
5) sytuacji ekonomicznej i finansowej

oraz złożą na tą okoliczność stosowne oświadczenie, zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 2 do SIWZ.

2. Warunki szczegółowe wymagane od Wykonawców:
1) W zakresie posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski.
2) W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej jedno zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę w zakresie przewozu uczniów niepełnosprawnych i o wartości min 65% ceny ofertowej brutto oraz dysponuje odpowiednimi referencjami lub innymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie zrealizowanych zamówień zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, wykaże, że w wymaganym okresie zrealizował co najmniej jedno zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę w zakresie przewozu uczniów niepełnosprawnych i o wartości min 65% ceny ofertowej brutto oraz załączy do niego dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane w sposób należyty.

3) W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował min. 2 samochodami o ilości miejsc siedzących 12-14 + 1 wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa, wszystkie pojazdy muszą być sprawne i posiadać ważne przeglądy techniczne. Ponadto muszą posiadać ważne polisy OC i NW.
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do oferty, poda informacje spełniające wymogi Zamawiającego, dotyczące:
1. ilości miejsc siedzących dla 2 samochodów po min. 12-14+1
2. wyposażenia miejsc siedzących w pasy bezpieczeństwa - obowiązkowo
3. nr polisy OC, NW oraz data jej ważności
4. daty ważności przeglądu technicznego pojazdu
5. charakteru własności pojazdu (własny, leasing, inne)

4) W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował
a) minimum 2 kierowcami, którzy muszą posiadać następujące uprawnienia: prawo jazdy kategorii uprawniającej do kierowania niezbędnymi do wykonania zamówienia pojazdami oraz ważne orzeczenia lub zaświadczenia: lekarza medycyny pracy i psychologa
b) minimum 2 opiekunami, którzy muszą posiadać odpowiednie przygotowanie zawodowe do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi: ukończony odpowiedni: kurs, szkołę, uczelnię itp., które dają uprawnienia do pełnienia funkcji opiekuna w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych. Każdy opiekun dla dzieci będzie miał pieczę nad nimi zarówno w czasie jazdy, jak i przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdów.

Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz, złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby. Wykaz osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia musi zawierać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.
a) Wzór wykazu wraz z oświadczeniem, że wskazane w wykazie osoby posiadają wymagane uprawnienia stanowi załącznik nr 9 do SIWZ.
b) Za zgodą Zamawiającego, w uzasadnionych sytuacjach zarówno przed udzieleniem zamówienia jak i trakcie realizacji zamówienia, dopuszcza się możliwość zmian osobowych, po dostarczeniu odpowiednich dokumentów oraz przy spełnieniu określonych do przedmiotowego postępowania wymagań.

5) Na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z przedmiotem zamówienia lub musi zobowiązać się do jej zawarcia, w przypadku wygrania przetargu, przed zawarciem umowy.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu :

1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b Pzp) zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca musi również przedstawić w ofercie sposób, w jaki zamierza korzystać z udostępnianych mu przez inne Podmioty zasobów w trakcie realizacji zamówienia (np.: udział w realizacji zamówienia, podwykonawstwo, dzierżawa sprzętu wraz z obsługą, pożyczka finansowa, itp.).
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy,
2) dokumenty dotyczące:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) zakresu usług przekazanych temu podmiotowi do realizacji w charakterze Podwykonawcy,
d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
e) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.


Termin realizacji:
02.09.2016r.-23.06.2017r.

Osoba odpowiedzialna:
Karolina El-Masri-Jankiewicz

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 KLESZCZEWO, pok. 16 - SEKRETARIAT - I p.

Oferty można składać do:
2016-06-17 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2016-06-17 godz: 10:00

Miejsce otwarcia ofert:
Urzędzie Gminy
w Kleszczewie, ul. Poznańska 4 pok. Sala Konferencyjna - parter


Kryteria wyboru:
1) cena -95%,
2) czas podstawienia pojazdu zastępczego - 5%


Wadium:
Nie dotyczy

Uwagi:
1) Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
2) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania Wykonawcy realizującemu zamówienie, zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
4) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
5) Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców, chyba że taka potrzeba zajdzie.
6) Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
7) Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 15% wartości zamówienia podstawowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju usług, które objęte były zamówieniem podstawowym.
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 71845-2016 w dniu 06.06.2016r.
Ogłoszenie zostało również zawieszone na tablicy ogłoszeń w Urzedzie Gminy Kleszczewo.


Firmy uczestniczące
SPIDIBUS Oskar Kleszcz, ul. Wierzbowa 17, 62-070 Zakrzewo - Cena brutto 115 776,00zł, Czas podstawienia auta zastępczego 15 minut  
PPHU SOBIS BUS, ul. Trzemeszeńska 8A, 61-038 Poznań - Cena brutto 122 688,00zł, Czas podstawienia auta zastępczego 20 minut  
EXPRES-BUS Wacław Stasiulewicz, Wołuszewo 3, 87-720 Ciechocinek - Cena brutto 114 912,00zł, Czas podstawienia auta zastępczego 15 minut   Wygrany