Uchwalony przez Radę Gminy budżet na 2008r. wg Uchwały Nr XIV/84/2007 z dnia 28 grudnia 2007r. po zmianach wprowadzonych przez Radę Gminy i Wójta zamyka się kwotami:
po stronie dochodów |
15.442.870 zł |
po stronie wydatków |
18.286.996 zł |
deficyt budżetu |
2.844.126 zł |
Częścią integralną do sprawozdania opisowego jest zestawienie tabelaryczne wykonania budżetu uwzględniające plan, wykonanie i procent wykonania planu.
Dochody
Dochody budżetowe ze względu na źródła wpływu przedstawiają się następująco:
Lp |
Źródło wpływu |
Plan |
Wykonanie |
% wykona-nia planu |
Struktura % wykonania |
1 |
Subwencje |
4.728.445,00 |
4.728.445,00 |
100,00 |
29,57 |
2. |
Dochody własne |
8.305.922,00 |
9.022.019,00 |
108,62 |
56,42 |
3. |
Dotacje na zadania celowe par 2010 |
1.810.155,00 |
1.670.673,91 |
92,29 |
10,45 |
4. |
Dotacje na zadania własne par 2030 |
349.822,00 |
308.747,29 |
88,26 |
1,93 |
5. |
Dotacje i środki z innych źródeł par. 2008, 2009, 2310, 2710, 6260, 6290 i 6300 |
248.526,00 |
260.216,76 |
104,70 |
1,63 |
|
Razem |
15.442.870,00 |
15.990.101,96 |
103,54 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Dochody bieżące |
14.498.020,00 |
15.080.376,22 |
104,02 |
94,31 |
|
Dochody majątkowe |
944.850,00 |
909.725,74 |
96,28 |
5,69 |
1. Subwencje
Znaczącą pozycję budżetu stanowią subwencje wykazywane w dziale 758. tj.:
- 4.085.991 zł część oświatowa subwencji ogólnej,
- 637.307 zł subwencja wyrównawcza
- 5.147 zł część równoważna.
Subwencje otrzymaliśmy w 100%.
2. Dochody własne
W dziale 020 Leśnictwo planowane są opłaty za dzierżawę obwodów łowieckich w wysokości 600 zł. Wpłata wnoszona jest przez Starostwo Powiatowe. Wykonanie planu wynosi 80,33%.
W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa wykonanie wynosi 96,06% planu. Księgowane są w tym dziale dochody uzyskane z mienia komunalnego. W rozdziale 70005 w paragrafie 0470 za wieczyste użytkowanie nieruchomości wpłynęła kwota 5.857,16 zł, a zaległość dotyczy jednej osoby i wynosi 818,97 zł. Jest to zaległość z 2008r. Należność została uregulowana 17 lutego 2009r.
W paragrafie 0750 księgowane są wpłaty za:
· najem lokali mieszkalnych wpłynęło 10.836,29 zł, zaległość wynosi 261,53 zł i dotyczy 4 osób. Do Dnia 11.02.2009r. zaległość została uregulowana. Oddanych w najem na dzień 31.12.2008r. było 10 mieszkań.
· dzierżawę lokali użytkowych i gruntów wynajmowanych pod działalność gospodarczą wpłacono 151.059,98 zł. Wynajmowanych jest 15 lokali i dwie osoby dzierżawią grunt. Zaległości wymagalne wynoszą 6.190,52 zł i dotyczą 2 osób. Na zaległości wysyłane są wezwania do zapłaty i naliczane odsetki. Do dnia 11.02.2009r. z zaległości uregulowana została kwota 266,63 zł.
· dzierżawę gruntów ornych 13.315,33 zł.
W paragrafie 0760 zaksięgowano wpłatę w wysokości 19.830 zł za przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności. Opłatę wnosiła jedna osoba za działkę nr 15/40 o powierzchni 778m2. Jest to opłata jednorazowa, plan wykonany w wysokości 100,15%.
W paragrafie 0770 zaewidencjonowano wpłatę raty za wykup mieszkania komunalnego w wysokości 1.727,06 zł. Ze sprzedaży 11 działek o łącznej powierzchni 8.229m2 uzyskano dochód netto 713.204 zł.
Zrealizowane odsetki za nieterminowe regulowanie należności za wynajem mieszkań i dzierżawę lokali użytkowych wynoszą 987,41 zł (paragraf 0920).
W dziale 750 Administracja publiczna w rozdziale 75011 ujęte są dochody w wysokości 624,25 zł co stanowi 5% od zrealizowanych zadań z zakresu administracji publicznej dotyczących wydawania dowodów osobistych oraz udostępniania danych osobowych. Plan w tej pozycji ustalony jest przez Wojewodę Wielkopolskiego. W rozdziale 75023 ewidencjonowane są wpłaty za kserowanie dokumentów. Plan wykonany został na poziomie 73,82%. Należności w tym rozdziale wynoszą 1378,60 zł.
Główne dochody własne znajdują się w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem. Wykonanie planu budżetu w tym dziale wynosi 109,43%. Część z tych podatków otrzymujemy za pośrednictwem Urzędów Skarbowych tj.
· Podatek wraz z odsetkami od działalności gospodarczej osób fizycznych,
· Podatek od spadków i darowizn
· Podatek od czynności cywilnoprawnych
· Udział w podatku dochodowym od osób prawnych
Udział w podatku dochodowym od osób fizycznych otrzymujemy z Ministerstwa Finansów.
Pozostałe podatki i opłaty wpłacane są bezpośrednio do budżetu gminy.
O wysokości dochodów w rozdziale 75615 i 75616 decyduje w większości Rada Gminy uchwalając stawki podatków i opłat lokalnych.
Skutek przyjętych ustaleń przedstawia poniższe zestawienie.
Podatki
|
Skutki obniżenia przez Radę Gminy górnych stawek podatkowych |
Skutki udzielonych przez Radę Gminy ulg i zwolnień |
Skutki decyzji wydanych przez Wójta Gminy |
Umorzeń zaległości podatkowych |
Rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności |
- od nieruchomości |
154.619,89 |
203.187,00 |
963,00 |
17,00 |
- rolny |
364.536,39 |
|
2.688,00 |
755,00 |
- od środków
transportowych |
84.377,62 |
30.304,00 |
|
|
- od spadków i darowizn |
|
|
|
4.382,00 |
Razem |
603.533,90 |
233.491,00 |
3.651,00 |
5.154,00 |
Zwolnienia w kwocie 233.491,00 zł dotyczą Zakładu Komunalnego, Ochotniczej Straży Pożarnej i majątku Gminy.
Na dzień 31.12.2008r. należności wymagalne w podatkach ściąganych przez Urząd Gminy wynoszą:
Podatek |
Wysokość zaległości |
Wpłaty na dzień 31.12.2008r. |
Stosunek % zaległości do wielkości wpłaty |
- od nieruchomości (rozdz.75615) |
19.753,00 |
942,641,36 |
2,10 |
|
|
|
|
- od nieruchomości (rozdz.75616) |
48.840,58 |
518.608,36 |
9,42 |
- rolny (rozdz.75616) |
18.163,10 |
538.002,82 |
3,38 |
- leśny (rozdz.75616) |
6,00 |
188,00 |
3,19 |
- od środków transportowych (rozdz.75616) |
4.433,00 |
95.358,00 |
4,65 |
Razem |
91.195,68 |
2.094.798,54 |
|
W zaległościach w podatku od nieruchomości (rozdział 75615) występuje dodatkowo kwota 6.915,60 zł, która została wpisana na hipotekę przymusową podatnika. Do dnia 17.02.2009r. z zaległości została spłacona kwota 34.727,16 zł.
W 2008r. wystawiono 18 tytułów wykonawczych na kwotę 3.525,83 zł i 383 upomnienia.
Na dzień 31.12.2008r. należności wymagalne ściągane przez Urzędy Skarbowe wynoszą:
Podatek |
Wysokość zaległości |
Wpłaty na dzień 30.06.2008r. |
Stosunek % zaległości do wielkości wpłaty |
- podatek od działalności gospodarczej
(rozdział 75601 |
10.792,20 |
2.184,82 |
20,24 |
- podatek od czynności cywilnoprawnych
(rozdział 75615) |
196,60 |
59.376,28 |
0,33 |
- podatek od czynności cywilnoprawnych
(rozdział 75616) |
178,33 |
686.820,28 |
0,03 |
Razem |
11.167,13 |
748.381,38 |
1,49 |
Analizując wykonanie planu w poszczególnych pozycjach należy zauważyć, że znaczne przekroczenie w wykonaniu planu występuje w pozycjach podatków i opłat przekazywanych przez Urzędy Skarbowe. Dane do wykonania budżetu w tych pozycjach wprowadzane są na podstawie otrzymywanych z Urzędów Skarbowych kwartalnych sprawozdań.
Rozdziale 75615, paragrafie 0590 wykazana jest opłata koncesyjna w wysokości 2.521 zł od Energii Zachód z Warszawy. Opłata wpłynęła w dniu 31.12.2008r. dlatego nie jest ujęta w planie budżetu.
W rozdziale 75618 w paragrafie 0410 przyjęto wpłaty z opłaty skarbowej na wartość 25.594 zł, wykonanie wynosi 102,38% planu. W paragrafie 0480 ujęte są wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Opłaty roczne wnoszone są w trzech ratach. Wykonanie w tym paragrafie wynosi 114,59% planu.
W paragrafie 0490 ujęte zostały:
· opłaty za wpis i zmiany do ewidencji działalności gospodarczej 6.600,00 zł
· opłaty za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń w pasie drogowym 29.489,80 zł
· opłata planistyczna z tytułu wzrostu wartości nieruchomości 474.424,21 zł.
Należności wymagalne w paragrafie 0490 to kwota 30.285,91 zł w tym:
· zaległości od 5 osób w łącznej wysokości 30.195,41 zł z tytułu wzrostu wartości nieruchomości. Na kwotę 1.721,76 zł posiadamy wyrok z klauzulą wykonalności. Sprawa została powtórnie skierowana do komornika. W dniu 15.01.2009r. wpłacona została kwota 4.960 zł. Na zaległość w kwocie 6.338,80 zł wysłany został tytuł wykonawczy. Na kwotę 17.174,85 wysłano wezwania do zapłaty.
· zaległości z tytułu zajęcia pasa drogowego w wysokości 90,50 zł za 2 decyzje. Z zaległości w dniu 12.01.2009r. została uregulowana kwota 78 zł. Pozostała do uregulowania zaległość z grudnia 2008r. na kwotę 12,50 zł.
Występujące należności w paragrafie 0490 wpłynęły na stosunkowo niskie wykonanie planu, które wynosi 90,89%.
W paragrafie 0690 i 0920 wpłynęły dochody stanowiące zwrot kosztów wezwania do zapłaty i odsetki z tytułu regulowania powyższych należności po terminie.
W rozdziale 75621 wykazany jest udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych. Wykonanie w tej pozycji wynosi 111,75% planu. W analogicznym okresie roku ubiegłego plan w rozdziale zrealizowany był na poziomie 108,74%. Wykonanie w podatku dochodowym od osób prawnych w stosunku do 2007r. wzrosło o 22,32 %, a podatku od osób fizycznych o 35,72%.
Dochody własne w dziale 758 Różne rozliczenia, występują w rozdziale 75814. Plan w rozdziale wykonany został na poziomie 132,65%. W paragrafie 0920 przyjęto uzyskane oprocentowanie z lokat bankowych oraz środków na rachunkach bankowych. W różnych dochodach - paragraf 0970 Gmina Kostrzyn zwróciła środki dotyczące budowy schroniska dla psów 10.715,15 zł, Zakład Komunalny wpłacił 56.121,65 z tytułu rozliczenia za 2007r. dotacji na inwestycje, otrzymaliśmy zwrot nakładów od Centrum Kształcenia na Odległość 12.000 zł, zatrzymaliśmy dwa wpłacone wadia za nie przystąpienie do aktów notarialnych związanych ze sprzedażą gruntów, wpłynęło odszkodowanie za poniesioną szkodę huraganową, wpłynęła kwota 278.955,66 zł z niezrealizowanych wydatków niewygasających. Pozostała kwota to prowizje od przekazywanego podatku dochodowego od osób fizycznych i różnice z zaokrągleń deklaracji dotyczącej podatku VAT.
W dziale 801 Oświata i wychowanie dochody własne ujęte w rozdziale 80101 to sumy uzyskiwane przez jednostki budżetowe, Zespoły Szkół. Dochody to: odsetki bankowe, wpłata z Przedszkola za udział w remoncie dachu 13.125,83 zł oraz prowizje z tytułu rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. W przedszkolach w rozdziale 80104 ujęte są opłaty wnoszone przez rodziców za pobyt dzieci w przedszkolu – opłata stała oraz odsetki bankowe i prowizje z rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Należności wymagalne z tytułu wpłat rodziców wynoszą 1.594,35 zł. Na zaległości liczone są odsetki i wystawiane wezwania do zapłaty.
W dziale 851 Ochrona zdrowia księgowane są wpłaty rodziców za udział dzieci w „Akcji Lato” organizowanej przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wpłacone kwoty to 7.224 zł przeznaczone są na realizację programu profilaktyki i rozwiązywanie problemów alkoholowych.
W dziale 852 Pomoc społeczna wykazywane są dochody uzyskiwane przez kolejną jednostkę budżetową Ośrodek Pomocy Społecznej. W rozdziale 85212 otrzymaliśmy 254,52 zł z innych Gmin z ściągniętych należności dotyczących funduszu alimentacyjnego. Należności wymagalne w rozdziale 85212 stanowią kwotę 108.669,25 zł. Są to należności od dłużników alimentacyjnych w wysokości wypłaconych zaliczek alimentacyjnych osobom uprawnionym. Mimo stałej współpracy z komornikiem nie udało się wyegzekwować należności. W rozdziale 85219 ujęte są odsetki bankowe oraz wpływy z tytułu prowizji z rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.
W dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w paragrafie 0929 zaksięgowano uzyskane odsetki przy realizacji programu „Nie bój się nie lękaj się” współfinansowanego ze środków z Unii Europejskiej, budżetu państwa i gminy.
W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, w rozdziale 85495 ewidencjonowane są dochody uzyskane przez Zespoły Szkół ze stołówek szkolnych za przygotowanie posiłków dla dzieci przedszkolnych. Uczniowie szkół i przedszkoli korzystają z tych samych stołówek szkolnych tj. w Kleszczewie i Tulcach.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska. Zakład Komunalny rozliczył się ze środków obrotowych za 2007r. przekazując do budżetu 10.965,68 zł. W rozdziale 90020 planowane są dochody z opłaty produktowej, która przekazywana jest do Gminy przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Są to opłaty od przedsiębiorców, a ich wysokość uzależniona jest od ilości odpadów opakowań przekazanych do odzysku i recyklingu. Plan został wykonany na poziomie 162,36%.
W rozdziale 90095 zaplanowane są wpływy z tytułu zwrotu za zużytą energię elektryczną i gaz od osób wynajmujących lokale użytkowe oraz odsetki za nieterminowe regulowanie powyższych należności. Dochody w tym rozdziale wynoszą 30.147,87 zł co stanowi 107,10% planu. Wymagalne należności to kwota 3.870,92 zł. Zaległości dotyczą 3 osób i osoby te zostały powiadomione o zobowiązaniach. W ciągu roku na wszystkie zaległości wysyłane są wezwania do zapłaty. Od nieuregulowanych w terminie płatności ściągnięto 121,23 zł odsetek.
Z zobowiązań do dnia 12.02.2009r została uregulowana kwota 1.932,68 zł.
3. Dotacje z budżetu państwa na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami.
Zadania realizowane były w działach 010, 750, 751 i 852. Zgodnie z decyzjami otrzymanymi od Wojewody Wielkopolskiego i Dyrektora Krajowego Biura Wyborczego - otrzymaliśmy na poniższe zadania środki w rozdziałach:
Roz-dział |
Plan |
Wykonanie |
% wykona-nia planu |
Cel dotacji |
01095 |
267.114 |
267.112,99 |
100,00 |
- na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę |
75011 |
43.700 |
43.700,00 |
100,00 |
- na zadania z zakresu administracji rządowej
głównie USC, ewidencja ludności |
75101 |
741 |
741,00 |
100,00 |
- na prowadzenie rejestru wyborców |
85212 |
1.315.600 |
1.176.969,33 |
89,46 |
- na wypłatę świadczeń rodzinnych |
85213 |
2.400 |
2.070,19 |
86,26 |
- na składki zdrowotne dla określonych osób pobierających zasiłki z pomocy społecznej |
85214 |
11.100 |
10.580,40 |
95,32 |
- na zasiłki socjalne i na wypłatę składek
na ubezpieczenie społeczne dla
określonych osób pobierających zasiłki z
pomocy społecznej oraz |
85214 |
169.500 |
169.500,00 |
100,00 |
na pokrycie klęski suszy |
|
1.810.155 |
1.670.673,91 |
92,29 |
Razem |
Dotacje otrzymaliśmy w 100%. Na koniec roku dotacje zostały rozliczone i niewykorzystane kwoty zwrócone do dysponenta środków.
4. Dotacje na zadania własne
Środki otrzymaliśmy w dziale 801, 852 i 854 (par. 2030). Środki przeznaczone są na poniższe cele:
Roz-dział |
Plan |
Wykona-nie |
% wykona-nia planu |
Cel dotacji |
80101 |
13.160 |
7.543,89 |
57,32 |
- nauczanie języka angielskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej w okresie od stycznia do sierpnia 2008r.- zakończenie dwuletniego programu pilotażawego |
80195 |
46 868 |
33.939,00 |
72,41 |
- dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników |
85214 |
90 635 |
90.635,00 |
100,00 |
- dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych |
85219 |
91.479 |
91.479,00 |
55,68 |
- utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej |
85295 |
26.207 |
26.207,00 |
100,00 |
- dożywianie uczniów w szkole |
85415 |
6.340 |
5.388,20 |
85,00 |
- dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne i naukę w klasach I-III szkoły podstawowej. |
Roz-dział |
Plan |
Wykona-nie |
% wykona-nia planu |
Cel dotacji |
85415 |
75.133 |
53.555,20 |
71,28 |
- pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów |
|
349.822 |
308.747,29 |
88,26 |
Razem |
Dotacje otrzymaliśmy w 100%. Na koniec roku dotacje zostały rozliczone i niewykorzystane kwoty zwrócone do dysponenta środków.
5. Dotacje i środki z innych źródeł. (par. 2008, 2009, 2310, 2710, 6260, 6290, 6300)
Rozdział |
Plan |
Wykonanie |
Cel dotacji |
01010 |
20.000 |
20.000,00 |
partycypacja w kosztach budowy wodociągu do nowych działek w Ziminie. |
60016 |
102.600 |
102.900,00 |
Dofinansowanie budowy drogi w Markowicach z Urzędu Marszałkowskiego ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Zakres zadania wykonano i rozliczono w 2007r. i 2008r. |
60016 |
20.000 |
20.000,00 |
partycypacja w kosztach budowy drogi do nowych działek w Ziminie. |
60016 |
28.000 |
28.000,00 |
Pomoc finansowa z Urzędu Marszałkowskiego do budowy chodnika w Bylinie. |
80104 |
55.400 |
68.477,82 |
Dotacje celowe z Miasta Poznań, Gminy Swarzędz, Kórnik i Kostrzyn za dzieci, które uczęszczają do przedszkola na terenie naszej gminy |
75412 |
1.400 |
1.400,00 |
Pomoc ze Starostwa na zakup sprzętu pożarniczego |
85295 |
3.500 |
3.500,00 |
Środki pozyskane z Banku Zachodniego WBK ze Środy. |
85395 |
17.626 |
15.938,94 |
Dotacja rozwojowa ze środków Unii Europejskiej 15.052,73 zł i środków budżetu państwa 886,21 zł na realizację programu Kapitał ludzki – Nie bój się, nie lękaj się – wypłyń na głębię. |
|
248.526 |
260.216,76 |
Razem |
Dochody budżetowe ogółem zostały wykonane w wysokości 15.990.101,96 zł co stanowi 103,54% planu.
Wydatki
Wydatki majątkowe - inwestycje i zakupy inwestycyjne.
Roz- dział |
Nazwa zadania |
Plan
|
Wykonanie |
01010 |
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z Markowic do Nagradowic przez Krerowo, Zimin, Śródka, Krzyżowniki oraz z Kleszczewa do Poklatek III etap. Wykonano mapy geodezyjne. Fakturę za projekt techniczny wystawiono w dniu 16.02.2009r. |
55.900,00 |
55.900,00 |
60016 |
Budowa ulic w Tulcach.
Zakończono budowę ulic Kalinowej, Jałowcowej, Mahoniowej, Liliowej, Jaśminowej i Orzechowej w Tulcach. Podpisana jest umowa na budowę ulicy Poznańskiej.
Wydatki niewygasające. Fakturę za projekt techniczny wystawiono w dniu 16.02.2009r.
Wydatki niewygasające |
2 712 500,00 |
2.085.342,07
238.000,00 |
60016 |
Budowa drogi Markowice Zmysłowo. Zakończono budowę zaplanowanego odcinka drogi. |
198.100,00 |
196.261,68 |
60016 |
Utwardzenie dróg na nowych terenach inwestycyjnych.
Drogi zostały utwardzone głównie w Gowarzewie na wartość 546.401,40, Krzyżownikach na 12.918,33 zł oraz Tulcach na 36.309,15 zł
Wydatki niewygasające |
886.276,00 |
608.389,53
267.000,00 |
60016 |
Nakładka drogi w Szewcach 400m. Zadanie wykonane.
Do wykonania pozostało uporządkowanie poboczy drogi. |
70.050,00 |
53.000,00
17.024,00 |
60016 |
Budowa chodnika w Bylinie zadanie zakończone. |
137.126,00 |
129.985,34 |
60016 |
Remont i przebudowa drogi gminnej Nr 3330P na odcinku Krzyżowniki - Śródka wraz z oświetleniem
Wykonany został projektu techniczny na wartość 29.280 zł. Do wykonania projekt oświetlenia
Wydatki niewygasające |
39.650,00 |
29.280,00
10.370,00 |
60016 |
Budowa chodnika w Komornikach. Środki z Samorządu Wsi niewystarczające do rozpoczęcia zadania. |
7.967,00 |
7.967,00 |
60016 |
Budowa chodnika w Śródce
W tym 10.000 to środki z Samorządu Wsi niewystarczające do rozpoczęcia zadania. |
21.5000,00 |
21.500,00 |
60016 |
Budowa drogi Zimin Nowy Świat – opracowywany jest projekt |
17.080,00 |
17.080,00 |
60016 |
Wykup dróg. Na podstawie porozumień Gmina wykupuje drogi na nowych terenach przeznaczonych pod budownictwo.
Wydatki niewygasające |
20.000,00 |
5,00
13.134,00 |
71095 |
Projekt zagospodarowania terenu przy OSP w Gowarzewie. |
18.300,00 |
18.300,00 |
75023 |
Uzupełnienie wyposażenia
Zakupiono sprzęt konferencyjny, komputery, program Corel
Wydatki niewygasające |
57.250,00 |
23.354,63
33.800,00 |
75412 |
Instalacja CO w OSP Śródka . Zadanie zakończone |
910,00 |
910,00 |
Roz- dział |
Nazwa zadania |
Plan |
Wykonanie |
75403 |
Urządzenie do pomiaru prędkości pojazdów. W miesiącu lipcu zakupiono urządzenie do pomiaru prędkości pojazdów – dla Policji. |
8.540,00 |
8.540,00 |
80101 |
Interaktywny zestaw multimedialny, 2 notebooki PC, patelnia elektryczna. |
15.750,00 |
15.731,97 |
80110 |
10.250,00 |
10.246,54 |
80146 |
zakup kserokopiarki |
4.087,00 |
4.087,00 |
80195 |
Pomoce dydaktyczne . Sprzęt nagłaśniający zakupiono z okazji 170- lecia szkoły w Kleszczewie. |
5.000,00 |
4.994,00 |
85212 |
Uzupełnienie sprzętu |
4.500,00 |
4.064,68 |
85219 |
Uzupełnienie wyposażenia zakup komputera. |
2.069,00 |
2.050,82 |
90015 |
Budowa oświetlenia ulicznego
Wykonano oświetlenia na ul. Lipowej w Gowarzewie, Piaskowej w Kleszczewie, na skrzyżowaniu dróg w Nagradowicach, Kalinowej, Fiołkowej, Konwaliowej i Krokusowej w Tulcach oraz w Bylinie. |
170.000,00 |
159.641,41 |
90017 |
Wodociąg nowe tereny inwestycyjne – zadanie realizuje Zakład Komunalny |
522.070,00 |
364.393,66 |
90017 |
Hydrofornia Gowarzewo - modernizacja |
100.000,00 |
100.000,00 |
90017 |
Przebudowa systemu zasilania w wodę w Tulcach
(rejon rzeki Kopli) - zadanie zostanie wykonane po uregulowaniu stanu własnościowego istniejącego odcinka wodociągu – rozmowy z Syndykiem w toku. |
100.000,00 |
|
90017 |
Przebudowa wodociągu w Krzyżownikach. W 2009r. złożyliśmy wniosek o dofinansowanie ze środków z Unii Europejskiej |
20.000,00 |
|
90017 |
Zakup samochodu ciężarowo-osobowego. Po rozeznaniu rynku wydano niższą kwotę na zakup. |
60.000,00 |
48.012,35 |
90017 |
Termomodernizacja budynków Zakładu Komunalnego
Zakupiono bramy wjazdowe na halę. |
60.000,00 |
32.754,80
|
90017 |
Zakup wiaty przystankowej miejscowości Bylin. Budowę chodnika zakończono w grudniu 2008r. W 2009r. zakupiona zostanie wiata. |
3.000,00 |
|
92114 |
Termomodernizacja budynku Ośrodka Kultury – opracowanie projektu. |
60.512,00 |
60.512,00 |
92601 |
Budowa boiska ORLIK w Tulcach – opracowanie projektu |
41.724,00 |
41.724,00 |
92601 |
Budowa gminnego kompleksu sportowego w Kleszczewie - projekt |
7.320,00 |
7.320,00 |
92601 |
Budowa kompleksu sportowego w Ziminie |
6.039,00 |
6.039,00 |
92695 |
Plany odnowy wsi
Opracowany i uchwalony został plan odnowy dla wszystkich miejscowości Gminy. Opracowane zostały projekty placów zabaw. |
85.884,00 |
30.982,84
54.000,00 |
|
Razem |
5.529.354,00 |
4.781.698,32 |
Wydatki wpisane kursywą to wydatki niewygasające z końcem 2008r.
Wydatki bieżące łącznie - plan 12.757.642,00 zł wykonanie 12.112.509,29 zł w tym:
Lp |
Treść |
Rozdział/paragrafy |
Plan |
Wykonanie |
1 |
Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
Paragrafy 4010, 4040, 4100, 4110, 4120, 4130, 4170. |
5.046.397,00 |
4.972.701,83 |
2 |
Dotacje
w tym: |
|
2.196.604,00 |
2.104.874,02 |
a |
Podmiotowa dla publicznej jednostki oświaty |
80101/2590 |
456.847,00 |
466.847,00 |
b |
Podmiotowa dla niepublicznej jednostki oświaty |
80104/2540 |
215.100,00 |
215.055,58 |
c |
Podmiotowa dla publicznej jednostki oświaty |
80104/2590 |
18.000,00 |
17.664,00 |
d |
Podmiotowa dla instytucji kultury |
92114/2480
92116/2480 |
596.246,00 |
596.246,00 |
e |
Przedmiotowa dla zakładu budżetowego |
90017/2650 |
678.811,00 |
678.811,00 |
f |
Celowa za pobyt dzieci w przedszkolu niepublicznym |
80104/2310 |
33.500,00 |
28.125,62 |
g |
Celowa dla Starostwa na likwidację azbesty na terenie Gminy Kleszczewo |
90095/2320 |
30.000,00 |
11.024,82 |
h |
Celowa na zadanie z zakresu nauki, edukacji, oświaty i wychowania |
80195/2820 |
7.100,00 |
7.100,00 |
i |
Celowa na dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych |
92120/2720 |
10.000,00 |
10.000,00 |
j |
Celowa na zadania w zakresie sportu masowego |
92695/2820 |
84.000,00 |
74.000,00 |
3 |
Wydatki na obsługę długu |
75702/8070 |
140.000,00 |
138.255,93 |
Powyższe pozycje opisane są w poniższych działach.
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo – w rozdziale 01030 wykonanie planu wynosi 99,93%. Na Izby Rolnicze zostały przekazane środki za cztery raty wpłaconego podatku rolnego. W rozdziale 01095 realizowane jest zadanie zlecone związane ze zwrotem podatku akcyzowego ujętego w cenie oleju napędowego za okres od 1 września 2007r. do 31 sierpnia 2008r. Z tego tytułu dla rolników została przekazana kwota 261.875,48 zł. Na obsługę zadania zgodnie z ustawą z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, gmina otrzymuje 2% liczone od wielkości wypłaconego zwrotu dla rolników.
W dziale 600 Transport i łączność – Z rozdziału 60016 Drogi publiczne gminne wydatki bieżące wykonane w wysokości 132.245,74 zł co stanowi 72,28% planu (paragraf 4210, 4270 i 4300) środki przeznaczono między innymi na: zimowe utrzymanie dróg 46.278,30 zł oraz na utwardzenie, profilowanie i naprawę dróg. Ze względu na sprzyjające warunki atmosferyczne pozostały niewykorzystane środki na zimowe utrzymanie dróg.
W dziale 630 Turystyka – wydatki wykonane zostały w kwocie 3.172,17 zł. co stanowi 63,44% planu. Są to środki na dofinansowanie wypoczynku mieszkańców Gminy głównie dzieci szkolnych. Plan z tego rozdziału głównie jest realizowany w okresie wakacyjnym. Wszystkie wnioski o dofinansowanie zostały rozpatrzone pozytywnie.
W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, wykonanie w dziale wynosi 58,82%. Nie została wykonana naprawa kominów na budynku w Markowicach. Odbyły się trzy wizje z wykonawcami, wszyscy jednoznacznie oświadczyli, że zakres prac jest zbyt mały.
Wymieniono drzwi na klatce schodowej w budynku w Ziminie 1.385,17 zł, zapłacono za wymianę ogrzewania w lokalu w Markowicach, za usługi kominiarskie oraz opłacono składkę na ubezpieczenie budynków i przegląd techniczny.
W dziale 710 Działalność usługowa wykonanie wynosi 94,70% planu.
W rozdziale 71004 plan zagospodarowania przestrzennego pokryto kserowania dokumentów jako załączniki do Uchwały Rady Gminy. W rozdziale 71014 pokryto wydatki związane z opracowaniami geodezyjnymi, w rozdziale 71095 planowane i realizowane są wydatki związane ze sprzedażą mienia (ogłoszenia, wycena nieruchomości). W rozdziale tym przyjęto wydatki niewygasające na kwotę 4.059,00 na zlecone w 2008r. prace związane z wyceną nieruchomości.
W dziale 750 Administracja publiczna, wykonanie w dziale wynosi 98,05% planu.
W rozdziale 75011 Urzędy wojewódzkie realizowane jest zadanie zlecone z zakresu ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych oraz spraw z zakresu urzędu stanu cywilnego. Wydatki dotyczą głównie wynagrodzeń z pochodnymi, zakupu druków, opłat pocztowych, delegacji służbowych. Wszystkie wydatki pokryte są dotacją. W rozdziale 75022 Rady Gmin ewidencjonowane są diety dla radnych, zakup artykułów spożywczych, biurowych, wynajem autobusu, szkolenie.
Z rozdziału 75023 Urzędy gmin wypłacono wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla pracowników. Przeciętna liczba zatrudnionych za 2008 wynosiła 21 etatów. Z wynagrodzeń bezosobowych wydatkowano środki dla pracownika obsługującego zebrania wiejskie na poszczególnych wsiach oraz sprzątanie Urzędu w czasie urlopu sprzątaczki.
Z paragrafu 4210 zakup materiałów i wyposażenia - wydano między innymi na materiały biurowe i druki 11.877,54 zł, środki czystości, szafy, materiały na montaż masztów, zakup flag, prenumeratę gazety. Z paragrafu 4280 zakup usług zdrowotnych pokryto wydatki związane z okresowym badaniem lekarskim pracowników oraz nowo przyjętego pracownika. Z paragrafu 4300 zakup usług pozostałych zapłacono między innymi za usługi prawnicze 57.614,07 zł, opłaty pocztowe 26.722,23 zł, obsługę sieci komputerowej i opiekę autorską dotycząca programów komputerowych 34.178,30 zł, czyszczenie chodniczków wejściowych, utrzymanie BIP, ogłoszenia prasowe. W wydatkach które nie wygasają z upływem 2008r. przyjęto wykonanie strony internetowej 3.669 zł oraz Lokalnej Strategii Rozwoju gminy II część 5.075 zł. W paragrafie 4420 opłacono dwa wyjazdy zagraniczne pracowników. Z paragrafu 4430 różne opłaty i składki zapłacono za ubezpieczenie majątku i gotówki, składki członkowskie na rzecz związków i stowarzyszeń do których należy Gmina. W paragrafie 4440 odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - przekazano na wyodrębniony rachunek bankowy środki z planowanego odpisu od średniej ilości zatrudnionych pracowników. Odpis na etat pracownika w 2008r wynosi 906,61 zł.
W rozdziale 75075 promocja jednostek samorządu terytorialnego wydano między innymi na opracowanie logo Gminy, zakup nagród za najładniejszą iluminację świąteczną, kontynuacje prezentacji ofert inwestycyjnych w serwisie www.ofertyinwestycyjne.pl, wniesiono opłatę za udział w konkursie Gmina „Fair Play”, zakupiono program informacyjny dotyczący połączeń komunikacyjnych wapinfo dla turystów i mieszkańców, opłacono reklamę w gazecie i Panoramie Firm, zapłacono za opracowanie folderu, za torby reklamowe i teczki z logo Gminy, zakupiono książki „Tulce dawniej i dziś”, sfinansowano udział w Forum Gospodarczym Aglomeracji Poznańskiej, pokryto koszty przejazdu autobusowego zespołów Stokrotki i Kleszczewianki na występy zespołów śpiewaczych do Śremu i Sielinka.
W rozdziale 75095 wydatki ponoszone są w związku z działalnością jednostek pomocniczych – Sołectw. Wydano środki między innymi na: diety dla sołtysów, opłaty za telefony komórkowe, za udział w turnieju i zakup gazety sołeckiej.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa. Wykonanie w dziale wynosi 741 zł co stanowi 100% planu. Finansowane są wydatki związane w prowadzeniem rejestru wyborców (obsługa programu komputerowego, zakup papieru). Zadanie finansowane z Budżetu Państwa jako zadanie zlecone.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa. W rozdziale 75403 w miesiącu lipcu zakupiono celem przekazania do użytkowania do Policji urządzenie do pomiaru prędkości pojazdów ISKRA 1. W rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne wykonanie planu w rozdziale zostało zrealizowane na poziomie 95,70%. Środki wydano między innymi na wypłatę ekwiwalentu dla strażaków biorących udział w akcjach bojowych 20.180,64 zł, wypłacono wynagrodzenia bezosobowe dla Komendanta, Prezesa i kierowców wozów bojowych. Z paragrafu 4210 zakupiono paliwa za 8.322,55 zł, mundury, ubrania bojowe, obuwie, hełmy i czapki 9.945,00 zł, prostownik 1.830 zł, kompresor za 1.568 zł, akumulatory 1.750,01 zł, centralę systemu sygnalizacji włamaniowej 1.500 zł, puchary, napoje, antenę do radiotelefonu. Z paragrafu 4300 pokryto koszty związane z obchodem 70 lecia OSP Komorniki 2.626,77 zł, usług kominiarskich 579,72 zł, przeglądów technicznych 3.707 zł, wynajmu autobusów 870,85, badan lekarskich strażaków 1.260 zł, instalacji systemu sygnalizacji włamaniowej 2.941,42 zł oraz opłaty za zawody, szkolenia i opinie. Z paragrafu 4430 różne opłaty i składki zapłacono za ubezpieczenie samochodów, budynków i członków OSP. Ze środków Samorządów wsi sfinansowano częściowo zakup mundurów, zakupiono sztandar dla OSP Gowarzewo, wymieniono okna w OSP Kleszczewo, wykonano prace blacharsko – dekarskie na OPS Krzyżowniki – Śródka.
W rozdziale 75421 nie wykorzystano rezerwy, nie wystąpiły nieprzewidziane zdarzenia kryzysowe.
Wydatki związane z poborem podatków i opłat ewidencjonowane są w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem. Wykonanie w dziale wynosi 87,35% planu. Coraz częściej podatnicy regulują swoje należności bezgotówkowo co obniża ponoszone wydatki przez Gminę. Środki wydano między innymi na wynagrodzenia dla sołtysów 12.116 zł, za dostarczone podatnikom nakazy płatnicze oraz 2,5% od wpłaconej wartości podatków, opłaty pocztowe 14.889,81 zł, opłaty za pomoc w wdrożeniu nowej wersji programów obsługujących podatki 2.987,90 zł, regenerację tonerów 623,33 zł, oraz ubezpieczenie sołtysów i gotówki 256 zł.
W dziale 757 Obsługa długu publicznego ewidencjonowane są odsetki od dwóch pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę kanalizacji sanitarnej, od kredytu zaciągniętego w Banku Zachodnim WBK na budowę hali sportowej w Kleszczewie, od kredytu zaciągniętego w PKO BP na budowę hali sportowej w Tulcach oraz od kredytu zaciągniętego na budowę ulic w Tulcach. Wykonanie w dziale stanowi 98,75% planu.
W dziale 758 Różne rozliczenia planowana jest rezerwa ogólna na nieprzewidziane w planie budżetowym wydatki. 20.000 zł, nierozdysponowane środki przeznaczone do dyspozycji Samorządów Wsi 53.600 zł.
W dziale 801 Oświata i wychowanie.
Z rozdziału 80101, paragrafu 2590 przekazywane są środki na prowadzenie szkoły podstawowej w Ziminie przez Stowarzyszenie Rozwoju Oświaty I Upowszechniania Kultury Na Wsi. Dotacja przekazywana była na podstawie Uchwały Rady Gminy. Do szkoły od 01 stycznia uczęszczało 83 uczniów a od 01 września 75 uczniów. Do realizacji zadań z zakresu oświaty Rada Gminy utworzyła trzy jednostki budżetowe tj. Zespoły Szkół do prowadzenia szkół podstawowych i gimnazjów w miejscowościach Kleszczewo i Tulce oraz Przedszkole. Od 01 września 2008r. prowadzeniem przedszkoli zajmują się Zespoły Szkół.
Liczba uczniów i oddziałów w szkołach na dzień 31.12.2008r.:
Treść |
Kleszczewo |
Tulce |
Przed-szkole |
Szkoła Podstawowa |
Gimna-zjum |
Przed-szkole |
Szkoła Podstawowa |
Gimna-zjum |
Liczba dzieci i uczniów |
61 |
161 |
140 |
104 |
246 |
104 |
362
|
454 |
Liczba oddziałów |
3 |
8 |
6 |
5 |
12 |
5 |
17
|
22 |
Średnia ilość dzieci w oddziale |
20,33 |
20,13 |
23,33 |
20,80 |
20,50 |
20,80 |
21,29
|
20,64 |
Liczba etatów nauczycieli |
32,89 |
40,29 |
Liczba etatów pracowników obsługi |
9,00 |
9,50 |
Wykonanie planu w rozdziałach 80101, 80110, 80146, 85401 i od 01.09.2008r. do 31.12.2008r. 80104 przedstawia się następująco:
Plan Wykonanie % wykonania planu
Zespół Szkół Kleszczewo 2.058.036 2.032.965,09 98,78
Zespół Szkół Tulce 1.983.187 1.962.243,05 98,94
Wydatkowanie środków:
Kleszczewo |
Tulce |
Opis |
1.580.414,15 |
1.565.353,91 |
Wynagrodzenia z pochodnymi |
107.279,58 |
107.753,26 |
Nagrody i wydatki nie zaliczane do wynagrodzeń (dodatki wiejskie, mieszkaniowe, ekwiwalent za pranie) |
50.127,88 |
48.761,60 |
Zakup materiałów w tym między innymi: |
5.630,71 |
4.109,88 |
Środki czystości |
|
1.802,12 |
Zakupy na konkurs „Poznańsko Pyra” |
|
13.758,95 |
Wyposażenie świetlicy |
Kleszczewo |
Tulce |
Opis |
24.964,55 |
13.312,31 |
Kleszczewo -stroje sportowe, godło, szafa, rolety, wiertarka, krzesła, telewizor, tablice, notebook, mikrofony. Tulce telefax, kamera wewnętrzna, dyktafon, fotel, meble na zaplecze naucz początkowego, notebookwyposażenie kuchni i świetlicy |
6.817,72 |
6.611,58 |
Materiały biurowe, papiernicze, druki |
12.026,89 |
5.147,16 |
Pomoce dydaktyczne |
79.583,15 |
54.471,60 |
Zakup energii (energia elektryczna, woda gaz) |
15.572,28 |
6.529,44 |
Usługi remontowe w tym: Kleszczewo – prace malarskie i naprawy w kotłowni, w Tulcach naprawa kominów, odnowienie podłóg, naprawa kotłowni. |
1.713,00 |
1.749,50 |
Zakup usług zdrowotnych – badania okresowe pracowników |
65.007,53 |
54.015,36 |
Zakup usług pozostałych w tym między innymi: |
4.596,54 |
5.549,87 |
Transport, wywóz śmieci |
17.820,00 |
19.575,00 |
Korzystanie z hali sportowej |
26.783,48 |
14.760,77 |
Przeglądy i naprawy |
1.548,26 |
- |
Wynajem chodniczków wejściowych |
3.601.,00 |
4.272,00 |
Szkolenia i dopłaty do kształcenia nauczycieli |
610,00 |
1.464,00 |
Ochrona Juwentus |
1.240,74 |
1.849,36 |
Zakup usług internetowych |
843,71 |
1.838,07 |
Telekomunikacyjne usługi komórkowe |
1.619,41 |
2.565,76 |
Telekomunikacyjne usługi stacjonarne |
3.234,04 |
5.139,35 |
Podróże służbowe krajowe |
2.831,61 |
2.784,00 |
Ubezpieczenie majątku |
78.569,00 |
87.167,00 |
Odpisy na fundusz świadczeń socjalnych |
150,00 |
|
Szkolenia |
2.293,45 |
1.701,90 |
Materiały papiernicze do drukarek o kserokopiarek |
10.480,16 |
5.328,78 |
Akcesoria komputerowe |
19.978,51 |
10.087,00 |
W Kleszczewie interaktywny zestaw multimedialny, patelnia elektryczna, notebook. W Tulcach zmywarka do naczyń, kserokopiarka, notebook. |
2.032.965,09 |
1.962.243,05 |
Razem |
W rozdziale 80104 przedszkola na podstawie ustawy o systemie oświaty w paragrafie 2310 przekazywane są środki na podstawie porozumienia do Urzędu Miasta Poznań za dzieci z terenu naszej gminy uczęszczające do przedszkoli w Poznaniu. Miesięcznie opłata dotyczyła 5 do 7 dzieci. Jest ona płacona po przekazaniu informacji z Urzędu Miasta Poznań o wysokości należnej dotacji. Na podstawie Uchwały Rady Gminy w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy Kleszczewo dla niepublicznych przedszkoli przekazywana jest dotacja w paragrafie 2540 i 2590. Z paragrafu 2540 przekazywana była dotacja dla przedszkola „Bajkowa Kraina” w Tulcach. Dotacja została przekazana w sumie na 679 dzieci. W paragrafie 2590 przekazywana była dotacja dla Stowarzyszenia Rozwoju Oświaty Oraz Upowszechniania Kultury Na Wsi za prowadzenie przedszkola („O”) w Ziminie. Dotacja udzielana była od września do grudnia 2009r. na 12 dzieci miesięcznie czyli w sumie na 48 dzieci.
Przedszkole jako jednostka budżetowa prowadziło swoją działalność do dnia 31 sierpnia 2008r. Za ten okres plan finansowy w rozdziale 80104 i 80146, wynosił 576.355 zł a wykonanie 573.803,97 zł co stanowi 99,56 % planu
Na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wydano 422.719,73 zł. Pozostałe wydatki to między innymi zakup materiałów biurowych i publikacji 1.336,86 zł, środków czystości 1.538,31 zł, wyposażenia, pomocy i zabawek 5.644,96 zł, materiałów malarskich do remontu 6.878,25 zł, zakup energii elektrycznej, wody i gazu 19.298,64 zł, remont dachu w Tulcach 13.720,58 zł, prace malarskie 4.549,12 zł, z paragrafu 4300 wywóz śmieci 1.294,77 zł, przeglądy naprawy 2.010,34 zł, dokształcanie nauczycieli 1.400,00 zł, opłata za przygotowanie posiłków przez stołówki szkolne 37.391,81 zł. usługi telekomunikacyjne podróże służbowe, ubezpieczenie majątku, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych papier do drukarek i akcesoria komputerowe.
W rozdziale 80113 księgowane są wydatki poniesione na dowożenie uczniów do szkół na terenie naszej Gminy oraz dowóz do szkół specjalnych do Poznania, Swarzędza, Owińsk i Środy. Dowóz dzieci do Poznania i Swarzędza zlecony jest przez wyspecjalizowanego przewoźnika. Do Środy i Owińsk dzieci dowożą rodzice. Wykonanie w tym rozdziale stanowi 96,89% planu. Wszystkie dzieci dowożone są do szkół bezpłatnie. Na terenie Gminy dowozem uczniów do szkół zajmuje się Zakład Komunalny.
W rozdziale 80195 na mocy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w drodze konkursu wyłoniono Stowarzyszenie Rozwoju Oświaty i Upowszechnianiu Kultury Na Wsi w Ziminie do realizacji zadania z zakresu edukacji, oświaty i wychowania. Po podpisaniu umowy została przekazana dotacja 7.100 zł, która w określonym w umowie terminie została rozliczona. W rozdziale 80195 księgowane są wynagrodzenia osobowe z pochodnymi dla dwóch osób. Wydano również między innymi na: działające ognisko od stycznia do czerwca dla dzieci przedszkolnych w Ziminie 2.478,87 zł, nagrody dla uczniów 4.508,32 zł, przejazd autobusowy na konkursy Z paragrafu 4440 odprowadzono część środków stanowiących odpis na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów 28.410,85 zł i dwóch pracowników 1.813,20 zł. Wypłacono 33.939 zł jako dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników z naszej Gminy (par. 4300).
W paragrafie 4810 pozostała nie wykorzystana rezerwa na pomoc zdrowotną dla nauczycieli 2.235 zł. Nie było zgłoszonych wniosków o pomoc.
Dział 851 Ochrona zdrowia plan wykonany został w wysokości 96,14%. Zaplanowane wydatki w rozdziałach 85153 i 85154 skierowane są głównie dla uczniów szkół na profilaktykę związaną z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii. Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych realizując swoje zadania przyjęte przez Radę Gminy zrealizowała z rozdziału 85153 99,98% planu a z rozdziału 85154 95,69% planowanych środków na następujące cele:
· Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych – na zadanie wydano 5.253,75 zł.
· Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomanii, pomocy psychospołecznej, prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie – na zadanie wydano 32.758,02 zł.
· Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych – na zadanie wydano 49.897,58 zł.
· Na wynagrodzenia członków komisji wydano 4.525 zł oraz zakup kawy, herbaty 24,50 zł
Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wykonała wszystkie swoje zadania w 2008r. określone Uchwałą Rady Gminy.
W dziale 852 Pomoc społeczna, wykonanie w dziale wynosi 90,65%. W dziale tym wykazywane są wydatki dotyczące zadań zleconych i własnych. Zadania z zadań zleconych z końcem roku zostały rozliczone. W rozdziale 85202 zaewidencjonowana została odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej 2 osób niepełnosprawnych i przewlekle chorych wymagających całodobowej opieki. Wykonany został plan na poziomie 101,78%. Zadanie finansowane ze środków własnych gminy. Wydatki w rozdziale 85212 finansowane są w całości z dotacji celowej na zadania zlecone. Plan został wykonany na poziomie 89,96%. Wszyscy uprawnieni otrzymali świadczenia rodzinne. W 2008r. wypłacono 40.430 zł zasiłków z zaliczki alimentacyjnej, 1.065.900,75 zł świadczeń rodzinnych, 14.610 zł zasiłków z funduszu alimentacyjnego, 12.647,26 zł składek emerytalno rentowych od świadczeń pielęgnacyjnych.
Pozostałe wydatki w tym rozdziale poniesiono na obsługę zadania w tym między innymi: na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, artykuły biurowe, druki, szkolenia, fundusz socjalny, nadzór nad programem komputerowym, usługę informatyczną, program antywirusowy, tonery, montaż okna, szkolenia.
W rozdziale 85213 wydatki dotyczą także zadań zleconych, są to składki zdrowotne opłacane za niektóre uprawnione osoby pobierające zasiłki społeczne (6 osób) i świadczenia rodzinne (4 rodziny). Plan został wykonany na poziomie 86,26%. Za wszystkie uprawnione osoby opłacono składki.
W następnym rozdziale 85214 księgowane są wydatki na zasiłki społeczne, które finansowane są z budżetu państwa oraz zasiłki społeczne finansowane z budżetu gminy wg poniższego zestawienia:
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Liczba świadczeń |
Źródło finansowania |
11.100 |
10.580,40 |
95,32 |
5 rodzin |
z dotacji celowej na zadania zlecone - zasiłki stałe |
169.500 |
169,500,00 |
100,00 |
178 rodzin rolniczych |
z dotacji celowej na zadania zlecone - zasiłki stałe (susza) |
90.635 |
90.635,00 |
100,00 |
58 rodzin |
z dotacji celowej na zadania własne – zasiłki okresowe |
78.544 |
70.323,09 |
89,53 |
170 rodzin |
z budżetu gminy – celowe i celowe specjalne |
349.779 |
341.038,49 |
97,50 |
411 rodzin |
Razem rozdział 85214 |
Zasiłki stałe i zasiłki okresowe przyznawane są ze środków budżetu Państwa na ściśle określonych przepisach. Natomiast środki z zasiłków celowych wydatkowane są z budżetu Gminy.
W rozdziale 85215 księgowane są wydatki dotyczące wypłaty dodatków mieszkaniowych. Decyzje o wypłacie wydawane są na okres 6 miesięcy. Wykonanie planu w rozdziale wynosi 79,27%. Dodatki otrzymały 43 rodziny. Wszystkie wnioski zostały rozpatrzone.
Wydatki związane z utrzymaniem Ośrodka Pomocy Społecznej rozdział 85219 wyniosły ogółem 277.333,06 zł tj. 88,80% planu. Na częściowe pokrycie wydatków z tego rozdziału otrzymaliśmy dotację celową w wysokości 91.479 zł, która w tym roku budżetowym pokryła 32,99% poniesionych wydatków. Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudniał 8 osób (łącznie z obsługą świadczeń rodzinnych) w tym jedna osoba na zasiłku macierzyńskim i wychowawczym. 2008r. Środki wydano na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz między innymi wypłacono wynagrodzenie bezosobowe w związku ze zmianami na stanowisku głównej księgowej, zakupiono druki i artykuły biurowe, środki czystości, komputer, wymieniono okna, zapłacono za opłaty pocztowe, ogłoszenia w prasie, przeglądy sprzętu, opłaty za wyjazdy do banku, za przegląd techniczny budynku, zakupiono programy komputerowe, dyskietki, monitor.
W rozdziale 85228 ujęte są wydatki dotyczące świadczenia usług opiekuńczych na rzecz osób chorych i starszych. Usługami opiekuńczymi objęte były dwie osoby. Wykonanie stanowi 48,70% planu. Nie było zapotrzebowania na świadczenie tych usług u innych osób.
W rozdziale 85295 Pozostała działalność wydatkowano środki między innymi na następujące cele:
50.177,70 zł na dożywianie uczniów w szkołach. Z dotacji pokryto 26.207,00 zł.
4.984,40 zł zasiłki celowe na dożywianie
1.414,00 zł dowóz obiadów z Zespołu Szkół w Kleszczewie dla uczniów w Ziminie,
9.957,10 zł realizacja programu „Wiosna w teatrze”, „Za Pan Brat z Kulturą” i „Ukojeni
falami morza”
15.649,32 zł spotkanie z okazji Dnia Seniora
1.127,53 zł transport żywności
Dożywianiem objęte były dzieci we wszystkich szkołach. Do szkoły w Ziminie obiady są dowożone z Kleszczewa. Wykonanie w rozdziale wynosi 99,82% planu.
Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej realizowany był projekt systemowy „Nie bój się, nie lękaj – wypłyń na głębię” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ze środków własnych Gminy wydatkowano 2.068 zł na zasiłki dla 4 osób, zrealizowano wydatki na kwotę 15.052,73 zł ze środków Unijnych oraz 886,21 zł ze środków Budżetu Państwa. Środki wydano na wynagrodzenia dla pracowników realizujących projekt 1.287,74 zł, usługi psychologa 12.841,79 zł, zakup plakatów reklamowych.
W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza. Wydatki dotyczące Zespołów Szkół w Kleszczewie i Tulcach - rozdział 85401 omówiony zastał w dziale 801 łącznie z wydatkami z tego działu.
W rozdziale 85415 wydatki dotyczą pomocy materialnej dla uczniów. Zadanie finansowane z dotacji celowej na zadania własne gminy. Stypendia dla uczniów zostały wypłacone za 2008r w wysokości 53.555,20 zł. Dofinansowano zakup podręczników dla uczniów klas I-III na kwotę 5.388,20 zł. Plan w rozdziale został wykonany w wysokości 72,35%. Wszystkie uprawnione osoby otrzymały stypendia oraz dofinansowanie do podręczników. Dotację rozliczono.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, plan wykonany został w kwocie 1.984.920,20 zł co stanowi 82,50%. Z rozdziału 90001 gospodarka ściekowa i ochrona wód w 2008r. nie były ponoszone wydatki.
W rozdziale 90003 oczyszczanie miast i wsi, wydano na utrzymanie porządku na terenie gminy kwotę 41.440,59 zł tj. 75,62% planu w tym: na zakup rękawic i koszy ulicznych oraz za wywóz śmieci, odmulenie rowu w Krzyżownikach, druk ulotki – regulamin odpadów w Gminie Kleszczewo. Utrzymaniem porządku zajmuje się Zakład Komunalny.
W rozdziale 90004 na utrzymanie zieleni wydano 59.310,62 zł co stanowi 75,46% planu. Środki poniesiono między innymi: na zakup paliwa do kosiarki, na utrzymanie trawników, wycinkę drzew oraz za opracowanie mapy drzewostanu w parku w Kleszczewie. W rozdziale tym ujęty jest wydatek, który nie wygasa z upływem 2008r w wysokości 10.000 zł z przeznaczeniem na projekt renowacji parku w Kleszczewie. Niezbyt wysokie wykonanie planu w rozdziale 90003 i 90004 spowodowane było trudnością z zatrudnieniem pracowników do utrzymania porządku i pielęgnacji zieleni.
W rozdziale 90013 schroniska dla zwierząt poniesiono wydatki związane z odwiezieniem do schroniska zwierząt i ich utrzymaniem.
W rozdziale 90015 wydatki bieżące to wydatki za oświetlenie ulic i konserwację urządzeń świetlnych. Plan wydatków bieżących zrealizowany został w wysokości 333.523,81 zł co stanowi 93,69%. W rozdziale tym ujęty jest w wykonaniu wydatek, który nie wygasa z upływem 2008r w wysokości 2.306 zł z przeznaczeniem na uregulowanie należności w związku z demontażem iluminacji świątecznych.
W rozdziale 90017 planowane i realizowane są wydatki związane z działalnością Zakładu Komunalnego. Zakład otrzymuje dotację przedmiotową na prowadzenie działalności określonej w statucie przez Radę Gminy. Zakład zajmuje się transportem zbiorowym, dostarczaniem wody, poborem i oczyszczaniem ścieków, utrzymaniem czystości na terenie gminy, utrzymaniem zieleni, remontem i konserwacją obiektów komunalnych. Zatrudnienie na dzień 31.12.2008r. wynosi 32 osoby, w tym jedna osoba na 0,75 etatu, 30 osób w pełnym wymiarze czasu pracy, 1 osoba na umowę – zlecenie. W 2008r. Zakład otrzymał brutto 678.811 zł dotacji tj. 100% planu (dotacja po odprowadzeniu podatku VAT wynosi 634.402,79 zł). Dotacja przekazywana jest rocznie w 13 ratach. Wg przekazanego sprawozdania Rb-30 przychody zaplanowano ogółem na 2.800.741,89 zł, a wykonanie wynosi 3.268.681,36 zł w tym pokrycie amortyzacji 492.616 zł, nadwyżka środków obrotowych za 2007r. 10.965,68 zł oraz stan środków obrotowych na dzień 01.01.2008r. 144.895,89 zł. W wykonaniu dochody własne z usług stanowią kwotę 1.935.270,27 zł tj. 100,05% planu. Główne dochody to wpłaty za bilety i wynajem autobusów 954.671,61 zł i wpłaty za wodę i odebrane ścieki 913.373,97 zł, usługi remontowe 67.224,69 zł. Zakład otrzymał odszkodowania od ubezpieczyciela za uszkodzone podczas kolizji autobusy 43.299,02 zł oraz odsetki od środków na rachunku bankowym w wysokości 7.028,71zł.
Plan kosztów ogółem wynosi 2.800.741,89 zł, a wykonanie 3.268.681,36 zł w tym: odpisy amortyzacyjne wynoszą 492.616 zł, stan środków obrotowych na 31.12.2008r 139.725,25 zł, podatek dochodowy od osób prawnych 6.495 zł, wpłata do budżetu nadwyżki środków obrotowych za 2007r. 10.965,68 zł. Koszty bez odpisów amortyzacyjnych i bez zmniejszeń po stronie wykonania zamykają się kwotą 2.618.879,43 zł. Zostały poniesione na poniższe cele:
Kwota |
Przeznaczenie |
136.954,20 |
Przepompownia w Tulcach
- główne koszty to opłaty za przekazane ścieki 124.691,48 zł |
67.224,69 |
Pozostała działalność komunalna
- główne koszty to wynagrodzenia 40.327,09 zł, naprawy, ubezpieczenie. |
237.682,86 |
Oczyszczalnia ścieków w Nagradowicach
- główne koszty to: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 128.632,69 zł, energia 44.131,61 zł, naprawy, części zamienne, analizy. |
853.825,52 |
Wodociągi gminne - główne koszty to energia elektryczna 69.774,75 zł, zakup wody 191.660,06 zł, wynagrodzenia z pochodnymi 218.743,18 zł, materiały i części zamienne, prace remontowe na hydrofornii w Gowarzewie 54.200 zł, wydatki inwestycyjne 137.570,17 zł w tym wykonanie studni awaryjnej w Gowarzewie 18.989,97 zł, samochód osobowy 10.771,20 zł, budowa sieci wodociągowej 104.809 zł, koncepcja wodociągu Tulce Gowarzewo 3.000 zł. |
1.323.192,16 |
Komunikacja autobusowa – główne koszty to wynagrodzenia wraz z pochodnymi 576.224,07 zł, oleje 467.092,86 zł, części zamienne 63.042,10 zł, ubezpieczenie 7.422,84 zł, autokomputery do autobusów 38.700 zł. |
Wg sprawozdania Rb-30 należności wynoszą 375.342,25 zł. z czego należności wymagalne stanowią kwotę 194.903,22 zł głownie dotyczą opłat za wodę i ścieki. Inkasent, który zbiera należności za dostarczoną wodę i odebrane ścieki posiada aktualną listę zaległości, informuje dodatkowo o wysokości zaległości oraz niekiedy ściąga niektóre zaległości Na zaległości wystawiane są upomnienia, sprawy kierowane do Sądu. Egzekucja należności przez Komornika jest nieskuteczna w związku z czym postanowiono odcinać dostęp do wody z wodociągu.
Zobowiązania na dzień 31.12.2008r wynoszą 269.589,79 zł Zakład nie ma zobowiązań wymagalnych, wszystkie zobowiązania regulowane są w terminie.
W rozdziale 90095 Pozostała działalność plan został wykonany na poziomie 83,26%. Na podstawie porozumienia zawartego ze Starostwem utworzony został fundusz na likwidację azbestu. Środki pochodzą z Gminy (30,55% tj. 11.024,82 zł), Powiatu Poznańskiego (21,77%) i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (47,68%). Środki z tego rozdziału wydano również między innymi na wynagrodzenia za sprzątanie pomieszczeń wspólnych w budynku komunalnym w Tulcach przy ulicy Poznańskiej, wypłacono wynagrodzenie bezosobowe za ewidencję azbestu na posesjach mieszkańców Gminy, zakupiono między innymi: trutkę na gryzonie 11.865,60 zł, opłacono zakup energii elektrycznej i gazu dotyczący budynków komunalnych głównie wynajmowanych jako lokale użytkowe 37.518,39 zł. Zapłacono za czyszczenie kominów, utylizację padliny, jako współudział Gminy w kosztach utrzymania budynku w Nagradowicach do Wspólnoty w Nagradowicach 4.630,56 zł, za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym 4.537,70 zł, zamontowano maszty, uporządkowano teren przy Aptece w Tulcach i Nagradowicach, prace blacharsko – dekarskie w Poklatkach 13.420 zł, wykonano piaskownicę, ławki i ogrodzenie w Tulcach, opłacono ubezpieczenie i przegląd budynków. W rozdziale tym ujęty jest w wykonaniu wydatek, który nie wygasa z upływem 2008r w wysokości 29.996 zł z przeznaczeniem na remont pokrycia dachu na budynku komunalnym w Gowarzewie oraz wykonanie projektu na dostosowanie układu funkcjonalnego lokalu komunalnego w Nagradowicach.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, wykonanie budżetu wynosi 98,77% planu. W ramach tego działu przekazywana jest dotacja podmiotowa dla instytucji kultury w rozdziale 92114 i 92116. W rozdziale 92120 zaplanowane są środki na konserwację zabytków. Rada Gminy Uchwałą z dnia 09.06.2008r. przeznaczyła 10.000 zł na remont pokrycia dachowego na kościele parafialnym p.w. Św. Jana Chrzciciela w Krerowie. Zadanie wykonano, dotację rozliczono.
W rozdziale 92195 ujęto w planie wydatków zadania do realizacji przez poszczególne Samorządy Wsi. Wydano 23.291,01 zł co stanowi 73,02%. Środki wydano na obsługę muzyczną zabawy tanecznej, zakup nagród i słodyczy dla dzieci na organizowane przez poszczególne Sołectwa festyny, spotkania z mieszkańcami.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport, plan wykonany został na poziomie 92,26%. W zakresie zadań bieżących na plan 105.200 zł wykonanie wynosi 87.043,74 zł tj. 82,74%.
Na mocy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w drodze konkursu wyłoniono dwa kluby sportowe „Clescevia” i „Dragon” do realizacji zadania dotyczącego upowszechniania kultury fizycznej i sportu. W paragrafie 2820 Zaplanowano dla Klubu „Clescevia” 56.000 zł. a dla Klubu „Dragon” 28.000 zł. W 2008r przekazano 74.000 zł co stanowi 88,10% planu. Klub sportowy „Dragon” zrezygnował z drugiej transzy dotacji tj. z 10.000 zł. Na mocy Uchwał Rady Gminy z dnia 05.09.2006r. jedna osoba otrzymała nagrodę za osiągnięcia sportowe i jedna korzystała ze stypendium sportowego. Pozostałe wydatki z rozdziału 92695 dotyczą zakupu nagród i pucharów oraz pokrycia wyjazdów na zawody sportowe i opłaty za udział w zawodach.
W rozdziałach 01095, 75011, 75101, 85212, 85213 i 85214 omówione zostały wydatki z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami. Na planowane 1.810.155 zł wydatków na zadania zlecone wykonanie wynosi 1.670.673,91 zł co stanowi 92,29.% planu. Środki na dotację otrzymaliśmy w pełnej wysokości. Na koniec roku wszystkie zadania zostały rozliczone a niewykorzystane środki zwrócone do Wojewody Wielkopolskiego. Wykaz tych wydatków w szczegółowości do paragrafu ujęty został na oddzielnych zestawieniach części tabelarycznej.
Na ogólną kwotę planowanych wydatków 18.286.996 zł wykonanie wynosi 16.894.207,61 zł co stanowi 92,38% planu.
Stan należności i zobowiązań Gminy na 31.12.2008r.
Treść |
Należności ogółem w tym: |
Należności wymagalne |
Zobowiązania w tym |
Zobowiązania wymagalne |
Urząd Gminy |
186.858,72 |
153.016,66 |
104.394,70 |
0 |
Ośrodek Pomocy Społecznej |
108.669,25
|
108.669,25 |
20.306,48 |
0 |
Zespół Szkół Kleszczewo |
574,54 |
574,54 |
103.917,92 |
0 |
Zespół Szkół Tulce |
1.053,35 |
1.053,35 |
102.198,24 |
0 |
Razem jednostki budżetowe wg Rb-27S i 28S |
297.155,86 |
263.313,80 |
330.817,34 |
0 |
Zakład Komunalny |
375.342,25 |
194.903,22 |
269.589,79 |
0 |
Należności zaległe wykazane w sprawozdaniu Urzędu Gminy omówione zostały w dziale 700, 756, 758 i 900.
Zaległe należności w Zespołach Szkół omówione zostały w rozdziale
Zobowiązania dotyczą naliczenia nagrody rocznej za 2008r. oraz bieżącej realizacji zadań np. za odśnieżanie ulic, energię elektryczną, gaz, dowóz dzieci do szkół, wywóz odpadów komunalnych.
Planowany deficyt budżetowy
Plan |
Wykonanie |
Opis |
2.700.000 |
2.051.405,00 |
Przychody - Kredyt na budowę ulic w Tulcach |
609.126 |
881.142,98 |
Przychody - Wolne środki z lat ubiegłych |
465,000 |
465.000,00 |
Rozchody - Spłaty rat kredytów i pożyczek |
2.844.126 |
2.467.547,98 |
Finansowanie (różnica między przychodami a rozchodami |
- 2.844.126 |
-904.105,65 |
Deficyt/nadwyżka na 31.12.2008r.
(różnica między dochodami a wydatkami) |
Zadłużenie Gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 31.12.2008r. wynosi 3.973.905 zł, w tym:
188.500 pożyczka na budowę sieci kanalizacyjnej etap I
1.734,000 kredyt na budowę hali sportowej w Tulcach.
2.051.405 kredyt na budowę ulic w Tulcach
Wykaz jednostek dla których Rada Gminy utworzyła rachunek dochodów własnych (kierownicy jednostek nie tworzyli rachunku dochodów własnych):
Dochody
Jednostki |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Zespół Szkół w Kleszczewie |
83.400 |
78.816,09 |
94,50 |
Zespół Szkół w Tulcach |
123.500 |
119.960,06 |
97,13 |
Przedszkole |
90.500 |
43.283,00 |
47,83 |
Wydatki
Jednostki |
Plan |
Wykonanie |
% wykonania planu |
Zespół Szkół w Kleszczewie |
89.900 |
82.676,88 |
91,97 |
Zespół Szkół w Tulcach |
130.000 |
118.442,21 |
91,11 |
Przedszkole |
90.500 |
47.601,95 |
52,60 |
Stan środków pieniężnych na 31.12.2008r.:
Zespół Szkół w Kleszczewie |
5.572,68 zł |
Zespół Szkół w Tulcach |
11.937,69 zł |
Przedszkole |
0,00 zł |
Przedszkole jako oddzielna jednostka budżetowa prowadziła swoją działalność do 31.08.2008r.
Po stronie dochodów wpływy dotyczą opłat za wyżywienie (wsad do kotła), opłat od osób dorosłych za przygotowanie posiłków, za ksero, wpłat z PZU i odsetki z rachunku bankowego. Po stronie wydatków zakupiono między innymi: artykuły spożywcze, środki czystości, stoliki, krzesła, telewizor, odkurzacz, wyposażenie do kuchni, toner, papier do kserokopiarki.
Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Na podstawie sprawozdania Rb-33.
Przychody
Paragraf |
Plan |
Wykonanie |
Opis |
0690 |
12.000 |
27.260,07 |
Wpłaty opłat za korzystanie ze środowiska |
- |
- |
1.740,82 |
Odsetki za IV kw. 2008r. |
|
135.156 |
135.155,79 |
Stan środków obrotowych na początku okresu |
Ogółem |
147.156 |
164.156,68 |
|
Wydatki
Paragraf |
Plan |
Wykonanie |
Opis |
4210 |
26.000 |
138,60 |
Poniesiono wydatki na urządzenie i utrzymanie terenów zieleni. Zakupiono paliwo do kosiarki oraz zapłacono za inwentaryzację dendrologiczną i projektu rewaloryzacji parku w Kleszczewie. |
4300 |
26.000 |
9.430,34 |
|
|
1.179,78 |
Inne zmniejszenia -odsetki za IV kw. 2007r |
|
95.156 |
153.407,96 |
Stan środków obrotowych na koniec okresu sprawozdawczego |
Ogółem |
147.156 |
164.156,68 |
|
Realizacja planowanych wydatków budżetu gminy nie wygasających z upływem 2007r.
Dział |
Wyszczególnienie |
Wydatki
planowane |
Wydatki zrealizowa-ne |
Wydatki niezrealizowane zwrócone w 2008r do budżetu |
010 |
Rolnictwo i łowiectwo |
23.322,00 |
0 |
23.322,00 |
|
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z Kleszczewa do Nagradowic przez Poklatki Krerowo, Zimin, Śródka, Krzyżowniki - Fakturę za wykonanie projektów otrzymaliśmy 16.02.2009r. |
11.250,00 |
0 |
11.250,00 |
|
Budowa wodociągu Kleszczewo Poklatki - Fakturę za wykonanie projektów otrzymaliśmy 16.02.2009r. |
12.072,00 |
0 |
12.072,00 |
600 |
Transport i łączność |
202.102,00 |
151.265,75 |
50.836,25 |
|
Budowa chodnika w Bylinie |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
Dział |
Wyszczególnienie |
Wydatki
planowane |
Wydatki zrealizowa-ne |
Wydatki niezrealizowane zwrócone w 2008r do budżetu |
|
Budowa chodnika w Krerowie. Środki z Samorządu Wsi Krerowo -zaplanowano zbyt niską kwotę na rozpoczęcie zadania. |
8.970,00 |
0 |
8.970,00 |
|
Budowa drogi Zimin –Nowy Świat Wykonawca nie wywiązał się z umowy, przedłuża termin złożenia projektu. |
24.632,00 |
0 |
24.632,00 |
|
Budowa chodnika w Sródce Przedłuża się wykonanie projektu. Umowę podpisano 18.12.2006r. Problemy z uzgodnieniami |
11.500,00 |
0 |
11.500,00 |
|
Budowa dróg na nowych działkach. Drogi utwardzane są po założeniu w pasie drogi wodociągu. Dlatego pozostała niewielka niezrealizowana planowana kwota wydatku. |
147.000,00 |
141.265,75 |
5.734,25 |
710 |
Działalność usługowa |
8.370,00 |
6.014,00 |
2.356,00 |
|
Plan ogólny zagospodarowania przestrzennego. Niewykonany wydatek to potrącone kary umowne od nieterminowo wykonanej umowy. |
3.600,00 |
2.604,00 |
996,00 |
|
Wykonanie map sytuacyjno – wysokościowych. Odstąpiono od wyceny zleconej działki. |
4.770,00 |
3.410,00
|
1.360,00 |
750 |
Administracja publiczna |
67.689,00 |
51.772,15 |
15.916,85 |
|
Zakup usługi związanej z elektroniczną skrzynką podawczą. W wyniku negocjacji wykonano za niższą kwotę niż złożona wstępnie oferta. |
18.300,00 |
6.051,20 |
12.248,80 |
|
Zakup wyposażenia |
15.000,00 |
15.000,00 |
|
|
Wykonanie folderu |
13.400,00 |
13.400,00 |
|
|
Wykonanie strony internetowej Gminy.
Ze względu na wzajemne uzgodnienia przedłużono termin wykonania umowy. |
16.414,00 |
12.745,95 |
3.668,05 |
|
Iluminacje świąteczne |
4.575,00 |
4.575,00 |
|
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
117.470,00 |
18.000,00 |
99.470,00 |
|
Wykonanie instalacji CO w OSP Śródka |
18.000,00 |
18.000,00 |
|
|
Zakup wozu bojowego. W 2008r. pojawiła się możliwość uzyskania dofinansowania z programu Wojewódzkiego do zakupu nowego wozu bojowego dlatego wstrzymano realizację tego zadania. |
99.470,00 |
0 |
99.470,00 |
Dział |
Wyszczególnienie |
Wydatki
planowane |
Wydatki zrealizowa-ne |
Wydatki niezrealizowane zwrócone w 2008r do budżetu |
801 |
Oświata i wychowanie |
143.853,00 |
106.370,21 |
37.482,79 |
|
Prace remontowe w Zespole Szkół w Kleszczewie |
100.000,00 |
99.782,21 |
217,79 |
|
Rozbudowa szkoły w Tulcach projekt.
Zapłacono za dokumentację geotermalną. Projektu nie wykonano ze względu na brak perspektyw na finansowanie inwestycji. |
43.853,00 |
6.588,00 |
37.265,00 |
851 |
Ochrona zdrowia |
10.298,00 |
10.297,36 |
0,64 |
|
Zagospodarowanie terenu wokół Przychodni w Tulcach |
10.298,00 |
10.297,36 |
0,64 |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
74.208,00 |
74.208,00 |
|
|
Budowa oświetlenia ulicznego |
74.208,00 |
74.208,00 |
|
921 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
35.512,00 |
22.812,27 |
12.699,73 |
|
Remont pomieszczeń
Dostosowując pomieszczenia do realizacji programu „Centra kształcenia na odległość na wsi” remont wykonano za niższą kwotę. |
16.000,00 |
15.004,27 |
995,73 |
|
Modernizacja budynku Ośrodka Kultury - projekt
Zapłacono za projekt przebudowy i dokumentację geotechniczną. Dalsze prace dotyczące dokumentacji kontynuowane będą w 2009r. |
19.512,00 |
7.808,00 |
11.704,00 |
926 |
Kultura fizyczna i sport |
88.453,00 |
51.581,60 |
36.871,40 |
|
Budowa boiska sportowego i placu zabaw w Nagradowicach.
Podjęta jest Uchwała o zamiarze zamiany terenów, którą wysłano do Agencji Nieruchomości Rolnej w Warszawie. Otrzymaliśmy pozytywną odpowiedz, ale w dalszym ciągu musimy oczekiwać na zakończenie podziałów geodezyjnych pod drogę S-5 wtedy będziemy mogli wydzielić działkę geodezyjnie pod boisko. |
58.453,00 |
21.581,60 |
36.871,40 |
|
Rewitalizacja wsi opracowanie projektu |
20.000,00 |
20.000,00 |
|
|
Zakup broni pneumatycznej na strzelnicę w Tulcach do treningu sekcji szkolnych. |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
|
Razem |
771.277,00 |
492.321,34 |
278.955,66 |
Kleszczewo 06.03.2009r.