WÓJT GMINY KLESZCZEWO
Kleszczewo, 29.11.2024 r.
OR.6220.9.2024
ZAWIADOMIENIE
Wójta Gminy Kleszczewo
Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) zawiadamiam, że w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.
Budowa drogi gminnej wraz z elementami poprawy ruchu drogowego, odcinek od DW nr 434 do miejscowości Bylin, gmina Kleszczewo
Inwestora: Wójt Gminy Kleszczewo ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo (pełnomocnik: Michał Walkowiak, ul. Prosta 8, 62-010 Pobiedziska)
1. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego. Wobec powyższego w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, strony mają prawo, przed wydaniem decyzji, zapoznania się i wypowiedzenia się co do zebranych materiałów w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po wcześniejszym uzgodnieniu pod nr tel. 61 8176 033 wew. 124 lub elektronicznie na adres: m.nowicka@kleszczewo.pl.
W załączeniu przekazuję kopie opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.
2.Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w postępowaniu sprawa zostanie załatwiona w terminie późniejszym, tj. do 02.01.2025r.
Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.
3. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwie Bylin, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.
Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 29.11.2024 r.
Bogdan Kemnitz
Wójt Gminy Kleszczewo
Sposób podania do publicznej wiadomości:
Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………
Pieczęć urzędu
Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej
Sprawę prowadzi:
Monika Nowicka
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa
tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl