WÓJT GMINY KLESZCZEWO

Kleszczewo, 29.11.2024 r.

OR.6220.14.2024

ZAWIADOMIENIE

Wójta Gminy Kleszczewo    

     

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) zawiadamiam, że w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.

 

Wykonanie wiercenia w celu zaopatrzenia w wodę tj. wykonanie otworu hydrogeologicznego S1 do głębokości 160 m w celu ujęcia do eksploatacji wód podziemnych poziomu mioceńskiego na działce nr ewid. 37/4 obręb Krerowo, gmina Kleszczewo, poznański, województwie wielkopolskie

 

Inwestora: Gospodarstwo Rolno-Ogrodnicze Jacek Ochowiak, Markowice 30, 63-006 Krerowo (pełnomocnik: USŁUGI GEOLOGICZNE Maja Sroczyńska, ul. Świętego Wawrzyńca 15A/58, 60-539 Poznań)

 

 

1. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego.   Wobec powyższego w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, strony mają prawo, przed wydaniem decyzji, zapoznania się i wypowiedzenia się co do zebranych materiałów w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po wcześniejszym uzgodnieniu pod nr tel. 61 8176 033 wew. 124 lub elektronicznie na adres: m.nowicka@kleszczewo.pl.

W załączeniu przekazuję kopie opinii/pism Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.

 

 

2.Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w postępowaniu sprawa zostanie załatwiona w terminie późniejszym, tj. do 14.02.2025 r.

 

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.

 

3. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) §  1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

§  2.  Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwie Krerowo i  na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.

 

Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 29.11.2024 r.               

                                                                                 

                                                                              Bogdan Kemnitz

                                                                       Wójt Gminy Kleszczewo

Sposób podania do publicznej wiadomości:

 

Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………

 

Pieczęć urzędu

 

Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej

 

 

Sprawę prowadzi:

Monika Nowicka

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

WÓJT GMINY KLESZCZEWO

Kleszczewo, 31.10.2024 r.

OR.6220.14.2024

ZAWIADOMIENIE

Wójta Gminy Kleszczewo

 

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) zawiadamiam, że:

 

1. Zgodnie z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) oraz art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) na wniosek z dnia 14.10.2024 r. (wpł. 14.10.2024 r.)

 

Inwestora: Gospodarstwo Rolno-Ogrodnicze Jacek Ochowiak, Markowice 30, 63-006 Krerowo (pełnomocnik: USŁUGI GEOLOGICZNE Maja Sroczyńska, ul. Świętego Wawrzyńca 15A/58, 60-539 Poznań)

 

zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.

 

Wykonanie wiercenia w celu zaopatrzenia w wodę tj. wykonanie otworu hydrogeologicznego S1 do głębokości 160 m w celu ujęcia do eksploatacji wód podziemnych poziomu mioceńskiego na działce nr ewid. 37/4 obręb Krerowo, gmina Kleszczewo, poznański, województwie wielkopolskie

 

 2. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego.

Z powyższego prawa tj. zapoznania się z aktami przedmiotowej sprawy oraz wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji, Strony postępowania mogą skorzystać w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo.

Nin. zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego następuje w celu wydania dla ww. inwestycji decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Decyzja ta nie jest również pozwoleniem na budowę i nie uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych.

 

3. Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) stosownie do art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) Wójt Gminy Kleszczewo wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu z prośbą o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

 

4. Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność oczekiwania na opinie organów współdziałających, postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zostanie wydane w terminie późniejszym, tj. do 14.01.2025 r.

 

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r., poz. 572) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.

 

5. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 1112) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2024 r. Dz. U. poz. 572) § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwie Krerowo i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.

 

Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 04.11.2024 r.               

 /-/

Z up. Wójta

Monika Nowicka

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

 

Sposób podania do publicznej wiadomości:

Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………

Pieczęć urzędu

Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej

Sprawę prowadzi:

Monika Nowicka

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl