Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Zakup energii elektrycznej

CPV:
09000000-3, 09300000-2

Tryb zamówienia:
nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
I.1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:
" aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
" zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego ENEA Operator Sp. z o.o., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów Zamawiającego wskazanych w załączniku nr 1 i 2 do SIWZ;
2) posiadają wiedzę i doświadczenie;
" warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
" warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
" warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału
w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Pzp.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy
z warunków określonych w ust. 1 niniejszego działu winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w ust. 2 niniejszego działu winien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
4. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia ww. warunki. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający może wezwać Wykonawców w określonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień.
5. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, wymienionych w dziale VI specyfikacji wg formuły "spełnia - nie spełnia".
6. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
7. Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
8. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą,
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych,
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia,
6) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych,
7) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
II. 1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
1) pisemne oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożone wg załącznika nr 4 do SIWZ;
2) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu regulacji Energetyki;
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
1) pisemne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożone wg załącznika nr 7 do SIWZ;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4. Dokument, o którym mowa w ust. 3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu,
o którym mowa w ust. 3, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;

6. Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela wykonawcy.
7. Na ofertę składają się dokumenty wskazane w dziale VI oraz niżej wymienione załączniki
" Formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę - wg zał. nr 3.1/3.2
" Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - wg zał. nr 4
" Oświadczenie o niepowierzaniu zamówienia podwykonawcom - wg zał. 5
" Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - wg zał. 7
" Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.


Termin realizacji:
31.01.2014r.

Osoba odpowiedzialna:
Agata Kaczmarek

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4 ,
63 - 005 Kleszczewo , w pokoju nr 16.


Oferty można składać do:
2012-12-21 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2012-12-21 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4 ,
63 - 005 Kleszczewo, w pokoju nr 7 w dniu 21.12.2012 r.


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
nie jest wymagane

Uwagi:
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz
z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom.
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 509794 - 2012 w dniu 13.12.2012r.
Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronie www.bip.kleszczewo.pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
UWAGA!!!
W DNIU 14.12.2012 R. ZMIANIE ULEGŁY DWA ZAŁĄCZNIKI DO SIWZ - ZAŁĄCZNIK NR 2 ORAZ ZAŁĄCZNIK NR 6.2.2.
POPRAWNE ZAŁĄCZNIKI ZOSTAŁY UMIESZCZONE PONIŻEJ POD NAZWĄ:
- ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - POPRAWNY,
- ZAŁĄCZNIK NR 6.2.2. DO SIWZ - POPRAWNY.

PROSZĘ O UWZGLĘDNIENIE POWYŻSZEJ INFORMACJI PRZY PRZYGOTOWYWANIU OFERTY.


Firmy uczestniczące
Enea S.A. ul. Górecka 1, 60-201 Poznań - I część zamówienia - cena brutto 98.492,62 zł   Wygrany
PKP ENERGETYKA S.A. O/w Warszawie - Obrót Energią Elektryczną, ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa - I część zamówienia - cena brutto 105.015,01 zł  
Enea S.A. ul. Górecka 1, 60-201 Poznań - II część zamówienia - cena brutto 194.931,26 zł  
PKP ENERGETYKA S.A. O/w Warszawie - Obrót Energią Elektryczną, ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa - II część zamówienia - cena brutto 194.852,02 zł   Wygrany