Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego wraz z dodatkowym sprzętem.

CPV:
34144210-3, 35110000-8

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony o wartości poniżej 207.000euro.

Warunki:
Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu:
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2.Opis spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 1.
Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących pkt. 1 ppkt. 1, których spełnianie Wykonawca jest obowiązany wykazać w sposób szczególny.

3.Opis spełnienia warunku, o którym mowa w pkt .1 ppkt. 2
Należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 dostaw ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego, o wartości min. 750.000zł brutto każdy.
W celu oceny spełnienia warunku, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (zgodnie z załącznikiem nr 8). Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenie,
- oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy wykaz lub dowody będą budziły wątpliwości lub gdy z poświadczenia lub innego dokumentu będzie wynikało, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający, zastrzega sobie prawo zwrócenia się do właściwego podmiotu, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane lub miało być wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów.
3.1. Wykonawca, który będzie wykazywał spełnienie powyższego warunku polegając na doświadczeniu innych podmiotów zobowiązany jest do oferty dołączyć:
- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: "kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. W takim przypadku, również powinno zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu przedmiotu zamówienia.".
- w przypadku, uczestnictwa tego/tych podmiotów w wykonaniu przedmiotu zamówienia oświadczenie w/w podmiotu o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie z załącznikiem nr 6B).

4.Opis spełnienia warunku o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 3.
Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących pkt. 1 ppkt. 3, których spełnianie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny.

5. Opis spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 1 ppkt. 4.
Zdolność finansowa lub kredytowa na kwotę minimum 800.000zł. W celu oceny spełnienia warunku, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą, że w dniu jej wystawienia wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy wynosi co najmniej 800.000zł.
5.1. Wykonawca, który będzie wykazywał spełnienie powyższego warunku polegając na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zobowiązany jest do oferty dołączyć:
- dokument określony w pkt. 5 tego/tych podmiotu/podmiotów;
- pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy;
- w przypadku, uczestnictwa tego/tych podmiotów w wykonaniu przedmiotu zamówienia, również oświadczenie w/w podmiotu o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie z załącznikiem nr 6B).
5.2. W przypadku podmiotów występujących wspólnie spełnienie powyższego warunku będzie oceniane łącznie.
5.3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
5.4. Zamawiający dokona przeliczenia na zł wszelkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach wg średniego kursu NBP z dnia otwarcia ofert.

6. Zamawiający w celu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 1 i 3 nie będzie wymagał dokumentów, o których mowa w §1 ust.1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U.z 2013, poz. 231). Za wystarczające do oceny, iż Wykonawca spełnia te warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna dołączenie do oferty oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy, w związku z art. 44 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 4).
Zamawiający dokona oceny spełnienia pozostałych warunków na podstawie złożonego oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy, zgodnie z załącznikiem nr 4, oraz pozostałych wymaganych dokumentów/oświadczeń, dołączonych do oferty (pkt. 3 i 5), a w przypadku ujawnienia podstaw do ich wykluczenia, Wykonawcy ci zostaną wykluczeni z postępowania.
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy należy złożyć wspólnie. W takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich Wykonawców. Oświadczenie może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie.

1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, do oferty należy dołączyć:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6A do SIWZ, a w przypadku, gdy w realizacji części zamówienia będą brały udział inne podmioty to Wykonawca zobowiązany do oferty dołączyć oświadczenia w/w podmiotów o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6B do SIWZ. Brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy musi wykazać każdy z Wykonawców. W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenia muszą być złożone osobno dla każdego ze wspólników.
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna samodzielnie pobrane przez Wykonawcę wydruki komputerowe z właściwego rejestru, czy z CEIDG jako dokumenty urzędowe jeżeli będą posiadały cechy, o których mowa w art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1992r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186 ze zm.), i które zostały określone w § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie ustroju i organizacji Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego oraz trybu i sposobu udzielania informacji z Krajowego Rejestru Sądowego i wydawania kopii dokumentów z katalogu, a także struktury udostępnianych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru oraz cech wydruków umożliwiających ich weryfikację z danymi w Rejestrze (Dz. U. Nr 297, poz. 1760. ze zm.).W przypadku gdy Wykonawca do oferty dołączy wydruk elektroniczny wydany przez Centralną Informację KRS w formie "PDF" zobowiązany jest złożyć oświadczenie o zgodności wydruku z otrzymanym dokumentem elektronicznym,
3) Ponadto, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, do oferty należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów(Dz.U. Nr 50, poz. 331 ze zm.), albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (podmioty zagraniczne):
1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 2 ppkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenia, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis ppkt. 2) stosuje się odpowiednio.
4) Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości.


Termin realizacji:
26 czerwca 2015r.

Osoba odpowiedzialna:
Magdalena Rakszawska - zakres formalno-prawny

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat - I piętro


Oferty można składać do:
2015-04-28 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2015-04-28 godz: 09:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
pok. nr 7


Kryteria wyboru:
Cena - 94%
Warunki gwarancji - 6%


Wadium:
24 000,00 zł

Uwagi:
Wykonawca będzie związany ofertą przez 30 dni od terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 1 SIWZ.

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie będzie udzielał zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej przy wyborze oferty najkorzystniejszej.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 89110 - 2015 w dniu 20.04.2015r. Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG.

Zakup w ramach Projektu pt. "Podniesienie poziomu wyposażenia technicznego OSP w Kleszczewie, poprzez zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz z dodatkowym sprzętem." realizowanego przez Gminę Kleszczewo w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 -2013.

UWAGA!!!
W konsekwencji udzielonych odpowiedzi, działając na podstawie art. 12a ust. 1 i 2 oraz art. 38 ust. 4 cytowanej ustawy, Zamawiający zmienia terminy:
- składania ofert - na 30.04.2015 r. do godz. 09:00.;
- otwarcia ofert - na 30.04.2015 r. o godz. 09:15;
- terminu wniesienia wadium - wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 30.04.2015r., do godz. 09:00.
Pozostałe zapisy SIWZ wraz z miejscem składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.


Firmy uczestniczące
WISS Wawrzaszek ISS Spółka z o.o. ul. Leszczyńska 22, 43-300 Bielsko - Biała, cena oferty brutto - 1.050.840,00zł, okres gwarancji 24 miesiące