Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym   ( tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 559 ze zm.) w związku z art. 47 ust. 1  ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 162 ze zm.) oraz art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 888 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), zarządzam, co następuje:

 

§ 1

 

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Kleszczewo przeprowadza analizę prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kleszczewo.

 

§ 2

 

Analiza obejmuje identyfikację obszarów podmiotowych i przedmiotowych, w których ryzyko naruszenia przepisów jest największe oraz uwzględnia w szczególności:

1)  dostępne raporty w zakresie objętym kontrolą;

2)  inne dostępne informacje i zgłoszenia dotyczące występujących nieprawidłowości                 

     w podmiotach funkcjonujących w kontrolowanym obszarze. 

 

§ 3

 

1.    Identyfikuje się obszar podmiotowy, w którym istnieje ryzyko naruszenia przepisów   ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jako przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kleszczewo.

2.    Identyfikuje się obszary przedmiotowe, w których występuje ryzyko naruszenia przepisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, dotyczące:

1)        posiadania  bazy magazynowo-transportowej na terenie Gminy Kleszczewo lub w odległości nie większej niż 60 km od  jej granic ;

2)       posiadania tytułu prawnego do terenu, na którym znajduje się baza magazynowo-transportowa;

3)       wyposażenia bazy magazynowo-transportowej zgodnego z wytycznymi zawartymi  w wyżej wymienionym  w ust. 1 rozporządzeniu;

4)       odpowiedniego utrzymania stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń;

5)       wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów służących do przewożenia odpadów komunalnych;

3.    Naruszenie prawa w zidentyfikowanych obszarach przedmiotowych skutkuje wydaniem  zaleceń pokontrolnych.

 

 

§ 4

 

Analizę prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej należy przeprowadzać co najmniej raz na dwa lata. Stanowi ona podstawę do ustalenia planu kontroli.

 

§ 5

 

Zarządzenie podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo.

 

§ 6

 

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Kleszczewo.

 

§ 7

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.