Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 559 ze zm.) w związku z art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 162 ze zm.) oraz art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 888 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), zarządzam, co następuje:
§ 1
Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Kleszczewo przeprowadza analizę prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kleszczewo.
§ 2
Analiza obejmuje identyfikację obszarów podmiotowych i przedmiotowych, w których ryzyko naruszenia przepisów jest największe oraz uwzględnia w szczególności:
1) dostępne raporty w zakresie objętym kontrolą;
2) inne dostępne informacje i zgłoszenia dotyczące występujących nieprawidłowości
w podmiotach funkcjonujących w kontrolowanym obszarze.
§ 3
1. Identyfikuje się obszar podmiotowy, w którym istnieje ryzyko naruszenia przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jako przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kleszczewo.
2. Identyfikuje się obszary przedmiotowe, w których występuje ryzyko naruszenia przepisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, dotyczące:
1) posiadania bazy magazynowo-transportowej na terenie Gminy Kleszczewo lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic ;
2) posiadania tytułu prawnego do terenu, na którym znajduje się baza magazynowo-transportowa;
3) wyposażenia bazy magazynowo-transportowej zgodnego z wytycznymi zawartymi w wyżej wymienionym w ust. 1 rozporządzeniu;
4) odpowiedniego utrzymania stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń;
5) wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów służących do przewożenia odpadów komunalnych;
3. Naruszenie prawa w zidentyfikowanych obszarach przedmiotowych skutkuje wydaniem zaleceń pokontrolnych.
§ 4
Analizę prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej należy przeprowadzać co najmniej raz na dwa lata. Stanowi ona podstawę do ustalenia planu kontroli.
§ 5
Zarządzenie podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Kleszczewo.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.