STATUT

  

 PRZEDSZKOLA W KLESZCZEWIE

 

Zatwierdzony Uchwałą nr 1/2004 Rady Pedagogicznej z dnia 30 sierpnia 2004 r.

 

 

 

 

 

 SPIS TREŚCI      

 

 

1.         Podstawy prawne

 

2.          Nazwa przedszkola

 

3.          Inne informacje o przedszkolu

 

4.          Cele i zadania przedszkola

 

5.         Organy przedszkola

 

6.          Organizacja przedszkola

 

7.          Nauczyciele i inni pracownicy przedszkola

 

8.          Wychowankowie przedszkola

 

9.          Postanowienia końcowe

 

10.        Wykaz aktów prawnych, w oparciu o które był konstruowany statut przedszkola

 

________________________________________________________________________ 
 

Podstawy prawne:

1.        Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianami.

 

 

2.        Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. nr 56, poz.357

      z późniejszymi zmianami)

 

3.        Akty wykonawcze do ustawy o systemie oświaty.

 

4.        Ramowy statut przedszkola publicznego umieszczony w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. nr 61 poz.624) i zmiana z dnia 19 czerwca 2001 r.

 

5.        Kodeks pracy – ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r.(Dz. U. nr 24, poz.171 i zmiana z dnia 2 lutego 1996 r.(Dz. U. nr 24 poz.110) oraz akty wykonawcze do tej ustawy.

 

6.        Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie terytorialnym (Dz. U. nr 13 z 1996 r. tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

 

7.        Konwencja o Prawach dziecka (Dz. U. nr 120 z 1991 r. poz.526 527).

 

 

                                 NAZWA PRZEDSZKOLA

 

 

           § 1

 

 

1.        Organem prowadzącym przedszkole jest Gmina Kleszczewo.

 

2.        Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty oddział

      w Poznaniu.

 

 

§2

 

1.  Przedszkole w mieści się w Kleszczewie, przy ulicy Poznańskiej 2.

 

2.  Przedszkole posiada dwie filie:

  

          1) Filia Przedszkola w Tulcach mieści przy ulicy Poznańskiej 1.

    

          2) Filia Przedszkola w Ziminie mieści się pod nr 3.

 

 

                                                                           

           §3

 

1.  Przedszkole w Kleszczewie jest przedszkolem publicznym, ponieważ:

 

1)       prowadzi bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej

      podstaw  programowych wychowania przedszkolnego, ustalonych

      przez  Ministerstwo Edukacji narodowej,

               

2)  przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,

 

3)       zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla

      nauczycieli  przedszkoli publicznych.

 

                                                                      

§4

 

  Przedszkole używa pieczęci prostokątnych o treści:

              
                   
  PRZEDSZKOLE w KLESZCZEWIE

                       ul. Poznańska 2

                         63-005 KLESZCZEWO

                        tel.817-63-72

                         NIP 786-14-78-907

 

                   

                     PRZEDSZKOLE W KLESZCZEWIE

                     Filia TULCE, ul. POZNAŃSKA 1

                     63-004 TULCE

                     tel.872-73-01

                     NIP 786-14-78-907

 

 

 

                                                               

                            INNE INFORMACJE O PRZEDSZKOLU

 

 

  §5

       

 

1.   Przedszkole czynne jest pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku.

      Dzienny czas pracy przedszkola ustalany jest przez organ prowadzący

      na wniosek  dyrektora przedszkola po konsultacji z rodzicami na walnym zebraniu.

 

2.  Termin przerwy wakacyjnej w pracy przedszkola zatwierdza organ prowadzący

      na  wniosek  dyrektora przedszkola:

 

1)       W okresie zmniejszonej frekwencji dzieci, decyzją dyrektora przedszkola może zostać zmniejszona liczba oddziałów.

 

      2)   Liczba dzieci po połączeniu w oddziałach nie może przekraczać 25 i opiekę

                  nad  nimi sprawuje zawsze nauczyciel.

 

      3)  Rodzice /opiekunowie/  mogą nie korzystać z usług przedszkola w okresie letnich

                wakacji  szkolnych, nie wnosząc za ten czas opłaty stałej .

 

3.        Dzieci uczęszczające do przedszkola muszą być ubezpieczone od  następstw  nieszczęśliwych wypadków.  Przedszkole pośredniczy w zawarciu ubezpieczenia

      m -y rodzicami i zakładem ubezpieczeń.

      Stawkę ubezpieczenia  ustalają w oparciu o propozycje zakładów ubezpieczeń

      rodzice na walnym zebraniu. Koszty ubezpieczenia pokrywają rodzice.

 

4.  Zasady wnoszenia opłat i korzystania z wyżywienia:

      1)   Świadczenia udzielane przez przedszkole są nieodpłatne w zakresie podstawy programowej, określonej przez MENiS.

 

2)       Czas przeznaczony na realizację podstawy  programowej ustalony jest na

                5 godzin dziennie.

  

      3)                Wysokość opłaty stałej za świadczenia z zakresu wychowania i nauczania  wykraczających poza podstawę wychowania przedszkolnego ustala się zgodniez  bieżącą uchwałą Rady Gminy Kleszczewo.

 

     4)        Termin wnoszenia opłat przez rodziców ustalił organ prowadzący do 15 dnia  każdego miesiąca.

 

     5)        Datą dokonania opłaty za przedszkole jest data jej wpłynięcia na konto przedszkola.

     6)        Za nieterminowe regulowanie opłat za przedszkole naliczane są odsetki karne

 w wysokości odsetek ustawowych.

 

     7)                Zwolnienia z wniesienia miesięcznej opłaty stałej  może dokonaćdyrektor  przedszkola  jeden raz w roku szkolnym na pisemny wniosek rodziców    z ważnych przyczyn zdrowotnych lub losowych . Nieobecność dziecka musi trwać   pełen miesiąc kalendarzowy i należy ją zgłosić najpóźniej do ostatniego dnia   miesiąca poprzedzającego nieobecność.

 

     8)        Rodzice wnoszą 100% opłatę za prowadzenie rytmiki oraz lektoratu j. obcego.

 

     9)        W przypadku pozostawienia dziecka w przedszkolu ponad obowiązujący czas  funkcjonowania przedszkole może naliczyć dodatkową opłatę w wysokości 20 zł  za każdą  rozpoczętą godzinę opóźnienia.

 

   10)        Nie uregulowanie należności za przedszkole w terminie ponad 30 dni   egzekwowane będzie w drodze postępowania administracyjnego; jeśli będzie ono nieskuteczne - w  drodze postępowania sądowego.

 

   11)        Żywienie dzieci w przedszkolu jest odpłatne w całości przez rodziców.

 

   12)        Dzieci w przedszkolu mogą korzystać z dwóch lub trzech posiłków.

 

   13)         Odpłatność za śniadanie i obiad wynosi zasadniczo 80 % stawki żywieniowej   dziennej. Odpłatność za trzy posiłki wynosi 100% stawki żywieniowej dziennej.

 

   14)         Wysokość stawki żywieniowej ustala dyrektor przedszkola po zasięgnięciu opinii   rady rodziców oraz specjalisty ds. żywienia, kierując się normami żywieniowymi      wymaganymi przez SANEPiD zgodnie z odrębnymi przepisami.

    

   15)        Zasady zwrotu stawki żywieniowej w przypadku nieobecności dziecka w ustala dyrektor  przedszkola w porozumieniu z Radą rodziców.

  

 

 

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

          

                                                     

§ 6

 

 

1.  Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty

    z dnia  7.IX.1991 r. z późniejszymi zmianami oraz w przepisach wydanych na

    jej  podstawie, a w szczególności :

        

    1)    Wspomaga i ukierunkowuje indywidualny rozwój dziecka dostosowując treści,  m etody i organizację pracy wychowawczo -dydaktyczno-opiekuńczej do potrzeb  i możliwości rozwojowych dziecka w relacjach ze środowiskiem społeczno- k ulturowym i przyrodniczym.                                        

 

     2)        Wspomaga wychowawczą rolę rodziny:

           

           a) pomaga w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej  interwencji specjalistycznej;

 

           b) informuje na bieżąco o postępach dziecka;

 

           c) uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w  przedszkolu i poszczególnych oddziałach;

 

     3)          Zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy wychowawczo-dydaktycznej  i opiekuńczej.

 

     4)        Tworzy warunki umożliwiające dziecku osiągnięcie „gotowości szkolnej”  w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.

 

2.  Przedszkole realizuje swoje cele i zadania we współdziałaniu z rodzicami lub opiekunami  dziecka.

 

3.  Zadania przedszkola w zakresie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka:

 

1)       Dążenie do jak najszybszego usamodzielnienia dziecka pozwalającego mu na zaspakajanie swych podstawowych potrzeb niezależnie od osób dorosłych.

 

2)       Dążenie do opanowania różnorodnych umiejętności, a w toku tego procesu – zdobywania wiedzy, co umożliwi dziecku lepsze zrozumienie otaczającego je świata i bardziej sprawne w nim działanie.

 

3)       Dążenie do rozwijania gotowości do współdziałania z innymi ludźmi – dziećmi w różnym wieku oraz osobami dorosłymi w realizacji wspólnych celów.

 

4)       Dążenie do rozwijania i wzmacniania w dziecku postawy twórczej, jego fantazji, pomysłowości.

 

5)       Dążenie do rozwijania w dziecku wrażliwości na potrzeby innych ludzi, do kierowania się w swoim działaniu nie tylko własnymi potrzebami, ale także wymogami sytuacji czy potrzebami drugiego człowieka.                                                                              

 

§ 7

 

1.  Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości

    narodowej, etnicznej, religijnej i językowej:

 

1)       prowadząc zajęcia w języku polskim;

 

2)       wprowadzając w zajęcia treści związane z historią, geografią i kulturą naszego kraju;

 

3)       prowadząc nauczanie religii – katechezę w ramach planu zajęć przedszkolnych dla dzieci, których rodzice bądź opiekunowie wyrazili takie życzenie w najprostszej formie oświadczenia, które nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, może natomiast zostać zmienione.

Dla dzieci, które nie biorą udziału w zajęciach z religii, nauczyciel przygotowuje innego typu zajęcia.

 

2.  Pomoc psychologiczną i pedagogiczną w przedszkolu organizuje się  w formie  specjalistycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub logopedycznych  prowadzonych przez specjalistów i nauczycieli przedszkola.

 

3. Dzieci potrzebujące pomocy specjalistów, których nie może zapewnić przedszkole,  za zgodą rodziców kierowane są do :

 

    1)         Poradni Zdrowia Psychicznego,

 

    2)         Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz innych poradni specjalistycznych.

 

  

 

§ 8

 

 

1. Opiekę nad dziećmi w trakcie ich pobytu w przedszkolu sprawują nauczyciele, którzy    odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo.

 

2. Osobą uprawnioną do prowadzenia wycieczki przedmiotowej i krajoznawczej  jest  nauczyciel, któremu pomaga druga osoba dorosła ( np. rodzic) – 1 osoba dorosła na 10 dzieci.

 

  1)           Jeżeli dzieci będą przewożone, to tylko pojazdem do tego przeznaczonym :

 

    a)  liczba przewożonych osób nie może być większa niż liczba miejsc w dowodzie rejestracyjnym pojazdu;

 

    b)  pojazd musi być prawidłowo oznakowany;

 

    c)  zabrania się ciągnięcia za pojazdem sani, itp.

 

   2)          Zasady obowiązujące podczas przejazdów:

 

    a)  sprawdzenie stanu liczebnego dzieci przed wejściem i po;

 

    b)  usadzenie dzieci, sprawdzanie w czasie jazdy;

 

    c)  ostatni wsiada nauczyciel;

 

    d)  o miejscu zatrzymania się pojazdu decyduje kierowca;

 

    e)  zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci;

 

    f)  bezpieczne przejście z pojazdu do przedszkola.

 

   3)          Rodzice na piśmie wyrażają zgodę na udział dziecka w wycieczkach organizowanych  przez przedszkole.

 

   4)          Każdy wyjazd na wycieczkę musi być zgłoszony na druku „Karta wycieczki”.

 

   5)          W trakcie wyjść ( spacerów) dzieci poza teren przedszkola nauczyciel jest zobowiązany do ścisłego przestrzegania przepisów o ruchu drogowym i zapoznawania z nimi dzieci przed wyjściem w teren.

 

   6)          Spacer poza teren przedszkola dzieci  odbywają pod opieką nauczyciela któremu  pomaga osoba dorosła ( woźna oddziałowa lub np. rodzic).

 

   7)          Rozkład dnia w przedszkolu uwzględnia równomierne rozłożenie czasu na zajęcia i iich  różnorodność, zabawę na powietrzu, w sali, wypoczynek itd..

 

8)           Dzieci mają zapewniony odpoczynek w określonej formie: dzieci młodsze-leżakowanie, dzieci starsze – ćwiczenia relaksacyjne, uspokajające.

 

  9)           Przed każdym wyjściem do ogrodu przedszkolnego teren musi być sprawdzony przez nauczyciela lub innego pracownika przedszkola - jeśli teren sprawdza pracownik przedszkola musi poinformować nauczyciela, że teren został sprawdzony  i sprzęt do zabaw w ogrodzie jest sprawny.

 

3. Dzieciom, którym z powodu warunków rodzinnych lub losowych potrzebna jest stała bądź  doraźna pomoc materialna, może być taka pomoc udzielona:

 

1)           dyrektor przedszkola może o taką pomoc wystąpić do właściwego dla miejsca   zamieszkania dziecka Ośrodka Pomocy Społecznej;

 

   2)          o udzielenie pomocy może zwrócić się osobiście do Ośrodka Pomocy Społecznej rodzic lub opiekun. Dyrektor przedszkola  zobowiązany jest w tym przypadku do udzielenia wszechstronnej informacji bądź pomocy w załatwieniu sprawy;

   3)        jednorazowej pomocy materialnej może udzielić na wniosek zainteresowanego rodzica  bądź opiekuna dziecka Rada Rodziców z własnych środków lub organizując akcje na rzecz będącego w potrzebie.

  

4. Dziecko musi być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez:

 

   1)          rodziców lub opiekunów;

 

   2)          upoważnioną przez nich osobę zapewniającą pełne bezpieczeństwo;

 

   3)          w przypadku odbierania dzieci przez starsze rodzeństwo – musi ono mieć ukończone 11  lat i posiadać upoważnienie na piśmie od rodzica;

 

   4)          osoby odbierające dziecko z przedszkola muszą być trzeźwe.

 

   5)          Dziecko nie będzie wydawane z przedszkola osobie nieznanej nauczycielce.

        Dziecko jest  wydawane osobie spoza rodziny tylko wówczas,  gdy  rodzice[opiekunowie] uprzedzą o tym fakcie nauczycielkę i podadzą dane personalne osoby odbierającej [na piśmie]. Nauczycielka ma obowiązek sprawdzić zgodność danych z wiarygodnym dowodem tożsamości.

 

                                                                               

                                                    

 § 9

 

 

   Dyrektor przedszkola powierza generalnie każdy oddział opiece jednego lub

   dwóch nauczycieli, zależnie od czasu pracy oddziału:

 

     1)        w oddziałach pobytu całodziennego – dwóch nauczycieli;

     2)         w oddziałach pobytu 5-godzinnego – jednego nauczyciela.

 

 

 

  

 

                                      ORGANY PRZEDSZKOLA

 

            

 

          § 10

 

 1.Organami przedszkola są:

 

1)  dyrektor przedszkola;

2)       rada pedagogiczna;

3)       rada rodziców;

4)       rada przedszkola (jeśli zostanie utworzona).

                  

 

                                                   

 

§ 11

 

 

 

1.  Dyrektor przedszkola w szczególności:

 

1)           kieruje bieżącą działalnością przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz;

 

2)           odpowiada za dydaktyczny, wychowawczy i opiekuńczy poziom przedszkola;

 

3)           sprawuje nadzór pedagogiczny i dokonuje oceny pracy nauczycieli lub ich dorobku     zawodowego w związku z uzyskaniem kolejnych stopni awansu zawodowego;

 

4)           zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym;

 

5)           zapewnia w miarę możliwości odpowiednie warunki organizacyjne do realizacji

                zadań  dydaktycznych i wychowawczo-opiekuńczych;

 

6)           realizuje zadania zgodnie z uchwałami rady przedszkola (jeśli zostanie utworzona) oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących  oraz  zarządzeniami organów nadzorujących przedszkole;

 

7)           ma prawo do wstrzymania uchwał rady pedagogicznej, jeśli są one niezgodne z     prawem oświatowym;

 

   8)        dysponuje środkami określonymi w planie finansowym przedszkola  zaopiniowanym  przez radę przedszkola (jeśli zostanie utworzona)  i ponosi  odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także  administracyjną, finansową  i gospodarczą obsługę przedszkola. 

 

9)           wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;

 

  10)         współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli  w  organizacji praktyk zawodowych;

 

  11)         dyrektor przedszkola może, w drodze decyzji skreślić wychowanka  z listy  wychowanków w przypadkach określonych w § 29 ust 2, pkt.1-5,  decyzja o skreśleniu podejmowana jest na podstawie uchwały rady pedagogicznej;

 

12)       dyrektor podejmuje decyzję w sprawie powołania Społecznej Komisji Rekrutacyjnej;

 

13)        dyrektor jest przewodniczącym rady pedagogicznej.

 

 

2.  Dyrektor przedszkola jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych   w przedszkolu nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

 

   Dyrektor przedszkola w szczególności decyduje w sprawach:

 

1)            zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola;

 

2)            przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom

                i innym  pracownikom przedszkola;

 

3)           występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady        przedszkola( jeśli zostanie utworzona) w sprawach odznaczeń, nagród  i innych     wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola;

 

 3.   Dyrektor przedszkola w wykonywaniu swych zadań współpracuje z radą przedszkola (jeśli  zostanie utworzona), radą pedagogiczną i radą rodziców.

 

 4.   Dyrektor przedszkola przedstawia radzie pedagogicznej dwa razy w roku sprawozdanie z przeprowadzonego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności  przedszkola.

 

 5.  Podstawową rolą dyrektora wobec nauczycieli jest:

 

   a)          stałe zachęcanie do doskonalenia swojej pracy, do poszukiwania nowych pomysłów,  rozwiązań,

   b)        stwarzanie warunków materialnych  (w miarę istniejących możliwości finansowych)  do realizacji tych pomysłów,

     

   c)          szanowanie indywidualności nauczyciela, jego stylu pracy prowadzenia grupy, zaakceptowanie faktu, iż dobry nauczyciel to określona osobowość, że ma on prawo do  indywidualnej interpretacji ogólnego programu  działania       przedszkola.

 

           

 

          § 12

 

 

 

1.  W  przedszkolu działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem przedszkola,  w  zakresie realizacji zadań statutowych dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

 

2.  W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele i specjaliści zatrudnieni   w placówce.

 

3.  W zebraniu rady pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady  pedagogicznej.

 

4.  Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor przedszkola.

 

5.  Rada pedagogiczna prowadzi protokolarz, uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.

 

6.  Uchwały rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów.

 

7.  Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

 

1)           zatwierdzanie planów pracy przedszkola po zaopiniowaniu przez radę przedszkola     (jeśli zostanie utworzona);

 

2)           podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w     przedszkolu, po  zaopiniowaniu ich projektów przez radę przedszkola (jeśli zostanie     utworzona);

 

3)           ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola;

 

4)           podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia dziecka z listy wychowanków w     przypadkach określonych w  § 29, ust. 2  pkt  1-5.

 

 

8.  Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

  

1)          organizację pracy placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć;

 

2)          projekt planu finansowego przedszkola;

 

3)          wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;

 

4)          pracę dyrektora po upływie 5 lat, którą przedstawia organowi prowadzącemu;

 

5)          powierzenie nauczycielowi funkcji wicedyrektora.

 

9.   Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu oraz jego zmiany i przedstawia  do uchwalenia radzie przedszkola (jeśli zostanie utworzona).

 

10.  Nauczyciele zobowiązani  są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach rady pedagogicznej, które mogą naruszyć dobro osobiste dzieci lub ich rodziców,  a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.

 

11.  Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela  ze stanowiska  dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w przedszkolu do odpowiedniego organu.

 

12.  Rada pedagogiczna razem z radą rodziców może wystąpić do dyrektora o powołanie  rady przedszkola; gdy w przedszkolu nie ma rady przedszkola obowiązki  jej przejmuje rada pedagogiczna.

 

13. Rada pedagogiczna może prezentować swoje stanowisko w trzech formach,  tj. uchwały, wniosku, opinii.

 

 

                                                                               

§ 13

 

 

 

1. W przedszkolu może działać rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców dzieci.     Jest ona społecznie działającym organem.                                                                       

 

2. Rada rodziców współdziała z przedszkolem w celu ujednolicenia oddziaływań  na dzieci  przez rodzinę i przedszkole.

 

3. Rada rodziców uczestniczy w życiu przedszkola przyczyniając się do podnoszenia  jakości  pracy przedszkola i zaspokajania potrzeb dzieci.

 

4. Rada rodziców ma prawo do:

 

    1)  opiniowania statutu przedszkola i wnoszonych do niego zmian;

 

    2)   przedstawiania wniosków w sprawie rocznego planu pracy;

 

 3)   przedstawienia swojej opinii dotyczącej dorobku zawodowego nauczyciela za okres  stażu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej

                ocenie ;                                                                                                                                                                                               

 

    4)    wyrażania opinii na temat funkcjonowania przedszkola do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad placówką i organu prowadzącego;

 

5)  występowania do rady przedszkola(jeśli zostanie utworzona), rady pedagogicznej  i dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw placówki.

 

 

5.  Zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców dzieci.

 

6. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny  ze statutem przedszkola oraz wybiera przewodniczącego.

 

7.  Zebrania rady rodziców są protokołowane.

 

8.  W posiedzeniach rady rodziców może uczestniczyć z głosem doradczym dyrektor  przedszkola.

 

9. Do udziału w posiedzeniach rady rodziców zapraszane mogą być inne osoby  z głosem  doradczym.

 

 

                                                                               

§ 14

 

 

 

1. W przedszkolu nie działa rada przedszkola.

 

2. Powstanie rady przedszkola pierwszej kadencji organizuje dyrektor przedszkola na łączny wniosek rady pedagogicznej i rady rodziców.

 

3. Rada przedszkola uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych przedszkola,

    a  także:

 

  1)           uchwala statut przedszkola;

 

  2)                przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych przedszkola (jeśli takie będą) i opiniuje plan finansowy przedszkola;

 

  3)           może występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności przedszkola, jego dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w przedszkolu.

 

  4)           opiniuje plan pracy przedszkola, projekty innowacji i eksperymentów  pedagogicznych  oraz inne sprawy istotne dla przedszkola;

 

  5)           z  własnej inicjatywy ocenia sytuację oraz stan przedszkola i występuje z wnioskami  do dyrektora, rady pedagogicznej, organu prowadzącego przedszkole oraz do kuratorium.

 

4.             W celu wspierania działalności statutowej przedszkola może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy rady przedszkola określa regulamin rady przedszkola.

 

5. W skład rady przedszkola wchodzą w równej liczbie:

 

  1)           nauczyciele wybrani przez ogół nauczycieli;

 

  2)           rodzice wybrani przez ogół rodziców;

 

  3)           rada powinna liczyć co najmniej 6 osób.

 

Wybór członków rady przedszkola następuje na w głosowaniu jawnym. Członkowie rady rodziców mogą być członkami rady przedszkola.

 

                                                                               

§ 15

 

 

1. Zasady współdziałania ze sobą organów przedszkola.

 

   1)          Organy przedszkola mogą nawzajem kierować do siebie wnioski, opinie dotyczące wszystkich spraw przedszkola.

 

   2)          Mogą spotykać się na wspólnych zebraniach przynajmniej dwa razy do roku.

 

3)     Mogą zapraszać przedstawicieli innych organów na swoje posiedzenia  w celu  zorganizowanego współdziałania w realizacji rocznego planu  pracy,  zasięgnięcia opinii innego organu w sprawie organizacji imprez, organizacji pracy       placówki i prawidłowego funkcjonowania przedszkola, a także w celu bieżącej wymiany informacji pomiędzy organami przedszkola o podejmowanych i planowanych działaniach lub decyzjach.

 

 

                                                                               

§ 16

 

 

 

Sposób rozwiązywania sporów między organami:

 

 1.            Organy przedszkola działają zgodnie z prawem.

 

 2.                Podstawową zasadą jest ugodowe rozwiązywanie konfliktów.

 

 3.            Sprawy sporne między organami rozstrzyga dyrektor przedszkola.

 

 

                                                                               

§ 17

 

 

1. W przedszkolu nie jest utworzone stanowisko wicedyrektora.

 

W przypadku, gdy przedszkole spełnia określone wymogi:

 

  1)           liczy co najmniej 6 oddziałów lub

 

  2)           dwa oddziały pracują dłużej niż 10 godzin dziennie lub

 

  3)           posiada oddziały zlokalizowane w różnych miejscach

     

może być utworzone stanowisko wicedyrektora przedszkola.

 

2. Dyrektor przedszkola, za zgodą organu prowadzącego może utworzyć stanowisko wicedyrektora w innych przypadkach niż określone w ust.1, a także, za   zgodą organu prowadzącego może utworzyć inne stanowisko kierownicze.

 

3. Powierzenie stanowiska wicedyrektora i odwołania z niego dokonuje dyrektor przedszkola, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady przedszkola (jeśli zostanie utworzona) oraz rady pedagogicznej.

 

4. Zakres kompetencji dla stanowiska wicedyrektora ustala dyrektor przedszkola.

 

5. Wicedyrektor przedszkola:

 

  1)           sprawuje nadzór pedagogiczny;

 

  2)           realizuje uchwały rady przedszkola (jeśli zostanie utworzona) oraz rady pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji;

 

  3)           zastępuje dyrektora przedszkola w czasie jego nieobecności.

 

6. Do obowiązków wicedyrektora należy:

 

  1)                organizowanie i realizowanie podstawowej funkcji przedszkola: opiekuńczej,  wychowawczej i dydaktycznej w oparciu o statut przedszkola i program wychowania   w przedszkolu;

 

  2)                sprawowanie opieki nad dziećmi oraz stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju psychofizycznego;

 

  3)                zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań i doskonaleniu zawodowym;

 

  4)                przygotowanie wraz z odpowiedzialną nauczycielką szkoleniowych posiedzeń rady pedagogicznej;

 

  5)                zapewnienie dzieciom oraz pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków   pracy i nauki w czasie ich pobytu w przedszkolu jak również poza terenem, nadzór  nad spacerami i wycieczkami;

 

  6)           ścisła współpraca w wykonywaniu swych zadań z dyrektorem przedszkola;

 

  7)                organizacja i prowadzenie dokumentacji godzin zastępczych;

 

  8)      jest przewodniczącym komisji wypadkowej.

 

 

7.        W przedszkolu jest utworzone stanowisko kierownika filii.

 

8.                Powierzenia stanowiska  kierownika filii i odwołania z niego dokonuje dyrektor   przedszkola po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady przedszkola (jeśli  zostanie utworzona) oraz rady pedagogicznej.

 

9.             Zakres kompetencji dla stanowiska kierownika filii  ustala dyrektor przedszkola.

 

10.                Kierownik filii:

 

    1)         oblicza wysokość miesięcznych opłat wnoszonych  przez rodziców;

 

    2)                organizuje i prowadzi dokumentację godzin zastępczych;

 

    3)         zapewnia dzieciom oraz pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki w  czasie ich pobytu w przedszkolu  i poza jego terenem, pełni nadzór nad spacerami  i wycieczkami.

 

 

                                                                                   § 18

 

 

1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci.

 

2. Współdziałanie rodziców i nauczycieli ma na celu stworzenie jak najlepszych warunków rozwoju wychowankom oraz podnoszenie poziomu placówki.

 

3. Rodzice mają prawo do:

 

  1)                znajomości zadań wynikających z planu rocznego przedszkola, z którym zapoznawani    są na pierwszym w roku szkolnym spotkaniu;

 

  2)                znajomości tematów i treści planów miesięcznych w danym oddziale, z którymi   zapoznawani są poprzez gazetki oddziałowe prowadzone przez nauczycielki oraz na    zebraniach grupowych;

 

  3)                decydowania o kierunku wychowania dziecka, w tym również religijnego;

 

  4)                uzyskiwania rzetelnej informacji na temat dziecka, jego zachowania i rozwoju poprzez   obserwowanie własnego dziecka w zajęciach otwartych organizowanych  przez nauczycieli, uzyskiwania od nauczyciela w  kontaktach indywidualnych informacji z prowadzonych obserwacji dzieci,  kart pracy dziecka i teczki jego prac                    plastycznych.

 

 

4. Spotkania ze wszystkimi rodzicami dzieci organizowane są w miarę bieżących potrzeb, lecz nie rzadziej niż jeden raz w roku szkolnym.

 

5. Informacje o postępach dziecka przekazywane są w formie rozmowy indywidualnej.

 

6. Spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze  organizowane są przez nauczycieli nie rzadziej niż dwa razy w roku  zgodnie z planem współpracy z rodzicami opracowanym przez  nauczycieli  danego oddziału i przyjętym na dany rok szkolny w uzgodnieniu z rodzicami.

 

7. Rodzice pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu przedszkola, poprzez swoje ciało przedstawicielskie, jakim jest rada przedszkola (jeśli jest powołana) i rada rodziców.

 

8. Rodzice są osobami najbardziej znającymi swoje dzieci, stąd też stanowią najważniejsze źródło informacji o nich. Mają oni możliwość przekazywania tych informacji nauczycielom w sposób najbardziej bezpośredni i naturalny w codziennych kontaktach.

 

9. Przedszkole jest dla rodziców terenem przyjaznym, otwartym, gdzie własne kompetencje zawodowe czy wynikające z indywidualnej pasji, zainteresowań i umiejętności rodziców mogą być wykorzystane przy planowaniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

 

10. Formy współpracy z rodzicami:

 

  1)      konsultacje;

 

  2)      opieka w czasie wycieczek;

 

  3)      organizacja świąt i uroczystości oraz udział w nich;

 

  4)      zajęcia otwarte;

 

  5)      podejmowanie wspólnie z nauczycielami działań  mających na celu wzbogacanie i wyposażenie przedszkola w nowoczesne pomoce dydaktyczne.

 

 

 

                                       

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

 

 

                                                                                § 19

 

 

Przedszkole funkcjonuje  cały rok szkolny z wyjątkiem przerw zatwierdzonych przez organ prowadzący zgodnie z § 5 ust. 2 statutu.

 

                                                                               

 

§ 20

 

 

1.Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora najpóźniej do 30 maja. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący przedszkole.

 

2.Arkusz organizacji przedszkola określa: czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielanych przez organ prowadzący przedszkole.

 

 

                                                                                § 21

 

 

1.Termin rekrutacji ustala rada pedagogiczna przedszkola i podaje do wiadomości mieszkańców gminy Kleszczewo w sposób zwyczajowo przyjęty tj. w gazecie Samorząd i  poprzez wywieszanie ogłoszeń w miejscach publicznych.

 

2. Do przedszkola w pierwszej kolejności powinny być przyjmowane:

 

1)            dzieci 6-letnie;

 

  2)           dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci;

 

  3)           dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów;

 

  4)           dzieci z rodzin zastępczych.

 

3. Jeżeli liczba dzieci zgłoszonych do przedszkola przekracza liczbę miejsc, o przyjęciu dzieci decyduje powołana przez dyrektora społeczna komisja rekrutacyjna.

 

4. Powołana komisja rekrutacyjna składa się z :

 

  1)                przedstawicieli rady rodziców;

 

  2)                przedstawicieli rady pedagogicznej;

 

W jej skład mogą wchodzić także:

 

  3)                przedstawiciele organizacji lokalnych;

 

  4)                przedstawiciele placówek oświatowych najbliżej usytuowanych.

 

5. Społecznej komisji rekrutacyjnej przewodniczy dyrektor przedszkola.

 

6. Społeczna komisja rekrutacyjna może ustalić dodatkowe kryteria przyjęć dzieci jak:

 

  1)           dzieci już uczęszczające do przedszkola i ich rodzeństwo;

 

  2)           dzieci obojga rodziców pracujących;

 

  3)           dzieci pracowników oświaty

 

7.Wnioski rozpatrzone negatywnie w zasadniczej rekrutacji rozpatrywane są ponownie w miarę zwalniających się miejsc w ciągu roku szkolnego przez dyrektora przedszkola.

 

8.W przypadku złożenia wniosków przez rodziców w liczbie odpowiadającej liczbie posiadanych przez przedszkole miejsc, decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor.

W ciągu roku szkolnego, jeżeli są wolne miejsca, to wpływające wnioski o przyjęcie dziecka rozpatruje dyrektor.

 

9.Decyzję o przyjęciu dziecka niepełnosprawnego podejmuje komisja rekrutacyjna lub dyrektor po wnikliwym zbadaniu sprawy oraz ze szczególnym zwróceniem uwagi  na to, czy rozkład architektoniczny przedszkola jest właściwy do przyjęcia dziecka niepełnosprawnego.

 

10.W przypadku dzieci zakwalifikowanych przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną do kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku od 3 do 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat.

 

11.Rodzice zapisując dziecko do przedszkola dokładnie wypełniają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola” na dany rok szkolny oraz odpowiednie dokumenty potwierdzające pierwszeństwo w przyjęciu (jeżeli z takiego kryterium korzystają).

 

12.Na karcie zgłoszeń rodzice zaznaczają godziny pobytu dziecka oraz liczbę posiłków.

 

13.Rodzice dzieci niepełnosprawnych muszą dołączyć  do karty zgłoszeń orzeczenie do kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

 

14. Warunkiem przyjęcia dziecka niepełnosprawnego do przedszkola jest także jego wcześniejszy kontakt z przedszkolem – rozmowa z dzieckiem i rodzicami, udział w zajęciach w celu wstępnego poznania dziecka.

 

15.Decyzje społecznej Komisji rekrutacyjnej są protokołowane, akta komisji wraz z „Kartami zgłoszeń” przechowywane są w kancelarii przedszkola. Protokoł zawiera skład  i listę obecności członków komisji oraz wykaz dzieci przyjętych do przedszkola.

 

16. Po przyjęciu dziecka do przedszkola w danym roku szkolnym,  dyrektor przedszkola podpisuje umowę z rodzicami(opiekunami) dotyczącą świadczenia usług przez przedszkole w zakresie przekraczającym podstawy wychowania przedszkolnego.

 

 

                                                                  

§ 22

 

 

1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w wieku 6 lat (oddz.” 0 „) obowiązanych do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego oraz oddział  złożony z dzieci  w wieku 3, 4 lub 5 lat.

 

2.Rada pedagogiczna może przyjąć inne zasady zgrupowania dzieci w zależności od możliwości placówki i realizacji założeń programowych.

 

3.Liczba dzieci w oddziale nie może przekroczyć 25.

 

 

 

                                                                                 § 23

 

 

 

1.Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego zatwierdzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Wyboru programu dokonują nauczycielki, a zatwierdza do realizacji rada pedagogiczna. Wybrany Program musi zawierać Podstawy programowe wychowania przedszkolnego.

 

2. Dzienny czas pracy przedszkola ustalany jest przez organ prowadzący przedszkole na wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola(jeśli zostanie utworzona) .

 

3. Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego nie może być krótszy niż 5 godzin dziennie.

 

4.Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.

 

5.Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, religii i. in. (jeśli takie będą prowadzone)powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:

 

  1)           z dziećmi w wieku 3 do 4 lat – około 15 minut

 

  2)           z dziećmi w wieku 5 do 6 lat – około 30 minut.

 

6. Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

 

7. Organizację pracy przedszkola w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców. Przedstawia  się on następująco:

 

do godz. 8,30  ˘  gry i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci wg ich zainteresowań

                              lub  inspirowane przez nauczycielkę,

                        ˘  obserwacje indywidualnego rozwoju dziecka,

                        ˘  ćwiczenia poranne,

                        ˘  przygotowanie do śniadania,

 

8,30 – 9,00    -  śniadanie

 

9,00 – 11,30   ˘ Realizacja zajęć ustalonych wspólnie przez dzieci i nauczyciela, zgodnie

                            z planem pracy nauczyciela,

                       ˘ zabawy w ogrodzie przedszkolnym,

                       ˘ wycieczki, spacery,

                                 ˘ zajęcia dodatkowe

 

11,30 – 12,00  - obiad

 

12,00 – 14,00  - leżakowanie ( oddziały najmłodszych dzieci)

 

12,00 – 14,00  ˘ kontynuowanie niektórych zadań podjętych wcześniej,

                        ˘ zajęcia o charakterze relaksacyjnym,

 

14,00 – 14,30  - podwieczorek

 

14,30 – 16,00  ˘zabawy, sytuacje edukacyjne zaproponowane przez dzieci i nauczyciela,

                        - obserwacje indywidualnego rozwoju dziecka,

                        ˘odbieranie dzieci przez rodziców.

 

8. Nauczyciel, któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla tego oddziału  szczegółowy rozkład dnia uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci.

 

9. Nauczycielki oddziałów, w których realizowane są podstawy programowe, dostosowują   ustalony  ramowy rozkład dnia do specyfiki pracy tych oddziałów.

 

 

                                                                               

§  24

 

 

1. Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:

    

 1)            sale zajęć odpowiednio wyposażone,

 

 2)                pomieszczenia administracyjno-gospodarcze.

 

 3)      ogród przedszkolny, w którym znajduje się sprzęt stały i przynoszony codziennie do zabaw przez nauczycielki. Ogród przedszkolny jest ogrodzony.

 

2. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych organizowany jest jak  najdłuższy  codzienny pobyt dzieci w ogrodzie.

 

           

         

               NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PRZEDSZKOLA

 

                                                                                 

 

 § 25

 

 

1. W przedszkolu zatrudnia się dyrektora, kierownika filii, nauczycieli oraz pracowników obsługi.

 

2. Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust.1 określają odrębne przepisy.

 

                                                                               

§ 26

 

 

1.        Nauczyciel współpracuje z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo edukacyjnych uwzględniając prawo rodziców do znajomości zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola oraz do znajomości tematów i treści planów miesięcznych w danym oddziale.

 

2.        Nauczyciel planuje pracę wychowawczo – dydaktyczną i jest odpowiedzialny za jej jakość.

 

3.        Nauczyciel prowadzi obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie  potrzeb rozwojowych dzieci.

 

4.        Nauczyciel prowadzi dokumentację swojej pracy.

 

5.        Podstawowymi dokumentami pracy nauczyciela są:

a)        dziennik zajęć,

b)       plany miesięczne,

c)        karty obserwacji dziecka.

 

6.        W pracy wychowawczo – dydaktycznej nauczyciel współpracuje z  logopedą, lekarzem oraz innymi specjalistami służącymi pomocą w rozwiązywaniu problemów.

 

7.        Nauczyciel organizuje zebrania z rodzicami w miarę potrzeb bieżących, nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym.

 

8.        Nauczyciel odpowiada za prawidłowy rejestr uczęszczania dziecka do przedszkola. Wykaz dni nieobecności sporządza nauczyciel w ostatnim dniu miesiąca i przekazuje dyrektorowi /kierownikowi filii/.

 

 

                                                                               

§ 27

 

 

1. Każdemu pracownikowi powierza się określony zakres obowiązków. Postanowienia szczegółowe dla poszczególnych stanowisk są opracowane i zamieszczane w teczkach akt osobowych każdego pracownika.

 

 

                     

                 

  WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA

                                                                               

                                    

                                                

§28

 

 

1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

 

2. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.

 

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć  do przedszkola dziecko, które ukończyło 2 ,5 roku

 

4. Przedszkole zapewnia możliwość spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego wszystkim dzieciom 6-letnim z terenu gminy Kleszczewo.

 

5. Przedszkole zapewnia dzieciom prawo do właściwie zorganizowanego

 procesu  opiekuńczo – edukacyjnego uwzględniając zasadę:

a)        zaspokajania potrzeb dziecka,

b)       aktywności ,

c)        indywidualizacji,

d)       organizowania życia społecznego,

e)        integracji.

 

6. W przedszkolu nie stosuje się wobec dzieci przemocy fizycznej i psychicznej

 

7. Dziecko w przedszkolu ma obowiązek przestrzegania przedszkolnego kodeksu dobrego kolegi i koleżanki oraz ustalonych wewnątrz oddziałowych regulaminów i zasad współżycia i współdziałania w grupie.

 

 

 

§ 29

 

 

 

1.Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą  dyrektora przedszkola do skreślenia wychowanka z listy wychowanków.

 

2.Dziecko może zostać skreślone z listy wychowanków w przypadku:

 

  1)           braku wiadomości o powodach nieobecności dziecka trwającej ponad jeden miesiąc,

 

  2)           nie uiszczania przez rodziców (opiekunów) opłat za pobyt dziecka w przedszkolu   ponad dwa miesiące,

 

  3)           odmowy ubezpieczenia dziecka od następstw nieszczęśliwych wypadków,

 

  4)           odmowy ze strony rodziców (opiekunów) współpracy ze specjalistami świadczącymi   kwalifikowaną pomoc psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, zdrowotną,

 

5)       systematycznego nie podporządkowywania się uchwałom rady rodziców lub rady przedszkola (jeśli zostanie utworzona).

 

3.W przypadku zgłoszenia przez rodziców na piśmie prośby o skreślenie dziecka z listy wychowanków, decyzję o skreśleniu podejmuje dyrektor przedszkola. Skreślenie następuje zawsze 1-go następnego miesiąca.

 

 

                                 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

§ 20

 

 

 

1.   Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

2.  Zasady gospodarki finansowej przedszkola określają odrębne przepisy.

 

3.  Niniejszy statut reguluje organizację i zakres działania przedszkola.

 

 

§ 21

 

 

Traci moc Statutu Przedszkola zatwierdzonego Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 27.04.2000r.

 

 

Statut przedszkola wchodzi w życie z dniem 1 września 2004 r.

 

 

                                                                                                                Przewodnicząca  Rady Pedagogicznej

 

 

                                                                                                                          mgr  Elwira Tomczak

                                                                                                                ..............................................................

 

 

WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH, W OPARCIU O KTÓRE BYŁ KONSTRUOWANY  STATUT PRZEDSZKOLA

 

1.Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego ( Dz. U. 12, poz.96).

 

2. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianami (Dz. U. nr 117 z 1998 r. poz.159 tekst jednolity).

 

3.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. nr 56, poz.357 oraz z 1998r. nr 106, poz.668 i nr 162, poz. 1118 oraz z 2000r. nr 19, poz.239).

 

4.Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r.Kodeks pracy(Dz. U. nr 24, poz.171, zmiana z dnia2lutego 1996r. Dz. U. nr 24, poz. 110).

 

5.Ustawa z dnia 8 marca 1990r.o Samorządzie terytorialnym (Dz. U. nr 13 z 1996r. tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

 

6.Ustawa z dnia 20 czerwca Prawo o Ruchu drogowym (Dz. U. nr 98 z późn. zm.)

 

7.Konwencja o Prawach dziecka (Dz. U. nr 120 z 1991r., poz.526 i 527)

 

8.Rozporządzenie MEN z dnia 15 lutego 1999r.w sprawie ramowego statutu publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum(Dz. U. nr 14, poz.129 i zmiana z dnia 10 grudnia 1999r. Dz. U. nr 2 z 2000r., poz. 20)

 

9.Rozporządzenie MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego (Dz. U. r 14, poz.129 i zmiana z dnia 1 grudnia Dz. U. nr 2 z 2000r. poz. 18).

 

10.Rozporządzenie MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. r 14, poz.132).

 

11.Rozporządzenie MEN z dnia 30 czerwca 1999r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz. U. nr 67, poz.753).

 

12.Rozporządzenie MEN z dnia 13 sierpnia 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru edagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz (Dz. U. nr 67, poz. 759).

 

13.Rozporzadzenie MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie wymagań, jakimi powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w przedszkolach oraz w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. nr 14, poz.126).

 

14.Rozporzadzenie MEN z dnia 25 maja 1993 r. w sprawie zasad udzielania uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej (Dz. U. z 1993 r. nr 6 poz. 19).

 

15. Rozporządzenie MEN z dnia 15 lutego 1999r. w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania z zakresu kształcenia ogólnego oraz warunków  i trybu dopuszczania do użytku szkolnego podręczników i zalecania środków dydaktycznych (Dz. U. nr 14 poz. 130).

 

16. Rozporządzenie MEN z dnia 17 sierpnia 1992 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołach i placówkach publicznych (Dz. U. nr 65. 331  i z 1996r. nr 119 poz.562)

 

17.Zarządzenie MEN z dnia 8 kwietnia 1997 r. w sprawie zadań i obowiązków nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkole (M. P. nr 30 poz.284)

 

18. Zarządzenie MEN z dnia 4 października 1993 r. w sprawie zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi, ich kształcenia w ogólnodostępnych i integracyjnych publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz organizacji kształcenia specjalnego ( Dz. U. z 1993 r. nr 9, poz. 36 ).

 

19. Zarządzenie MEN z dnia 29 września 1997 r. w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły i placówki publiczne krajoznawstwa i turystyki (Dz. Urz. MEN nr 9. poz 40).

 

20. Ustawa z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz  o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 137 z dnia 6 sierpnia 2003 r.)

 

21. Uchwała Nr XVI/91/2004 Rady Gminy w Kleszczewie z dnia 01 marca 2004 r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenie udzielane przez przedszkole prowadzone przez Gminę Kleszczewo