art. 7e ust. 1 pkt.1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 roku Prawo działalności gospodarczej ( Dz. U. , Nr 101 poz. 1178 z póź. zmianami).
Wymagane dokumenty:
–wniosek o wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej.
–oryginał zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
Opłata:
Wykreślenie z ewidencji nie podlega opłacie skarbowej.
Termin odpowiedzi:
Do 14 dni.
Jednostka odpowiadająca:
Podinspektor ds. działalności gospodarczej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który ją wydał.
Uwagi:
Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ ewidencyjny, w ciągu 14 dni, o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, zwracając równocześnie oryginał zaświadczenia o wpisie do rejestru. Przy dokonaniu wykreślenia przedsiębiorca otrzymuje pisemną decyzję o wykreśleniu. Natomiast organ ewidencyjnyzawiadamia o wydanej decyzji także właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.