
Wyciąg z Programu adaptacji dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną pt. „DOBRZE JEST W PRZEDSZKOLU” | |||
ZADANIE |
|
| |
|
"Miś jest głodny" - karmienie zabawki, potem umożliwianie dziecku samodzielnego spożywania posiłków; |
Dziecko sprawnie posługuje się łyżką, pije z kubka; | |
„Ubieramy misia” - wspólne ubieranie zabawki, przechodzenie do ubierania dziecka i stopniowe ograniczanie pomocy; |
Dziecko potrafi zakładać i zdejmować ubranie (bez zapinania, wiązania); | ||
Uczenie dziecka korzystania z toalety; |
Dziecko załatwia potrzeby fizjologiczne; | ||
Wyznaczenie stałych miejsc przechowywania zabawek i innych przedmiotów używanych przez dziecko, zachęcanie do wspólnych prac porządkowych - forma zabawowa (np. „Ja ułożę lalki, a ty klocki”) |
Dziecko sprząta po sobie zabawki, porządkuje swoje najbliższe otoczenie; | ||
Organizowanie kontaktów z rówieśnikami |
Częste chodzenie z dzieckiem tam, gdzie są inne dzieci np. rodzina, znajomi, plac zabaw, zapraszanie dzieci do swojego domu, stwarzanie sytuacji, w których dziecko musi podzielić się zabawkami, słodyczami i in.; |
Dziecko chętnie uczestniczy w zabawie z rówieśnikami, rozumie potrzebę wspólnego wykorzystywania zabawek, potrafi dzielić się z innymi, z pomocą osób dorosłych podejmuje próby łagodzenia konfliktów; | |
z rówieśnikami i dorosłymi |
z dzieckiem w różnych sytuacjach (np. w czasie spaceru, zabawy lub wykonywania codziennych czynności), zachęcanie do wypowiedzi poprzez zadawanie pytań oraz cierpliwe i uważne słuchanie dziecka. |
i życzenia; | |
|
|
| |
z materiałami, z którymi zetknie się w przedszkolu |
i przyborów (papier, kredki, farby, plastelina, wycinanki, nożyczki), uczenie prawidłowego korzystania z nich; |
i przyborami; | |
|
z dzieckiem zapewniające o miłości, przyzwyczajanie do nieobecności rodziców, pozostawianie dziecka pod opieką dorosłych osób, z którymi nie jest ono związane emocjonalnie tak silnie, jak z rodzicami (dalsza rodzina, znajomi) - początkowo na krótko, stopniowo wydłużając czas rozłąki; |
z rodzicami, nie obawia się porzucenia; | |
|
i dzieciach, które tam spotka; i personelu; zachęcanie do wspólnej zabawy z rówieśnikami w sali i w ogrodzie; |
Dziecko zna i w pełni akceptuje nowe środowisko; |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Dyrekcja Przedszkola w Kleszczewie |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Marta Polak |
Data wprowadzenia: | 2006-02-15 12:07:45 |
Opublikował: | Marta Polak |
Data publikacji: | 2006-02-15 12:10:23 |
Ostatnia zmiana: | 2007-02-27 08:35:41 |
Ilość wyświetleń: | 1743 |