Zamawiający:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul.Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
Tytuł przetargu:
Przebudowa drogi gminnej nr 329016P Zimin - Nowy Świat
CPV:
45 23 31 20 - 6 ; 45 23 32 10 - 4
Tryb zamówienia:
udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów unijnych
Warunki:
1.1. Ogólne warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią warunki określone w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.:
1) posiadają odpowiednie zgody na prowadzenie działalności lub czynności, związanych z realizacją
przedmiotu zamówienia,
2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1,2 Ustawy
Prawo Zamówień.
1.2. Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców;
1) Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub możliwości zaciągnięcia kredytu w wysokości umożliwiającej realizację umowy . Udokumentowanie zaświadczeniem z banku o zasobach finansowych lub możliwości zaciągnięcia kredytu . (zał. nr 13 do oferty ).
2) Wykonawca musi posiadać kadrę techniczną w tym osobę wyznaczoną do kierowania robotami i posiadającego
uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie zleconego zadania, należącą do właściwej
izby inżynierów budownictwa, oraz pracowników fizycznych o kwalifikacjach umożliwiających wykonanie
przedmiotu zamówienia.
Udokumentowanie należy przedstawić w formie list zawierającej : imię nazwisko , wykształcenie , uprawnienia
budowlane oraz staż pracy dla kadry oraz ilość pracowników w danym zawodzie robotniczym; (wzór zał. nr 8 do siwz. )
2) Wykonawca musi dysponować odpowiednimi niezbędnym sprzętem (wraz z obsługą) przeznaczonymi
wyłącznie do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. Udokumentowanie należy przedstawić w
formie list zawierającej : rodzaj sprzętu , ilość , rok produkcji .(wzór zał. do siwz. nr 7)
4 ) Wykonawca w pięciu ostatnich latach zrealizował lub aktualnie realizuje minimum trzy zadania, przez co najmniej 8
miesięcy łącznie z należytą starannością usługę o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia
objętego niniejszym postępowaniem (o wartości min 80 % ceny ofertowej brutto) Udokumentuje odpowiednimi
referencjami potwierdzającymi ich realizację wzór do siwz zał. nr 5)
5) Wykonawca posiada: polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia,
( zał. nr 12 do oferty )
6) Informacja w zakresie wykonania zamówienia przez podwykonawców - zamawiający nie przewiduje możliwości
wykonywania usług przez podwykonawców, z wyjątkiem zdarzeń losowych, wówczas całkowitą odpowiedzialność za
realizację zamówienia ponosić będzie Wykonawca.
7) Wykonawca na przedmiot zamówienia udzieli gwarancji na roboty budowlane na okres 36 miesięcy od daty odbioru
końcowego a na dostarczane urządzenia zgodnie z gwarancją producenta Wykonawca zobowiązany będzie starczyć
na materiały wyposażenie użyte do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnych z projektem świadectwa i atesty
dopuszczające do użytkowania ( oświadczenie )
8) W przypadku ewentualnych zamówień uzupełniających dokonywanych przez zamawiającego w ciągu
sześciu m-cy. po odbiorze przedmiotu zamówienia Oferent zrealizuje je w cenach jednostkowych tożsamych z
przedstawioną ofertą ( dla robót uzupełniających ) , stanowiących nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego i
dodatkowych po cenach jednostkowych obowiązujących w dniu złożenia oferty obliczonych na podstawie
obowiązujących katalogów KRN.(oświadczeni)
9) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną
wykonaną przez uprawnionego geodetę.
2. Ocena spełnienia warunków
2.1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o
których mowa w art. 22 ust 1 oraz wykluczonych na podstawie art. 24 ust. 1,2 Prawa zamówień publicznych,
2) wykonawców, którzy bezpośrednio wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji,
3) wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego
postępowania,
4) wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy , z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt. 3,
5) wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
3.1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą ,
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
6) zawiera, błędy w obliczeniu ceny,
7) oferta wzywanego wykonawcy, która w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zostały poprawione omyłki, o które mowa w art.87 ust.2.pkt 3
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
9) oferty wykonawców, którzy wzywani do uzupełnienia w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy prawa zamówień publicznych , lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, na roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
10) Wykonawców którzy wzywani przez zamawiającego , w wyznaczonym przez niego terminie nie złożyli wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust 1.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiedni, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.3. Oferta wspólna
1.3.1 W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki:
1.Wraz z ofertą winna być przedłożona kopia umowy lub inny dokument potwierdzający
zobowiązanie do zawarcia (przed udzieleniem zamówienia przez Zamawiającego) umowy konsorcjum, spółki
cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki zostanie zawarta umowa
konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia i obowiązywania rękojmi i gwarancji.
2.Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela
partnera wiodącego,
3.Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela, partnera wiodącego wymaga podpisu
prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty,
4.Przedstawiciel wiodący, partner winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i
płatności w imieniu każdego na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego
występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć oświadczenie,
5.Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie zobowiązań.
1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 2% wartości ofertowej brutto w formie zgodnej z art. 148 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych.
2.Zabezpieczenie można wnieść w jednej z niżej wymienionych form:
- w gotówce
- w poręczeniach bankowych
- w gwarancjach bankowych
- w gwarancjach ubezpieczeniowych
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.9 listopada ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
- w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej
3.W przypadku należytego wykonania przedmiotu umowy, 70% zabezpieczenia odebranego wykonania zostanie zwrócone lub uwolnione w ciągu 30 dni po odbiorze robót objętych i potwierdzonych protokołem odbioru, a pozostała część, tj. 30%, zostanie zwrócona lub zwolniona nie później niż w 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
Zabezpieczenie wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: BZ WBK S.A. I Oddział Środa Wlkp., nr rach.:
82 1090 1418 0000 0000 4101 4788 z dopiskiem "Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w przetargu na zadanie pod nazwą; Przebudowa drogi gminnej nr 329016P Zimin - Nowy Świat
ZNAK SPRAWY BU. 340-05/2009 , a dowód wpłaty przekazać Zamawiającemu .Zabezpieczenie musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
4.Zabezpieczenie wniesione w formie innej niż gotówkowa należy w oryginale dołączyć do umowy przed jej podpisaniem lub w terminie wskazanym w umowie.
5.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie innej niż gotówkowa musi w swojej treści zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wypłaty na rzecz Zamawiającego kwoty zabezpieczenia w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy.
Termin realizacji:
do dnia 30.09.2009r.
Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak
Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
Ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat - pokój Nr 16
Oferty można składać do:
2009-07-31 godz: 08:00
Otwarcie ofert:
2009-07-31 godz: 08:30
Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo ,w salce konferencyjnej .
Kryteria wyboru:
najniższa cena
Wadium:
10.000 zł
Uwagi:
Termin związania ofertą - 30 dni.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienie uzupełniające i dodatkowe zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 5,6 ustawy .
Zamawiający nie dopuszcza powierzenia robót podwykonawcy.
Gwarancja 30 miesięcy.
Ogłoszenie o wszczęciu przetargu zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 233734-2009 w dniu 10 lipca 2009r. Zostało ono również wywieszone na tablicach informacyjnych UG Kleszczewo i zmieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl i www.kleszczewo.pl
Firmy uczestniczące
STRABAG Sp.z o.o., ul.B.Brechta 7; oferowana cena brutto 408.188,43 zł - 89,64 punkty -
COLAS Polska Sp. z o.o., 62-070 Palędzie, ul. Nowa 49 ; oferowana cena brutto 365.882,20 zł - 100 punktów Wygrany
Zakład Drogowy, ul.Puszkina 21, 62-030 Luboń; oferowana cena brutto 485.089,07zł - 75,43 punkty