Zamawiający:
Wójt Gminy Kleszczewo
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo


Tytuł przetargu:
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z Gminy Kleszczewo do szkół specjalnych w roku szkolnym 2009/2010 wraz z opieką

CPV:
60.13.00.00-8

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
1. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

2. Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców :
1) wykonawca musi posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie Polski;
2) wykonawca musi dysponować min.: 2 kierowcami, którzy muszą posiadać uprawnienia - prawo jazdy i świadectwo kwalifikacji do kierowania pojazdem odpowiedniej kategorii lub (zamiast świadectwa kwalifikacji) ważne orzeczenia : lekarza medycyny pracy i psychologa;
3) wykonawca musi dysponować min.: 2 opiekunami. Każdy opiekun dla dzieci mający pieczę nad nimi zarówno w czasie jazdy, jak i przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdów musi posiadać odpowiednie przygotowanie zawodowe do opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi (ukończony odpowiedni: kurs, szkoła, uczelnia, itp., które dają uprawnienia do pełnienia funkcji opiekuna w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych);
4) wykonawca musi dysponować min. 2 samochodami o ilości miejsc siedzących 8 + 1 wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa;
5) wszystkie pojazdy muszą być sprawne i posiadać ważne przeglądy techniczne. Ponadto muszą posiadać polisy OC i NW;
6) Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej jedno zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę w zakresie przewozu uczniów niepełnosprawnych i o wartości min 80 % ceny ofertowej brutto (doświadczenie podwykonawcy nie będzie brane pod uwagę) oraz dysponuje odpowiednimi referencjami lub innymi dokumentami potwierdzającymi to.
7) Informacja w zakresie wykonania zamówienia przez podwykonawców :
a) W przypadku realizacji zamówienia przy współudziale podwykonawców Wykonawca musi załączyć do oferty:
- wykaz zakresu usług, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, przy czym Zamawiający zastrzega, że przez podwykonawców mogą być wykonane wyłącznie usługi wykonywane w przypadku awarii samochodu lub innych sytuacji losowych, związane z wykorzystaniem samochodów lub kierowców rezerwowych,
- uprawnienia posiadane przez wyznaczonych przez podwykonawcę pracowników i odpowiednie zaświadczenia,
- wszystkie niezbędne dokumenty wymagane w stosunku do pojazdów,
b) Zmiana podwykonawcy w trakcie realizacji robót będzie mogła nastąpić wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego,
c) Całkowitą odpowiedzialność za realizację zamówienia ponosić będzie Wykonawca.

3. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych dokumentów na zasadzie: spełnia- nie spełnia.
3.1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 pkt.1-3, art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
2) wykonawców, którzy bezpośrednio wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji,
3) wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
4) wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust.3,
5) wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt.3;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny;
7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki , o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób,
4) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych,
5) oświadczenie do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru- zawartego w załączniku nr 1 do SIWZ.
6) Wypełniony i podpisany KOSZTORYS OFERTOWY - zał. nr 4 do SIWZ.

2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

3. Dodatkowe dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej
1) umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie lub zobowiązanie do jej zawarcia w przypadku wyboru ich oferty, pełnomocnictwa do reprezentacji itd.
2) Oferta winna zawierać wymienione wcześniej wymagane dokumenty dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie .
4. Inne dokumenty:
1) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca składa następujące dokumenty:
a) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów, jakimi dysponuje wykonawca wraz z odpowiednim opisem (wg wzoru - zał. Nr 6), dowody rejestracyjne z ważnym przeglądem technicznym pojazdu oraz z odpowiednią ilością miejsc siedzących, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, ważna polisa OC i NW,
b) wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, prawa jazdy, świadectwo kwalifikacji do kierowania odpowiednim pojazdem lub ukończony kurs dokształcający kierowców przewożących osoby wraz z ważnym orzeczeniem lekarza medycyny pracy i psychologa dla osób (kierowców) wskazanych do realizacji zamówienia (w zał. Nr 7 do niniejszej SIWZ), świadectwo ukończenia kursu, szkoły lub uczelni, uprawniających do sprawowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi osób (opiekunów) wskazanych do realizacji zamówienia (w zał. Nr 7 do niniejszej SIWZ)
c) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia usług w zakresie przewozu dzieci niepełnosprawnych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i inwestorów oraz załączenia dokumentów (referencje) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (wg wzoru -zał. Nr 5),
2) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający nie żąda dokumentów.

Wszystkie dokumenty (z wyjątkiem oryginałów pełnomocnictw i upoważnień do podpisania oferty) mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność (każdą zapisaną stronę dokumentu) przez osobę lub osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem i z datą dokonania potwierdzenia.


Termin realizacji:
Wymagany termin realizacji zamówienia : 02.09.2009r. - 25.06.2010r.

Osoba odpowiedzialna:
Monika Lis-Nożyńska

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Pokój nr 16 - SEKRETARIAT


Oferty można składać do:
2009-07-31 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2009-07-31 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Pokój nr 7


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
Zamawiający nie wymaga wadium

Uwagi:
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, tj. do dnia 30.08.2009r.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające dotyczą wyłącznie usług polegających na powtórzeniu części tego samego zamówienia.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

Ogłoszenie o wszczęciu przetargu zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 248146-2009 w dniu 22 lipca 2009r. Zostało ono również wywieszone na tablicach informacyjnych UG Kleszczewo i zmieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl i www.kleszczewo.pl


Firmy uczestniczące
VIP TRANSPORT Andrzej Czochralski, ul.Bartoszycka 11, 60-424 Poznań - 10 punktów   Wygrany
AUTO-Service Andrzej Politowicz, ul.Glebowa 18A, 61-312 Poznań - 8,23 punktów