Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Utwardzenie dróg gruzem betonowym oraz klińcem i tłuczniem kamiennym na terenie gminy Kleszczewo

CPV:
45.23.31.20-6.

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 211.000 euro

Warunki:
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest utwardzenie nawierzchni dróg osiedlowych na terenie Gminy Kleszczewo, terenach nowo-wydzielonych pod zabudowę mieszkaniowa jednorodzinną . Polegać ono będzie na ukształtowaniu koryta pod wskazane przebiegi dróg poprzez ścięcie nadmiaru gruntu w ilości koniecznej do uzyskania wymaganej rzędnej wysokościowej, zagęszczeniu warstwy do uzyskania wskaźnika zagęszczenia 0,97, dostawie i wbudowaniu gruzu betonowego gr, 15cm. po zawałowaniu frakcja 16-63, wyprofilowaniu i zagęszczaniu wbudowanego materiału wskaźnik zagęszczenia 0,97, zaklinowaniu wbudowanego kruszywa klińcem tłuczniem kamiennym frakcja 8-32. Wymagalna grubość warstwy klinująca po zagęszczeniu min. 5cm. Przewidywana szerokość utwardzonej nawierzchni 5,00 m, z uwzględnieniem dwustronnego spadku 2,5.Łączna długość odcinków wynosi ± 2951 m. Ścięty grunt powinien być wykorzystany na umocnienie poboczy uformowanie i zawałowanie. Ilościowy zakres robót dla zadań: określono w ślepym kosztorysie - zał. Nr 5, który będzie ustalany i rozliczany na bieżąco w miarę potrzeb w oparciu o ofertowe ceny jednostkowe dla poszczególnych rodzajów robót, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości poszczególnych rodzajów robót w ciągu trwania realizacji robót w zależności od potrzeb, których nie można przewidzieć na dzień ogłoszenia przetargu nieograniczonego oraz ich lokalizację. Na terenach objętych budową dróg w przewidzianej technologii zostały wstępnie określone terminy prowadzenia zadań (załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ Harmonogram robót ). Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazywania kolejności oraz zakresu innego niż wynikającej z harmonogramu robót. Również zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu zadania określonego w niniejszej SIWZ. W przypadku zmiany zakresu robót, zmianie ulegnie wysokość oferowanego wynagrodzenia. Wynagrodzenie płatne będzie w cyklach miesięcznych, wyłącznie za kompleksowo wykonane zadania w wyznaczonym odcinku drogi, które rozliczone będzie w oparciu o oferowane ceny jednostkowe. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego odcinka przez upoważnionego pracownika Zamawiającego. Przedmiot zamówienia został opisany przez Zamawiającego poprzez podanie istotnych warunków technicznych w STWiOR, , oraz określono lokalizację prowadzonych robót załączonymi do niniejszej specyfikacji mapami zasadniczymi. Wykonawca zamówienia potwierdzi poprzez załączenie podpisanego oświadczenia ( załącznik nr 13 do formularza ofertowego nr 3), że materiał wbudowywany w drogę jest wolny od zanieczyszczeń szkodliwych wynikających z ustawy o odpadach z dnia 27 kwiecień 2001r. Dz.U.07.39.251 oraz załączy kopię koncesji na przetwarzanie materiałów z rozbiórki, (własną lub dysponenta gruzu betonowego od którego będzie wbudowany ) Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Oferent jest zobowiązany ująć w cenie jednostkowej. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 22% Minimalny wymagany okres gwarancji, udzielonej przez Wykonawcę na wykonane zamówienie wynosi - 24 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót. Szczegółowy zakres robót został określony w: 1. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 2. Przedmiarze robót 3. Mapy zasadnicze przedmiotowych dróg.

" III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadach spełnienia i nie spełniane w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca może złożyć dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów, Wykonawca może zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
" III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadach spełnienia i nie spełniane w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty.Zamawiający żąda wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, opisem zakresu wykonanych robót, ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem do tego wykazu dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone co najmniej jedno zamówienie dotyczące utwardzenia nawierzchni dróg o wartości równej lub większej zaoferowanej ceny ofertowej, i w zakresie zgodnym lub szerszym od zakresu przedmiotowego zamówienia,
" III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadach spełnienia inie spełniane w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę oświadczenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim sprzętem i wyposażeniem gwarantującym kompleksowe i rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia w wyznaczonym terminie przez Zamawiającego
" III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadach spełnienia inie spełniane w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty 1) wykazu osób (kierownik budowy), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2) oświadczenia, że kierownik budowy oraz pozostałe osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane przez zamawiającego uprawnienia oraz, że dysponuje odpowiednią liczbą pracowników fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia
" III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadach spełnienia inie spełniane w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty. Zamawiający żąda informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę równą lub wyższą 50 000,00 zł , wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie miał obowiązek ubezpieczyć budowę od szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim na kwotę: 50 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie utrzymać wyżej wymieniony poziom ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej do dnia końcowego odbioru robót. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o realizację zamówienia, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu kserokopię polisy ubezpieczeniowej, o której mowa wyżej,


Termin realizacji:
31.10.2010r.

Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie ul. Poznańska 4 62-004 Kleszczewo Sekretariat pok. nr 16.

Oferty można składać do:
2010-09-30 godz: 08:00

Otwarcie ofert:
2010-09-30 godz: 08:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie ul. Poznańska 4 62-004 Kleszczewo Sekretariat pok. nr 7 (salka konferencyjna).

Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
4.000,00

Uwagi:
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
" Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
" Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które objęte były zamówieniem podstawowym.

Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień umowy w oparciu o art.144 ust. 1 może dotyczyć: 1) terminu zakończenia robót a) przypadku nieprzewidzianego przedłużenia się procedur przetargowych uniemożliwiających zawarcie umowy w terminie krótszym niż 30 dni od terminu składania ofert. W takim przypadku termin zakończenia robót może być przedłużony przed zawarciem umowy, nie więcej niż o ilość dni upływających od terminu składania ofert do dnia zawarcia umowy, pomniejszoną o 30 dni. b) w przypadku wstrzymania lub przerwania robót, potwierdzone zapisem w protokole konieczności lub innym dokumentem, wskutek: A. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych lub innych nieprzewidzianych zdarzeń losowych (m.in. uniemożliwiających dalsze prowadzenie robót budowlanych), B. zawieszenia robót przez Zamawiającego, C. wystąpienia wykopalisk lub awarii uniemożliwiających wykonywanie robót, D. zmian dotyczących zakresu robót określonych niniejsza specyfikacją / miejsca i ilości zleconych jednostek /, dokonanych na wniosek Zamawiającego , E. siły wyższej, itp., W takich przypadkach, dopuszcza się zmianę terminu zakończenia robót o czas uzasadnionej przerwy w robotach, o czas niezbędny do przywrócenia realizowanego przedmiotu zamówienia do stanu przed wstrzymaniem robót, o czas potrzebny na uzyskanie zgody lub niezbędnych pozwoleń, na wprowadzenie koniecznych zmian lub inne okoliczności, poparte odpowiednimi dokumentami, wyłącznie za zgodą obu stron (w formie pisemnego aneksu). c) wystąpienia nieprzewidzianych robót dodatkowych, 2) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych, 3) korekty oczywistych omyłek i błędów pisarskich, 4) warunków płatności, (z korzyścią dla Zamawiającego) na pisemny wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego, 5) zmian osobowych: kierowników budowy, robót, osób upoważnionych - tylko w uzgodnieniu i po otrzymaniu akceptacji Zamawiającego. 6) zmiany zakresu rzeczowego /roboty dodatkowe / i ilościowego robót roboty uzupełniające/ . Zmiana może dotyczyć tych robót, których konieczność wykonania pojawiła się na etapie realizacji zamówienia. Zmiana zakresu rzeczowego i ilościowego robót nastąpi tylko i wyłącznie w wyniku porozumienia obu stron umowy i zatwierdzenia ich przez inspektora nadzoru lub inną osobę wyznaczoną przez Zamawiającego . W takim przypadku wycena może być dokonana wyłącznie na podstawie cen i stawek określonych w ofercie / stawek jednostkowych /, a w przypadku ich braku, w oparciu o analizę i wycenę własną z zachowaniem stawek określonych w ofercie i przy uwzględnieniu cen zawartych w powszechnie stosowanych katalogach cen materiałów i prac budowlanych, jeżeli określone stawki nie zostały wskazane w ofercie. Każda z wyżej wymienionych zmian umowy może być dokonana wyłącznie za zgodą Zamawiającego.

Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej.

Nie przewiduje się ustanowenia dynamicznego systemu zakupów.

Termin związania z ofertą: 30 dni.


Firmy uczestniczące
Firma Robót Drogowych Krzysztof Kukulski Kijewo 36 B, 63-000 Środa Wlkp, cena brutto 416.811,78 zł   Wygrany
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo - Usługowe SPEC Remigiusz Nowacki Bałżejewo ul. ST. Mikołajczyka 65/1 62-035 Kórnik, cena brutto 547.328,60 zł