Zamawiający:
Gmina Kleszczewo - Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Kleszczewo w sezonie 2010/11

CPV:
90.63.00.00-2, 90.62.00.00-9.

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
Przedmiotem zamówienia jest: prowadzenie Akcji zimaw sezonie 2010 ,2011, polegającej na odśnieżaniu, zwalczaniu i usuwaniu gołoledzi oraz usuwaniu zasp śniegowych na drogach i ulicach gminy Kleszczewo w przypadkach zaistnienia takiej konieczności. Na terenie objętym zamówieniem zostały określone trzy kolejności i standardy odśnieżania dróg i ulic załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo. Łączna długości dróg objętych zimowym utrzymaniem - 43,44 km. 1.Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazywania kolejności odśnieżania innej niż wynikająca z planu zimowego utrzymania. Przewidywany czas realizacji usługi następnego dnia od zawarcia umowy do dnia 16.04.2011 (termin może ulec przedłużeniu do czasów utrzymywania się niekorzystnych warunków zimowych). 2.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług określonych w niniejszej SIWZ w zależności od potrzeb 3.Zamawiającego w ramach oferowanego wynagrodzenia, a w przypadku wystąpienia łagodnych warunków atmosferycznych do zmniejszenia zakresu usług, a tym samym zmniejszenia wysokości oferowanego wynagrodzenia. Wynagrodzenia płatne będzie w cyklach miesięcznych, wyłącznie za kompleksowo wykonane usługi na terenie całej Gminy i rozliczone będzie w oparciu o oferowane ceny jednostkowe. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie kart drogowych Wykonawcy ( upoważniona osoba przez Zamawiającego) , pod warunkiem wykonania usługi na terenie całej Gminy według wyznaczonych standardów . Wykonawca jest zobowiązany do pełnej i natychmiastowej gotowości w razie wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. 4.Wykonawca zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt zakupi wszystkie niezbędne do realizacji zamówienia materiały (piasek, sól) oraz sporządzi właściwe mieszanki. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. 5.Poszczególne zadania zostały opisane : w pkt. III - Przedmiot zamówienia w zał. nr 9 Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo w kosztorysie ofertowym - zał. nr 5. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonanie zakresu usług wskazanych przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu ofertowych cen jednostkowych określonych przez Wykonawcę w kalkulacji ofertowej. 6.Szczegółowy zakres usług został określony PLANEM ZIMOWEGO UTRZYMANIA, I, II i III standardem zimowego utrzymania, 7.Wykonawca realizuje działania w ramach zadania bez poleceń Zarządcy w przypadku I i II standardu , w czasie określonym dla tych standardów. Zamawiający może zażądać uzgadniania działań przed ich realizacją z osobą wyznaczoną przez Zamawiającego . W przypadku intensywnych opadów śniegu uniemożliwiających utrzymanie wymaganych standardów lub zamieci powodujących powstawanie zasp zamawiający może zażądać od wykonawcy użycia ciężkiego sprzętu do wykonania działania na drogach objętych I i II standardem zimowego utrzymania. Użycie ciężkiego sprzętu bez zgody zamawiającego będzie podstawą do odmowy zapłaty za wykonane działanie. 8. Zimowe utrzymanie dróg zaliczonych do standardu III realizowane jest wyłącznie na polecenie osoby wyznaczonej przez zamawiającego . 9. Dla właściwej obsługi zimowego utrzymania dróg gminnych ,Wykonawcy zobowiązani są do: a) dysponowania bazą materiałowo-sprzętową zlokalizowaną w odległości umożliwiającej wykonanie usługi w przewidzianym standardami utrzymania czasie - Załącznik nr 9 Standardy zimowego utrzymania dróg gminnych w sezonie zimowym 2010/2011 b) wystarczającą ilością sprzętu, c) kwalifikowanym personelem, d) zapasem soli i piasku, e) sprawnie działającą łącznością telefoniczną. 10. W ciągu 3 dni licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas materiałów : soli i piasku w ilości umożliwiającej 5- krotne posypanie dróg objętych przetargiem. 11. Cena ofertowa powinna uwzględniać : zakup potrzebnych materiałów : soli i piasku, produkcję mieszanek : piasku i soli załadunek materiałów, posypywanie dróg na całej szerokości, odśnieżanie dróg na całej szerokości, odśnieżanie gruntowego pobocza użycie ciężkiego sprzętu do odśnieżania dróg oraz poboczy składanie meldunków z wykonanych zadań. 12. Szczegółowe ustalenia zawarto w Szczegółowej specyfikacji technicznej oraz załączonym projekcie umowy. a) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót b) Rzeczowym wykazie dróg i ulic objętych Plan zimowego utrzymania dróg w gminie Kleszczewo 2010 2011 c) Kosztorysie ofertowym ( kalkulacja )- zał. nr 5 do SIWZ.

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
" III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o o Ocena odbywać się będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty.1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, zamawiający żąda następujących dokumentów: a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustaw Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca może złożyć dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takich dokumentów, Wykonawca może zastąpić je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
" III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena odbywać się będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty.2.1 W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą zamawiający żąda następujących dokumentów:3) 2.1 W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędna wiedzę i doświadczenie, Zamawiający żąda wykazu usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, opisem zakresu wykonanych usług, ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem do tego wykazu dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 2) wykonawca w trzech ostatnich latach zrealizował lub aktualnie realizuje (min. przez co najmniej 10 miesięcy) z należytą starannością usługę o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem (o wartości min 80 % ceny ofertowej brutto), udokumentowane odpowiednimi referencjami potwierdzającymi ich realizację , potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zgodnie z zasadami przyjętymi dla prowadzenia tego rodzaju robót oraz zostały prawidłowo ukończone z oceną jakości dobrą ,
" III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena odbywać się będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty. 2.2, 1)oświadczenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim sprzętami, wyposażeniem, zapasami materiałowymi gwarantującymi kompleksowe i rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia ) Wykonawca musi wykazać minimum dysponowanie następującym sprzętem rozsypywarki* - 2 szt. pługi odśnieżne - 2 szt. sprzęt ciężki** - 2 szt. rozsypywarka(i) * - piaskarki, solarki: sprzęt ciężki** - ładowarki (pojemność łyżki min.1,01m3), równiarki, pługi wirnikowe, spycharki kołowe. 2.4. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda dodatkowo (oprócz dokumentów wymienionych w pkt 2.1 - 2.3) od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 1i 2
" III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o o Ocena odbywać się będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o wymagane przez Zamawiającego i złożone przez Wykonawcę dokumenty. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane przez zamawiającego uprawnienia oraz, że dysponuje odpowiednią liczbą pracowników fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia.
" III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda oświadczenia, że Wykonawca dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową do kwoty 50 000,00 zł, 3) Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie miał obowiązek ubezpieczyć budowę od szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim na kwotę: 100 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie utrzymać wyżej wymieniony poziom ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej do dnia końcowego odbioru robót. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa o realizację zamówienia, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu kserokopię polisy ubezpieczeniowej, o której mowa wyżej,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
" III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
" koncesję, zezwolenie lub licencję
" wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
" wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
" oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
" opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
" III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
" oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
" wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
" III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
" III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
" próbki, opisy lub fotografie
" zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym


Termin realizacji:
do 16.04.2011

Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat I p.pok Nr 16


Oferty można składać do:
2010-11-17 godz: 08:00

Otwarcie ofert:
2010-11-17 godz: 08:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Salka konferencyjna pok. nr 7


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
nie jest wymagane

Uwagi:
Adres strony internetowej zamawiającego: www.kleszczewo.pl
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych, zgodnie z art. 67 ust. 5, 6. Ustawy / oświadczenie załącznik nr 11 do formularza ofertowego. W przypadku ewentualnych zamówień uzupełniających i dodatkowych dokonywanych przez zamawiającego w ciągu 12 miesięcy po odbiorze przedmiotu zamówienia. Oferent zrealizuje je w cenach jednostkowych tożsamych z przedstawioną ofertą ( dla robót uzupełniających ) , stanowiących nie więcej niż 50% zamówienia podstawowego i dodatkowych po cenach jednostkowych obowiązujących w dniu złożenia oferty.

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości wykonywania usług przez podwykonawców, z wyjątkiem zdarzeń
losowych, wówczas całkowitą odpowiedzialność za realizację zamówienia ponosić będzie Wykonawca.

XX. Warunki umowy
1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem
3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
4. Postanowienia umowy zawarto w wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 2.
5.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania istotnych zmian do przedmiotowej umowy przed jej zawarciem (do wzoru umowy) lub w trakcie realizacji zamówienia, które będą korzystne dla Zamawiającego (poparte Protokółem Konieczności) i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę. Zakres zmian możliwych do umowy określa pkt. 6

6.Zmiana postanowień umowy w oparciu o art.144 ust. 1 może dotyczyć:
1) terminu zakończenia robót
a) przypadku nieprzewidzianego przedłużenia się procedur przetargowych uniemożliwiających zawarcie umowy w terminie krótszym niż 30 dni od terminu składania ofert.
W takim przypadku termin zakończenia robót może być przedłużony przed zawarciem umowy, nie więcej niż o ilość dni upływających od terminu składania ofert do dnia zawarcia umowy, pomniejszoną o 30 dni.

b) w przypadku wstrzymania lub przerwania robót, potwierdzone zapisem w protokole konieczności lub innym dokumentem, wskutek:
A. zawieszenia robót przez Zamawiającego,
B. zmian dotyczących zakresu robót określonych niniejsza specyfikacją / miejsca i ilości zleconych jednostek /, dokonanych na wniosek Zamawiającego ,
C. siły wyższej, itp.,
W takich przypadkach, dopuszcza się zmianę terminu zakończenia robót o czas uzasadnionej przerwy w robotach, o czas niezbędny do przywrócenia realizowanego przedmiotu zamówienia do stanu przed wstrzymaniem robót, o czas potrzebny na uzyskanie zgody lub niezbędnych pozwoleń, na wprowadzenie koniecznych zmian lub inne okoliczności, poparte odpowiednimi dokumentami, wyłącznie za zgodą obu stron (w formie pisemnego aneksu).
c) wystąpienia nieprzewidzianych robót dodatkowych,
2) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych,
3) korekty oczywistych omyłek i błędów pisarskich,
4) warunków płatności, (z korzyścią dla Zamawiającego) na pisemny wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego,
5) zmian osobowych: kierowników budowy, robót, osób upoważnionych - tylko w uzgodnieniu i po otrzymaniu akceptacji Zamawiającego.
6) zmiany zakresu rzeczowego i ilościowego robót. Zmiana taka może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach i dotyczyć może tych robót, robót niezbędnych lub zamiennych, których konieczność wykonania pojawiła się na etapie realizacji zamówienia. Zmiana zakresu rzeczowego i ilościowego robót nastąpi tylko i wyłącznie w wyniku porozumienia obu stron umowy i zatwierdzenia ich przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego . W takim przypadku wycena może być dokonana wyłącznie na podstawie cen i stawek określonych w ofercie, a w przypadku ich braku, w oparciu o analizę i wycenę własną z zachowaniem stawek określonych w ofercie i przy uwzględnieniu cen zawartych w powszechnie stosowanych katalogach cen materiałów i prac budowlanych, jeżeli określone stawki nie zostały wskazane w ofercie .
Każda z wyżej wymienionych zmian umowy może być dokonana wyłącznie za zgodą Zamawiającego.

Nie przewidyje się zawarcia umowy ramowej.

Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.


Firmy uczestniczące
Firma Robót Drogowych Krzysztof Kukulski Kijewo 36 B, 63-000 Środa Wlkp, cena brutto 176.738,32  
SITA POZNAŃ Sp. z o.o. ul. Nowatorska 27, 61-318 Poznań, cena brutto 148.474,91 zł   Wygrany