Zamawiający:
Gmina Kleszczewo
Tytuł przetargu:
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Markowice o długości 700,00 m.
CPV:
45.23.31.20 - 6; 45.23.31.40 - 2; 45.23.32.20 - 7
Tryb zamówienia:
nieograniczony poniżej progów unijnych
Warunki:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej w miejscowości Markowice (działka nr ewid. 12) o długości 700,00 m obejmuje swoim zakresem następujące prace:
- przebudowę nawierzchni jezdni drogi gminnej o łącznej długości 700,00 m
- przebudowę nawierzchni w rejonie włączenia do skrzyżowania
- korytowanie i ułożenie warstw konstrukcyjnych bitumicznych
- ścinanie i uzupełnienie pobocza mieszanką gliniasto - żwirową
- plantowanie skarp i poboczy
- remont poboczy,
- odmulenie istniejącego rowu,
Wykonawca po zakończeniu robót przedłoży do odbioru końcowego kompletną dokumentację powykonawczą w 2 egzemplarzach, zawierającą m.in. geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, wykonaną przez uprawnionego geodetę, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną na zastosowane materiały inne dokumenty umożliwiające oddanie obiektu w użytkowanie. Po stronie Wykonawcy leży powołanie kierownika budowy wykonującego swoje obowiązki zgodnie z Ustawą Prawa Budowlanego.
W ramach zadania należy w miejscu prowadzenia robót wykonać roboty porządkowe, wyrównanie terenu oraz wszelkie prace mające na celu doprowadzenie do stanu pierwotnego ( również odtworzenie nawierzchni w miejscach włączenia w pozostałe odcinki jezdni nie będące przedmiotem zamówienia, oraz uszkodzenia drogi które wystąpiły przy realizacji zadania).
W cenie mieści się całkowity koszt kompletnego wykonania zadania inwestycyjnego, stanowiącego przedmiot zamówienia w tym również wszelkie inne koszty towarzyszące jak np. zaplecze budowy, obsługa geodezyjna, inwentaryzacja powykonawcza wykonana przez uprawnionego geodetę, projekt oznakowania robot, zajęcie pasa drogowego, koszty wywiezienia i składowania urobisk, odszkodowania itp.
Zakończenie realizacji zadania uznaje się w momencie przekazanie obiektu w użytkowanie.
2.Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia określają załączone do niniejszej SIWZ
- przedmiary robót ogólnobudowlanych
- opis
- rysunki projektu technicznego
- specyfikacja techniczna wykonania odbioru robót.
1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia
Udokumentowanie należytego wykonania, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w okresie prowadzenia działalności, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości min. 80 % ceny ofertowej brutto, wg CPV:
45.23.31.20 - 6 - Roboty w zakresie przebudowy dróg
45.23.31.40 - 2 - Roboty drogowe
45.23.32.20 - 7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz odbiorców.
Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.). Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Dokumenty (w formie oświadczeń lub kopii dokumentów) potwierdzające kadrę techniczną w tym osobę wyznaczoną do kierowania robotami i posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie zleconego zadania, posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach:
1) Uprawnienia budowlane w zakresie w specjalności drogowej oraz
o posiadaniu aktualnego zaświadczenia, wydanego przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzającego wpis danej osoby na listę członków właściwej izby.
5) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.
Zobowiązanie do posiadania najpóźniej w dniu podpisania umowy polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 PLN, na okres co najmniej wykonywania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:
Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział 10 pkt. 1 SIWZ) oraz art. 24 ust. 1
i ust. 2 ustawy.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale 10 pkt. 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ,
b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( załącznik nr 8 do SWIZ),
d) oświadczenia, że osoby pozostałe, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 6 do SIWZ;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
d) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy ( wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- zobowiązanie posiadania w dniu podpisania umowy polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 PLN, na okres wykonywania przedmiotu zamówienia ( wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ),
Termin realizacji:
31.10.2011r.
Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak - zakres merytoryczny, Anna Jaszczyńska - zakres formalno-prawny
Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, sekretariat pok. nr 16 - I piętro
Oferty można składać do:
2011-09-27 godz: 09:00
Otwarcie ofert:
2011-09-27 godz: 09:15
Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, pok. nr 7
Kryteria wyboru:
najniższa cena
Wadium:
7500,00 zł
Uwagi:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które objęte były zamówieniem podstawowym
Ogłoszenie o zamówieniu umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 285876-2011 w dniu 13.09.2011r.
Współfinansowane na podstawie uchwały nr 430/2011 Zarządu Województwa Wielkopolskiego z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie określenia zasad przydzielania środków budżetu Województwa Wielkopolskiego przeznaczonych na prace związane z ochroną, rekultywacją i poprawą jakości gruntów rolnych.
Zostało ono również wywieszone na tablicach informacyjnych UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl
Firmy uczestniczące
1. COLAS Polska Sp. z o.o. ul. Nowa 49 62-070 Palędzie 187.411,13 zł brutto
2. POL-DRÓG KOŚCIAN Sp. z o.o. Bonikowo ul. Dworcowa 29 64-000 Kościan 277.614,69 zł brutto
3. Usługi Agrotechniczno – Transportowe Zieleń i Drogownictwo Ryszard Begier ul. Polna 1a 62-330 Nekla 163.955,92 zł brutto Wygrany