Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Śródka wraz z ułożeniem chodnika - etap I

CPV:
45.45.30.00-7, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.10.00.00-8

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
I. 1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w okresie prowadzenia działalności, co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (w tym min. jedna o wartości, co najmniej. 80 % ceny ofertowej brutto), wg CPV:

45.45.30.00-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45.30.00.00-0 - Roboty w zakresie instalacji budowlanych
45.40.00.00-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45.10.00.00-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsc wykonania.

Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną, w tym osobą wyznaczoną do kierowania robotami
i posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie zleconego zadania: Uprawnienia budowlane w zakresie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.

4) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca:

- posiada polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN, na okres, co najmniej wykonywania przedmiotu zamówienia.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:

Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział VIII pkt. 1 SIWZ) oraz którzy nie wykazują braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

3. Oferta zostaje odrzucona w przypadku:

- niezgodności z ustawą,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3,
- jest nieważna na podstawie przepisów odrębnych.

II. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale 10 pkt. 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ,
b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 9 do SWIZ) - do wykazu należy dołączyć oświadczenia, o których mowa na wykazie,
d) oświadczenia, że osoby pozostałe, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ( załącznik nr 6 do SWIZ),
e) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN, na okres, co najmniej wykonywania przedmiotu zamówienia.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 7 do SIWZ;

3. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy ( wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- kosztorys ofertowy - wg wzoru stanowiącego zał. nr 2 do SIWZ,

4. Forma składanych dokumentów:
- dokumenty należy składać wyłącznie w języku polskim (dokumenty obcojęzyczne z tłumaczeniem na język polski),
- dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej "za zgodność z oryginałem" przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku Podmiotów, na których wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te Podmioty,
- w przypadku, kiedy kopia dokumentu budzi podejrzenia Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii dokumentu poświadczonej notarialnie.


Termin realizacji:
01 października 2012 r.

Osoba odpowiedzialna:
Mariusz Siwczak - zakres merytoryczny; Anna Jaszczyńska - zakres firmalno-prawny

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4,
sekretariat pok. nr 16 - na I piętrze


Oferty można składać do:
2012-04-26 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2012-04-26 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4,
pok. nr 7


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
5000,00

Uwagi:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, przeprowadzenia aukcji elektronicznej oraz udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. Zamawiający nie przewiduje również zwołania zebrania z Wykonawcami. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które objęte były zamówieniem podstawowym.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.

Ogłoszenie o zamówieniu umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 112974 - 2012 w dniu 11 kwietnia 2012r.
Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronie www.bip.kleszczewo.pl

Finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach PROW 2007-2013. Działanie 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi".


Firmy uczestniczące
P.P.H.U. "BUD-MIX" TYNKI - POSADZKI Michał Nowaczyk ul. Parkowa 4/2 62-220 Niechanowo, cena oferty brutto: 178.658,90 zł   Wygrany
Zakład Budowlano - Produkcyjny "Dachbud" ul. Słoneczna 36 62-064 Plewiska, cena oferty brutto: 179.736,32 zł  
Zakład Ogólnobudowlany "KOMPLEX" Zbigniew Wycisk 63-004 Tulce, cena oferty brutto: 202.433,60 zł  
Zakład Murarski Marek Dobieżyn ul. Porzeczkowa 41 61-306 Poznań, cena oferty brutto: 199.882,95 zł