Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Budowa zatoki autobusowej w miejscowości Komorniki

CPV:
45.23.31.20 - 6 , 45.23.32.20 - 7 , 45.23.24.10-9

Tryb zamówienia:
nieograniczony o wartości szacunkowej powyżej 14.000 euro i poniżej 5.000.000 euro

Warunki:
1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w okresie prowadzenia działalności, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia wg CPV:

45.23.31.20 - 6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45.23.32.20 - 7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45.23.24.10-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsc wykonania.

Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca:
- przedstawi wykaz osób funkcyjnych biorących udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ i oświadczy, że osoby te posiadają uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie zleconego zadania (Uprawnienia budowlane w specjalności drogowej oraz aktualne zaświadczenie, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa) potwierdzające wpis danej osoby na aktualną listę członków tej izby),

- oświadczy, że pozostałe osoby biorące udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia mają prawo wykonywać powierzone im zadania (załącznik nr 9 do SIWZ)

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej

Posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 100.000 PLN.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy w rozdziale 11 pkt. 2 SIWZ.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:

Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział 10 pkt. 1 SIWZ) oraz którzy nie wykazują braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

3. Oferta zostaje odrzucona w przypadku:

- niezgodności z ustawą,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (…),
- jest nieważna na podstawie przepisów odrębnych.
4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale 10 pkt. 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ,
b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWIZ),
d) oświadczenia, że osoby pozostałe, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 9 do SWIZ),
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 6 do SIWZ;
b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp (zawarte w treści formularza ofertowego).

6. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy ( wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- kosztorys ofertowy wykonany na podstawie przedmiaru robót,
- oświadczenie dotyczące osób funkcyjnych.


Termin realizacji:
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie do 14 sierpnia 2013 r.

Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak - zakres merytoryczny, Anna Jaszczyńska - zakres formalno-prawny

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, sekretariat pok. nr 16 - na I piętro

Oferty można składać do:
2013-06-10 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2013-06-10 godz: 09:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, sekretariat pok. nr 7

Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
2000,00

Uwagi:
Termin związania ofertą
1. Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem wskazanym, jako termin składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą musi być wyrażona na piśmie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć określoną część prac podwykonawcom zobowiązany jest wskazać w ofercie zakres tych prac.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 83207 - 2013 w dniu 21.05.2013r. Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl i www.kleszczewo.pl
UWAGA! ! !
W związku z zapytaniem z dnia 31.05.2013 r. poniżej zamieszczono plik o nazwie: „załączniki do SIWZ w formacie WORD”.

UWAGA ! ! !

W dniu 5.06.2013 r. zmieniono przedmiar robót w zakresie pozycji nr 55 - wiata przystankowa. Pozycja została wykreślona - NIE NALEŻY BRAĆ JEJ POD UWAGĘ PRZY SPORZĄDZANIU KOSZTORYSU OFERTOWEGO.
Poniżej umieszczono poprawny przedmiar robót pod nazwą: "zał nr 2 do SIWZ - zmiana 5.06.".

W związku z powyższym, na podstawie art. 38 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z dnia 8 czerwca 2010 r. Dz. U. Nr 113 poz. 759 z dnia 25 czerwca 2010 r. ze zmianami), Zamawiający postanowił przedłużyć termin składania ofert i tym samym wpłaty wadium z dnia 06.06.2013 r. do dnia 10.06.2013 r., godzina 9:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 9:15. Miejsce składania ofert oraz ich otwarcia nie zmienia się. W tym zakresie poprawiono SIWZ, która umieszczona została poniżej pod nazwą: "SIWZ - zmiana 5.06.".

W dniu 05.06.2013 r. zostało też umieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia na Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 99903-2013.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało też umieszczone na stronie internetowej Zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Kleszczewo na parterze.




Firmy uczestniczące
1.Zakład Zieleniarsko-Drogowy "ABRAMOWSKI" Robert Abramowski ul. Pawia 7 62-020 Swarzędz cena oferty brutto: 79.137,11 zł   Wygrany
2.NORTEX P.P.U.H. Stanisław Konwisarz ul. Jana III Sobieskiego 7/176 60-688 Poznań cena oferty brutto: 67.752,30 zł