Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Kleszczewo w sezonie 2014/2015

CPV:
90 63 00 00-2, 90 63 00 00-9

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
I. 1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ),
2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy Wykonawca wykaże wykonanie z należytą starannością, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech zamówień o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające prawidłową realizację wykazanych zadań (załącznik nr 4 do SIWZ).
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunek zostanie uznany za spełniony w momencie, gdy:
a) Wykonawca wykaże dysponowanie minimum następującym sprzętem (załącznik nr 6 do SIWZ oraz oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ):
- rozsypywarki * - 3 szt.
- pługi odśnieżne - 3 szt.
- sprzęt ciężki** - 2 szt.
*rozsypywarka(i) - piaskarki, solarki.
**sprzęt ciężki - ładowarki (pojemność łyżki min.1,01m3), równiarki, pługi wirnikowe, spycharki kołowe.
b) Wykonawca przedstawi oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia oraz, że Wykonawca dysponuje odpowiednią liczbą pracowników fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia( zawarte w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 SIWZ).
4) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ),

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy w rozdziale IX pkt. 2 SIWZ.
2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:
Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział VIII pkt. 1 SIWZ) oraz którzy nie wykazują braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy.
3. Oferta zostaje odrzucona w przypadku:
- niezgodności z ustawą,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (…),
- wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3,
- jest nieważna na podstawie przepisów odrębnych.

Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu

II. 1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale VIII pkt 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące (załącznik nr 2 do SIWZ),
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; (załącznik nr 4 do SIWZ).
Zamawiający informuje, że dowodami, o których mowa są: - poświadczenie, - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w niniejszym punkcie tiret pierwszy. Zamawiający informuje, że Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w tirecie 1 może przedkładać inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zadań. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Ponadto Zamawiający informuje, iż nie wymaga przedkładania wykazu wszystkich usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wymaga natomiast wykazania najważniejszych zamówień, potwierdzających posiadanie wymaganego w niniejszym postępowaniu doświadczenia i rzetelności ich wykonania.
c) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
d) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy zawarte w załączniku nr 3 do SIWZ.
3. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale IX pkt 2 ppkt b dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
4. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- kosztorys ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).
5. Forma składanych dokumentów:
- dokumenty należy składać wyłącznie w języku polskim ( dokumenty obcojęzyczne z tłumaczeniem na język polski),
- dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej "za zgodność z oryginałem" przez Wykonawcę, W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku Podmiotów, na których wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te Podmioty,
- w przypadku, kiedy kopia dokumentu budzi podejrzenia Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii dokumentu poświadczonej notarialnie.


Termin realizacji:
do 16 kwietnia 2015 r. (termin ten zostanie przedłużony w przypadku utrzymania się niekorzystnych warunków zimowych).

Osoba odpowiedzialna:
Barbara Błoch - zakres formalno-prawny, Ewa Olczak - zakres merytoryczny

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
Ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Sekretariat- pokój nr 16 ( I piętro).


Oferty można składać do:
2014-10-20 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2014-10-20 godz: 09:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie
Ul. Poznańska 4
63-005 Kleszczewo
Pokój nr 7- parter


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
nie jest wymagane

Uwagi:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających o łącznej wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające to zamówienia polegające wyłącznie na powtórzeniu tego samego rodzaju robót, które objęte były zamówieniem podstawowym.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem wskazanym, jako termin składania ofert.

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 336250-2014 w dniu 10.10.2014r. Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl oraz www.kleszczewo.pl


Firmy uczestniczące
1. PPHU "SPEC" Przemysław Szczepański, Węgierskie 3/3 62-025 Kostrzyn, cena - 199.176,03 zł  
2. Zakład Drogowo-Transportowy Sławomir Begier 62-330 Nekla ul. Orzeszkowej 39, cena - 173.795,37 zł   Wygrany
3. Firma Robót Drogowych Krzysztof Kukulski Kijewo 36B 63-000 Środa Wlkp., cena - 221.718,90 zł  
4. Kółko Rolnicze Zakład Usług Prod. i Handlu Węgierskie 62-025 Kostrzyn, cena - 199.001,12 zł