Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2016/2017, na terenie Gminy Kleszczewo.

CPV:
90.63.00.00-2 ; 90.63.00.00-9

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 209.000 euro

Warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełnią następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące (art. 22 ust. 1 lit. 1 b Pzp):
1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie precyzuje warunku, gdyż działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania przez Wykonawcę specjalnych uprawnień
2) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę min. 180.000zł.
3) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że :
a) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia jego działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej trzy usługi dotyczące zimowego utrzymania dróg i ulic o wartości co najmniej 150.000zł każda
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie zrealizowanych zamówień zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do OFERTY, wykaże, że w wymaganym okresie zrealizował co najmniej trzy usługi dotyczące zimowego utrzymania dróg i ulic o wartości co najmniej 150.000zł każda oraz załączy do niego dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane w sposób należyty.
b) dysponuje następującym sprzętem (załącznik nr 6 do SIWZ oraz oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ):
rozsypywarki * - 3 szt.
pługi odśnieżne - 3 szt.
sprzęt ciężki** - 2 szt.
* rozsypywarka(i) - piaskarki, solarki, maszyny rozpryskujące do rozpryskiwania roztworów chlorków,
** sprzęt ciężki - ładowarki (pojemność łyżki min.1,01m3), równiarki, pługi wirnikowe, spycharki kołowe.
Zamawiający uzna, za spełniony powyższy warunek, jeżeli Wykonawca w wykazie posiadanego sprzętu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do OFERTY, wykaże, że posiada wymagany sprzęt i będzie nim dysponował na potrzeby Zamawiającego przez cały okres trwania usługi oraz oświadczy, że dysponuje odpowiednią liczbą pracowników, fachowców, gwarantującą terminowe i profesjonalne wykonanie zamówienia i posiadającymi wymagane uprawnienia do obsługi sprzętu niezbędnego do realizacji zadania.
2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. V. 1. pkt. 2) - 3) niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych,
4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż stosowna sytuacja, o której mowa w rozdz. V. 3 niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Dodatkowo zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy
1) w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844);
2) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;


Termin realizacji:
Dwa dni od zawarcia umowy do dnia 30.04.2017r.

Osoba odpowiedzialna:
Agnieszka Pakulska-Schoen

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo,
pok. 16 - SEKRETARIAT - I p.


Oferty można składać do:
2016-12-02 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2016-12-02 godz: 10:30

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo,
ul. Poznańska 4 , 63-005 Kleszczewo
pok. Sala Konferencyjna - parter


Kryteria wyboru:
1) cena -60%,
2) czas reakcji w celu podstawienia sprzętu zastępczego - 40%


Wadium:
4.500,00zł

Uwagi:
1. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 / 7. Wartość zamówień nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego
6. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
1) Operatorów obsługujących sprzęt wskazany w warunkach udziału w postępowaniu

7. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, możliwości udzielania Wykonawcy realizującemu zamówienie, zaliczek na poczet wykonania zamówienia ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
8. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania wykonawców, chyba że taka potrzeba zajdzie.
9. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
10. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania lub zaniechania jak za swoje własne.
11.Uwaga- zmieniony został termin składania oraz otwarcia ofert.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych po numerem 349338-2016 w dniu 23.11.2016r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych po numerem 352928-2016 w dniu 28.11.2016r.
Ogłoszenie zostało również zawieszone na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.


Firmy uczestniczące
Zakład Drogowo-Transportowy Sławomir Begier, ul. Orzeszkowej 39, 62-330 Nekla, cena brutto 245.251,15 zł. czas reakcji w celu podstawienia sprzętu zastępczego: 1,5 godziny   Wygrany