Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Naprawa dróg i ulic na terenie Gminy Kleszczewo w latach 2017/2018


CPV:
45.23.31.42-6

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 5.225.000euro

Warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie:
a) spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ.
b) braku podstaw wykluczenia.
2. Oświadczenia o których mowa powyżej w pkt. 1 należy złożyć na wzorach załączonych do SIWZ. Załącznik Nr 1 do oferty stanowi oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. Załącznik Nr 2 do oferty stanowi oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w rozdziale V pkt. 1 SIWZ.
4. Warunki udziału w postępowaniu.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
b) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
c) Zdolności technicznej lub zawodowej.
2) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
5. Określenie warunków udziału w postępowaniu.
1) Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu odnośnie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
2) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 300.000zł.
3) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli: a) wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia o charakterze i złożoności zbliżonej do przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem w zakresie:
- minimum 1 zrealizowane zamówienie na prace związane z konserwacją i naprawą dróg o nawierzchni gruntowej: równanie, wałowanie, profilowanie o wartości nie mniejszej niż 100.000zł brutto,
- minimum 1 zrealizowane zamówienie na prace związane z wbudowaniem tłucznia granitowego o wartości nie mniejszej niż 200.000zł brutto,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające prawidłową realizację wykazanych zadań (załącznik nr 4 do SIWZ).
b) Wykonawca wykaże dysponowanie minimum następującym sprzętem (załącznik nr 7 do SIWZ):
- min. 2 walcami stalowymi powyżej 10 ton,
- min. 2 równiarkami,
c) dysponuje osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, min. odpowiedzialnych za kierowanie robotami posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń. (Wykaz należy sporządzić wg Załącznika nr 5).
4) W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
5) W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r. poz. 1946, z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, jeżeli:
a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
6) Zgodnie z art. 22a ust. 1 Pzp wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
7) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
8) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1 i 4 Pzp.
8) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane.
9) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
10) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp.
11) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
12) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w VI. pkt. 3. ppkt ) 1) SIWZ.
13) Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w rozdz. VI, pkt 3. ppkt 1) SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.
Pkt 13. SIWZ ma zastosowanie tylko w przypadku, gdy zamawiający będzie żądać od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt VI, pkt.3. ppkt 1) SIWZ, tj. § 5 pkt. 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.


Termin realizacji:
31.12.2018r.

Osoba odpowiedzialna:
w sprawach formalnych jest Magdalena Rakszawska, w sprawach technicznych Ewa Olczak

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo, pok. 16 - Sekretariat - I p.

Oferty można składać do:
2017-04-11 godz: 09:00

Otwarcie ofert:
2017-04-11 godz: 10:00

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4 pok. 7 sala konferencyjna - parter.

Kryteria wyboru:
Cena- waga 60%
Czas reakcji - waga 40%


Wadium:
5000

Uwagi:
1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
4. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa powyżej w pkt 2., nie powoduje utraty wadium.
5. Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a ustawy Pzp zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wykonawca nie wyrazi zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy Pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp o łącznej wartości do 50 % wartości niniejszego/podstawowego zamówienia przy zastosowaniu stawek, cen jednostkowych - zgodnie ze złożoną ofertą do przetargu nieograniczonego na zadanie podstawowe, a w przypadku ich braku na podstawie indywidualnych negocjacji. Zakres/ rodzaj przewidywanych robót obejmuje wykonanie robót w trakcie trwania umowy, a także po jej zakończeniu polegających na powtórzeniu podobnych asortymentów robót oraz zgodnych z przedmiotem zamówienia (pozycjami kosztorysowymi) polegających na równaniu profilowaniu i uwałowaniu, oraz naprawie dróg.
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę w trakcie realizacji zamówienia pn. "Naprawa dróg i ulic na terenie Gminy Kleszczewo w latach 2017/2018" osób wykonujących następujące czynności:
- równanie dróg (operator równiarki), w wymiarze pełnego etatu (minimum 2 pracowników).
- wałowanie dróg (operator walca drogowego), w wymiarze pełnego etatu (minimum 2 pracowników).
Zamawiający nie przewiduje.
1. Zawarcia umowy ramowej.
2. Możliwości składania ofert wariantowych.
3. Rozliczeń w walutach obcych.
4. Aukcji elektronicznej.
5. Zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom w takim przypadku Wykonawca odpowiada za ich działania i zaniechania jak za swoje własne.
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 52420-2017 w dniu 27.03.2007r.. Ogłoszenie zostało również wywieszone na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

UWAGA!04.04.2017R. ZMIANA TREŚCI SIWZ I ZMIANA TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT.
05.04.2017r. - zmiana terminu składania i otwarcia ofert na 13.04.2017r.!!!!!!!!!


Firmy uczestniczące