Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Nadzór inwestorski nad budową zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Gminie Kleszczewo

CPV:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
71247000-1 - nadzór nad robotami budowlanymi


Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 211.000 euro

Warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym w ust. 2 oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-23.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

- Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

2) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

- Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

3) posiadają zdolności techniczne lub zawodowe
- warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:

a) pełnił funkcję inspektora nadzoru nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dla co najmniej:

dla I części zamówienia:
1 usługi polegającej na nadzorze inwestorskim nad robotami drogowymi o nawierzchni z kostki betonowej wartości nie mniejszej niż: 700.000zł brutto oraz 1 usługi polegającej na nadzorze inwestorskim nad budową lub rozbudową lub przebudową budynku o wartości brutto nie mniejszej niż 300.000zł brutto, obejmującą zakresem branżę budowlaną, instalacyjną i elektryczną.

Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca przedstawił potwierdzenie pełnienia 1 usługi nadzoru inwestorskiego nad jedną realizacją obejmującą swym zakresem oba wyżej wymienione warunki.

dla II części zamówienia:
1 usługi polegającej na nadzorze inwestorskim nad robotami drogowymi o nawierzchni z kostki betonowej wartości nie mniejszej niż: 300.000zł brutto.


b) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

CZĘŚĆ I:

1) Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej powinien posiadać uprawnienia do nadzoru robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.
2) Inspektor nadzoru branży drogowej powinien posiadać uprawnienia do nadzoru robót drogowych bez ograniczeń lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.
3) Inspektor nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych - uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia
4) Inspektor nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.

CZĘŚĆ II:


1) Inspektor nadzoru branży drogowej powinien posiadać uprawnienia do nadzoru robót drogowych bez ograniczeń lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.
2) Inspektor nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych - uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.
3) Inspektor nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważnych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego.


Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.

Osoby wskazane powyżej winne posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202) lub równoważnymi do nich (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce).

W przypadku składania oferty przez Wykonawcę na obie części zamówienia, Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca dysponował tym samym zespołem inspektorów dla obu części.

Liczba lat doświadczenia inspektora będzie liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych w danej specjalności do dnia otwarcia ofert.

4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. V ust. 2 niniejszej SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust.5.
7. Zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zgodnie z art. 22a ust. 5 Wykonawca który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną odpowiednio innych podmiotów lub własne.
9. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą "spełnia / nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynika jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

UWAGA: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 składa każdy z wykonawców osobno.

Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 dotyczące tych podmiotów.

W przypadku o którym mowa w rozdz. V ust. 5 Wykonawca winien dołączyć do oferty zobowiązanie podmiotu trzeciego.


Termin realizacji:
Zamawiający wymaga, aby usługa została zrealizowana w terminie do odbioru bez zastrzeżeń oraz przekazania do eksploatacji realizowanej inwestycji, będącej przedmiotem nadzoru.
2. Planowane terminy wykonania robot budowlanych:
część 1 - termin wykonania robot do 30.09.2019r.
część 2 - termin wykonania robot do 11.10.2019r.

Określone powyżej terminy mają jedynie wstępny charakter informacyjny. W przypadku przedłużenia terminu realizacji robót budowlanych, Wykonawca będzie pełnił bez dodatkowego wynagrodzenia funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie określonym w niniejszej Umowie, do czasu zakończenia i odbioru wszystkich robót realizowanych w ramach umowy na roboty budowlane.

3. Termin rozpoczęcia nadzoru nad realizacją robót Zamawiający zobowiązuje się wskazać Wykonawcy pismem oraz drogą e-mailową na 5 dni przed tym terminem.




Osoba odpowiedzialna:
w sprawach proceduralnych Magdalena Trubłajewicz, w sprawach technicznych Paweł Siudziński

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 KLESZCZEWO, pok. 16 - SEKRETARIAT - I p.

Oferty można składać do:
2018-12-20 godz: 11:00

Otwarcie ofert:
2018-12-20 godz: 12:00

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy
w Kleszczewie, ul. Poznańska 4 pok. Sala Konferencyjna - parter


Kryteria wyboru:
Część I:
cena oferty brutto - waga 60%
Dodatkowa ilość dni pobytu na budowie inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej w wymiarze tygodniowym - 40 %
Część II:
cena oferty brutto - waga 60%
Dodatkowa ilość dni pobytu na budowie inspektora nadzoru branży drogowej w wymiarze tygodniowym - 40 %


Wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Uwagi:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.



1. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.
2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:
Część I: Nadzór nad budową zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z budynkiem poczekalni, zadaszeniem peronu, parkingiem i infrastrukturą towarzysząca w Kleszczewie.

Część II: Nadzór nad budową zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z zatoką autobusową, wiatami, parkingami i infrastrukturą towarzyszącą w Tulcach.

Zamawiający dopuszcza złożenie ofert na wszystkie części przez jednego Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że wybór oferty najkorzystniejszej na poszczególne części będzie dokonywany oddzielnie. Zamawiający dopuszcza udzielenie dwóch części jednemu Wykonawcy. Zamawiający zastrzega, że wszystkie warunki realizacji przedmiotu zadania opisane w niniejszej SIWZ dotyczą każdej części osobno.
3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert wariantowych.
5. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
6. Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
7. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
8. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
9. Zamawiający nie przewiduje dodatkowych wymagań w związku z art. 29 ust. 4 ustawy PZP.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 660913-N-2018 z dnia 12-12-2018 Ogłoszenie zostało tez wywieszone na tablicy ogłoszeń w UG.

UWAGA! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT!!! 08.01.2019 r. Godziny składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.


Firmy uczestniczące