Wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku produkcyjno-magazynowego z zapleczem socjalno-biurowym i infrastrukturą towarzyszącą w Śródce, gm. Kleszczewo, dz. nr ewid. 10/2, obręb 0009 Śródka, jedn. ewid. 302106_2, pow. poznański
WÓJT GMINY KLESZCZEWO
Kleszczewo, 23.03.2023 r. Wójta Gminy Kleszczewo Na podstawie art. 74 ust. 3 i 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że w postępowaniu o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku produkcyjno-magazynowego z zapleczem socjalno-biurowym i infrastrukturą towarzyszącą w Śródce, gm. Kleszczewo, dz. nr ewid. 10/2, obręb 0009 Śródka, jedn. ewid. 302106_2, pow. poznański Inwestor: ABRA PACK Dominik John, Robakowo, ul. Firmowa 8, 62-023 Gądki (Pełnomocnik: Pan Paweł Praczyk, ul. Duńska 17, 64-100 Leszno) 1. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego. Wobec powyższego w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, strony mają prawo, przed wydaniem decyzji, zapoznania się i wypowiedzenia się co do zebranych materiałów w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po wcześniejszym uzgodnieniu pod nr tel. 61 8176 033 wew. 124 lub elektronicznie na adres: m.nowicka@kleszczewo.pl. W załączeniu przekazuję kopie opinii: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu. 2. Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022r., poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w postępowaniu, sprawa zostanie załatwiona w terminie późniejszym, t.j. do 13.05.2023 r. Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie. 5. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie z art. 74 ust. 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Wg art. 74 ust. 3g w/w ustawy przez nieuregulowany stan prawny należy rozumieć sytuację, w której: 1) dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono postępowania spadkowego lub nie zostało ono zakończone; 2) nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. § 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej. Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwach Krzyżowniki i Środka, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/. Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 24.03.2023 r. Z up. Wójta Monika Nowicka Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa Sposób podania do publicznej wiadomości: Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do …………………… Pieczęć urzędu Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej Sprawę prowadzi: Monika Nowicka Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.plOR.6220.3.2023
ZAWIADOMIENIE
WÓJT GMINY KLESZCZEWO
Kleszczewo, 02.03.2023 r.
OR.6220.3.2023
ZAWIADOMIENIE
Wójta Gminy Kleszczewo
Na podstawie art. 74 ust. 3 i 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że:
1. Zgodnie z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) oraz art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) na wniosek z dnia 10.02.2023 r. (wpł. 13.02.2023 r.) uzup. pismem dnia 01.03.2023 r. (wpł. 02.03.2023 r.)
Inwestora: ABRA PACK Dominik John, Robakowo, ul. Firmowa 8, 62-023 Gądki (Pełnomocnik: Pan Paweł Praczyk, ul. Duńska 17, 64-100 Leszno)
zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.
Budowa budynku produkcyjno-magazynowego z zapleczem socjalno-biurowym
i infrastrukturą towarzyszącą w Śródce, gm. Kleszczewo, dz. nr ewid. 10/2, obręb 0009 Śródka, jedn. ewid. 302106_2, pow. poznański
2. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego.
Z powyższego prawa tj. zapoznania się z aktami przedmiotowej sprawy oraz wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji, Strony postępowania mogą skorzystać w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo.
Nin. zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego następuje w celu wydania dla ww. inwestycji decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Decyzja ta nie jest również pozwoleniem na budowę i nie uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych.
3. Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) stosownie do art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) Wójt Gminy Kleszczewo wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu z prośbą o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
4. Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022r., poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność oczekiwania na opinie organów współdziałających, postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zostanie wydane w terminie późniejszym, t.j. do 13.04.2023 r.
Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.
5. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Wg art. 74 ust. 3g w/w ustawy przez nieuregulowany stan prawny należy rozumieć sytuację, w której:
1) dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono postępowania spadkowego lub nie zostało ono zakończone;
2) nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwach Krzyżowniki i Środka, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.
Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 03.03.2023 r.
Z up. Wójta
Monika Nowicka
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Sposób podania do publicznej wiadomości:
Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………
Pieczęć urzędu
Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej
Sprawę prowadzi:
Monika Nowicka
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa
tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl
Załączniki (5) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Opinie (896.6kB) | ||
Zawiadomienie obw. przed wydaniem decyzji środowiskowej (35kB) | ||
Decyzja na BIP (163.5kB) | ||
Obwieszczenie - decyzja (53.8kB) | ||
Obwieszczenie o wydanej decyzji (26.1kB) |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Sekretarz Gminy |
Źródło informacji: | Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Agata Zdobylak |
Data wprowadzenia: | 2023-03-03 08:44:11 |
Opublikował: | Agata Zdobylak |
Data publikacji: | 2023-03-03 08:46:20 |
Ostatnia zmiana: | 2023-05-02 22:19:28 |
Ilość wyświetleń: | 740 |