WÓJT GMINY KLESZCZEWO

Kleszczewo, 23.03.2023 r.

OR.6220.3.2023

ZAWIADOMIENIE

Wójta Gminy Kleszczewo    

 

 

            Na podstawie art. 74 ust. 3 i 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że w postępowaniu o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynku produkcyjno-magazynowego z zapleczem socjalno-biurowym i infrastrukturą towarzyszącą w Śródce, gm. Kleszczewo, dz. nr ewid. 10/2, obręb 0009 Śródka, jedn. ewid. 302106_2, pow. poznański

 

Inwestor: ABRA PACK Dominik John, Robakowo, ul. Firmowa 8, 62-023 Gądki (Pełnomocnik: Pan Paweł Praczyk, ul. Duńska 17, 64-100 Leszno)

 

1. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego.   Wobec powyższego w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, strony mają prawo, przed wydaniem decyzji, zapoznania się i wypowiedzenia się co do zebranych materiałów w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po wcześniejszym uzgodnieniu pod nr tel. 61 8176 033 wew. 124 lub elektronicznie na adres: m.nowicka@kleszczewo.pl.

W załączeniu przekazuję kopie opinii: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu.

 

2. Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022r., poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w postępowaniu, sprawa zostanie załatwiona w terminie późniejszym, t.j. do 13.05.2023 r.

 

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.

 

5. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

Zgodnie z art. 74 ust. 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Wg art. 74 ust. 3g w/w ustawy przez nieuregulowany stan prawny należy rozumieć sytuację, w której:

1) dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono postępowania spadkowego lub nie zostało ono zakończone;

2) nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.

 

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) §  1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

§  2.  Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwach Krzyżowniki i Środka, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.

 

Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 24.03.2023 r.

                                                                                   Z up. Wójta

                                                                               Monika Nowicka

                                                           Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

 

 

 

Sposób podania do publicznej wiadomości:

 

Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………

 

Pieczęć urzędu

 

Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej

 

 

Sprawę prowadzi:

Monika Nowicka

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl

 

 

 

 

 

 

 

WÓJT GMINY KLESZCZEWO

Kleszczewo, 02.03.2023 r.

OR.6220.3.2023

ZAWIADOMIENIE

Wójta Gminy Kleszczewo

 

Na podstawie art. 74 ust. 3 i 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że:

 

1. Zgodnie z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) oraz art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) na wniosek z dnia 10.02.2023 r. (wpł. 13.02.2023 r.) uzup. pismem dnia 01.03.2023 r. (wpł. 02.03.2023 r.)

 

Inwestora: ABRA PACK Dominik John, Robakowo, ul. Firmowa 8, 62-023 Gądki (Pełnomocnik: Pan Paweł Praczyk, ul. Duńska 17, 64-100 Leszno)

 

zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.

 

Budowa budynku produkcyjno-magazynowego z zapleczem socjalno-biurowym
i infrastrukturą towarzyszącą
w Śródce, gm. Kleszczewo, dz. nr ewid. 10/2, obręb 0009 Śródka, jedn. ewid. 302106_2, pow. poznański

 

2. Stosownie do art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) strony mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania administracyjnego.

Z powyższego prawa tj. zapoznania się z aktami przedmiotowej sprawy oraz wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji, Strony postępowania mogą skorzystać w pok. nr 6, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo.

Nin. zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego następuje w celu wydania dla ww. inwestycji decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Decyzja ta nie jest również pozwoleniem na budowę i nie uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych.

 

3. Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) stosownie do art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) Wójt Gminy Kleszczewo wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu z prośbą o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

 

 

 

4. Na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022r., poz. 2000 ze zmianami) zawiadamiam, że z uwagi na konieczność oczekiwania na opinie organów współdziałających, postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zostanie wydane w terminie późniejszym, t.j. do 13.04.2023 r.

 

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r., poz. 2000 ze zmianami) stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo jeżeli nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność lub jeżeli postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość). Ponaglenie zawiera uzasadnienie.

 

5. Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

Zgodnie z art. 74 ust. 3f ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 1029 ze zmianami) nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. Wg art. 74 ust. 3g w/w ustawy przez nieuregulowany stan prawny należy rozumieć sytuację, w której:

1) dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono postępowania spadkowego lub nie zostało ono zakończone;

2) nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe.

 

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2022 r. Dz. U. poz. 2000 ze zmianami) § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.

§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Wobec powyższego zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej nastąpi w formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości (tzn. wywieszenie na tablicy ogłoszeniowej w sołectwach Krzyżowniki i Środka, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Kleszczewo) oraz przez udostępnienie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo, pod adresem: http://bip.kleszczewo.pl/.

 

Publiczne udostępnienie niniejszego zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo następuje z dniem 03.03.2023 r.

                                                                                   Z up. Wójta

                                                                        Monika Nowicka

                                                           Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

 

 

 

Sposób podania do publicznej wiadomości:

 

Data podania do publicznej wiadomości: od ………………… do ……………………

 

Pieczęć urzędu

 

Podpis i pieczęć osoby potwierdzającej

 

 

Sprawę prowadzi:

Monika Nowicka

Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Rolnictwa

tel. 61 8176 033 w. 124, e-mail: m.nowicka@kleszczewo.pl