Kleszczewo, dnia 21.11.2013r.
OR.6220.4.2013
OBWIESZCZENIE
Wójta Gminy Kleszczewo
Na podstawie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235)
w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 267)
zawiadamiam
że Wójt Gminy Kleszczewo wydał postanowienie o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określił zakres raportu dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko pn.
Farma Wiatrowa Wielkopolska 3 polegająca na budowie zespołu 14 elektrowni wiatrowych na terenie gminy Kleszczewo, pow. poznański, woj. wielkopolskie
Inwestor: Wind Field Wielkopolska Sp. z o.o., ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa
Kleszczewo, 21.11.2013r.
OR.6220.4.2013
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 267), zgodnie z art. 63 ust. 1 i 4,
art. 66, art. 68 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235) po rozpatrzeniu wniosku Wind Field Wielkopolska Sp. z o.o., ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa
p o s t a n a w i a m
I. Nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. Farma Wiatrowa Wielkopolska 3 polegająca na budowie zespołu 14 elektrowni wiatrowych na terenie gminy Kleszczewo, pow. poznański, woj. wielkopolskie.
II. Ustalić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Zakres raportu powinien być zgodny z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235), a dla przedmiotowego przedsięwzięcia powinien w szczególności zawierać analizę podanych niżej zagadnień.
1. W zakresie ochrony przed hałasem:
1) określić parametry akustyczne turbin (najwyższy możliwy poziom mocy akustycznej);
2) wskazać lokalizację planowanych turbin i wykonać analizę akustyczną, w układzie współrzędnych określonych jako PL-1992 lub PL-2000 (z podaniem południka osiowego), zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 października 2012r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz.U. poz. 1247); w przypadku, gdy przewiduje się niewielką zmianę lokalizacji turbin na późniejszym etapie realizacji przedsięwzięcia, wskazać wielkość przewidywanego przesunięcia w stosunku do wskazanych współrzędnych oraz najbardziej niekorzystną przewidywaną lokalizację ze względu na wpływ przedsięwzięcia na akustyczny stan jakości środowiska w w/w układzie odniesienia; dla sytuacji najbardziej niekorzystnej należy wykonać ponowną analizę akustyczną i skazać ponad wszelką wątpliwość, że zmiana lokalizacji we wskazanym zakresie nie będzie skutkowała wystąpieniem przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu na granicy najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną;
3) podać odległość do najbliższych planowanych lub istniejących turbin wiatrowych w sąsiedztwie przedmiotowego przedsięwzięcia;
4) przeanalizować ewentualne skumulowane oddziaływanie hałasu pochodzącego z terenu planowanej inwestycji i inwestycji o podobnym profilu, planowanych lub istniejących w jej sąsiedztwie;
5) dołączyć informację właściwego organu o faktycznym zagospodarowaniu terenów wokół planowanej turbiny wiatrowej, ze wskazaniem na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 1232) i rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007r.
w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, poz. 826 ze zmianami), w szczególności określenie odległości najbliższych terenów, o których mowa w w/w aktach prawnych od turbin;
6) określić największą odległość siłowni, dla której przekroczone będą dopuszczalne poziomy hałasu, w odniesieniu do terenów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku;
7) wskazać skuteczne środki zmniejszające poziom hałasu do poziomu dopuszczalnego lub poniżej na terenach objętych ochroną akustyczną zgodnie z przepisami odrębnymi;
8) otrzymane wyniki przedstawić w formie graficznej, za pomocą izolinii odpowiadających dopuszczalnym poziomom hałasu określonym dla najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną;
9) wskazać na załącznikach graficznych prezentujących rozkład poziomów hałasu lokalizację każdego ze źródeł hałasu, granicę najbliżej położonych terenów, dla których określone zostały dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku wraz ze wskazaniem tych poziomów.
2. Z zakresu ochrony przyrody:
1) przedstawić opis planowanego przedsięwzięcia w pełnym zakresie (elektrownie wiatrowe, infrastruktura towarzysząca), warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji elektrowni wiatrowych;
2) przedstawić opis elementów przyrodniczych środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U.
z 2013r., poz. 627 ze zmianami) ze szczególnym uwzględnieniem ptaków i nietoperzy (w cyklu rocznym tj. z okresie rozrodczym, migracji i zimowania), które są grupą organizmów szczególnie narażoną na negatywne oddziaływania tego typu inwestycji. Opis ten powinien zawierać podstawowe parametry lokalnych populacji, które pozwoliłyby ocenić skalę i sposób wykorzystywania omawianego terenu przez awifaunę i chiropterofaunę. Powyższe informacje należy sporządzić na podstawie szczegółowych, aktualnych i konkretnych danych dotyczących gatunków oraz siedlisk występujących na przedmiotowym terenie i obejmujących m.in. okres wegetacyjny roślin, a także okres lęgowy, migracji i zimowania chronionych gatunków zwierząt (w szczególności ptaków i nietoperzy). Niezbędny jest również opis form ochrony przyrody, w rozumieniu art. 6 ust. 1 w/w ustawy, które znajdują się w zasięgu potencjalnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia. Oprócz form ochrony przyrody w rozumieniu ustawy opisać również korytarze ekologiczne. Do raportu należy dołączyć inwentaryzację siedlisk przyrodniczych występujących na terenie planowanego przedsięwzięcia i w strefie jego bezpośredniego wpływu;
3) przedstawić opis terenu w obrębie planowanej farmy wiatrowej uwzględniający ukształtowanie i sposób użytkowania terenu, krajobraz, wody powierzchniowe, położenie kompleksów leśnych, szpalerów drzew, terenów podmokłych;
4) przedstawić szczegółowy opis metod i materiałów wykorzystanych do zebrania w/w danych;
5) ocenić wpływ inwestycji na środowisko przyrodnicze na etapie budowy, eksploatacji i likwidacji ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na ptaki i nietoperze, a także płazy (mogące gromadzić się w wykopach pod elektrownie) wraz z oceną wpływu na obszary chronione położone w otoczeniu inwestycji;
6) przedstawić opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na w/w elementy, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływanie na środowisko wynikające z istnienia przedsięwzięcia. Poprzez oddziaływanie skumulowane należy rozumieć nie tylko dodatkowy wpływ innych istniejących lub planowanych elektrowni wiatrowych ale również przedsięwzięć, których oddziaływanie będzie się nakładać na oddziaływanie elektrowni wiatrowych wpływając na poszczególne komponenty środowiska, np. drogi wpływające na klimat akustyczny, napowietrzne linie energetyczne i maszty telefonii komórkowej pływające a trasy migracji ptaków i nietoperzy i krajobraz;
7) przedstawić opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę;
8) przedstawić opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie (wskazanie działań minimalizujących) ewentualnych negatywnych oddziaływań na środowisku. Wszelkie proponowane do wykonania działania minimalizujące bądź rekompensujące powinny być przedstawione w sposób szczegółowy, niebudzący wątpliwości o do miejsca i sposobu ich wykonania. Zgodnie z opracowaniem Porozumienia dla Ochrony Nietoperzy 2009 „Tymczasowe wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze” podstawowym działaniem minimalizującym jest odpowiednia lokalizacja turbin względem struktur atrakcyjnych dla nietoperzy (lasów, cieków, szpalerów);
9) przedstawić zagadnienia związane z występowaniem gatunków objętych ochroną oraz ich siedlisk w formie graficznej;
10) przedstawić propozycję ornitologicznego i chiropterologicznego monitoringu porealizacyjnego farmy wiatrowej z podaniem metod i harmonogramu;
3. W zakresie gospodarki odpadami:
1) podać informacje dotyczące ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów na etapie realizacji (budowy), eksploatacji oraz likwidacji przedsięwzięcia;
2) podać informacje dotyczące przewidywanych sposobów ograniczenia negatywnego oddziaływania odpadów na środowisko (minimalizacja ilości wytwarzanych odpadów, ochrona środowiska gruntowo-wodnego przez ewentualnymi zanieczyszczeniami mogącymi powstać w czasie magazynowania odpadów);
3) podać informacje dotyczące zapobiegania zanieczyszczeniu środowiska gruntowo-wodnego przez płyny eksploatacyjne, w tym olej transformatorowy.
4. Z zakresu ochrony przed polami elektromagnetycznymi:
1) opisać sposób przyłączenia turbin do sieci elektroenergetycznej, z uwzględnieniem własnych stacji elektroenergetycznych, napięcia znamionowego sieci wewnętrznych i sposobu przesyłu wytworzonej energii (linie kablowe, napowietrzne). W przypadku, gdy planuje się wykorzystanie stacji elektroenergetycznych i/lub linii napowietrznych należy ocenić rozkład pól elektrycznego i magnetycznego wokół tych obiektów.
5. Z zakresu wymagań higieniczno-sanitarnych:
1) przedstawić ocenę prognozowanego oddziaływania wnioskowanego zamierzenia inwestycyjnego na komponenty środowiska naturalnego (warunki aerosanitarne, środowisko gruntowo-wodne, gospodarkę odpadami) – przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko naturalne i przy jednoczesnym uwzględnieniu oddziaływania skumulowanego – oraz interpretację wyników obliczeń dot. w/w oddziaływania w świetle dopuszczalnych standardów jakości środowiska określonych w obowiązujących przepisach prawnych;
2) na poświadczonej przez właściwy organ kopii mapy ewidencyjnej wskazać przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie z jednoczesnym uwzględnieniem oddziaływania skumulowanego;
3) uwzględnić ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na zdrowie i warunki życia ludzi.
6. Opisać pełen zakres przedsięwzięcia, z uwzględnieniem wszystkich elementów infrastruktury towarzyszącej.
7. Przeanalizować oddziaływanie skumulowane przedmiotowego przedsięwzięcia z innymi konstrukcjami o takim samym przeznaczeniu, obejmujące w szczególności oddziaływanie akustyczne oraz oddziaływanie na awifaunę i krajobraz.
8. Opisać analizowane warianty wraz z uzasadnieniem proponowanego wariantu ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, obejmującym także oddziaływanie skumulowane.
9. Przedstawić szczegółową analizę konfliktów społecznych, mogących wystąpić
w związku z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia.
10. Przedstawić analizę zgodności planowanego przedsięwzięcia z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
11. Odnieść się do art. 81 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz wyjaśnić, czy przedsięwzięcie może spowodować nieosiągnięcie celów środowiskowych zawartych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry” zatwierdzonym na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 22 lutego 2011r. przez Prezesa Rady Ministrów. Odpowiedź proszę szczegółowo uzasadnić odwołując się do zapisów w/w dokumentu oraz przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (tekst jednolity z 2012r., poz. 145).
Uzasadnienie
W dniu 05 września 2013r. inwestor Wind Field Wielkopolska Sp. z o.o.,
ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa zwrócił się z wnioskiem o wydanie decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Farma Wiatrowa Wielkopolska 3 polegająca na budowie zespołu 14 elektrowni wiatrowych na terenie gminy Kleszczewo, pow. poznański, woj. wielkopolskie. W/w wniosek został uzupełniony w dniu 12.09.2013r.
Do wniosku załączona została: karta informacyjna przedsięwzięcia, poświadczone przez właściwy organ kopie map ewidencyjnych obejmujące przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujące obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie elektrowni wiatrowej o łącznej mocy do 63MW w południowo-wschodniej części gminy Kleszczewo, w pow. poznańskim, woj. wielkopolskie. Farma składać się będzie z 14 turbin wiatrowych o mocy do 4,5 MW każda,
o maksymalnej wysokości do
Przedsięwzięcie, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 6 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2010r. nr 213 poz. 1397 ze zmianami) zalicza się do mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235) Wójt Gminy Kleszczewo pismem z dnia 13.09.2013r. sygn. OR.6220.4.2013 wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko oraz określenia ewentualnego zakresu raportu dla w/w przedsięwzięcia.
Pismem NS-52/2-184(1)/13 z dnia 01.10.2013r. (wpł. 03.10.2013r.) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i jednocześnie określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu: wpływu planowanej inwestycji na komponenty środowiska naturalnego oraz zdrowie i warunki życia ludzi.
Pismem DN-NS.9012.5.642.2013 z dnia 30.09.2013r. (wpł. 03.10.2013r.) Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. W/w opinia dotyczy tylko zaopiniowania inwestycji w zakresie higieny radiacyjnej.
Pismem WOO-I.4240.368.2013.DG z dnia 03.10.2013r. (wpł. 08.10.2010r.) Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz jednocześnie określił zakres raportu dla w/w inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu: ochrony przed hałasem, ochrony przyrody, gospodarki odpadami oraz ochrony przed polami elektromagnetycznymi.
Po przeanalizowaniu stanowisk Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego a także informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia oraz po uwzględnieniu uwarunkowań zawartych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235), tj. : skali i charakteru inwestycji, wielkości zajmowanego terenu, zakresu robót związanych z realizacją inwestycji, prawdopodobieństwa, czasu trwania, zasięgu oddziaływania oraz odwracalności oddziaływania, a także wykorzystania zasobów naturalnych, emisji i uciążliwości związanych z eksploatacją przedsięwzięcia oraz jego usytuowanie na obszarach wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierzat lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tych, obszarów Natura 2000, w szczególności:
1. rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia:
- Planowane przedsięwzięcie polega na budowie elektrowni wiatrowej o łącznej mocy do 63MW w południowo-wschodniej części gminy Kleszczewo, w pow. poznańskim, woj. wielkopolskie;
- Farma składać się będzie z 14 turbin wiatrowych o mocy do 4,5 MW każda,
o maksymalnej wysokości do 140 m n.p.t.;
- Inwestycja obejmuje także budowę dróg dojazdowych, zjazdów, przejazdów, placów montażowych oraz placów serwisowych w pobliżu lokalizacji poszczególnych wież,
a także przebudowę innej infrastruktury technicznej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania farmy wiatrowej;
- Parametry siłowni:
O średnica śmigieł – do 140 m;
O ilość łopat - 3;
O moc – do 4,5 MW;
O wysokość wieży – do 140 m;
O wysokość ze śmigłem – do 210 m;
O liczba obrotów wirnika – do 16 obr./min;
O fundamenty żelbetowe;
O poziom posadowienia wynikający z odpowiednich badań i obliczeń;
O praca automatyczna;
O moc akustyczna – do 108 dB.
- Każda z siłowni będzie wytwarzać prąd zmienny o napięciu 690 V i częstotliwości 50/60 Hz, podwyższanym do napięcia 30 kV poprzez transformatory o budowie kioskowej zlokalizowanych w obrębie każdej z wież;
- Wytwarzana przez elektrownie wiatrowe energia elektryczna będzie przesyłana przez własną podziemną sieć kablową 30 kV do stacji GPO (Główny Punkt Odbioru) zlokalizowanej poza terenem farmy;
- Sieć drogowa dla farmy wiatrowej składać się będzie z:
O Dróg eksploatacyjnych (wewnętrznych) – o szerokości do 5m;
O Placów eksploatacyjnych (montażowych i serwisowych), zjazdów i przepustów.
2. usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczenia się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
- W granicach gminy Kleszczewo inwestycja wraz ze strefą oddziaływania obejmuje grunty obrębów ewidencyjnych: Krzyżowniki, Śródka, Kleszczewo, Poklatki, Markowice, Krerowo, Zimin oraz na terenie gminy Środa Wlkp. strefa oddziaływania obejmuje grunty obrębu ewidencyjnego: Zmysłowo.
- Pod jedną siłownię wraz z drogą dojazdową i placem montażowym zajęta powierzchnia gruntów wynosić będzie średnio około 3600 m2;
- Powierzchnia zajęta przez planowane wieże wraz z drogami dojazdowymi i placami montażowymi zajmie łącznie około 50400 m2;
- Tereny planowanej inwestycji zlokalizowane są poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013r., poz. 627 ze zmianami. Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Dolina Średzkiej Strugi PLH300057 oddalony o ok. 2 km od planowanej farmy. Przedmiotowa farma wiatrowa będzie częściowo położona na terenie obszaru ważnego dla ptaków wyznaczonego na podstawie opracowania przygotowanego przez Przemysława Wylegałę, Stanisława Kuźniaka oraz Pawła T. Dolatę „Obszary ważne dla ptaków
w okresie gniazdowania oraz migracji na terenie województwa wielkopolskiego” zleconego prze Wielkopolskie Biuro Planowania Przestrzennego: Dolina Średzkiej Strugi i pola koło Bieganowa.
3. rodzaj i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2:
- Przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko wykaże, czy przedsięwzięcie spełniać będzie wymagania odnośnie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku;
- W przypadku przekroczenia standardów jakości środowiska, Inwestor zostanie zobowiązany do zastosowania odpowiednich działań w celu ograniczenia ponadnormatywnego hałasu poniżej poziomu dopuszczalnego;
- Ocenie poddana będzie także możliwość kumulowania się oddziaływania planowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami znajdującymi się na obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie;
- Z uwagi na możliwość wpływu realizowanego przedsięwzięcia na środowisko, wskazano na konieczność przeanalizowania w raporcie o oddziaływaniu przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko zagadnień, m.in. z zakresu ochrony przyrody, ochrony przed hałasem i polami elektromagnetycznymi a także z zakresu gospodarki odpadami;
- Zobowiązano inwestora do przedstawienia w raporcie rozpatrywanych wariantów przedsięwzięcia wraz z analizą ich oddziaływania na środowisko;
nałożono obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określono zakres raportu.
W tym stanie rzeczy orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Od niniejszego postanowienia służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Kleszczewo, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Wójt Gminy Kleszczewo
/-/
mgr inż. Bogdan Kemnitz
Otrzymują:
1. wnioskodawca
2. pozostałe strony postępowania zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego
3. a/a MN
Do wiadomości:
1. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Poznaniu
3. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Poznaniu
Z uwagi na fakt, że liczba stron postępowania przekroczyła 20 (art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 1235) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2013r. Dz.U. poz. 267)), niniejsze obwieszczenie zostało publicznie ogłoszone poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Kleszczewie, gablotach informacyjnych w miejscowościach Krzyżowniki, Śródka, Kleszczewo, Poklatki, Markowice, Krerowo, Zimin, a także
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu Gminy w Kleszczewie pod adresem www.kleszczewo.pl. Ponadto niniejsze obwieszczenie przesłano do Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej celem publicznego ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. od dnia 26.11.2013r. do dnia 10.12.2013r. włącznie.