SKARGI I WNIOSKI
Wymagane dokumenty:
Skarga/ wniosek zawierający imię i nazwisko oraz adres wnoszącego
Opłaty
brak
Termin odpowiedzi
Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień rozpatrywane i załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.
W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.
Podstawa prawna
Art. 221-259 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071; z 2001 r. Nr 49, poz 509; z 2002 r. Nr 113, poz. 984; z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 169, poz. 1387, Nr. 170, poz. 1660; z 2004 r. Nr 153, poz 1271) oraz przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz.46).
Inne informacje
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie do protokołu, telegraficznie, faxem, w postaci poczty elektronicznej.
Skargę lub wniosek rozpatruje i załatwia w ramach swojej właściwości organ, do którego były adresowane.
Jeżeli organ gminy, do którego wniesiono skargę lub wniosek, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje on skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego.
Organ gminy, do którego skarga lub wniosek trafiły niewłaściwie, może wskazać wnoszącemu właściwe miejsce przekazania skargi lub wniosku.
Jeżeli na podstawie treści skargi lub wniosku nie można ustalić organu właściwego, albo z treści skargi wynika, że właściwe w sprawie są organy wymiaru sprawiedliwości, organ, do którego wniesiono skargę lub wniosek, zwraca skargę lub wniosek wnoszącemu, w terminie siedmiu dni, z odpowiednim wyjaśnieniem.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
Tel.: (061) 8176 017
Do przyjmowania skarg i wniosków zobowiązani są wszyscy pracownicy Urzędu Gminy w godzinach urzędowania:
w poniedziałki 8:00-16:00
wtorki – piątki 7:00-15:00