ZARZĄDZENIE  Nr  10/2004

Wójta Gminy Kleszczewo

z dnia 20 marca  2004r.

 

 

 

w sprawie : powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia postępowań o    udzielenie zamówienia, jeżeli wartość zamówienia przekracza wyrażoną w złotych wartość 60.000 euro oraz określenia organizacji, trybu pracy i zakresu obowiązków członków komisji przetargowej.

 

 

 

                                             Na podstawie  art. 19 ust.1 oraz art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych Dz. U. Nr 19 poz. 177/ zarządza się, co następuje :

 

 

§ 1

1. W celu przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia, jeżeli wartość  zamówienia przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000 euro powołuję stałą komisję przetargową w składzie :

            1)  Barbara Błoch – przewodnicząca komisji

            2)  Marta Kuświk – sekretarz komisji

            3)  Ewa Olczak – członek Komisji,

            4)  Leszek Bezler – członek komisji.

2. Zmiany składu komisji lub zwiększenie liczebności składu komisji mogą  następować w trybie w trybie właściwym dla jej powołania.

 

§ 2

Organizację i tryb pracy komisji oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej określa regulamin prac komisji przetargowej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 





                                                                                               Załącznik do Zarządzenia

Nr 10/2004  Wójta  Gminy

Kleszczewo z dnia

20 marca  2004r.

 

 

 

REGULAMIN  PRACY  KOMISJI  PRZETARGOWEJ

 

 

§ 1

 

1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o „ustawie  rozumie się przez to ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. Nr 19 poz. 177).

2.  Ilekroć w regulaminie jest mowa o kierowniku zamawiającego   rozumie się przez to Wójta Gminy.

 

§ 2

 

Regulamin prac komisji przetargowej, zwany dalej regulaminem określa organizację, tryb pracy komisji oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej

 

§3

 

1. Komisja przetargowa wykonuje czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

2. Wykonując czynności, o których mowa w regulaminie, komisja stosuje przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  Prawo zamówień publicznych  ( Dz.U. Nr 19 poz. 177 ze zmianami) oraz przepisy regulaminu prac komisji przetargowej.

 

§ 4

 

1. Komisja przetargowa  przystępuje do wykonywania czynności  związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego niezwłocznie.

2. Do skuteczności czynności podejmowanych przez komisję wymagana jest obecność co najmniej połowy jej członków.

3. W sprawach spornych komisja przetargowa dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw”, rozstrzyga głos przewodniczącego.

4. Członek komisji nie może wstrzymać  się od głosu, może żądać załączenia jego pisemnego stanowiska do protokołu postępowania.

5. Komisja przetargowa w przypadkach wymagających wiedzy specjalistycznej związanej z prowadzonym postępowaniem o udzielenie  zamówienia publicznego, wnioskuje do  kierownika zamawiającego o powołanie biegłych ( rzeczoznawców).

6. Zakończenie prac komisji przetargowej następuje z chwilą zawarcia umowy  w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnienia postępowania w sprawie zamówienia publicznego.

7. Członkowie Komisji obowiązani są wykonywać powierzone im zadania ze szczególną  starannością – mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa i interesy  Zamawiającego.

 

§ 5

 

Pracą komisji kieruje przewodniczący, do którego zadań należy w szczególności:

1)                                        wyznaczenie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,

2)                                        podział prac między członków komisji przetargowej, mając na względzie kwalifikacje zawodowe,

      3)   odebranie od członków komisji oraz innych osób wykonujących czynności związane z postępowaniem o zamówienia publiczne, oświadczeń , o których mowa § 8 ust. 1 regulaminu,

4) informowanie  kierownika jednostki o problemach związanych z pracą komisji  oraz istnieniu okoliczności wyłączających poszczególne osoby z udziału w postępowaniu,

 

§ 6

 

Do zadań Sekretarza komisji przetargowej należy w szczególności:

1)      dokumentowanie  prac komisji  przetargowej w formie protokołu ,

2)      przygotowanie niezbędnych druków  w tym wzorów oświadczeń o jakich mowa w  ustawie,

3)      przygotowywanie pism przedkładanych kierownikowi jednostki przez Przewodniczącego Komisji,

4)      przygotowywanie wszelkich innych materiałów niezbędnych do odbywania posiedzeń Komisji,

 

§ 7

 

W okresie nieobecności przewodniczącego komisji przetargowej, czynności zastrzeżone dla przewodniczącego wykonuje sekretarz komisji przetargowej

 

§ 8

 

1.       Członkowie komisji przetargowej po ujawnieniu wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne, składają pisemne oświadczenia, że nie podlegają wyłączeniu z udziału z postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o treści wymaganej przepisami art. 17 ust. 2 ustawy.

2.       W przypadku ujawnienia się w toku prowadzonego postępowania okoliczności, o których mowa w ust. 1 członek komisji obowiązany jest niezwłocznie wyłączyć się z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, powiadamiając o tym na piśmie przewodniczącego komisji przetargowej.

 

§ 9

 

Przewodniczący komisji przetargowej ma obowiązek powiadomić kierownika zamawiającego o okoliczności wskazanych w § 8 ust. 2, jak również w przypadku nie wywiązywania się przez członka  komisji przetargowej z obowiązków przewidzianych przepisami ustawy.

 

§ 10

 

1. Przeprowadzając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego komisja przetargowa w szczególności :

1)       dokonuje otwarcia ofert,

2)       dokonuje oceny ofert oraz wnioskuje o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą,

3)       wnioskuje o odrzucenie oferty, w przypadkach określonych w ustawie,

4)       ocenia, na podstawie przyjętych kryteriów, oferty nie podlegające odrzuceniu,

5)       przygotowuje propozycje wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie  postępowania w przypadkach określonych w ustawie,

6)       przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest.

 

§ 11

 

Kierownik zamawiającego akceptuje i podpisuje dokumenty, o których mowa w §10 przekazane uczestnikom postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 

§ 12

 

Dokumentacja z prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzona jest w oparciu o wzory dokumentów określone w ustawie.

 

§ 13

 

W sprawach nie uregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy.