ZARZĄPZENIE NR. 20/2004

WÓJTA GMINY KLESZCZEWO

z dnia 26 kwietnia 2004 roku

 

 

w sprawie personalnego określenia składu Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego i wyznaczenia obowiązków dla członków funkcyjnych zespołu.

 

 

Na podstawie art.12 ust.1 ~ 2 ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 roku o stanie klęski żywiołowej /Dz. U. Nr. 62, poz.558 i Nr. 74, poz. 676 / i § 5 ust. 5-8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 03 grudnia 2002 roku w sprawie tworzenia gminnego zespołu reagowania, Zarządzenia Nr. 3/2004 z dnia 04 lutego 2004 i Nr. 4/2004 z dnia 11 lutego 2004 roku Wójta Gminy Kleszczewo w sprawie powołania i wyznaczenia składu Gminnego Zespołu Reagowania

 

zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

 

Z dniem 26 kwietnia 2004 roku wprowadzam do użytku przez Gminny Zespół Reagowania /GZR/ " Regulamin organizacji i pracy gminnego zespołu reagowania przy Wójcie gminy Kleszczewo "

 

 

§ 2

 

1. Na szefa zespołu reagowania powołuję - Inspektora d/s Obrony Cywilnej P. Zygmunta Swinarskiego z zadaniem kierowania działalnością zespołu i przedstawiania mi sprawozdań, wniosków i propozycji działania.

 

2. Na zastępcę szefa zespołu reagowania powołuję - Zastępcę Komendanta Gminnego OSP w Kleszczewie P. Romana Baranowskiego, którego jednocześnie wyznaczam na funkcję kierownika Gminnego Centrum Reagowania / GCR / z zadaniem koordynowania całości działania Gminnego Zespołu Reagowania oraz kierowania pracami Gminnego Centrum Reagowania.

 

§ 3

 

1. W skład grupy planowania cywilnego, prognoz i analiz powołuję pracowników Urzędu Gminy w Kleszczewie w składzie:

 

- specjalista d/s zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i OC - P. Zygmunt Swinarski z zadaniem opracowania "Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego na podstawie zebranych aneksów od wszystkich członków Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego oraz dokonywanie jego aktualizacji.

Ponadto do prowadzenia ciągłego monitorowania sytuacji na terenie gminy oraz formułowania prognoz i analiz z zagrożeniami potencjalnymi i realnymi.

 

- specjalista d/s rolnictwa i ochrony środowiska- P. Jacek Dawiskiba z zadaniem opracowania aneksu do "Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego" w zakresie rolnictwa i ochrony środowiska, jego stanu, zagrożeń i reagowania na sytuacje zagrażające rolnictwu, hodowli i środowisku. Posiadanie wiedzy na temat struktury upraw, rozmieszczenia gospodarstw i ferm hodowlanych, ilości zwierząt, zgromadzonych zapasów pasz, przetwórstwa płodów rolnych a także zagrożeń chorobami, które mogą powodować masowe padnięcia zwierząt oraz możliwości ich weterynaryjnego oddziaływania.

 

Ponadto jest zobowiązany do uczestniczenia w pracach Gminnego Centrum Reagowania w zakresie monitorowania spraw związanych z ochroną środowiska na terenie gminy, wykonywania analiz i formułowania wniosków, które uwzględniane będą przy aktualizacji aneksu do "GPZK", a także do składania sprawozdań na posiedzeniach Gminnego Zespołu Reagowania /GZR/ i przedstawiania propozycji reagowania w sytuacjach zagrożeń.

 

- specjalista d/s budownictwa- P. Leszek Bezler z zadaniem opracowania aneksu do "Gminnego Planu zarządzania Kryzysowego" w zakresie posiadanych planów budynków publicznych, ogólnej zabudowy na terenie gminy, opiniowania spraw dotyczących ukryć dla ludzi mieszkających w budynkach prywatnych i publicznych, składania sprawozdań, wyrażaniu opinii i przedstawiania propozycji reagowania w sytuacji zagrożeń oraz inne sprawy wynikające z rozwoju sytuacji na terenie objętym kompetencją gminnego zespołu reagowania /GZR/.

 

- specjalista d/s infrastruktury technicznej- P. Ewa Olczak z zadaniem opracowania aneksu do "Gminnego Planu Reagowania kryzysowego" w zakresie infrastruktury drogowej, przesyłowej prądu i gazu, łączności telefonicznej, komunikacji. Posiadania dokumentacji i wiedzy w zakresie umożliwiającym reagowanie na wymienionych odcinkach w sytuacji zagrożeń.

 

- specjalista d/s obsługi komunalnej- P. Marek Jabłoński z zadaniem opracowania aneksu do "Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego" w zakresie zaopatrzenia ludności w wodę, utrzymania czystości wykluczającej powstawanie epidemii, wywozu nieczystości wszelkich, drożności kanalizacji, utrzymanie drożności ulic i dróg w obrębie miejscowości i gminy. Ponadto uczestniczenie w posiedzeniach gminnego zespołu reagowania /GZR/, stała aktualizacja dokumentów, pełna wiedza o sytuacji zagrożeń w tej dziedzinie, szczególnie zaopatrzenie ludności w wodę pitną i wodę dla zwierząt hodowlanych i domowych.

 

- komendant gminny Ochotniczej Straży Pożarnej /OSP/- P. Zbigniew Banaszkiewicz z zadaniem opracowania aneksu do "Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego" w zakresie możliwości niezwłocznego działania OSP w wypadku wystąpienia klęski żywiołowej, katastrofy lub innego niespodziewanego zdarzenia na terenie gminy z uwzględnieniem wykorzystania wszystkich jednostek OSP w gminie w tym możliwości i sił i środków. Uczestniczenie w posiedzeniach gminnego zespołu reagowania /GZR/, opiniowanie powstałych sytuacji stanowiących zagrożenia, kontrola stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego w miejscach publicznych. Stałe monitorowanie zdarzeń i ich skutków w zakresie odpowiedzialności OSP. Składanie miesięcznych raportów pisemnych lub natychmiast po poważniejszych zdarzeniach do Gminnego Centrum Reagowania.

 

- komendant Policji - nadkomisarz P. Przemysław Stawiński z zadaniem ciągłego monitorowania sytuacji na terenie gminy w zakresie zagrożeń : bandytyzmem, terroryzmem, zakłóceniami porządku publicznego we wszystkich przewidywalnych sytuacjach. Ponadto powiadamianie mieszkańców gminy przez megafon w samochodzie o zagrożeniach lub zdarzeniach zagrażających ludziom w miejscu ich potencjalnego lub realnego powstania. Składanie meldunków lub natychmiast po zdarzeniu w zależności od skutków dla otoczenia i ludności do Gminnego Centrum Reagowania /GCR/.

 

§ 4

 

1. Grupa zabezpieczenia logistycznego w składzie

 

a/ pełnomocnik Wójta d/s oświaty-(wakat) _________________________z zadaniem opracowania aneksu dotyczącego oświaty na terenie gminy do Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa dzieci w szkołach, przeciwdziałanie i reagowanie na akty bandytyzmu, rozprowadzania narkotyków, ,terroru, masowych zatruć lub zachorowań dzieci oraz działań ewakuacyjnych na wypadek pożaru a także dowozu do szkoły.

Wskazana byłaby też opinia na temat możliwości szybkiego przystosowania budynków i pomieszczeń szkół do awaryjnego zakwaterowania ludności w wypadku klęski żywiołowej lub większych grup ratowniczych, gdyby przybyły spoza terenu gminy. W tym wypadku w skład grupy wchodzą przedstawiciele zagrożonych placówek oświatowych.

 

b/ grupa pracowników usług komunalnych ujęta w planie działania specjalisty d/s obsługi służb komunalnych przeznaczona do dokonywania zadań i prac związanych z naprawą uszkodzonych urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, dowozem wody pitnej oraz innych prac związanych z obsługą gminnego zespołu reagowania /GZR/.

Grupa podlega specjaliście d/s obsługi służb komunalnych P. Markowi Jabłońskiemu.

 

c/ specjaliści Zespołu d/s budownictwa, infrastruktury, rolnictwa sporządzą wykazy sprzętu potrzebnego do zabezpieczenia działań ratowniczych i odbudowy, w tym samochody ciężarowe, ciągniki, wywrotki, spycharki, ładowarki, dźwigi itp.

Personalnie za powyższą sprawę czynię odpowiedzialnymi: P. Leszka Bezlera, P. Ewę Olczak i P. Jacka Dawiskibę.

 

e/ specjaliści z telekomunikacji, gazownictwa i energetyki oddelegowani przez macierzyste jednostki do działania na terenie gminy.

 

§ 5

 

l. Grupa opieki zdrowotnej i pomocy społecznej w składzie:

 

a/ lekarze rodzinni z Przychodni Zespołu Lekarza Roodzinego "SANO" w Nagradowicach i Poradni Lekarskiej w Tulcach. Za osoby odpowiedzialne w tej dziedzinie są kierownicy obu placówek zdrowotnych:

 

P. Wojciech Jaworski i P. Zdzisław Miętkiewicz.

 

b/ pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Kleszczewie z zadaniem zapewnienia pomocy poszkodowanym, łącznie z pomocą psychologiczną, prawną i finansową.

Za osobę odpowiedzialną w tej kwestii wyznaczam P. Halinę Gruszkę-Michalak, jako Kierownika OPS w Kleszczewie.

 

§ 6

 

Na wypadek ewakuacji większej grupy ludności na okres powyżej 24 godzin powołuję Grupę d/s przeprowadzenia ewakuacji i przyjęcia ludności ewakuowanej. Na kierownika grupy wyznaczam Kierownika Referatu Infrastruktury Komunalnej i Budownictwa P. Barbarę Błoch . Skład osobowy grupy stanowią pracownicy urzędu zajmujący się : ewidencją ludności, mieszkalnictwem, doradztwem prawnym oraz inni pracownicy według decyzji kierownika grupy. Kierownik grupy opracuje "Plan ewakuacji ludności" - procedury, działania organizacyjne. Kierownik grupy d/s przeprowadzenia ewakuacji wchodzi w skład gminnego zespołu reagowania /GZR/ i bierze czynny udział w pracach zespołu.

 

§ 7

 

Wszyscy specjaliści, jako członkowie Gminnego Zespołu Reagowania opracują swoje plany działania na wypadek sytuacji kryzysowej, w których uwzględnią procedury działania, bilans sił i środków posiadanych i potrzebnych, według kompetencji służbowych na zajmowanym stanowisku. Po opracowaniu plany te zostaną mi przedstawione do zatwierdzenia. Po ich zatwierdzeniu przekazane zostaną do Szefa Gminnego Zespołu Reagowania ( GZR ) .

 

§ 8

 

Skład osobowy wymieniony w § 1-6 dotyczy aktualnej kadry pracowniczej. Zmiana pracownika będącego jednocześnie specjalistą wymienioną w niniejszym zarządzeniu powoduje automatycznie jego wej ście w skład zespołu reagowania i przejęcie jego obowiązków. O powyższym fakcie takiego pracownika powiadamia szef zespołu.

 

§ 9

 

Ostatecznym terminem zorganizowania się Gminnego Zespołu Reagowania jest miesiąc wrzesień. Zamierzenia i terminarz działania GZR rozdysponuje Szef GZR zgodnie z opracowanym Kalendarzowym Planem Działania GZR na 2004 rok.

 

§ 10

 

Siedzibą i miejscem pracy Gminnego Zespołu Reagowania jest Urząd Gminy w Kleszczewie. Pomieszczenia na ten cel zostaną wskazane odrębnym zarządzeniem w terminie późniejszym po remoncie urzędu. Gminne Centrum Reagowania działa w godzinach pracy Urzędu Gminy i prowadzi monitoring zagrożeń, zdarzeń oraz opracowuje wnioski na potrzeby GZR.

 

§ 11

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

                Wójt

 

mg inż. Bogdan Kemnitz

 

 

 

 

 

Wykonano w 2 egz.:

 

Egz. 1-2 - GZR - dokumentacja

 

Dla wszystkich członków

GZR - kserokopie