ZARZĄDZENIE NR 5/2015
Wójta Gminy Kleszczewo
z dnia 06 lutego 2015r.
w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity 2012r. Dz.U. poz. 647 ze zmianami) ) zarządzam, co następuje:
§ 1
Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego w składzie:
1. Zbigniew Przybylski – przewodniczący
2. Alicja Czaban – członek
3. Lutomiła Niełacna – członek
4. Leszek Bezler – sekretarz
§ 2
Organizację oraz zasady działania Komisji określa Regulamin Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji.
§ 4
Traci moc Zarządzenie Nr 47/2012 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 07 grudnia 2012r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Architektonicznej.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 5/2015
Wójta Gminy Kleszczewo
z dnia 05 lutego 2015 r.
REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI
URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1
Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji UrbanistycznoArchitektonicznej w Kleszczewie zwanej dalej „Komisją”.
§ 2
1. Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy w sprawach planowania
i zagospodarowania przestrzennego określonych w art. 11 ppkt 5 i art. 17 ppkt 6 lit. a oraz art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Wójt Gminy może powierzyć Komisji pełnienie funkcji organu doradczego dla innej gminy na mocy porozumienia, w trybie art. 8 ust. 4 ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 3
1. Pracami komisji kieruje Przewodniczący wyznaczony przez Wójta Gminy.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami komisji kieruje wyznaczony przez niego członek komisji.
3. Skład Komisji ustala Wójt Gminy, a skład ten może zostać zmieniony w każdym czasie, w drodze zarządzenia Wójta Gminy.
4. Posiedzenia Komisji odbywają się każdorazowo w siedzibie Urzędu Gminy
w Kleszczewie.
§ 4
Do zadań Komisji należy:
1) opiniowanie na podstawie art. 11 ppkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2) opiniowanie na podstawie art. 17 ppkt 6 lit. a ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym projektów planów miejscowych wraz z prognozami oddziaływania na środowisko przyrodnicze oraz skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego,
3) opiniowanie złożonych wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmianę,
4) opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, aktualności studium i planów miejscowych, postępów w opracowywaniu planów miejscowych
i wieloletnich programów ich sporządzania,
5) opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli jest to uzasadnione skalą i charakterem objętej projektem inwestycji.
§ 5
1. Komisja działa na posiedzeniach zwoływanych na wniosek Wójta Gminy.
2. Przewodniczący Komisji zwołuje, ustala termin i porządek obrad oraz zawiadamia o tym członków Komisji, nie później niż w ciągu 7 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być krótszy.
3. Przewidywane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, a miejsce udostępnienia materiałów powinno być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
4. Posiedzenia Komisji winny odbywać się w obecności co najmniej 3/4 jej składu.
§ 6
1. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na posiedzeniu.
2. W pracach Komisji z urzędu może brać udział Wójt Gminy oraz/lub inna wskazana przez niego osoba.
3. Komisja może wnioskować do Wójta Gminy o zlecenie specjalistycznych opracowań ze wskazaniem specjalistów w danym zakresie.
4. Każdorazowo na posiedzenie Komisji mogą być powoływani eksperci i koreferenci oraz przedstawiciele innych jednostek urzędu czy samorządu.
5. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego na posiedzeniu opracowania, osoba ta nie bierze udziału w głosowaniu nad opinią w tej sprawie.
§ 7
1. Komisja po rozpatrzeniu sprawy wydaje opinię, która stanowi załącznik do protokołu obrad Komisji.
2. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komisji.
3. W przypadku równej liczby głosów, Przewodniczący Komisji ma głos decydujący.
4. Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębne w formie pisemnego oświadczenia, które załącza się do protokołu z posiedzenia Komisji.
§ 8
1. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
a) prowadzenie całokształtu problematyki związanej z funkcjonowaniem Komisji
i reprezentowaniem jej na zewnątrz,
b) organizowanie, branie udziału i przewodniczenie obradom Komisji,
c) wskazywanie specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje i stosowne uprawnienia zawodowe do opracowania koreferatów, opinii, referatów lub stanowiska eksperta, określanie zakresu i terminu ich opracowania, po przeprowadzeniu analizy rynku w/w usług,
d) ustalenie potrzeb dokonywania wizji w terenie,
e) prowadzenie dyskusji publicznej,
f) przygotowanie i przedstawienie wniosków oraz opinii,
g) wnioskowanie o dokonanie zmian osobowych w składzie Komisji.
2. Do zadań Sekretarza Komisji należy:
a) zawiadamianie Członków Komisji oraz zaproszonych gości o terminie i tematyce posiedzeń, a także o terminie i miejscu udostępniania do wglądu materiałów, o których mowa w punkcie b,
b) udostępnianie do wglądu zainteresowanym członkom Komisji oraz zaproszonym treść koreferatów, opinii, referatów lub stanowisk ekspertów dotyczących przewidzianego do rozpatrzenia przez Komisję tematu, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia,
c) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji i przesyłanie zainteresowanym jej stanowiska,
d) przechowywanie bieżących akt Komisji i przygotowanie ich do przekazania archiwum urzędu,
e) obsługa organizacyjno-techniczna Komisji.
§ 9
1. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który winien zostać przedłożony Wójtowi Gminy w ciągu 14 dni od daty jego odbycia.
2. Opinie, o których mowa w §4, winny być przedłożone Wójtowi Gminy w terminie, co najmniej 14 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady Gminy, na której będą rozpatrywane sprawy, będące przedmiotem opinii.
§ 10
1. Za uczestnictwo w pracach Komisji jej członkom przysługuje wynagrodzenie
w wysokości 500 złotych brutto za posiedzenie, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Wynagrodzenie nie przysługuje członkom Komisji będącymi pracownikami Urzędu Gminy, do których zastosowanie mają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych.
3. Zlecenie opracowania koreferatów czy stanowiska eksperta następuje na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.
4. Koszty związane z funkcjonowaniem Komisji pokrywane są ze środków budżetu gminy.
5. Obsługę techniczno - administracyjną Komisji zapewnia pracownik na stanowisku ds. inwestycji w Referacie Gospodarki Komunalnej i Inwestycji Urzędu Gminy w Kleszczewie.