Zarządzenie  Nr  11/2015

Wójta Gminy Kleszczewo

z dnia  16 marca 2015 r.

 

 

w sprawie :   przeprowadzenia naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

 

 

Na podstawie art. 11 ust. 1 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity z 2014r. poz. 1202 ze zmianami) oraz art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2013r. poz. 594 ze zmianami) zarządzam co następuje:

 

 

§ 1

Ogłaszam nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Dyrektora Zakładu w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

 

§ 2

1.     Postępowanie w sprawie naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna w składzie:

1)       Bogdan Kemnitz  – Wójt Gminy  jako przewodniczący Komisji

2)       Genowefa Przepióra – jako Sekretarz Komisji

3)       Mirosława Nowak – jako członek komisji

2.     Postępowanie w sprawie naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze zostanie przeprowadzone zgodnie z Regulaminem przeprowadzenia naboru stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora Zakładu Komunalnego stanowi  załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

 

§ 5

Traci  moc Zarządzenie Nr 47/2014 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 12 grudnia  2014r. w sprawie przeprowadzenia naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

 

 

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 11/2015
Wójta Gminy Kleszczewo

 z dnia 16 marca  2015 r.

 

REGULAMIN PRZEPROWADZENIA NABORU

na  kierownicze stanowisko urzędnicze

Dyrektora  Zakładu w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie 

 

1.            Postępowanie w sprawie naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze- Dyrektora Zakładu  w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie, przeprowadza Komisja w składzie określonym w niniejszym zarządzeniu.

2.            Warunkiem prawomocności obrad Komisji jest udział co najmniej 2  członków.

3.            Nabór przeprowadzony zostanie w trzech etapach.

4.            W etapie I naboru :

1)       komisja na posiedzeniu otwiera koperty z dokumentami złożonymi przez kandydatów, zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i stwierdza ich kompletność. Oferty nie spełniające warunków określonych w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia Komisja odrzuca.

2)       Sekretarz komisji  informuje telefonicznie  kandydatów o:

a)         niedopuszczeniu do dalszego etapu naboru,

b)       dopuszczeniu  do II  etapu naboru  i terminie  przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego.

5.            W etapie II naboru przeprowadzany jest   pisemny test znajomości zagadnień, w celu sprawdzenia wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku, na które ogłoszono nabór. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym jest  punktowane w skali 0-5 pkt.

6.            W etapie III  naboru – rozmowy kwalifikacyjnej  bierze udział nie więcej niż 5 kandydatów, który otrzymali kolejno największą liczbę punktów podczas etapu II.

Rozmowa kwalifikacyjna służy do nawiązania bezpośredniego kontaktu z kandydatem, sprawdzenia jego wiedzy  oraz jego predyspozycji i umiejętności niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków. Komisja przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 100 .

7.            Po  zakończeniu  wszystkich etapów postępowania kwalifikacyjnego Komisja wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał największą ilość punktów. Po wyłonieniu kandydata Wójt Gminy  akceptuje osobę i warunki zatrudnienia.

8.            Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół , który zawiera:

1)       stanowiska, na które był prowadzony nabór,

2)       liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;

3)       liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;

4)       informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

5)        dokonanego wyboru;

6)       skład komisji przeprowadzającej nabór.

9.            Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Kleszczewie oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej  przez okres co najmniej 3 miesięcy.

10.          Informacja, o której mowa w pkt. 9, zawiera:

1)    nazwę i adres jednostki;

2)    określenie stanowiska;

3)    imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;

4)    uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.

11.         W przypadku stwierdzenia przez Komisję niedostatecznego spełniania przez wszystkich kandydatów zakwalifikowanych do III etapu naboru poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, Komisja uznaje, że nabór nie doprowadził do wybrania kandydata.

12.         Dokumenty kandydata, który zostanie zatrudniony są dołączone do jego akt osobowych.

13.         Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, które zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole są przechowywane przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum.

   

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 11/2015

Wójta Gminy Kleszczewo

 z dnia 16 marca   2015 r.

 

 

 

OGŁOSZENIE

WÓJTA  GMINY  KLESZCZEWO

o naborze na kierownicze stanowisko urzędnicze

Dyrektora Zakładu w Zakładzie  Komunalnym  w Kleszczewie

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Zakład Komunalny w Kleszczewie ul. Sportowa 3, 63-005 Kleszczewo

 

II.   Stanowisko :

Dyrektor Zakładu Komunalnego w Kleszczewie.

 

III. Wymagania niezbędne :

1.             obywatelstwo polskie,

2.             pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych ,

3.             wykształcenie wyższe,

4.             minimum 5 lat stażu pracy (do stażu pracy może być zaliczony 3-letni okres   wykonywania działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku),

5.             brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z  oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6.             stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,

7.             nieposzlakowana opinia.

 

IV.  Wymagania dodatkowe   :

1.     znajomość  przepisów prawnych z zakresu :  ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2013r. poz. 594 ze zmianami), ustawy o pracownikach samorządowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2014r. poz. 1202 ze zmianami), ustawy z dnia 20 grudnia 1996r.  o gospodarce komunalnej (tekst jednolity z 2011r. Dz.U. Nr 45 poz. 236 ze zmianami), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.  o  finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 885 ze zmianami), ustawy z dnia 7 czerwca 2001r.  o zbiorowym   zaopatrzeniu   w  wodę i  zbiorowym    odprowadzaniu   ścieków

(tekst jednolity z 2006r. Dz.U. Nr 123 poz. 858 ze zmianami), ustawy z dnia 6 września 2001r.  o transporcie drogowym  ( tekst jednolity Dz.U. z 2013r. poz. 1414 ze zmianami),  ustawy  z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym ( Dz.U. z 2012r.  Nr 5 poz. 13 ze zmianami).

2.     znajomość zasad funkcjonowania zakładu budżetowego,

3.     znajomość zagadnień technicznych, inwestycyjnych i eksploatacyjnych dotyczących zadań realizowanych przez Zakład,

4.     dobra znajomość obsługi komputera,

5.     preferowane wykształcenie kierunkowe: techniczne lub w zakresie zarządzania,

6.     preferowany staż pracy na  kierowniczym stanowisku,

7.     zaangażowanie, odpowiedzialność, komunikatywność, dyspozycyjność,

8.     prawo jazdy kat. B.

 

V.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

1.     kierowanie Zakładem  i organizowanie pracy w sposób zapewniający jego     prawidłowe  funkcjonowanie i pełną  realizację zadań określonych w statucie,

2.     wykonywanie i nadzór nad całokształtem zadań realizowanych przez zakład,

3.     zapewnienie wykonywania  pracy w sposób zgodny z przepisami bhp i ppoż.,

4.      opracowywanie planów finansowo-rzeczowych zakładu i zapewnienie prawidłowego wykorzystania środków dla optymalnej realizacji celów i zadań,

5.      zarządzanie majątkiem Zakładu,

6.     ustalanie rocznego planu działalności  oraz rocznego planu finansowego,

7.      wykonywanie czynności  w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Zakładu Komunalnego,

8.     wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników  Zakładu  Komunalnego,

9.     koordynowanie i realizacja zadań zakładu wynikających ze statutu, a w szczególności  :

  a)  z zakresu  lokalnego transportu zbiorowego, w tym m.in.  :

                  -   organizowanie i koordynowanie komunikacji gminnej,

                  -   współpraca z organizatorami transportu publicznego innych gmin,

                  -   przewóz dzieci do szkół gminnych,

-  zabezpieczenie potrzeb transportowych  związanych z działalnością jednostek organizacyjnych gminy,

                  -  opracowywanie analiz ekonomicznych,

-       koordynowanie czasu pracy kierowców,

-       egzekwowanie przestrzegania przez kierowców rozkładów jazdy autobusów oraz  przepisów porządkowych w komunikacji gminnej,

-       kontrola eksploatacji kas rejestrujących,

-       prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i rozliczaniem kart drogowych,

-       przygotowywanie propozycji cen biletów,

-       koordynowanie spraw związanych z  rozkładem  jazdy,

-        opracowywanie rozkładów jazdy,

-        prac związanych  z  remontami i naprawami   autobusów,

-       prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem przystanków autobusowych,

-       rozliczanie z poboru paliwa oraz innych materiałów eksploatacyjnych.

-    nadzór nad bazą Zakładu Komunalnego (hale naprawcze, magazyny sprzętu i części zamiennych, biura) i powierzonym sprzętem,  w tym bieżąca kontrola stanu technicznego i czystości autobusów, zapewnienie wykonawstwa okresowych przeglądów technicznych, przeglądów rejestracyjnych i wyposażenia,

- organizowanie pomocy doraźnej w przypadku awarii autobusu na trasie oraz zapewnienie napraw taboru komunikacji gminnej,

b) z zakresu utrzymania sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, w tym m.in. :

-       przygotowywanie  propozycji  taryf opłat  za wodę  i ścieki,

-       umowy  z odbiorcami,

-       realizacja regulaminu  dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

-       nadzorowanie spraw z zakresu funkcjonowania oczyszczalni ścieków  i stacji  wodociągowych,

-       współdziałanie z odbiorcami ścieków,

-       przestrzeganie warunków wprowadzania ścieków do gminnych urządzeń kanalizacyjnych.

c) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości dróg, ulic, rowów, placów i parków  na terenie gminy,

d) prowadzenie spraw  dotyczących  zakładania i utrzymania zieleni komunalnej,

e) podejmowanie działań  w zakresie bezpieczeństwa  ruchu  drogowego, zwłaszcza na drogach gminnych,

f) prowadzenie spraw z zakresu utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz  obiektów administracyjnych.

 

VI.          Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1.     Miejsce wykonywania pracy:  Zakład Komunalny w Kleszczewie ul. Sportowa 3, 63-005 Kleszczewo, praca w budynku, jak również wyjazdy w teren.

2.     Wymiar czasu pracy : cały etat

3.     Pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony.

 

VII.        Wskaźnik niepełnosprawności :

Wójt Gminy Kleszczewo informuje, że w miesiącu  lutym 2015r. wskaźnik zatrudnienia osób  niepełnosprawnych  w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekraczał 6%.

 

VIII.      Wymagane dokumenty :

1.     życiorys (CV ze zdjęciem) uwzględniający przebieg dotychczasowego wykształcenia i  pracy zawodowej,

2.     list motywacyjny,

3.     kwestionariusz osobowy według załączonego wzoru,

4.     kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

5.     kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji,

6.     kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy) lub kserokopie dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej,

7.     kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość  kandydata oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,

8.     oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

9.     oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku,

10.   oświadczenie kandydata o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

11.   oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do  przeprowadzenia naboru.

 

Kserokopie składanych  dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.

 

    Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu kontaktowego.

 

IX.     Miejsce i termin złożenia dokumentów.

1.     Oferty i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy  lub przesłać na adres Urzędu Gminy w Kleszczewie ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze -  Dyrektora Zakładu Komunalnego w Kleszczewie” do dnia 26 marca   2015 r. do godz. 15.00.

2.     Terminem wiążącym  jest data wpływu do Urzędu Gminy, a nie data nadania.

3.     Koperty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

X.            Uwagi końcowe:

1.     Nabór przeprowadzony zostanie zgodnie z Zarządzeniem Nr 11/2015 Wójta Gminy Kleszczewo z dnia 16 marca  2015r. w sprawie  przeprowadzenia naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w Zakładzie Komunalnym w Kleszczewie.

2.     Nabór  zostanie przeprowadzony w trzech (III) etapach :

1)   I etap - weryfikacja dokumentów,

2) II etap - test znajomości zagadnień na stanowisku, którego dotyczy nabór,

3) III etap - rozmowa kwalifikacyjna dla nie więcej niż 5 kandydatów wyłonionych w etapie II. 

3. Kandydaci zakwalifikowani do II i III etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie i  miejscu  przeprowadzenia testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej

4. Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kleszczewo ( www.bip.kleszczewo.pl)  oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Kleszczewo.