Wpis do rejestru wyborców

Miejsce załatwienia sprawy

Referat Spraw Obywatelskich

Wymagane dokumenty

Wpis do rejestru wyborców daje  możliwość głosowania w miejscu zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym (tylko do najbliższych wyborów).

Wniosek o wpisanie do rejestru można składać przez cały rok, najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu.

Warunki wpisu do rejestru wyborców:

  • zamieszkanie  na stałe na terenie gminy Kleszczewo, ale bez zameldowania na pobyt stały;
  • przebywanie  na stałe w gminie Kleszczewo, ale bez zamieszkania (bezdomność);
  • zamieszkanie na stałe na terenie gminy Kleszczewo, ale pod innym adresem niż zameldowanie na pobyt stały;
  • zamieszkanie na stałe w gminie Kleszczewo obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

Można być wpisanym tylko do jednego rejestru wyborców.

Aby wpisać się do rejestru wyborców należy przygotować:

  • dowód osobisty lub paszport  (oryginał do wglądu, dodatkowo kserokopia);
  • wniosek o wpisanie do rejestru wyborców - / do pobrania/;
  • deklarację z danymi - /do pobrania/
  • dodatkowe dokumenty potwierdzające pobyt pod określonym adresem                        w gminie Kleszczewo np. akt notarialny, umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym mieszkasz oraz innych dokumentów potwierdzających związki z gminą Kleszczewo np. umowa o pracę lub zaświadczenia o zatrudnieniu lub oświadczenia                            z organizacji społecznych, stowarzyszeń, rachunek za wodę itd.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Kleszczewo Referat Spraw Obywatelskich, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo, parter, pokój nr 2

Wniosek można złożyć osobiście w urzędzie lub przez internet – poprzez profil zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.

 

Opłaty

Wpis do rejestru jest bezpłatny.

Termin i sposób załatwienia

Decyzja zostanie wydana w ciągu 3 dni od złożenia wniosku. Można ją odebrać osobiście lub zostanie wysłana pod adres zamieszkania wskazany we wniosku.

Podstawa prawna

  • Ustawa z  05.01.2011 r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 15 ze zm.);
  • Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczypospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2011 r. Nr 158, poz.941).

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie wpisania do rejestru wyborców - można złożyć skargę do sądu rejonowego za pośrednictwem urzędu, w terminie 3 dni.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kleszczewo.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:   urzad@kleszczewo.pl lub pisemnie na adres: Kleszczewo ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo

3.. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. rejestru wyborców wynikającego z ustawy z 05.01.2011 r. Kodeks wyborczy.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.